Gå til innhold

2 oppsett sandy bridge,Komplett og Dustin Home.


Anbefalte innlegg

Sitter og planlegger oppgradering av min nåværende spillmsk.

Asusp5e3deluxe ,4gig dominator ddr3,cpu6850,xfx 5850,thermaltake 850w,thermaltake maxitower,

4*320gig wd sata.win7 32.

Har laget meg to pakker fra hhv.Komplett og Dustin home.Tenker og benytte meg av sata3,så ny harddisk trengs så går for WD velociraptor 600gb 10k sata 600 til spilling.Har også veldig lyst på ocz revodrivex2 pci ex.Tar liten plass og slipper ledning.

Så her er de to oppsettene

 

post-68045-0-21862000-1294690483_thumb.jpg

 

post-68045-0-59773500-1294690536_thumb.jpg

 

Er klar over at dette er dyrt,men veldig fristene og prøve og få det raskest mulig..

Innspill? ja takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Danny1814, en raptor disk er ikke nødvendig da OS og evt. spill/annen programvare kan ligge på SSD.

 

På den andre siden slenger jeg meg på, og er spent på om folk har noe å si om CPU+HK comboen. Har lest noen tester og den CPU'en yter helt fantastisk og er god til overklokking.

 

EDIT:

Hva med minnet? Er 1600 brikker med disse timingsene gode nok til å få klokket en del?

Så vidt jeg har forstått er ikke minnehastigheter så relevant på SandyBridge siden klokk skjer fortrinnsvis via multiplier og ikke bushastighet.

Endret av Koffe
Lenke til kommentar

Hei, takker for innspill.

Meningen er og bruke ocz disken til OS og alt nødvendig progvare.Vil ikke en raptor på sata 3 yte bedre i spill enn en "vanlig" disk.Selvfølgelig fristende med en stor ssd istedenfor ,men det blir fort veldig mye dyrere

Lenke til kommentar

En gylden regel er at en datamaskin kun er så rask som den tregeste delen. Derfor stiller jeg meg undrende over innkjøp av så overlegen RAM og CPU, men inget fastminne til å komplementere. Ja, det blir fort et par kr dyrere, men dette vil du få igjen i bøtter og spann på ytelse. Kun mine to ører. :roll:

Lenke til kommentar

En gylden regel er at en datamaskin kun er så rask som den tregeste delen. Derfor stiller jeg meg undrende over innkjøp av så overlegen RAM og CPU, men inget fastminne til å komplementere. Ja, det blir fort et par kr dyrere, men dette vil du få igjen i bøtter og spann på ytelse. Kun mine to ører. :roll:

Hei, med fastminne regner jeg med at du mener ssd?

ocz disken som jeg har tatt med på dustin home opsettet er en ssd 100gb

http://www.funkykit.com/component/content/article/5936-review-ocz-revodrive-x2-100gb-ssd-pci-e-card.html?start=5

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hadde styrt unna Revodrive da den ikke har støtte for TRIM = blir tregere over tid.

Ville heller valgt enn Ocz Vertex 2 eller Crucial C300 som SSD.

Raptor som er kommentert er også i det mest unødvendige laget og det burde heller velges en WD Black eller Samsung F3.

 

Ellers så er det neppe noe plass til minne kjøleribbene med valgt kjøler.

 

Pengene du sparer ville jeg heller lagt i GTX 580, i en gaming rig er det mest FPS for penga som gjelder uten noen tydelige flaskehalser.

Lenke til kommentar

I tillegg til SSD anbefalingene du får her ville jeg sett på kjøleren Thermalright Archon, og tatt Vengeance CL8 ram.


http://www.thermalright.com/products/index.php?act=data&cat_id=27&id=172
http://techbay.no/art-8.asp?id=559&iPageID=48


Kanskje gå for 16gb ram? ettersom det er redigering du skal bruke maskinen til?
eller skal maskinen hovedsakelig brukes til spilling? isåfall, hvorfor i alle dager velge ett medicore skjermkort istedet for to i CF/SLI eller ett rått?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Heisann , her var det mange gode råd.Har satt sammen ett nytt oppsett utifra gode råd fra dere.Når det gjelder valg av skjermkort så vil jeg tro at 6950 holder en stund for de fleste spill jeg kommer til og kjøre (mest racing+ noe strategi) også er det jo en rivende utvikling av skjermkort og enkelt og oppgradere.Derfor velger jeg ett6950 kort.Når det gjelder cpuvifte så ser Archonløsningen helt rå ut.har tatt med nocthua for Komplett har ikke archon og jeg har en tilsvarende nocthua i den msk. jeg kjører nå.Ikke noe problem med kjøleribber med de jeg har nå(dominator med vifteløsning)Men jeg må si jeg er fristet til og prøve Archon.På dette nye oppsettet har jeg også tatt med kabinett og psu så kan jeg bruke den gamle som nettpc.

ok her er nytt oppsett,kom gjerne med flere innspill..Tusen takk så langt for gode forslag og voksenopplæring(it henrik ang. revodrive).

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=882582&su=F63854F8-6885-4116-87A8-CCFF28D5154E

 

Glemte dvd/bluray

 

Her er tilsvarende fra dustin

 

post-68045-0-12602400-1294956628_thumb.jpg

Endret av jaf
Lenke til kommentar

Hei igjen, ok når flere sier det samme om minne/kjøler så lytter jeg.Går da for Thermalright Archon som genesis anbefaler og som jeg har lest mange topp tester av.Dette begynner da og ligne en brukbar pc.Noen som har meninger om kabinett og strømforsyningen jeg har tatt med?

 

 

Dvd/bluray trenger jeg også noen innspill.Kommer ikke til og brenne eller se bluray på pc,men er det innenfor spill noen planer om utgivelser på bluray til pc? noen som vet noe om dette?

Ellers så har jeg sansen for plextor dvdbrenner.

Lenke til kommentar

Hei igjen, ok når flere sier det samme om minne/kjøler så lytter jeg.Går da for Thermalright Archon som genesis anbefaler og som jeg har lest mange topp tester av.Dette begynner da og ligne en brukbar pc.Noen som har meninger om kabinett og strømforsyningen jeg har tatt med?

 

 

Dvd/bluray trenger jeg også noen innspill.Kommer ikke til og brenne eller se bluray på pc,men er det innenfor spill noen planer om utgivelser på bluray til pc? noen som vet noe om dette?

Ellers så har jeg sansen for plextor dvdbrenner.

Bluray brenner kan du nok spare deg for, om du ikke skal brenne Bluray Dvd'er på pc'en. Jeg har ikke hørt noenting om noen spille som skal komme på PC som bluray.

 

Har et par innspill:

 

Å kjøpe Windows Pro aner jeg ikke hvorfor du har gjort. Noe spesielt behov du har for akkurat den versjonen? Windows Ultimate funker akkurat like bra for 99 % av befolkningen.

 

8GB Ram? Kan ikke huske å ha lest noe om at du skal drive med videoredigering o.l. Ikke brenn deg med 8GB, i tilfelle du aldri får bruk for det. Da er det bedre å heller bare kjøpe 4GB til visst du senere trenger det.

 

Crucial Real C300 banker Corsair Force, så der ville jeg absolutt ha bytta.

 

AX 850 watt? Skal du kjøre Sli? Jeg tror jeg vil anbefale HX serien, ikke fordi AX ikke er kvalitets PSU'en over alle kvalitets PSU'er, men fordi de fleste ikke merker forskjell.

Lenke til kommentar

Hei igjen, ok når flere sier det samme om minne/kjøler så lytter jeg.Går da for Thermalright Archon som genesis anbefaler og som jeg har lest mange topp tester av.Dette begynner da og ligne en brukbar pc.Noen som har meninger om kabinett og strømforsyningen jeg har tatt med?

 

 

Dvd/bluray trenger jeg også noen innspill.Kommer ikke til og brenne eller se bluray på pc,men er det innenfor spill noen planer om utgivelser på bluray til pc? noen som vet noe om dette?

Ellers så har jeg sansen for plextor dvdbrenner.

Bluray brenner kan du nok spare deg for, om du ikke skal brenne Bluray Dvd'er på pc'en. Jeg har ikke hørt noenting om noen spille som skal komme på PC som bluray.

 

Har et par innspill:

 

Å kjøpe Windows Pro aner jeg ikke hvorfor du har gjort. Noe spesielt behov du har for akkurat den versjonen? Windows Ultimate funker akkurat like bra for 99 % av befolkningen.

 

8GB Ram? Kan ikke huske å ha lest noe om at du skal drive med videoredigering o.l. Ikke brenn deg med 8GB, i tilfelle du aldri får bruk for det. Da er det bedre å heller bare kjøpe 4GB til visst du senere trenger det.

 

Crucial Real C300 banker Corsair Force, så der ville jeg absolutt ha bytta.

 

AX 850 watt? Skal du kjøre Sli? Jeg tror jeg vil anbefale HX serien, ikke fordi AX ikke er kvalitets PSU'en over alle kvalitets PSU'er, men fordi de fleste ikke merker forskjell.

Hei og takk for svar. Ang. win pro så er det bare gammel vane, har det på denne msk. ingen annen grunn..8 GB ram fordi det er 2*4 gb. Ser mange har problemer med oc når alle slotene er fylt opp og dette er jo ett nytt hovedkort.har sjekka litt på asus sine anbefalinger .Crucial ligger inne på min komplett sin side. PSU er vel egentlig pga av test på hardware og "muligens" cf en gang .

Lenke til kommentar

NB! Archon er høy!
Den er såpass høy at den ikke passer i eks. Fractal Design R2/R3. Omtrent en halv cm om å gjøre. (sidedekselet går ikke på) Så sjekk hva du har å gå på av plass!

Videre kan det nevnes at den reklameres slik på forsiden til Thermalright. "Archon - Fill your memory slots" Vel, den er for lav for Vengeance settet. (tillater ikke horisontal montering)

Dersom man skal bruke NH-D14 tror jeg kun man får bruk 3 minneslotter på asus p8p67, og ettersom det er dual channel så blir det altså 2. (Chan #2)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Vel, jeg fant nå ut at HAF X støtter CPU kjøler høyde på intill 190mm, så det skal går bra =)

 

 

edit:

Har du har tatt en titt på hva som skiller de forskjellige P8P67 versjonene?

 

Dersom ikke:

http://www.legitreviews.com/article/1500/1/

--> Spec table

Ja jeg fant også ut maxhøyde på cpukjøler,men takk for at du sjekker ut .

Ang. hovedkortet så ble det veldig mye tall og sammenligning så svaret er ja,jeg har tatt en titt uten og bli klokere av den grunn.Jeg har lest fra div. tester at det er endel forskjel ang. kvalitet og OC egenskaper opp til deluxemodellen.Uansett er det ikke stor prisforskjell...så det blir nok deluxe.

Hadde egentlig litt lyst på ett gigabytekort men de er med den gamle biosen så droppa det.

"Selv om jeg er en god XO årgang så liker jeg alt som er nytt og spennende)

Endret av jaf
Lenke til kommentar

har muligens fått litt bedre budsjett(usikkert foreløpig)men har satt opp en ny pc her...

 

skal vel være oppdatert ett par år skulle jeg tro..noen oppdateringer for og få ett bedre oppsett til nogenlunde samme pris tas imot med takk.

flotte tilbakemeldinger her så langt, takker for det

ja,den linken funka ikke . Skal sette opp en ny

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=886277&su=C205C399-2AAC-485B-BFA1-EF6359333FCA

Endret av jaf
Lenke til kommentar

har muligens fått litt bedre budsjett(usikkert foreløpig)men har satt opp en ny pc her...

 

skal vel være oppdatert ett par år skulle jeg tro..noen oppdateringer for og få ett bedre oppsett til nogenlunde samme pris tas imot med takk.

flotte tilbakemeldinger her så langt, takker for det

ja,den linken funka ikke . Skal sette opp en ny

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=886277&su=C205C399-2AAC-485B-BFA1-EF6359333FCA

Opsettet ditt er nok billigere på Dustinhome, bare for å nevne det.

Også er det komplett overkill. 1200 watt? i7 2600k? Windows Ultimate? Asus Maximum Extreme Iv? :no:

 

Uansett hvor stort budsjett man har, må man huske på at oppsettet ditt er garantert utdatert om en 6-8 måneders tid. PC'er jo ment for å oppgraderes ettersom ny teknologi kommer og ytelseshoppene blir markante. En PC til 12,000 vil yte kjempebra nå og ha veldig fine oppgraderingsmuligheter fram i tid. Jeg veit jeg er veldig negativ, men for guds skyld, ytelsesforskjellen mellom en Pc til 14,000 og en til 25,000 er ikke noe spesielt stor.

 

Menmen, om du vil og virkelig er stinn av penger, så kjør på. Jeg er uansett bare misunnelig :hrm:

Lenke til kommentar

Ser du holder på med forskjellige kjølere til cpuen. Er det ikke et alternativ med vannkjøling? Om det i det hele tatt produsert vannblokker til 1155 da...

Nei, vannkjøling er uaktuellt.er mer innteressert i denne http://techbay.no/art-8.asp?id=559&iPageID=48

og ser de har gode kjølere for skjermkort og mosfet,men er usikker på hvor mye plass dem tar hvis jeg skal kjøre to 580 i sli

http://techbay.no/art-8.asp?id=393&iPageID=176

Endret av jaf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...