Gå til innhold

Academy Awards 2011 (Oscar-tråden)


Hyperio

  

100 stemmer

  1. 1. Hvilken film vil du skal vinne Best Picture?

    • 127 Hours
      6
    • Black Swan
      27
    • The Fighter
      1
    • Inception
      34
    • The Kids Are All Right
      0
    • The King's Speech
      7
    • The Social Network
      18
    • Toy Story 3
      0
    • True Grit
      5
    • Winter's Bone
      2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes de begge var søte og småmorsomme. Men ikke slik at jeg storkoste meg og elsket dem som verter. Det får bli noen som er litt mer skilled neste år. Som ja, en komiker av et bedre kaliber. Uansett var det en helt grei Oscar-utdeling. Mye av det var ganske forutsigbart og kjedelig, men noe av det holdt oss på pinebenken noen få sekunder. Skuffet over at Tom Hooper vant for beste regi, over at Kongens Tale tok beste film og beste originale manus og ikke Inception. Så mye mer originalt spør du meg.

 

Fincher hadde fortjent å fått beste regi, uten tvil. Filmen i seg selv burde fått beste film prisen. Nytenkende, revolusjonerende, kreativt og mørkt. En herlig film. En film som er mer verdt enn Oscar-prisene selv og kommer mest sannsynlig ikke til å bli glemt så fort. Håper jeg ihvertfall. Aron Sorkin for beste adapted manus - topp. Beste mannlige hovedrolle håpet jeg på Eisenberg eller Franco, men Firth var en innertier. Beste kvinnelige hovedrolle til Portman, beste kvinnelige birolle til Leo og beste mannlige birolle til Bale er jeg mer en glad for :) At de visuelle effektene, lydmixing, lydklipp og kinematografi gikk til Inception er jeg også henrykt over. Men Nolan burde ha vunnet beste manus og i det minste vært nominert for regi. Beste animasjonsfilm og best sang gikk til Toy Story 3, noe som er fantastisk bra, men likevel om den var vinnersikker var det spennende og morsomt å se. Livlig og rørende sang Randy Newman laget.

 

Alt i alt en ok utdeling med noen få morsomme utspill. Nominasjonene kunne vært mer spennende, men stas var det nå uansett å få se det hele live.

Lenke til kommentar

Synes Hathaway gjorde en helt grei figur. Det så ihvertfall ut som om hun ville være der, i motsetning til Franco som bare virket uinterresert og ikke villig til å ha noe innlevelse.

 

Og ja: Fincher skulle vunnet for regi. Jeg likte Kings Speech, men Fincher var såpass imponerende at han skulle fått den nå.

Lenke til kommentar

Uff, Oscar utdelingen blir bare værre og værre for hvert år.

 

Social network skulle ikke vært nominert engang, og det er SKANDALE at 127 hours ikke vant noe. Er vel muligens fordi den krever litt av seeren, ikke mindless crap. Og at Inception vant 4 er for min del også tåpelig. Greit regissert, passe rævva script (for mye motsigelser og direkte feil), men bra soundtrack (noe som er forventet med Zimmer bak rattet). Var en god tanke som ble tapt med ett ønske om å lage blockbuster av det.

 

Alice in wonderland hadde fine kostymer, thats about it.

 

Av de filmene som jeg syntes burde vinne mer var Black Swan, 127 hours og King's Speech (Supporting actor).

 

Men alt i alt er det Social Network og Inception jeg syntes vant for mye, noen som er enige/uenige?

Lenke til kommentar

Av de filmene som jeg syntes burde vinne mer var Black Swan, 127 hours og King's Speech (Supporting actor).

 

Men alt i alt er det Social Network og Inception jeg syntes vant for mye, noen som er enige/uenige?

 

 

Inception er imo temmelig oppskrytt og en "one time watch" for min del, TSN digget jeg så der er jeg uenig. 127 Hours burde vunnet flere.

 

Og jeg er sterkt uenig i at Rush burde vunnet supporting actor for rollen i The Kings Speech. Denne fortjente Christian Bale så til de grader.

Lenke til kommentar

Det er en film man BØR se flere ganger.

 

Man tar opp ting på andre og tredje gjensyn som du ikke fikk med deg den første gangen. Må sikkert se den både fire og fem ganger før jeg får med meg absolutt alt.

 

Og med blu-ray utgaven av den har jeg ingen problem med å se den mange ganger.

Endret av .........
Lenke til kommentar

Har mistet totalt troen på Oscar showet, et show uten noen særlig troverdighet for min del. Spesielt er animasjons kategorien en totalt fadese i mine øyne, når man for en gangs skyld har et Ok år med tanke på animasjons filmer, kommer den stereotypisk, overfladiske smørja til Pixar på toppen mens andre - i mine øyne bedre - kandidater ble nærmest glemt.

 

At 127 hours ikke fikk en eneste pris synes jeg bare er totalt feil. Filmen var meget god på det følelsesmessige planet og Franco gjorde en meget god rolle. True Grit fortjente mer, og jeg synes Jeff Bridges eller James Franco fortjente prisen for beste mannelige skuespiller.

 

Nei totalt sett, ikke overaskende at dette året også ville floppe. Oscar statuetten er og blir Hollywoods største popularitets konkuranse. Trenger ikke nødvendigvis ha en bra film å rutte med, bare man har nok kontakter i sin indre sirkel så er det nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...