Gå til innhold

Academy Awards 2011 (Oscar-tråden)


Hyperio

  

100 stemmer

  1. 1. Hvilken film vil du skal vinne Best Picture?

    • 127 Hours
      6
    • Black Swan
      27
    • The Fighter
      1
    • Inception
      34
    • The Kids Are All Right
      0
    • The King's Speech
      7
    • The Social Network
      18
    • Toy Story 3
      0
    • True Grit
      5
    • Winter's Bone
      2


Anbefalte innlegg

Okei, etter å ha sett Oscar-filmene i Best Picture kategorien TO ganger, bortsett fra Winters Bone, må favorittlisten bli slik:

 

 

Inception - 10/10 "Kanskje det mest dramatiske, actionpakkede, stjernespekkede, utrolige, fantastiske, vakre, visuelle, rørende og beste filmen i dette tiåret. En av de beste filmene jeg noensinne har sett!"

 

Black Swan - 10/10 "En av de mørkeste dansefilmene som virkelig viser hvordan man gjør klassisk og stilful ballett om til et forferdelig og ekkelt mareritt. Helt klart et kunstverk i høy klasse."

 

The Social Network - 10/10 "Filmen som forteller hvordan Facebook ble til heter The Social Network og er genuint og fullkommet et mesterverk å se på."

 

Toy Story 3 - 10/10 "Den er fin, vakker, underholdene og trist med en perfekt avslutning på kanskje den beste animasjonsfilmtrilogien noensinne."

 

127 Hours - 09/10 "En høyst inspirerende, engasjerende og et legendarisk stykke filmmagi som viser hvordan de ekstraordinære øyeblikkene i livet blir til ren livsglede og energi."

 

The Fighter - 8.5/10 "En sterk, følsom og inspirerende opplevelse som gjennom mektig energi og omfattende forhold medfører i en av de bedre boksefilmene."

 

The King's Speech- 08/10 "En god fremstilling av det britiske kongedømme på 20- og 30-tallet som gir oss mer enn bare stramme skikkelser og stive fjes. Colin Firth brillijerer."

 

True Grit - 7/10 "En hardbarka cowboy-film som med sitt engasjement, tempo og følelser gir et nytt liv til Western-sjangeren."

 

The Kids Are All Right - 04/10 "Gode skuespillere, middelmådig fortelling."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Faen, glemte å kjøpe inn kaffe, energidrikk, popcorn og junk til natta.
Hehe, her står Dolce Gusto maskinen klar til dyst (med nok kapsler ofc!).

Tror jeg må sove et par timer nå for å ha noen sjangs til å henge med.

 

Å se Oscarutdelingen med kake støttes!

Jeg har eplekake. :)

 

Forresten punktum, bra jobb å ha sett alle filmene to ganger. Tenkte jeg skulle se en av de en gang til mens Traffic går på NRK, men så fant jeg ut at det er urettferdig overfor de andre. Traffic har jeg ikke sett før heller så det blir nok den.

Lenke til kommentar

Håper personlig at The Social Network vinner for best picture, men tror The King's Speech er en god konkurrent :) Hvis folka skulle finne på å gi prisen til Inception, mister jeg all motivasjon for å stå opp igjen.

 

EDIT: Skriveleif... sannsynlig at jeg kommer til å greie å holde meg våken hele natta ja!

Endret av Bob Sacamano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...