Gå til innhold

Academy Awards 2011 (Oscar-tråden)


Hyperio

  

100 stemmer

  1. 1. Hvilken film vil du skal vinne Best Picture?

    • 127 Hours
      6
    • Black Swan
      27
    • The Fighter
      1
    • Inception
      34
    • The Kids Are All Right
      0
    • The King's Speech
      7
    • The Social Network
      18
    • Toy Story 3
      0
    • True Grit
      5
    • Winter's Bone
      2


Anbefalte innlegg

Kan være et trekk å sette litt penger på TSN eller Black Swan ja. Ser også hos unibet at oddsen på best actor in a supporting role er 1,15 på Christian Bale og 5,00 på Geoffrey Rush. Her er jo mange sikre på at Bale tar den, og det gjør han nok også, men Rush er absolutt en mulighet som kan være verdt å satse på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått sett alle nominerte i kategorien årets film, og jeg synes de fleste var nominasjonen verdig, foruten The Kids Are Allright og Winter's Bone. Jeg tror helst The King's Speech vinner, eventuelt så vinner kanskje Social Network. Jeg håper bare Fincher får for regissør, siden jeg synes han har vært oversett med sine mange bra filmer tidligere.

Lenke til kommentar

Har nå sett 7/10 i 'Best Picture' og må si meg relativt imponert av det meste. The Kids Are All Right er vel den svakeste, selv om det ikke var noen veldig dårlig film. Har enda til gode å se True Grit, The Fighter og Toy Story 3.

 

Black Swan 10/10

Inception 9/10

The Kids Are All Right 7/10

The King's Speech 8/10

127 Hours 9/10

The Social Network 10/10

Winter's Bone 8/10

 

Håper The Social Network stikker av med seieren, men ser at The King's Speech er en typisk vinner her. Skuespillermessig håper jeg på Eisenberg eller Franco og selvfølgelig Portman hos kvinnene.

Lenke til kommentar

Det beste hadde vært å gi beste skuespiller til Eisenberg for å belønne en ung skuespiller som plutselig skilte seg veldig ut framfor å gi den til en gammel traver (Bridges, Firth) eller en feel-good-prestasjon (Franco) samt beste film til Inception for å vise at man ikke må lage samme film om igjen og om igjen for å vinne. Det hadde vært fint om Oscarne belønnet filmer som ikke ble glemt med en gang (looking at you, The English Patient, Chicago, Slumdog Millionaire og Shakespeare in Love), men som heller var litt interessante om 5 og 15 år. Akkurat nå fremstår de som en svært konservativ, forsiktig gjeng som elsker briter, skuespillere og regissører som var kontroversielle før og blir belønnet nå for svakere filmer (The Departed) og generelt blind for en del sjangere.

 

Aaron Sorkin burde selvfølgelig også vinne beste manus, men den er vel rimelig bankers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har skole kl. 14 den mandagen, så det går bra. :)

 

Ser at NRK satser skikkelig på Oscar i år, med kort sending før Kveldsnytt, så litt etter Kveldsnytt med snakk om Traffic som så sendes. Og så kommer selve showet. Skikkelig helaften.

 

Men Vegard Larsen har ikke klart å bli noen favoritt her i gården, så må nok ha en stream som backup.

Lenke til kommentar

True Grit ble nok årets "beste film"-overraskelse for min del. Herlig blanding mellom klassisk western, litt av den revisjonistiske og en eim av Paper Moon. Veldig sjarmerende, velspilt og herlig tvers igjennom. Fjerde beste av de nominerte, da uten å ha sett King's Speech.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...