Gå til innhold

Hjelp oss å gjøre Prisguide.no bedre


  

301 stemmer

  1. 1. Hvilken punkter ønsker du blir forbedret?

    • Navigering
      146
    • Filtreringsmeny
      208
    • Hastighet
      102
    • Søk
      118
    • Produktdata
      131
    • Prishistorikk
      61
    • Erfaringer
      61
    • Handlelister
      52
    • Sammenligning
      59
    • Priser og lagerstatus
      111
    • Annet (spesifiser i tråd)
      23


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den første av de tilgjengelige prisguidene som er her i landet som gir meg muligheten til å filtrere BORT butikker slik at jeg ikke får opp billigste pris fra de hele tiden, kommer til å være den jeg bruker, uansett hvor horribelt GUI er. Jeg er lei av å få opp butikker på førsteplass i søk som jeg vet ikke leverer, men bestandig holder seg først på listen ved å ha lavest pris.

Lenke til kommentar

Er jo helt avhengig av denne tjenesten, men ble svært skuffet over 2.0 og har brukt første versjon. Det må være mye bedre for dere å forbedre denne. Etter mitt bruk trengs bare litt flere valg i filtreringsmenyen og i produktdata.

Det holder ikke å spesifisere om et hovedkort har integrert skjerkmkort eller ikke, en må også få vite hva slags - ellers kan man jo ikke sammenlikne og må i så fall inn på produsentsider for å finne det ut.

 

Feil forekommer jo i listene og jeg har fått veldig liten respons på mine innsendte feilmeldinger. Ser da bort fra de feil som forekommer i nettbutikkene - noen butikker ser for meg ut til å ville spekulere i slikt, og det er en trist utvikling. Priser på 512 skjermkort blandes med 1024 og den type ting, som sikkert ikke er så lett for dere å hanskes med. Men dere bør ta tak i det.

 

Så syns jeg det er synd at dere har fjernet linken til 1,1 versjonen. Slikt virker som dere vil tvinge fram bruk av 2.0 versjonen. Ikke gjør det - vi kan vel få velge ?

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle tilbakemeldingene!

 

De første kodelinjene fra Prisguide v1.1 tipper jeg stammer fra rundt 2000-2001, og det er ingen tvil om at det var nødvendig med en kraftig oppdatering av plattformen for at den skulle være levedyktig i fremtiden. Fra vårt ståsted er det altså ikke et alternativ å gå tilbake til v1.1, MEN det er jo ikke noe i veien for å gå tilbake til den gamle designen :-)

 

Jeg er helt enig med dere som mener at Prisguide v1.1 er enklere å bruke. Noen estetisk perle er den absolutt ikke, men for en tjeneste som skal hjelpe deg å finne beste produkt og butikk er funksjonalitet langt viktigere enn fancy design. Tar vi det beste fra begge versjoner tror jeg resultatet blir enda bedre.

 

Det som er betryggende å høre er at de fleste av tingene som blir nevnt i denne tråden er rimelig enkelt å løse. Det betyr ikke at vi har fikset opp i alle problemer over natten, men jeg skal love at det blir fullt fokus på å fortløpende forbedringer av tjenesten. Det er nok for ambisiøst å love å nye endringer hver eneste dag, men vi skal iallefall klare å rulle ut 2-3 oppdateringer per uke!

 

I løpet av uken som har gått har vi:

- Rettet en ytelsesbug i kategorivisningen

- Byttet sortering på kategorinivå fra "lav->høy" til "popularitet"

- Fjernet flere unødvendige knapper på produktsiden

- Og ikke minst startet denne tråden for tilbakemeldinger

 

Hvilke endringer som er gjort på innholdssiden (oppsett av filter, kategoritre og produktdata) har jeg ikke full oversikt over. Her har Dotten full kontroll, og det beste er nok om jeg ikke blander meg borti dette :-)

 

Ettersom vi har fått så ufattelig mange tilbakemeldinger bare etter kan jeg dessverre ikke ta meg tid til å svare på hver enkelt. Det har bare gått et døgn siden vi startet pollen og jeg venter derfor til i morgen med å lage en oppsummering av tilbakemeldingene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det verste er den spesifikasjonane til produktane som er alt fra få til fraverande. Eit anna stor problem er som amnge har nemnt filtreringa. Å søke filtrere etter "Grafikprosessor" er faktisk heilt grusomt, her må blant anna raskaere oppdatering til, eg kunne blant anna ikkje finne Ati 6000 serien sist eg prøvde og bruke filteret. Eg ville endra sjølve undermenyen på filteret slik at produsentane sine kort kom kronologisk etter lanseringsdato med den nyaste først og gruppert dei etter produsent og formål, til dømes bør Nvidia Quadro korta ligge under kvarandre med det nyaste kortet først, dei øvrige Nvidia korta bør ligge saman med nyaste først, samme med Matrox og Ati sine modellar.

 

Synest kategoriane prosessorserie og batterilevetid gjerne kunne vert tilgjengeleg når eg skulle finne ein bærbar uten og trykke på vis øvrige 34 filter. Sidan det er so mange filter her kunne ein jo kansje sett på mulighetia for og gruppere dei litt etter kva dei gjorde t.d. ekspansjonsmuligheiter maskinvare o.l.

 

Kan gjerne bruke meir bilder i tillegg til namn på kategoriane. Dette var jo ein av tinga som gjorde den gamle prisguiden so mykje meir oversikteleg enn den nye. det gjer jo og navigeringa mykje raskare.

 

Ellers er det kjekt og sjå at dåke endeleg setter litt fokus på desse problema, håper resultatet blir at Hardware igjen har den beste prisguiden :)

Lenke til kommentar

Tar meg selv i å gjenta til det kjedsommelige: Så lenge det gamle grensesnittet blir brukt eller et så likt som mulig er det egentlig totalt likegyldig hva som ligger bak som koding. Det gamle grensesnittet tillot å gå fra generelt oversiktlig til mange spesifikke valg på få klikk. Og det uten å miste det man hadde søkt seg fram til allerede.

 

Jeg ser at pollen for meg blir litt irrelevant da den mangler parametrene "brukervennlighet" og "oversiktlighet".Det er det som mangler i den nye versjonen! Punktet "mulighet til avansert søk uten å måtte gå til start" er noe som også har vært problematisk i den nye. Hvis det er slik at jeg tar feil i dette så er brukerterskelen på den nye for høy...

Lenke til kommentar

Jeg ser at pollen for meg blir litt irrelevant da den mangler parametrene "brukervennlighet" og "oversiktlighet".Det er det som mangler i den nye versjonen!

 

Vi har helt bevisst ikke lagt inn dette som et alternativ fordi veldig mange vil krysse av for "Bedre brukervennlighet" uten at det gir oss noen pekepinn på hva vi skal rette opp.

 

Resultatene så langt viser at både navigering og filtrering ligger høyt på resultatlisten, og dette er jo svært tydelige tegn på at brukervennligheten ikke er bra nok. For en prissammenligningstjeneste er det vel lite som er viktigere enn nettopp navigering og filtrering...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På forsiden av Data kategorien er det en underkategori som jeg syns er litt merkelig: Kjøleutstyr.

Den skiller seg litt ut, og det hender at den får meg til å tro at jeg har havnet på bunnen av siden når jeg forsøker å navigere rundt i virrvaret av ikoner og usorterte underkategorier. hehe :p

 

Ett filter for nettbutikkene, som nevnt tidligere i denne tråden, bør bli høyt prioritert. Kunne vert en liste over favoritt butikkene jeg selv velger å handle hos.

Lenke til kommentar

@ Amund

 

Hvorfor har dere begynnt å ta tak i dette nå? Alle probleme har jo vært fra dag en, har også sendt en hel haug med mails om hvorfor dere ikke gjør noe eller om dere rett og slett gir F i prisguide.no. Er ikke noe gøy å annbefale Prisguide.no i det heletatt, i den siste tiden etter at dere lanserte Prisguide v2 så har jeg heller brukt Prisjakt.no. Der finner jeg hvertfall produktene uten masse klikking her og der.

Lenke til kommentar

@ Amund

 

Hvorfor har dere begynnt å ta tak i dette nå? Alle probleme har jo vært fra dag en, har også sendt en hel haug med mails om hvorfor dere ikke gjør noe eller om dere rett og slett gir F i prisguide.no. Er ikke noe gøy å annbefale Prisguide.no i det heletatt, i den siste tiden etter at dere lanserte Prisguide v2 så har jeg heller brukt Prisjakt.no. Der finner jeg hvertfall produktene uten masse klikking her og der.

Drister meg til å svare:

 

De tidligere ansvarlige har også jobbet med dette, kanskje på litt annen måte. I forhold til for et år siden er det også gjort massive forbedringer av drift (søk var langt dårligere, og filtreringsmeny og kategoristruktur var en helt annen og dårligere). Det var også markante mangler for å rette på ting, eksempelvis noe så enkelt som å flytte på en kategori. Det er ikke som om ting ikke er blitt gjort, det er bare at det ikke er blitt kommunisert godt nok.

 

Nå har vi ny eier, ny ansvarlig (Amund, som forøvrig i sin tid hadde mye med PG 1.1 å gjøre) og det piskes på. Det som er virkelig flott er at vi har en ansvarlig som er ute og snakker med dere brukere, fremfor en mengde mellommenn. :)

Lenke til kommentar

MEN det er jo ikke noe i veien for å gå tilbake til den gamle designen :-)

Det er ikke nødvendigvis "designet" i seg selv fra v1.1 folk vil ha, men funksjonaliteten som ligger i det. Dere bør i alle fall skille mellom interaksjonsdesign og den grunnleggende visuelle profilen først som sist. Det er, til eksempel, ikke sikkert at det er at det er en høyremeny i seg selv det er noe galt med (Newegg klarer det helt utmerket), men hvordan verktøyene i den fungerer i praksis.

 

Til dette ligger dog også problemet om hvordan elementenes plassering og visuelle utforming påvirker brukerens oppfattelse av dem. Det er vel liten tvil om at v2 ser "penere" ut enn v1.1 på to meters avstand, men den er samtidig fysisk slitsom i bruk. Lav kontrast, få konsekvente "linjer" å forholde seg til og navigasjonselementer som hopper rundt er i alle fall ting å ta tak i. Jeg får bl.a. seriøst hodepine av å forsøke å lete blant "treff i nettbutikkenes egne prislister" i mer enn to minutter.

Lenke til kommentar

@ Amund

 

Hvorfor har dere begynnt å ta tak i dette nå? Alle probleme har jo vært fra dag en, har også sendt en hel haug med mails om hvorfor dere ikke gjør noe eller om dere rett og slett gir F i prisguide.no. Er ikke noe gøy å annbefale Prisguide.no i det heletatt, i den siste tiden etter at dere lanserte Prisguide v2 så har jeg heller brukt Prisjakt.no. Der finner jeg hvertfall produktene uten masse klikking her og der.

Selv om Amund og Dotten sikkert kan gi deg bedre svar på dette enn undertegnede har det seg slik at Prisguide.no nylig fikk nye eiere, på lik linje med Diskusjon.no og alle de andre sidene i nettverket. Før var Tek-nettverket en direkte del av Edda Media.

 

Nylig ble det gjennomført en fusjon hvor Mediehuset Digital og Tek-nettverket slo seg sammen til Mediehuset Tek, som blir 50/50% eid av A-pressen og Edda Media. Amund var tidligere en del av Hardware/Tek-nettverket, men byttet senere jobb til Mediehuset Digital - før han nå er tilbake som en naturlig konsekvens av fusjonen som skjedde like etter nyttår.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker på at Newegg sin variant er den beste. Funskjonaliteten til den gamle prisguiden gjorde at samling av flere produkter i en handlevogn var veldig enkelt, uten å ha prøvd newegg vet jeg ikke hvordan de klarer seg på det punktet. Selv om Newegg er adskillig bedre/raskere å finne produkter i enn dagens guide.

 

Så det å kunne opprette handlevogn(er) er essensielt, samt det å kunne få oversikten fort.

 

Siden den gamle prisguiden vel er kjent område for dere ansvarlige burde vel muligheten ligge i å gå tilbake til eldre design. Og det uten å tape funksjonalitet.

 

Sikring av en stor brukermasse tenker jeg er viktig i et bedriftsøkonomisk perspektiv og da er det bare å brette opp skjortearmene og re-etablere den gamle prisguidens design og brukergrensesnitt!

 

Edit:leif

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

Det er tydelig at de ikke har noe ønske om å forkaste den nye prisguiden.

 

Det er for meg helt ubegripelig at ikke forbrukerene av et produkt skal komme i første rekke.

 

Hvorfor skal man på liv og død forandre på noe som fungerer utmerket ? og når man først skal utbedre noe, så bør det tross alt være til det bedre.

 

Den eneste fordelen jeg kan se ved den nye prisguiden er at det er koblet opp mot forumet så man kan lese erfaringer vedrørende det aktuelle produktet.

Endret av pluto68
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...