Gå til innhold

Januar Fest! ..hos Elkjip, men hva ialledager er det å feire?!


Anbefalte innlegg

Personlig etter å ha sett over prisene og sjekket litt rundt er dette fortsatt ikke akkurat noe å feire.

Ofte er det slik at noen produkter kan ha "gode priser" men når du kommer til butikken er det plutselig ingen varer igjen av den typen.

 

Lurt egentlig siden kundene som har behov for en ny tv siden den eldre gikk i stykker under nyttårsfeiringa da kommer til å kjøpe den modellen som selgeren anbefaler og som gir "profitt" .

 

Men ai! Hvor mange ganger skal ola Nordman la seg lure?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er derfor de kaller det en fest og ikke salg, fordi det egentlig ikke er lavere priser enn normalt på de aller fleste varer. De har et par ting for å trekke folk til butikken, men som de aldri har på lager, og som selgerne gjør sitt aller beste fra å få deg til å revurdere siden de knapt får noe provisjon på de salgene.

Lenke til kommentar

Som sagt, det er et og annet jeg skal gå med på har en fin pris, men stiller meg litt tvilende på tilgjengelighet.

 

Kanskje jeg personlig ikke har så mye sans for noen av de annonserte produktene, men det er en grunn til at det ikke er de mest populære produktene/merkene som er på kampanje.

 

Ang. det å kjøpe bilstereo hos Pixmania så anbefales det på det varmeste, kjøpte en Pioneer-spiller derfra i fjor og sparte meg 500kr. i forold til nest billigste webshop :thumbup: De var forøvrig raske å sende også...

 

Det skal også nevnes at en ny uke står for tur og tipper alle de andre web-shoppene kommer med et og annet tilbud som kan konkurere med de fleste fra elkjøp

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

panasonic 32 lcd til 1985

samsung 40 led til 4985

lg bilstereo for 399

eltax høyttaler sett for 995

sony a290 kit for 1995,-

nextbase 7 fotoramme 199,-

 

er ikke dette billig?

..og er det egentlig så billig? Den 32" panasonic'en er jo forutsatt med binding/abb hos Viasat :thumbdown:

 

Den LG stereonen får du hos Pix for en hundrings mer..

 

Samsungen på 40" går for noen hundrelapper mer hos annen webshop

 

Eltax høytalerene har jeg ikke gidda sjekka priser på for jeg ville ikke ha anbefalt de til folk jeg brydde meg om og var glad i uansett :sick:

 

..og det er ingen fotoentusiaster som ønsker seg Sony, men skal gå med på at det kameraet hadde en fin pris!

 

Nextbase fotoramme? Høres ut som en B-vare

 

Men for all del... still dere gjerne i kø foran Elkjøp når de åpner kl.0700 mandags morgen! Bare pass på å sett klokka på ringing kl.0545 sånn at du rekker deg dit like før det åpner :thumbup:

 

PS! iPhone eiere bør laste ned 3.parts app for vekkerklokke ;)

 

 

den lg stereon hos pixmania til en hundrings mer + 150 i porto.. =250 mer, så ja jeg vil påstå det er bedre å gå til din lokale elkjøp butikk få med spilleren med en gang, istedenfor å vente fler dager før du endelig kan plugge den i bilen.

Lenke til kommentar

Personlig etter å ha sett over prisene og sjekket litt rundt er dette fortsatt ikke akkurat noe å feire.

Ofte er det slik at noen produkter kan ha "gode priser" men når du kommer til butikken er det plutselig ingen varer igjen av den typen.

 

Lurt egentlig siden kundene som har behov for en ny tv siden den eldre gikk i stykker under nyttårsfeiringa da kommer til å kjøpe den modellen som selgeren anbefaler og som gir "profitt" .

 

Men ai! Hvor mange ganger skal ola Nordman la seg lure?

 

Det var da mange gode tilbud der, hvor mange steder får du f.eks et speilreflekskamara til 2k, eller en såpass kraftig PC til 4444? Syter du over tilgjenglighet kjenner du tydligvis ikke dine rettigheter, Elkjøp har 3 dagers annonsegaranti, dvs du får kjøpt produktet innen de 3 dagene, og produktet skal være i dine hender innen 10 dager.

Lenke til kommentar

lg bilstereo for 399

er ikke dette billig?

..og er det egentlig så billig? Den 32" panasonic'en er jo forutsatt med binding/abb hos Viasat :thumbdown:

 

Den LG stereonen får du hos Pix for en hundrings mer..

 

Men for all del... still dere gjerne i kø foran Elkjøp når de åpner kl.0700 mandags morgen! Bare pass på å sett klokka på ringing kl.0545 sånn at du rekker deg dit like før det åpner :thumbup:

 

den lg stereon hos pixmania til en hundrings mer + 150 i porto.. =250 mer, så ja jeg vil påstå det er bedre å gå til din lokale elkjøp butikk få med spilleren med en gang, istedenfor å vente fler dager før du endelig kan plugge den i bilen.

Spiller vel egentlig lite rolle, vi som driver litt med bilstereo vet at det skal stå Alpine eller Pioneer på spilleren :thumbup:

 

Og problemet til de fleste forbrukerne er i mange tilfeller at de ikke orker å vente de ekstra dagene på en pakke i posten.

 

Det ironiske er at de samme folkene orker å kjøre til elkjøp for så å måtte stå i kø for å få en vare som ikke er på lager for så å bestille den der og så måtte ta en ny kjøretur helt til butikken når varen kommer (en uke senere enn om du hadde bestilt på nett)

Lenke til kommentar

 

Det var da mange gode tilbud der, hvor mange steder får du f.eks et speilreflekskamara til 2k, eller en såpass kraftig PC til 4444? Syter du over tilgjenglighet kjenner du tydligvis ikke dine rettigheter, Elkjøp har 3 dagers annonsegaranti, dvs du får kjøpt produktet innen de 3 dagene, og produktet skal være i dine hender innen 10 dager.

 

 

Tilbud?

Som noen påpekte, dette er langt ifra tilbud men salgsgimmick, derfor brukes ikke navn som for eksempel "salg , tilbud etc".

 

Vis meg gjerne noen før og etter priser , sånn jeg ser dette er det mer snakk om pristriksing og kundeforvirring enn noe annet.

 

 

Lenke til kommentar

 

Det var da mange gode tilbud der, hvor mange steder får du f.eks et speilreflekskamara til 2k, eller en såpass kraftig PC til 4444? Syter du over tilgjenglighet kjenner du tydligvis ikke dine rettigheter, Elkjøp har 3 dagers annonsegaranti, dvs du får kjøpt produktet innen de 3 dagene, og produktet skal være i dine hender innen 10 dager.

 

 

Tilbud?

Som noen påpekte, dette er langt ifra tilbud men salgsgimmick, derfor brukes ikke navn som for eksempel "salg , tilbud etc".

 

Vis meg gjerne noen før og etter priser , sånn jeg ser dette er det mer snakk om pristriksing og kundeforvirring enn noe annet.

 

Jeg gidder ikke å begynne å lete etter gamle priser, men jeg vet blant annet at Sony kameraet som blir solgt til 2000 ligger til 3000 i andre butikker, GPSen til 699 pleier å ligge rett under 2000. Samsung 40" led ble solgt for minst 700 kr mer(1200 hvis du tar med frakt) på neste sted ifølge prisjakt, og de selger vell også macbooken til norges billigste pris. Så en del ting er ihvertfall billig, ei om det er supertilbud eller ikke.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

 

Det var da mange gode tilbud der, hvor mange steder får du f.eks et speilreflekskamara til 2k, eller en såpass kraftig PC til 4444? Syter du over tilgjenglighet kjenner du tydligvis ikke dine rettigheter, Elkjøp har 3 dagers annonsegaranti, dvs du får kjøpt produktet innen de 3 dagene, og produktet skal være i dine hender innen 10 dager.

 

 

Tilbud?

Som noen påpekte, dette er langt ifra tilbud men salgsgimmick, derfor brukes ikke navn som for eksempel "salg , tilbud etc".

 

Vis meg gjerne noen før og etter priser , sånn jeg ser dette er det mer snakk om pristriksing og kundeforvirring enn noe annet.

 

Det er ikke kundeforvirring eller pristriksing at elkjøp selger en 32 tommer lcd for under 2000 kr, for meg er det helt sinnsykt billig. Ikke at tven er god, men den er ihvertfall billig.

 

Det er heller ikke pristriksing\kundeforvirring at en garmin gps koster 399, det er garmin og ikke no-brand kina vare liksom.

 

ixus 105 kamera til 699, hvor mye tar de andre nettaktørene for et slikt kamera? 1000?

pristrix?? neppe

 

 

Det var da mange gode tilbud der, hvor mange steder får du f.eks et speilreflekskamara til 2k, eller en såpass kraftig PC til 4444? Syter du over tilgjenglighet kjenner du tydligvis ikke dine rettigheter, Elkjøp har 3 dagers annonsegaranti, dvs du får kjøpt produktet innen de 3 dagene, og produktet skal være i dine hender innen 10 dager.

 

 

Tilbud?

Som noen påpekte, dette er langt ifra tilbud men salgsgimmick, derfor brukes ikke navn som for eksempel "salg , tilbud etc".

 

Vis meg gjerne noen før og etter priser , sånn jeg ser dette er det mer snakk om pristriksing og kundeforvirring enn noe annet.

 

Jeg gidder ikke å begynne å lete etter gamle priser, men jeg vet blant annet at Sony kameraet som blir solgt til 2000 ligger til 3000 i andre butikker, GPSen til 699 pleier å ligge rett under 2000. Samsung 40" led ble solgt for minst 700 kr mer på neste sted ifølge prisjakt, og de selger vell også macbooken til norges billigste pris. Så en del ting er ihvertfall billig, ei om det er supertilbud eller ikke.

 

Gpsen fra tomtom var på supertilbud før jul til 1195 på elkjop.no mener jeg å huske, veiledende pris er 1995 eller 2195 på tomtom sine sider

Lenke til kommentar

Sjekket tilfeldigvis over tilbudsvarene de har lagt ut og fant en Kenwood Major kjøkkenmaskin til 1995,-. Det synes eg er et greit tilbud og når eg tar en lagerstatussjekk så viser det seg, overraskende nok, at ingen av butikkene i umiddelbar nærhet har den på lager. Eg har for denne sakens skyld utvidet "umiddelbar nærhet" til å inkludere de fleste butikkene innen en tre timers kjøretur. Eg har da sjekket Åsane(Bergen), Forus(Stavanger), Haugesund, Åkrehamn, OS, Husnes, Stord og Bømlo. Sjekket også modellen over, som har mer ekstrautstyr, men heller ikke den var på lager noen av stedene. Synes det er betenkelig. :ermm:

Lenke til kommentar

Sjekket tilfeldigvis over tilbudsvarene de har lagt ut og fant en Kenwood Major kjøkkenmaskin til 1995,-. Det synes eg er et greit tilbud og når eg tar en lagerstatussjekk så viser det seg, overraskende nok, at ingen av butikkene i umiddelbar nærhet har den på lager. Eg har for denne sakens skyld utvidet "umiddelbar nærhet" til å inkludere de fleste butikkene innen en tre timers kjøretur. Eg har da sjekket Åsane(Bergen), Forus(Stavanger), Haugesund, Åkrehamn, OS, Husnes, Stord og Bømlo. Sjekket også modellen over, som har mer ekstrautstyr, men heller ikke den var på lager noen av stedene. Synes det er betenkelig. :ermm:

Sjekket også lagerstatus på microen til 249, TomTom GPS'en til 699 og Garmin GPS'en til 399. Ingen av disse var på lager heller i de nevnte butikkene. Sony DSLR kameraet derimot var inne i 4 av 8 butikker.

 

Lukter lokketilbud lang vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det? Eg synes den er oppdatert bra eg. Det hender naturligvis at B-produkter og den type ting ikke blir oppdatert, men ellers bruker eg den slavisk med godt resultat. Det hender dog at eg har litt håp om at det er feil på lagerstatusen og dermed tar turen allikevel, bare for å oppdage at den stemte.

 

Sjekket nå opp med Lefdal, og fant Kenwood maskinen der, til samme pris, uten tilbud, som Elkjøp har på tilbud. På lager var den flere steder også.

Lenke til kommentar

lg bilstereo for 399

er ikke dette billig?

..og er det egentlig så billig? Den 32" panasonic'en er jo forutsatt med binding/abb hos Viasat :thumbdown:

 

Den LG stereonen får du hos Pix for en hundrings mer..

 

Men for all del... still dere gjerne i kø foran Elkjøp når de åpner kl.0700 mandags morgen! Bare pass på å sett klokka på ringing kl.0545 sånn at du rekker deg dit like før det åpner :thumbup:

 

den lg stereon hos pixmania til en hundrings mer + 150 i porto.. =250 mer, så ja jeg vil påstå det er bedre å gå til din lokale elkjøp butikk få med spilleren med en gang, istedenfor å vente fler dager før du endelig kan plugge den i bilen.

Spiller vel egentlig lite rolle, vi som driver litt med bilstereo vet at det skal stå Alpine eller Pioneer på spilleren :thumbup:

 

Og problemet til de fleste forbrukerne er i mange tilfeller at de ikke orker å vente de ekstra dagene på en pakke i posten.

 

Det ironiske er at de samme folkene orker å kjøre til elkjøp for så å måtte stå i kø for å få en vare som ikke er på lager for så å bestille den der og så måtte ta en ny kjøretur helt til butikken når varen kommer (en uke senere enn om du hadde bestilt på nett)

Og det skal stå Rockford Fosgate på forsterkerene og subbene :D

 

 

 

Lenke til kommentar

lg bilstereo for 399

er ikke dette billig?

..og er det egentlig så billig? Den 32" panasonic'en er jo forutsatt med binding/abb hos Viasat :thumbdown:

 

Den LG stereonen får du hos Pix for en hundrings mer..

 

Men for all del... still dere gjerne i kø foran Elkjøp når de åpner kl.0700 mandags morgen! Bare pass på å sett klokka på ringing kl.0545 sånn at du rekker deg dit like før det åpner :thumbup:

 

den lg stereon hos pixmania til en hundrings mer + 150 i porto.. =250 mer, så ja jeg vil påstå det er bedre å gå til din lokale elkjøp butikk få med spilleren med en gang, istedenfor å vente fler dager før du endelig kan plugge den i bilen.

Spiller vel egentlig lite rolle, vi som driver litt med bilstereo vet at det skal stå Alpine eller Pioneer på spilleren :thumbup:

 

Og problemet til de fleste forbrukerne er i mange tilfeller at de ikke orker å vente de ekstra dagene på en pakke i posten.

 

Det ironiske er at de samme folkene orker å kjøre til elkjøp for så å måtte stå i kø for å få en vare som ikke er på lager for så å bestille den der og så måtte ta en ny kjøretur helt til butikken når varen kommer (en uke senere enn om du hadde bestilt på nett)

Og det skal stå Rockford Fosgate på forsterkerene og subbene :D

Hæ? Skal det ikke stå Zapco da? ;)

 

Men fra spøk til alvor her.. Blir ikke folk fornøyd for man tar frem kløyveøksa og splitter prisen i 2? Hvor går grensa i prosentvis avslag for hver av dere før DERE vil anse det som et godt salg? Nysgjerrig elkjøper som lurer bare :)

Lenke til kommentar

Hæ? Skal det ikke stå Zapco da? ;)

 

Men fra spøk til alvor her.. Blir ikke folk fornøyd for man tar frem kløyveøksa og splitter prisen i 2? Hvor går grensa i prosentvis avslag for hver av dere før DERE vil anse det som et godt salg? Nysgjerrig elkjøper som lurer bare :)

 

Problemet er at Elkjøp har blitt tatt flere ganger med småtriksing, sånn nå før jul.

Jeg personlig synnes det er vanskelig å vite feks hva prisen på en vare har vært før og om det virkelig er nedsatt over tid og ikke gått opp og ned i verdi som en jojo nettop for å se ut som tilbud til visse årstider.

 

Ellers har jeg personlig opplevd at Elkjøp ansatte kan prøve seg på få deg til å kjøpe et helt annet produkt enn det som er annonsert og komme med noen snodige argumenter for det :

EL : Denne har en mye bedre og større tørketrommel

Jeg : Men den tar jo ikke like mange Kg...

EL : Denne vaskemaskinen har digitale programmer for enkel betjening.

Jeg : Men jeg er ute etter en klasse A, Ikke C.

 

Bare noen sånn småeksempler i farta på ting jeg husker. Har kjøpt noen småting hos elkjøp før , hovedsakelig hvitevarer men tipper det kan bli langt mer aktuelt å bruke nettet i fremtiden på dette også.

 

 

Lenke til kommentar

Sjekket også lagerstatus på microen til 249, TomTom GPS'en til 699 og Garmin GPS'en til 399. Ingen av disse var på lager heller i de nevnte butikkene. Sony DSLR kameraet derimot var inne i 4 av 8 butikker.

Typisk Elkjøp. Mange av de virkelig gode tilbudene har de (selvfølgelig) ikke tilgjengelig i de fysiske butikkene sine. Dette foregår nok også til en viss grad hos konkurrenter og i andre bransjer, men det er ut i fra min erfaring ingen som spekulerer så opplagt i dette som Elkjøp.

 

Reklamelefsa deres har har helt klart som hovedmål å dra folk inn i butikken - ikke å selge produktene som annonseres der. Jeg skjønner ikke at de får lov til å holde på sånn; det burde være et lovpålagt minimumskrav at annonserte varer var tilgjengelig i et fornuftig volum i de fleste butikkene ved åpningstid den første dagen kampanjen gjelder.

 

Som nevnt lenger oppe i tråden så har de begynt med en garanti der man kan få varen til annonsert pris - hvis man 1) gidder å vente i en uke eller to og 2) ikke blir overtalt til noe annet eller 3) ikke gir f når den ansatte blir tydelig snurt, sur og treig (jeg har selv opplevd det) fordi du insisterer på å kjøpe den annonserte varen istedet for det dyrere alternativet du uten unntak blir presentert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...