Gå til innhold

Januar Fest! ..hos Elkjip, men hva ialledager er det å feire?!


Anbefalte innlegg

Når det gjelder hva man har krav på i forhold til produktbeskrivelsen, så har de jo reservert seg for trykkleif og lignende.

Spørsmålet er jo hva det står i ordrebekreftelsen du fikk ved bestillingen, da denne skal være gyldig.

 

Du kan se under punkt 3 og 4 i salgsbetingelsene

 

Om det også står i ordrebekreftelsen at det er motorisert lerret, mener jeg du har krav på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle ha en reciever jeg da, som var langt billigere enn andre fysiske butikker. I avisen var den avbildet i sølv, men annonseteksten reklamerte med "Leveres i både sølv og svart". Prisen var 2495,-. Jeg ønsket den sorte.

 

Dro i butikken 3. januar (var ikke først, regnet med at dette var et typisk nisje-produkt uansett, de fleste skal vel kjøpe TVer), og fikk høre:

Selger: "Nei, akkurat den modellen har vi ikke på lager. Men du kan få den i sølv?"

Jeg: "Nei, jeg ønsker den i svart siden det passer best med annet utstyr jeg har."

Selger: "Men vi har denne modellen som er mye bedre og spiller klarere lyd." Selger viser meg her et annet merke til 4495,-.

Jeg: "Nei, jeg er egentlig bare interessert i denne modellen, dessuten har denne (den dyrere modellen) ikke like mange HDMI-innganger, så det blir et dårlig kjøp for meg. Når får du den inn igjen da?"

Selger: "Skal vi se..." *klikke klikke fundere klø seg i hodet* "...torsdag!"

Jeg: "Ja, det skulle vel gå det. Kan jeg betale nå, og bare hente den på torsdag da?"

Selger: "Ja, det kan vi ordne." Han ordner diverse papir og sånn, og sender meg avgårde til kassa for betaling.

Kassadamen: "Da blir det 3295,-."

Jeg: "Jammen, prisen er vel 2495,- som det står i annonsen?"

Kassadamen: "Det er prisen på den i sølv det. Den sorte koster 3295,-."

Jeg: "Det står at den leveres i sølv eller sort, og ikke at det er forskjell på prisen."

Kassadamen: "Beklager, det er det som står her."

Siden jeg ikke orker å begynne å krangle åpenlyst framfor en stadig voksende kø bak meg, avbryter jeg hele kjøpet. :realmad:

 

Lærepenge: Kjøp på nett, aldri kjøp utifra annonser i tilbudsavis. Lession learned.

Lenke til kommentar

Tipper de kommer til å skrive: Beklager så mye. Det er svært beklagelig. Han som skreiv teksten satte en bit av ei brødskiv i halsen og måtte forlate PCen sin umiddelbart. Da han kom tilbake glemte han helt av å endre dette til at prisen bare gjelder for sølv. Dette er SVÆRT beklagelig og vi ønsker å beklage dette nok en gang.

 

Ta en titt på Facebookprofilen og veggen der så forstår du hva jeg mener. Utrolig mye god underholdning.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Hehe, de var raske med å svare ihvertfall:

 

"Såvidt jeg kan se er det kun den i fargen sølv som er på kampanje, og på den sorte er prisen helt riktig 3.295,- Dersom det står noe annet i kampanjeavisen er dette dessverre en feil fra vår side, noe vi også reserverer oss mot i avisen. Du er velkommen inn til butikken for å kjøpe den sølvfargede, om dette skulle være interessant. Vi beklager feilen!"

 

Joda, masse beklaging og henvisning til reservering i bøtter og spann...

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har et spørsmål... kjøpte HD prosjektor på elkjop.no

Benq w1000 Inkl. 90"lerret.

 

Tingen er at de har 2 forskjellige pakker på nettbutikken med w1000, begge med 90" lerret.

 

Denne kjøpte jeg til 6490,-

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/projektor/W1000PLUSB1/benq-w1000-inkl-90-lerret

 

Mens i denne annonsen til 7490,- er det forskjell på lerretet:

 

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/projektor/W1000PLUSB2/benq-w1000-inkl-90-motorisert-lerret

 

Visst man ser i teksten på den første, går det frem at det er motorisert.

Mens i den andre annonsen, ser det ut som det er manuelt lerret som følger med.

Ser ut som de har byttet teksten i disse to.

Men har jeg krav på det motoriserte lerretet?

 

Hvis du finleser de annonse bilagene ser du nok at det i stort sett alle skriv står MED FORBEHOLD OM FEIL I ANNONSEN. Så jeg vil nok si nei du har nok IKKE rett på noe motorisert lerret etter min oppfatning. OG nei jeg har ikke noe forhold til ELKJIP annet enn at jeg handler det en gang vært skuddår.

Lenke til kommentar

Hehe, de var raske med å svare ihvertfall:

 

"Såvidt jeg kan se er det kun den i fargen sølv som er på kampanje, og på den sorte er prisen helt riktig 3.295,- Dersom det står noe annet i kampanjeavisen er dette dessverre en feil fra vår side, noe vi også reserverer oss mot i avisen. Du er velkommen inn til butikken for å kjøpe den sølvfargede, om dette skulle være interessant. Vi beklager feilen!"

 

Joda, masse beklaging og henvisning til reservering i bøtter og spann...

 

Som jeg sa før de svarte deg, de beklager. Neste gang kan du bare ta kontakt med meg så skal jeg skrive beklager tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg hadde også en litt morsom opplevelse med elkjøp på mandagen.

 

Fatter'n var på utkikk etter ny laptop, og vi syntes Acer Timeline laptopen som kostet 6666,- så grei ut til hans bruk. Han var innom samtlige elkjøp-butikker rundt om i Trondheim, ingen som hadde den på lager bortsett fra Leangen, og de "hadde ikke plass på hylla" til den. Så han fikk ikke sett på den.

 

Jeg dro dit senere på dagen, fikk samme sitat slengt på meg, fyrte meg opp og fortalte at jeg må da få se på pc'n hvis jeg tenker å kjøpe den! Jeg vil se om tastaturet er bra, om vifteutblåsningen ikke sitter på en banal plass og om den virker solid bygd.

 

Etter at selger'n retta opp hårsveisen sin gikk han og hentet en fra lageret. Det endte med salg da. ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde også en litt morsom opplevelse med elkjøp på mandagen.

 

Fatter'n var på utkikk etter ny laptop, og vi syntes Acer Timeline laptopen som kostet 6666,- så grei ut til hans bruk. Han var innom samtlige elkjøp-butikker rundt om i Trondheim, ingen som hadde den på lager bortsett fra Leangen, og de "hadde ikke plass på hylla" til den. Så han fikk ikke sett på den.

 

Jeg dro dit senere på dagen, fikk samme sitat slengt på meg, fyrte meg opp og fortalte at jeg må da få se på pc'n hvis jeg tenker å kjøpe den! Jeg vil se om tastaturet er bra, om vifteutblåsningen ikke sitter på en banal plass og om den virker solid bygd.

 

Etter at selger'n retta opp hårsveisen sin gikk han og hentet en fra lageret. Det endte med salg da. ;)

 

Det er jo ganske hårreisende at de "gjemmer" produktene sine på denne måten...

Men ei vennine som jobber hos Elkjøp er veldig utslitt for tiden, tydelig at kampanjene deres fungerer, lenge siden de har hatt så mye folk der til å shoppe.

Lenke til kommentar

Hehe, de var raske med å svare ihvertfall:

 

"Såvidt jeg kan se er det kun den i fargen sølv som er på kampanje, og på den sorte er prisen helt riktig 3.295,- Dersom det står noe annet i kampanjeavisen er dette dessverre en feil fra vår side, noe vi også reserverer oss mot i avisen. Du er velkommen inn til butikken for å kjøpe den sølvfargede, om dette skulle være interessant. Vi beklager feilen!"

 

Joda, masse beklaging og henvisning til reservering i bøtter og spann...

 

Som jeg sa før de svarte deg, de beklager. Neste gang kan du bare ta kontakt med meg så skal jeg skrive beklager tilbake.

Regna jo med det da... :p

 

Vel, er i hvertfall siste gang jeg skal ha noe på Elkjøp som står i annonsebilag... (Ihvertfall til jeg har glemt denne gangs erfaring... :p)

Lenke til kommentar

En av de bedre førprisene fikk jeg i dag på Expert - Kongsvinger.

Bosch MUM86 kjøkkenmasking var blandt dagens "kjempetilbud" og det så unektelig bra ut med pris nedsatt fra 6999 til 2999, og enda bedre da seniorselger kunne opplyse om at førpris var feil, dsn skulle vart 8000 faktisk men jeg skulle få denne utstillingsmodellen til 2999. Prisen er iofs grei den men dog bare 650 mindre enn de to billigste nettbutikkene. Men førprisen var jo frisk kan man si. Hvor mange promille sansynlighet er det for at den noen gang har ligget på den prisen?

Lenke til kommentar

Hehe, de var raske med å svare ihvertfall:

 

"Såvidt jeg kan se er det kun den i fargen sølv som er på kampanje, og på den sorte er prisen helt riktig 3.295,- Dersom det står noe annet i kampanjeavisen er dette dessverre en feil fra vår side, noe vi også reserverer oss mot i avisen. Du er velkommen inn til butikken for å kjøpe den sølvfargede, om dette skulle være interessant. Vi beklager feilen!"

 

Joda, masse beklaging og henvisning til reservering i bøtter og spann...

Det ironiska är att båda modellerna kostar 2495 på nätbutiken, utsålda, men i alla fall. Det är dessutom inte internetpris som dom annars skriver så du skall kunna få den till den prisen.

Jag har på slutet sett en trend där om butiker inte har varan på lager är de som regel billigast. Detta kan man ju dra sina egna slutsatser om, men jag tippar starkt på att det enbart är för att förstöra för konkurrenter.

Lenke til kommentar

En av de bedre førprisene fikk jeg i dag på Expert - Kongsvinger.

Bosch MUM86 kjøkkenmasking var blandt dagens "kjempetilbud" og det så unektelig bra ut med pris nedsatt fra 6999 til 2999, og enda bedre da seniorselger kunne opplyse om at førpris var feil, dsn skulle vart 8000 faktisk men jeg skulle få denne utstillingsmodellen til 2999. Prisen er iofs grei den men dog bare 650 mindre enn de to billigste nettbutikkene. Men førprisen var jo frisk kan man si. Hvor mange promille sansynlighet er det for at den noen gang har ligget på den prisen?

 

Den har i alla fall farit som en jojo i pris. Från ca 8000 ned till 3000 för utställningsmodell. Då börjar man fort undra över avansen....

post-13520-0-45265600-1294266900_thumb.jpg

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Så kjapp titt ga meg nå en kjapp indikasjon på en del tilbud som er ganske mye lavere enn standard pris på markedet (sammenligner ikke mot nettbutikker). Og selvsagt ikke mot Jule-pris.

 

Men det å se og håpe at varer som butikker tjener null og niks på å selge, skal komme på tilbud, kan man nok se langt etter.

 

Å sammenligne en fysisk butikk som skal ha utstillingsmodeller, ha varer fysisk på lager, (som koster enormt med penger å oppevare, samt at de ikke aner om alle varene blir solgt) OG som operer med mye bedre tilbakebetalingsordninger, så kan man selvsagt ikke forvente at det skal overgå nettbutikker som så å si ikke har noen særlige utgifter overhode. 

 

 

 

 

Ønsker du å kjøpe en vare, som du fint kan vente på at varen sendes fra fabrikken til deg, samt at de fleste betaler på forskudd (som betyr tilnærmet ingen kundefordringer, og enda bedre likviditet), samt at du ikke får sett eller prøvd den først, og at DU må betale porto, samt vente på å få penger tilbake om du ikke ønsker varen, ja så er nettbutikk veien å gå. :)

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel ikke noe bedre å selge en USB (230 til 5 volt) lader for 200-250 spenn som koster 5-10 kroner i innkjøp? Nå snakker jeg ikke om en spesifikk butikk, men har sett det flere plasser. Jeg har kjøpt de (10-15 stykk) rett fra Kina, akkurat samme saken, for rundt den prisen og de funker veldig bra. Så ja, selvfølgelig tjener de fett hvis ikke ville de ikke drevet butikk. I alle fall ikke over lang tid.

Lenke til kommentar

Er vel ikke noe bedre å selge en USB (230 til 5 volt) lader for 200-250 spenn som koster 5-10 kroner i innkjøp? Nå snakker jeg ikke om en spesifikk butikk, men har sett det flere plasser. Jeg har kjøpt de (10-15 stykk) rett fra Kina, akkurat samme saken, for rundt den prisen og de funker veldig bra. Så ja, selvfølgelig tjener de fett hvis ikke ville de ikke drevet butikk. I alle fall ikke over lang tid.

Jeg til tippe du godtar denne sammenlikningen?

fra dealextreme: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27528

fra elkjøp: http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tilbehor-lyd-bilde/annet/MB707/apple-stromlader

 

Men du har kanskje ikke fått med deg at elkjøp ikke kjøper ting fra dealextreme?

 

Syns du skal starte et eget firma som gjør det på denne måten, så får du jo se hva du får til og ikke får til, istedet for å sitte på et forum og irritere deg så mye i vinter ;)

Lenke til kommentar

Nei, jeg godtar ikke noe som har med Apple å gjøre ;)

 

Men ja, jeg skulle klart å fått en VANLIG (ikke en med et halvspist eple på) USB-lader til innkjøpspris 5 kroner fra Kina ved et kjøp på la oss si 10000 ladere.

 

Og nei, jeg irriterer meg ikke. Jeg bare kjøper ting der man får mest for pengene.

 

DX bare videreselger fra underleverandører i Kina. Jeg har funnet masse på DX som er prikk lik ting som selges i norske butikker. Jeg fikk faktisk en vare med skandinavisk tekst som selges i en norsk bilrekvisitaforhandler med prikk lik forpakning. Så du kan egentlig bare fortsette å være bråkjekk, men jeg har handlet såpass mye fra Kina (nei, ikke bare DX) at jeg ikke bare sitter her å fantaserer og onanerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...