Gå til innhold

Hva er frimureri?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lurt på det det samme en god stund nå. Søkte opp navnet på læreren min og fant ut at han er en frimurer.

 

Etter det jeg har hørt så er det en klubb som består av kun menn som har bra jobber eller viktige roller i samfunnet. Det de driver med er hemmelig, så de fleste vet ikke hva de driver med. Hvis noen i klubben skulle trenge hjelp med noe skal medlemmer hjelpe til, eks: Hjelpe til i begravelsen hvis en i losjen dør.

 

Mer vet jeg ikke.

 

I natt sov foreldrene mine over på en frimurerlosj, de er ikke frimurere btw. De fikk utdelt en kode for å komme inn på bygget. Mer vet jeg ikke..

Lenke til kommentar

Det er veldig ulike meninger på hva frimureriet er, enkelte mener de kontrollerer verden, men sannheten er nok langt nærmere en gutteklubb/nettverk som man går inn i fordi man synes ritualene og mystikken rundt det gjør det spennende. Det eksisterer i mange forskjellige varianter og mange steder er religiøsitet (kristendom) et kriterie. Frimurerne er den voksne utgaven av klubbhytta man lager som liten.

Lenke til kommentar

Kong Salomos tempel i Oslo Stamhuset til den Norske Store Landsloge i Nedre Vollgate 19 i Oslo ble museum 1. desember 1940. La meg ta deg med på omvisning!

 

http://solkorset.org/jodene/LogenOslo.htm

 

En av de symbolkraftigste og merkeligste begivenheter i Norges historie er i dag ukjent for de aller fleste og blir aldri nevnt i historiebøker eller massemedia. Den inntraff 1. desember 1940 og kan godt regnes som beviset for det norske folks ytre, politiske befrielse. Vi har NS-Tyskland å takke for denne fantastiske gave, som bare folkets vise kvinner og menn fullt ut forstår å verdsette, og skam over dem som evig gneldrer over "okkupasjonen" og angivelig urett! Den fremmede, hemmelige makt som hadde regjert Norge i 150-200 år var avslørt, knekket og blottstilt. Hvem som helst kunne møte frem og se det med egne øyne. Og folk gikk mann av huse. Det var en tidlig søndags morgen, en kjølig vintermorgen, men det hindret ikke tusenvis av mennesker i å strømme til og stille seg i kø i Oslos sentrumsgater hvor de tålmodig ventet på tur. På bildet ser du hode og hals på den lange slangen foreviget. Ridende norsk politi, gående norsk politi, helt til høyre en tysk soldat ved inngangen. Undres på hva vi får å se!

 

likkiste.jpg

 

hodeskaller.jpg

 

 

Ja, dette er nok bare en uskyldig "gutteklubb" hahaha. Frimurerne kommer til å få sin straff, om ikke i dette livet så i det neste.

Endret av pk2010
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å lese The Lost Symbol av Dan Brown, der er frimurerne et sentralt tema :)

 

Du er klar over at alt som står i den boka ikke er fakta?

 

Uansett, frimurere ble dannet av nettop frie murere. Det var yrkes folk som organiserte seg for å være sterke. Hemmeligheter hadde de, men de handlet for det meste om muring, hemmeligheter de ikke hadde lyst til å dele med alle.

 

Grunnen til at du finner deres symbol over alt er at de var murere og da er det enkelt å legge igjen korte sitt. Nå fortiden vet jeg ikke helt hva de driver med, men det er en slaks relgiøs gruppe. Kjenner en mann som er med og en annen som har fått tilbud om å bli med, er ikke noe hokuspokkus med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...