Gå til innhold

Liste over aktive brukere i en tråd er ikke lenger disablet


Anbefalte innlegg

Nei, derimot vil de finnes i innleggslisten til den anonyme brukeren som alle slike innlegg hører til. (H*n får etterhvert en bra postcount og et bra rykte.)

 

Geir :)

 

Men vil ikke det være tilgjengelig for andre der da? (er ikke så kjent med forum funksjonene ennå, hehe)

Folk kan se alle anonyme poster hvis de vil, men det kan ikke bli knyttet opp mot deg som bruker.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er for å bevare det norske språket vårt, dette hjelper ikke særlig.

Jeg er ikke for å bevare språket for enhver pris. Har vi ord som passer bedre fra andre språk, så bruk dem, så lenge det fortsatt er forståelig for flertallet. Språk er bare det vi bruker for å kommunisere med andre mennesker. Kvaliteten på kommunikasjonen er det som er viktig.

 

For å ikke bare være off-topic ("Av emnet"? "Utenfor tema"? Forresten usikker på hvor norsk ordet "tema" er): Jeg synes det er bra at dere informerer tydelig om alle endringer som skjer her på forumet. Jeg lurte i en liten stund på om det var noe feil med lasting på sidene, men så var det bare å sjekke her.

 

Jeg merker et savn akkurat nå, men egentlig er det ikke så veldig interessant å se hvem som leser hva, sammenlignet med hvem som svarer hvor. Jeg ser fortsatt fram til rykteendringer som gjør at jeg kan se hvor jeg sist fikk plusser. Blir litt i stuss når jeg ser at ryktetallet øker, uten at jeg klarer å finne hva det var som folk likte.

 

En poll vil bli flertallsdiktatur.

Når vi først er inne på temaet språk, hva er et godt norsk uttrykk for "oxymoron"?

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Takk for et godt og begrunnet svar.

 

Takk i like måte.

 

Jeg ser poenget med at det finnes folk som faktisk har en del å tape, men jeg er litt uenig i måten du vi at disse skal beskyttes på. Om du faktisk har hele slekta i nakken, og står i fare for å sendes ut av landet, tvangsgiftes eller lignende, som forørig er en situasjon jeg tviler på at dette forumet blir involvert i så altfor ofte, så vil jeg vel kanskje tro at man kan avtale med dere i ledelsen å få ha to brukere, for eksempel. Ikke er jeg sikker på om det er nødvenig en gang. Som sagt så er man jo i utgangspunktet anonym på et forum som dette, og en adoptivjente som må løpe gatelangs for å holde seg unna mafiafamilien sin vil nok være forsiktig nok til å unngå å poste fullt navn, adresse, bilde o.l. på forumet. Er man i en slik situasjon, og har et absolutt behov for å bruke forumet til å poste ting som kan sette deg i fare, så er jeg kynisk nok til å mene at man får tåle noen omveier og tungvinte løsninger (utlogging og innlogging osv). Slik det blir nå må hele resten av forumet ta til takke med halvveisløsninger for at det skal kunne gå på skinner for én person i en situasjon som kanskje dukker opp en gang i tiåret (vel, dette har jeg ingen statistikk på, men jeg tviler på at forumet involveres i slikt veldig ofte).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En god natts søvn hjalp på oppfinnsomheten:

 

Vi har nå slått funksjonen på igjen. Istedet har vi løst problemet ved at anonymisering bare er tilgjengelig når man er logget inn som skjult bruker. Etterhvert vil det antagelig komme en knapp som lar en velge å være skjult i ettertid, men det får vente. Takk til meg selv for ideen. :)

 

Så nå får vi i både pose og sekk.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En god natts søvn hjalp på oppfinnsomheten:

 

Vi har nå slått funksjonen på igjen. Istedet har vi løst problemet ved at anonymisering bare er tilgjengelig når man er logget inn som skjult bruker. Etterhvert vil det antagelig komme en knapp som lar en velge å være skjult i ettertid, men det får vente. Takk til meg selv for ideen. :)

 

Så nå får vi i både pose og sekk.

 

Geir :)

http://www.invisionmodding.com/files/file/1387-im-toggle-visibility-v102/

 

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bra "addon", men må i såfall integreres slik at man kun kan poste anonymt når man er skjult via knappen.

 

At anonymisering bare er tilgjengelig når man er logget inn som skjult bruker er kanskje litt uheldig, for da vil det bli mengder med anonyme brukere her etterhvert. Personlig er jeg skjult fordi jeg hater at andre "ser" meg, men sånn er jeg :p

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Bra "addon", men må i såfall integreres slik at man kun kan poste anonymt når man er skjult.

Det trengs ikke integreres. Den virker helt uavhengig av vårt system. Det å poste som anonym fungerer allerede kun når man er "skjult".

 

Man vil kun få valget til å poste som anonym når man logger inn som det. Det skjer ikke automatisk.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Bra "addon", men må i såfall integreres slik at man kun kan poste anonymt når man er skjult.

Det trengs ikke integreres. Den virker helt uavhengig av vårt system. Det å poste som anonym fungerer allerede kun når man er "skjult".

 

Man vil kun få valget til å poste som anonym når man logger inn som det. Det skjer ikke automatisk.

Ante det meg ikke plutselig at innlegget mitt kunne misforståes. La til litt på den setninga nå.

 

Edit: Om man trykker på knappen så trenger man jo ikke å logge inn på nytt da, det er jo fordelen. Og man slipper som sagt horder med anonyme brukere fordi de ikke gidder å logge ut etterpå at de har skjult seg i innlogginga. En timeout på skjuling via knappen vil også være nødvendig, siden de færreste vil gidde å bli synlige igjen.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Og svaret mitt består. Systemet ble tidligere idag endret til at muligheten kun er tilgjengelig når man er logget inn som skjult bruker. Det forumtillegget der gjør det bare enklere å bytte mellom modusene (slik at man slipper logge inn og ut), ikke noe mer komplisert enn det. ;)

Lenke til kommentar

... 'poster' (som jeg har sett gå igjen veldig mange steder) er særlig godt norsk. Poster som jeg antar en en norsk variant av ordet 'post', betyr direkte oversatt plakat. Engelske 'post' derimot kan referere til et innlegg på et forum eller blogg, men igjen det er ikke særlig norsk.

Da vil jeg gjerne høre hva du gjør med brev du putter i en stor rød kasse inne på plakatkontoret. "Brever" du det?

I alle dager, det er jo en helt annen kontekst. Her var problemstillingen for forumet og deres skrivemåter. Selvsagt er ordet 'poster' et norsk ord, men ikke i konteksten dette gjaldt. Altså forumet. Ja, man poster et brev, man poster ikke et innlegg. Ikke på norsk. Man 'skriver' et innlegg.

 

Hvorfor kommer du og lager støy om dette i tråden?? Så forstyrrende og irrelevant i forhold til topic :thumbdown:

Fordi tråden sitt emnefelt inneholdt et godt eksempel. Som jeg sier har jeg forsøkt andre kanaler gjentatte ganger.

 

Ønsker du å kommentere dette eller undertegnede ytterligere, anbefaler jeg en privat melding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...