Gå til innhold

Har kjøpt en falsk designerveske. Hva synes dere om falske varer?


Metsuni

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å gjøre markedsundersøkelse på et nettforum virker smart. Gratis reklame gir det også. Lurer på om trådstarter er fornøyd med responsen han fikk på sitt ulovlige konsept.

 

Håper politiet tar tak i saken.

 

:p

 

edit:

Et liknende troll har vært innom kvinneguiden (link, kan det være samme person mon tro?:p). Målgruppen - kvinner - ser ikke ut til å være videre imponerte.

Endret av BooBass
Lenke til kommentar

Å gjøre markedsundersøkelse på et nettforum virker smart. Gratis reklame gir det også. Lurer på om trådstarter er fornøyd med responsen han fikk på sitt ulovlige konsept.

 

Håper politiet tar tak i saken.

 

:p

Det siste at all PR er god PR, men jeg vet ikke helt når det ender med at flere tipser politiet om virksomheten :p

Lenke til kommentar

Ser det snakkes om barnearbeid i forbindelse med fake varer her…

 

Synes ikke det går lang tid mellom hver gang det rulles opp at ett eller annet kjent merke har benyttet seg av barnearbeid, så hvis man er interessert i å ikke støtte barnearbeid så bør man begynne å kjøpe garn hos den lokale sauebonden og begynne å strikke sine egne klær. Barnearbeid er, dessverre, blitt en del av produksjonslinjen enten vi liker det eller ikke.

 

Når det er sagt, er det selvsagt bedre å handle hos et foretak som om ikke annet har en uttalt policy om å være mot barnearbeid enn det er å handle hos ett som ikke bryr seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

om man MÅ ha en veske med et eller annet merke, go ahead kjøp en fake sak, men kvaliteten er så dårlig det er mulig å få den og det samme er arbeidskraften (barn eller voksne på "slavekontrakt") og det sketchy folk som driver med dette så at pengene kun går til ny bentley osv til de lengre oppe i kjeden kan du nok ikke forvente.

 

og at en større kjede i Norge selger falske varer er vel heller usannsynlig, dette er slikt som selges i smug og bakgater.

at folk MÅ HA slike falske merkevarer for å føle seg bra sier vel mest om kjøperen.

 

var i Dubai og etter latterlig med mas fra mumlende indere som "pusha" fakes på gatene ble jeg med innom en "butikk" som var en leilighet i en bygning i et smug, og var ingen tvil om at de som solgte var desperate og jeg ville vel egentlig ikke ha noe men var mest nysgjerrig men jeg kjøpte meg ei fake Calvin Klein lommebok som jeg hadde som "lommetyv åtsel" i baklomma

 

mens jeg hadde pengene i baggen min.

 

Lenke til kommentar

Ser det snakkes om barnearbeid i forbindelse med fake varer her…

 

Synes ikke det går lang tid mellom hver gang det rulles opp at ett eller annet kjent merke har benyttet seg av barnearbeid, så hvis man er interessert i å ikke støtte barnearbeid så bør man begynne å kjøpe garn hos den lokale sauebonden og begynne å strikke sine egne klær. Barnearbeid er, dessverre, blitt en del av produksjonslinjen enten vi liker det eller ikke.

 

Når det er sagt, er det selvsagt bedre å handle hos et foretak som om ikke annet har en uttalt policy om å være mot barnearbeid enn det er å handle hos ett som ikke bryr seg.

 

Men hva skjer når det oppdages? Kjeden får bøter og mister kunder. I denne saken vet man ikke hvem som står bak, så de kan bruke så mange barnearbeidere de bare vil.

 

og at en større kjede i Norge selger falske varer er vel heller usannsynlig, dette er slikt som selges i smug og bakgater.

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2791410.ece

 

Ingen av de er kjeder.

Lenke til kommentar

Prinsippet blir det samme. Begge deler er kopi av en vare, som blir spredd ulovlig av bakmenn og pengene (med mindre det er gratis), havner i disses lommer. Personer som velger å avstå fra falske varer grunnet dårlig kvalitet, barnearbeid o.l, forstår jeg at kan laste ned musikk / film med god samvittighet, men dersom man er prinsipielt mot falske varer grunnet støtte til designeren, at de som lagde varen skal ha æren og pengene, at det er galt fordi designeren taper penger eller støtter seg på lignende argumenter, vil være dobbeltmoralister dersom de samtidig laster ned ulovlig musikk eller filmer.

'

Kjøpe falsk LV = Galt. Laste ned film = Riktig. Jeg ser ikke logikken. I begge tilfeller taper de som opprinnelig står bak varen penger.

Lenke til kommentar

Nei, forskjellen er at de har potensielle tap. Jeg laster ned filmer jeg ikke ville vurdert og bruker penger på, så de taper ikke noe på det. Samtidig lider de ikke av noen nød, tvert i mot. Og som regel er det man laster ned gratis, og de som driver med det tjener ikke noe særlig med penger (om noe i det hele). Grunnen til at jeg ikke kjøper falske merkevarer er fordi det er dårlig kvalitet samt signalene man sender ut med fake klær. For eksempel folk som kjøper fake Rolex for å prøve å leke storkar, ekkelt.

Lenke til kommentar

Her var det mange rare meninger. Jeg for min del liker ingenting på navnet; synes det skulle være merkelig om noe ikke er "greit" bare fordi det ikke har det riktige navnet. Kan da se ganske bra ut, uansett hvor mye en etterligning det er.

 

Men så går ikke jeg inn i en butikk og kjøper merkevarer fordi det er merkevarer heller, jeg kjøper det jeg vil ha. Jeg kan dog tenke meg at falkse merkevarer har en tendens til å se styggere ut, og være enda mindre komfortable enn rimelige, gode produkter.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Nei, forskjellen er at de har potensielle tap. Jeg laster ned filmer jeg ikke ville vurdert og bruker penger på, så de taper ikke noe på det. Samtidig lider de ikke av noen nød, tvert i mot. Og som regel er det man laster ned gratis, og de som driver med det tjener ikke noe særlig med penger (om noe i det hele). Grunnen til at jeg ikke kjøper falske merkevarer er fordi det er dårlig kvalitet samt signalene man sender ut med fake klær. For eksempel folk som kjøper fake Rolex for å prøve å leke storkar, ekkelt.

Akkurat dette er jeg enig i, men ikke alt. En ting er at du velger å laste ned filmer du ikke har tenkt til å se ellers, det er for så vidt "greit", men dessverre laster de fleste ned filmer fordi de ikke gidder å bruke penger på det. De som står bak filmene taper dermed penger, uavhengig om bakmennene som legger ut filmen til nedlastning tjener penger på det eller ikke. Nå vet ikke helt om jeg oppfattet det riktig, men argumentet ”samtidig lider de ikke av noen nød, tvert i mot” er nesten det samme som ”de har så mye penger fra før at det går greit at jeg laster ned en film”. Dette går for det første mot det som tidligere ble sagt, altså, ” Nei, forskjellen er at de har potensielle tap.”. For det andre vil en slik oppfattning kunne legitimere f. eks nasking. ”Butikken har så mye penger fra før at det går greit om jeg tar en liten sjokolade”. Nå tilegger jeg ikke deg disse meningene, og jeg vet ikke helt om det var et argument du kom med i utgangspunktet, eller en misoppfatning fra min side.

'

Og til det du sa om at designere har potensielle tap, så kan det umulig være i stor grad. Jeg nekter å tro at de som kjøper falske merkevarer har råd til å bruke penger på ekte. Jeg kan f. eks aldri se for meg rånebertene i joggebukse, bruke penger på en ekte LV caps :p

Lenke til kommentar

Si meg, hvor skrev jeg at designerne har potensielle tap på det!? Det skrev jeg aldri, det er en av forskjellene på å laste ned noe å kjøpe falske merkevarer. Og forskjellen er stor på å naske noe i fra butikken og laste ned noe, fordi man stjeler ikke direkte fra noen slik man i det tilfellet gjør. Altså, butikken taper penger de selv har brukt på at du stjeler det.

 

Cuadro: Ser ikke helt hva du vil frem til med den posten? Ingen her som sier at de kjøper merkeklær kun for at det er merker, det er ikke det diskusjonen går på. Ei heller om noe ikke er greit fordi det ikke har det "riktige navnet", så hva er det egentlig du prøver å si?

Endret av AnewZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...