Gå til innhold

Spørsmål om Keystroke logging


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis han leker seg med dere vettu så sier du ifra til IKT ledelsen så kan det hende han blir sperra fra nette siden han bryter reglemanget på skolen regner jeg med :p Vedder på han går rundt og skryter av at "haha jeg kan gjøre X"?

 

Men som noen skrev tidligere så kan du sjekke ut VPN som gjør det hvertfall mye vanskeligere for denne kiddien å tulle med deg/dere.

 

Kan også tenke på å bytte ut Symantec Endpoint Protection ;)

 

Mente siste skoledag før jul ;)

Lenke til kommentar

Om ønskelig kan jeg sende en kopi til deg for å kryssjekke hva jeg skrev mot reglemanget. Du som moderator burde ha ganske mye bedre kontroll på retningslinjene enn meg. Er PMen imot noe, sletter jeg den umiddelbart.

Takk for tilbudet, men jeg tror nok ikke det er nødvendig. Det er lov å diskutere og snakke om det meste, inkludert ting som er i strid med norsk lov. Grensen går ved detaljerte forklaringer og guider på hvordan man utfører kriminelle handlinger, men selv her kommer det an på sak, situasjon og andre faktorer. Jeg ser ikke noe galt i å bryte seg inn på og sniffe sitt eget nettverk (det gjør heller ikke lovverket, med mindre jeg tar grundig feil), og jeg er enig med deg i at det virker som om trådstarter ønsker å se om han selv blir utsatt for slike angrep. Du trenger derfor ikke slette PM-en.

 

 

ps. Noe aktiv måte å forebygge noe sånt annet enn AV + oppdatert software :) ?

Du kan sørge for at nettsider du logger inn på (Facebook, e-post og slikt) benytter sikre tilkoblinger, ved å kontrollere at URL-en begynner med https. Hvis du får opp en advarsel om at det er noe galt/rart med sikkerhetssertifikatet, bør du vente med å logge inn til du er koblet til et lukket (ikke offentlig), sikkert nettverk. Mange nye nettlesere gir deg også en advarsel hvis de merker det er noe galt med sertifikatet nettsiden benytter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, skal isåfall vente til jeg har god grunn :p Men vil jo ikke ha han utvist fra skolen heller... (det han gjør, som jeg ikke skal nevne her av muligens åpenbare grunner, er ikke akkurat kun Nobrain)

Jepp er litt av den skrytingen :p

 

hehe, aner ikke hvor lyst jeg har, men bæsj på leggen min den dagen jeg ødelegger noe skikkelig og de ser at jeg ikke har "det fantastiske symantec" :p

Endret av handerrre
Lenke til kommentar

Da kan du hilse du hilse han og spørre om det er lurt å gå rundt å skryte av at du rana Rema1000 for en tyggis.

(skal gi meg nå, trådkapring er ikke bra :p )

 

Siden nette deres heter HFK så bor du også i hedmark som betyr da at vi har samme reglemang (tror jeg?) og da har du lov til å avinnstalere Symantec siden kontrakten sier bare at du skal ha dataen din oppdatert osv osv.

 

~ Submit :xmas:

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Hehe, skal isåfall vente til jeg har god grunn :p Men vil jo ikke ha han utvist fra skolen heller... (det han gjør, som jeg ikke skal nevne her av muligens åpenbare grunner, er ikke akkurat kun Nobrain)

Du trenger ikke være redd for å skrive hva gjør. Ingen her på forumet vil straffe deg. Og hvis du gjør det, kan vi hjelpe deg med å finne ut hva du bør gjøre for å beskytte deg, samt om det er "grunn nok" til å "tyste" på ham.

Lenke til kommentar

Om ønskelig kan jeg sende en kopi til deg for å kryssjekke hva jeg skrev mot reglemanget. Du som moderator burde ha ganske mye bedre kontroll på retningslinjene enn meg. Er PMen imot noe, sletter jeg den umiddelbart.

Takk for tilbudet, men jeg tror nok ikke det er nødvendig. Det er lov å diskutere og snakke om det meste, inkludert ting som er i strid med norsk lov. Grensen går ved detaljerte forklaringer og guider på hvordan man utfører kriminelle handlinger, men selv her kommer det an på sak, situasjon og andre faktorer. Jeg ser ikke noe galt i å bryte seg inn på og sniffe sitt eget nettverk (det gjør heller ikke lovverket, med mindre jeg tar grundig feil), og jeg er enig med deg i at det virker som om trådstarter ønsker å se om han selv blir utsatt for slike angrep. Du trenger derfor ikke slette PM-en.

 

Den er grei. Takker for oppklarheten. :):thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...