Gå til innhold

Test: Sony Ericsson MN800 Liveview


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv syns jeg denne er veldig interessant, men batterilevetiden og det at den ikke fremstår som spesielt robust (vann/støv/støtsikker) feller den.

 

Hvis man har en vanlig mobil er den nok noe overflødig (men kan sikkert være nyttig for enkelte selv da), men med en større enhet med mobiltelefoni som f.eks. Galaxy Tab, eller enda større tablets med telefonmuligheter fremstår den som veldig interessant. Selve tableten kan man ha i sekken eller i en stor lomme, også kan man ta seg av telefonfunksjonene vha. en LiveView og en vanlig håndsfri. I tillegg ville det være kjekt å ha en fjernkontroll til musikkspilling, igjen spesielt hvis man har en tablet.

 

Men når batterilevetiden til dingsen fort kan bli kortere enn den til selve tableten, da blir det litt for begrenset for min smak.

Lenke til kommentar

Min Liveview virker greit med X10, men jukser med X10 Mini (slår seg av, mister kontakten, lar være å varsle, varslingen får hikke).

Festeklipsen mistet en liten tapp første dagen, og armbåndet er simpelt og tåler lite før det løsner.

 

Likevel har jeg ikke gitt det opp, og håper den skal få nye spennende app. Slik den er i dag er den kun nyttig i møter med lydløs mobil, eller for fjernstyring av MP3-spilleren.

Lenke til kommentar

Helt topp! Hadde jeg hatt telefon fra Sony Ericsson skulle jeg kjøpt den på flekken.

 

Du trenger ikke SE telefon, men på telefonene merket med * kan den i utgangspunktet ikke styre mediespilleren:

 

Samsung

Samsung Galaxy S

Samsung Galaxy S 2.1 *

 

Nexus One 2.2*

 

HTC

HTC Desire

HTC Desire 2.2 *

HTC Desire Z 2.2 *

HTC Wildfire 2.1 *

 

Motorola

Motorola Milestone 2.0.1

Motorola Milestone XT720

Lenke til kommentar

Min Liveview virker greit med X10, men jukser med X10 Mini (slår seg av, mister kontakten, lar være å varsle, varslingen får hikke).

 

Jeg må faktisk korrigere meg selv, den er ikke helt stabil med min X10 heller. Da er det bare å smøre seg med tolmodighet og vente til SE kommer med en firmware-oppdatering for Liveview.

Lenke til kommentar

Min Liveview virker greit med X10, men jukser med X10 Mini (slår seg av, mister kontakten, lar være å varsle, varslingen får hikke).

 

Jeg må faktisk korrigere meg selv, den er ikke helt stabil med min X10 heller. Da er det bare å smøre seg med tolmodighet og vente til SE kommer med en firmware-oppdatering for Liveview.

Det kommer ikke noen firmware-oppgradering ifølge engadget:

We asked SE whether the LiveView's firmware would be upgradable to rid these bugs, and the answer was a straight no.

 

Men kanskje disse problemene ligger i bugs i Android og liveview-programvaren man installerer.

Lenke til kommentar

 

Det kommer ikke noen firmware-oppgradering ifølge engadget:

 

 

Ja, den leste jeg også.

 

Likevel er det kommet en ny linje på programmet Update Service:

"Merk:Hvis du oppdaterer din LiveViewTM, er det bare steg 1 og 2 som gjelder."

 

Dermed antar jeg at det vil komme oppdateringer likevel.

Så spørs det bare hvor mange måneder det tar...

 

Jeg skulle ønske SE kunne prioritere SW høyere, de er jo flinke på HW.

Lenke til kommentar

Unyttig og unyttig. En dings med knapper til å styre mediespilleren er ikke unyttig i mine øyne. Blir sikkert fint når noen skriver en app for XBMC Remote til denne, så mobilen kan ligge kobla til PC'n, og liveview kan brukes til å styre mediasamlinga på TV'n.

 

Det som gjør denne dingsen mer unyttig enn den burde vært, er de kapasative knappene. Med slike ender man jo uansett opp med å måtte fiske en dings ut av lomma for å skifte låt. Det som mangler på smarttelefoner er ikke kapasativ fingerkontroll, men rett og slett fysiske knapper som kan trykkes uten å dedikere store deler av bevisstheten til slikt. Den mangler også mikrofon og mini-jack. Med dette kunne den fungert som handsfree også.

 

Har mer troa på Jabra Street enn denne, selv om Street ikke har skjerm og så mange funksjoner, så har den mikrofon (les: er en handsfree-løsning) og kan lett brukes til å bytte sang fra inni ei lomme. Ikke trenger man å bekymre seg for at den blir oppskrapet heller.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

 

 

Har mer troa på Jabra Street enn denne, selv om Street ikke har skjerm og så mange funksjoner, så har den mikrofon (les: er en handsfree-løsning) og kan lett brukes til å bytte sang fra inni ei lomme. Ikke trenger man å bekymre seg for at den blir oppskrapet heller.

 

Problemet med Jabra er jo at dingsene deres bare slutter å virke på alle måter etter et år.

Var ganske praktisk med musikkstyring rundt halsen, og god lyd, men tok ikke lange tiden før både batteriet og knappene var blitt elendige.

Bluetooth er en avgangsteknologi. Hvorfor ikke bare bruke wireless til de samme funksjonene?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...