Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Singel - fordelene!


Gjest singel

Anbefalte innlegg

Hva får deg til å tro at de aller fleste foretrekker et forhold?

 

 

At de aller fleste foretrekker et forhold.... :new_woot:

 

Er ihvertfall det inntrykket jeg sitter med etter å ha levd i nå straks 31 år. Jeg kan vel telle antall personer jeg kjenner som absolutt IKKE vil ha en partner, på en hånd.

 

(Får jo ikke akkurat inntrykk av noe annet etter å ha lest litt på forumet her heller... En relativt stor andel av trådene her handler jo om nettopp det at single folk stresser med å finne seg noen, og "omg liker han/hun meg eller???!! HYL :ooOOO <33333/33"-tråder).

 

Nå gadd jeg faktisk å lete frem litt statistikk også...

 

SSB, demografi sivilstatus (obs, pdf!)

 

...og der kan vi lese, at det i 2008 var 39% av husholdninger inneholder kun en person. (Merk, ikke alle disse er single engang).

 

Antall registrerte par (altså gifte og samboende) er 1072574 (det blir ca 45%(?) av den totale befolkningen, etter litt kjapp hoderegning).

 

...også kan man jo alltids legge til disse som ikke dukker opp på denne statistikken også, altså de som er i et forhold, men ikke er gift eller samboende (ikke akkurat rent få det heller).

 

.....og de som ikke er i et forhold, men ønsker å være det. Noe som av min erfaring ihvertfall, er "omtrent" alle.

 

Så ja, etter å ha lest litt statistikk på området, så er jeg ikke akkurat sjokkert over at jeg sitter med det inntrykket jeg gjør.

 

Det er mye mulig, men i det forrige innlegget ditt fikk du det til å lyde som om bare en liten minoritet foretrekker singellivet. Dessuten kan vi ikke spekulere i hva folk utenfor statistikk ønsker eller ikke ønsker. På samme måte kan vi jo anta at mange av dem som er i et forhold skyr det som pesten. Men det ville vært meningsløst.

 

Jeg er stort sett enig med deg, så er det ingen tvil om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo din mening. Det er ikke nødvendigvis andres mening. Sikkert mange som trives bedre som singel enn i et forhold.

 

 

Jeg uttalte meg på generellt grunnlag, og ikke utifra mine egene preferanser. De aller fleste foretrekker et godt og velfungerende forhold fremfor å være singel, selv om man selvfølgelig finner de som ikke gjør det også, men disse utgjør ikke akkurat noen voldsomt stor andel av befolkningen.

 

Må da gå an å uttale seg generellt, uten å måtte ta med alle unntakstilfellene alltid. Alle vet at de er der uansett.

 

Å kom igjen da KongKebab, du skjønner da du og at dette er en tråd for å muntre opp single folk og la oss se lyspunktene i vår tilværelse. Men neida, du skal selvfølgelig komme og være mr. Buzzkill og smøre i trynet på oss hvor godt det er å være i et forhold. Newsflash, de fleste kjenner til fordelene med å være i et forhold, nå vil de ha fordelene med å være alene! :p

Lenke til kommentar

Gene: Selvfølgelig skjønner jeg det. Glorifisering har pent lite for seg uansett, det skjønner du og. Det er kun en fordel å være alene hvis man faktisk ønsker å være alene. Ønsker man ikke å være alene, så blir man ikke noe lykkeligere av å sitte alene forran skjermen og liste opp trivielle "fordeler" ved singel-tilværelsen.

 

Lett på ræva og kom dere ut av døra heller :w00t:

Lenke til kommentar

Det er kun en fordel å være alene hvis man faktisk ønsker å være alene.

 

Må nok si meg litt uenig i det du sier her. Alt har sine fordeler og ulemper, og det viktige er å fokusere på det som er positivt med sin nåværende situasjon. Mange som akkurat har kommet ut av et langt forhold vil ikke nødvendigvis hoppe ut i noe nytt og seriøst bare fordi det er det som visstnok skal være best. Det er en unik mulighet til å oppdage hva annet livet har å by på.

 

Hvis man ikke ønsker å være alene, kan det i like stor grad være et resultat av glorifisering, som noe annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gene: Selvfølgelig skjønner jeg det. Glorifisering har pent lite for seg uansett, det skjønner du og. Det er kun en fordel å være alene hvis man faktisk ønsker å være alene. Ønsker man ikke å være alene, så blir man ikke noe lykkeligere av å sitte alene forran skjermen og liste opp trivielle "fordeler" ved singel-tilværelsen.

 

Lett på ræva og kom dere ut av døra heller :w00t:

 

Ganske ensomt å bare være med dama og! Mens vi single kan være mye mer ute med venner osv!

Lenke til kommentar

Gene: Selvfølgelig skjønner jeg det. Glorifisering har pent lite for seg uansett, det skjønner du og. Det er kun en fordel å være alene hvis man faktisk ønsker å være alene. Ønsker man ikke å være alene, så blir man ikke noe lykkeligere av å sitte alene forran skjermen og liste opp trivielle "fordeler" ved singel-tilværelsen.

 

Lett på ræva og kom dere ut av døra heller :w00t:

Det funker for meg :)

 

 

Men ja. Jeg er også utfor døra for å sjekke beibsen ;)

 

 

Lenke til kommentar

Gene: Altså, jeg snakket om det å være i et forhold kontra å være singel, isolert sett. Alt det andre greiene det snakkes om i den tråden her er faktisk ikke noe som er eksklusivt forbundet med hverken det ene eller den andre.

 

Som nå f.eks at Yavel nevner det at det er ganske ensomt å kun være med dama, mens single kan være mer ute med venner... Vel, det kan man da når man er i et forhold også. Man er i et forhold... Man er ikke blitt siamesisk tvilling med dama. Vil man ut å treffe kompiser, så gjør det da, det er ingen som kan nekte en å gjøre det.

 

Slipper å møte svigers gjør man visst også, når man er singel. Vel, man MÅ ikke møte svigers når man er i et forhold heller. Man velger faktisk helt selv hva man skal gjøre og ikke.

Lenke til kommentar

Gene: Altså, jeg snakket om det å være i et forhold kontra å være singel, isolert sett. Alt det andre greiene det snakkes om i den tråden her er faktisk ikke noe som er eksklusivt forbundet med hverken det ene eller den andre.

 

Som nå f.eks at Yavel nevner det at det er ganske ensomt å kun være med dama, mens single kan være mer ute med venner... Vel, det kan man da når man er i et forhold også. Man er i et forhold... Man er ikke blitt siamesisk tvilling med dama. Vil man ut å treffe kompiser, så gjør det da, det er ingen som kan nekte en å gjøre det.

 

Slipper å møte svigers gjør man visst også, når man er singel. Vel, man MÅ ikke møte svigers når man er i et forhold heller. Man velger faktisk helt selv hva man skal gjøre og ikke.

 

Dog, forhold handler om å gi og ta. Dette forutsetter naturlig nok at man til en viss grad må ofre noe av den egotrippen man helst gjerne skulle vært på. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...