Gå til innhold

Eksplosjon i Stockholm - Diskuter hendelsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Egenlig rart "disse utlendingene" ikke har begynt å ta igjen før nå, hvis man ser på historikken..
Er du nå så sikker på at de ikke bare har begynt å "ta igjen", men faktisk begynte?

 

Ikke vestlige innvandrere er faktisk overrepresentert på disse områdene:

-Vold

-Ran

-Voldtekter

-Drap

-Trusler om terror

-Narkohandel

-Skattesvindel

-Trydesvindel

-Svindel med organisasjoner som får offentlig støtte

-Leve på bidrag fra staten og ikke yte for fellesskapet

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Så det er du bekymret for, men kan f.eks. ikke se at du har vært innom forumet her for å poste noen bekymring for drap og drapsforsøkene mot innvandrere som ble utført (av en etnisk svenske) i Malmø for en tid tilbake?
Og hvor var alle fakkeltogene og protest-aksjonene fra sosialistene når svensker og nordmenn uten grunn har blitt drept av ikke-vestlige innvandrere?

 

Selvsagt skal man ikke drepe noen, men de få gangene det har vært en ikke-vestlig innvandrer som har blitt drept så har det vært fakkeltog, en rekke førstesideoppslag i avisene, debatter om hvordan man kan stanse rasismen og politikere har kommet opp med en "tiltakspakke". Når det derimot har vært en ikke-vestlig innvandrer som har drept noen (og det skjer langt langt oftere) så får man kanskje en liten notis baki avisen og de som sitter med makten bryr seg ikke i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mye rasister i denne tråden.

Selvmordsbombing er forbudt i islam, så det venter ingen jomfruer på ham nei.

Det er jo helt krise at en selvmordsbomber sprengte seg selv her, og alle beskylder muslimene som en gruppe. Husk at det drepes mange flere hver dag av selvmordsbombere i Irak og Pakistan. Senest igår ble 40 drept i pakistan av en selvmordsbomber.

Disse jævlene har ingen lojalitet mot noen enn dem som hjernevaska dem.

Lenke til kommentar
Selvmordsbombing er forbudt i islam,
Den påstanden slipper du ikke unna med uten skikkelig kildehenvisning til et skriftsted i koranen. Immaner i vesten som i media sier det de tror sosialistene ønsker å høre holder altså ikke som kilde.

 

Jeg kan derimot vise soe som støtter det motsatte:

Koranen 4:76 "La slike kjempe guds sak, som er villige til å bytte det jordiske liv med det kommende. Den som kjemper for guds sak, om han faller eller vinner, ham vil Vi gi stor lønn."

 

Koranen 9:112 "Gud har kjøpt de troendes liv og eiendom mot paradisets hage. De kjemper for Guds sak, de feller eller felles. Det er et bindende løfte for Ham, i Loven, Evangeliet og Koranen. Og hvem holder sin forpliktelse bedre enn Gud? Føl gleden ved den handelen dere har gjort!. Det er den store seier!"

 

Ja, jeg har lest Koranen og lar meg ikke lure om feilaktige påstander som Islam som folk ikke kan dokumentere.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Selvmordsbombing er forbudt i islam,
Den påstanden slipper du ikke unna med uten skikkelig kildehenvisning til et skriftsted i koranen. Immaner i vesten som i media sier det de tror sosialistene ønsker å høre holder altså ikke som kilde.

 

Selvmord generelt er ikke tillat i islam:

 

Destroy not yourselves. Surely Allah is ever merciful to you. Qur'an 4:29

 

http://www.bbc.co.uk/religion/religions/islam/islamethics/euthanasia.shtml

Endret av statsviter
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Selvmord generelt er ikke tillat i islam:

 

Destroy not yourselves. Surely Allah is ever merciful to you. Qur'an 4:29

 

http://www.bbc.co.uk/religion/religions/islam/islamethics/euthanasia.shtml

Skal du sitere så siter hele teksten. I min oversettelse er dette vers 4:33 "Dere som tror, sett ikke over styr det dere eier til intet, med mindre det dreier seg om handel dere er blitt enige om. Drep ikke hverandre. Gud er nådig mot dere!". Teksten omhandler altså at muslimer ikke skal drepe hverandre og handler ikke om selvmord.

 

Selvmordsbombing er forøvrig en martyr som dør i kamp og ikke et enkelt selvmord.

 

Du har nok valgt feil person å bløffe om hva koranen sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Koranen 4:76 "La slike kjempe guds sak, som er villige til å bytte det jordiske liv med det kommende. Den som kjemper for guds sak, om han faller eller vinner, ham vil Vi gi stor lønn."

 

Dette verset sier ingenting i forhold til selvmord. Det å dø i kampen fra fiendens våpen er ikke det samme som å ta livet sitt. I tillegg må dette verset settes i konteksten av både tiden og resten av boken. Gud oppfordret muslimer til forsvarskrig, noe som er helt i samsvar med både dagens internasjonale rett, konvensjoner og FNs erklæringen om folkeretten.

 

 

Koranen 9:112 "Gud har kjøpt de troendes liv og eiendom mot paradisets hage. De kjemper for Guds sak, de feller eller felles. Det er et bindende løfte for Ham, i Loven, Evangeliet og Koranen. Og hvem holder sin forpliktelse bedre enn Gud? Føl gleden ved den handelen dere har gjort!. Det er den store seier!"

 

Dette verset sier heller ingenting om selvmord, ei heller om krig for den slags skyld. Det å kjempe for Guds sak er noe som alle monoteistiske religioner gjør og har gjort. Å kjempe for guds sak kan gjøres med fredlige midler. Dette verset sier ingenting om voldelige midler.

 

Disse vers derimot sier mer presis en del om islams holdning:

 

Om du dreper et menneske (...) er det som å drepe hele menneskeheten. (5,32)

 

Kjemp på Guds vei, men begå ingen overgrep. (2,190)

 

La ikke motvilje mot noe menneske lede dere bort fra rettferdighet. (5,8)

 

Gud er vår Herre og deres Herre (...) La det ikke bli strid mellom oss! (42,15)

 

 

Ja, jeg har lest Koranen og lar meg ikke lure om feilaktige påstander som Islam som folk ikke kan dokumentere.

 

Nei, det ser ikke ut som at du har lest Koranen. Hadde du gjort det så hadde du ikke tatt disse to vers som sier ingenting om dine påstander, og som er tatt ut av konteksten av både tiden og boken selv, dvs. den samme metoden som Al Qaida holder på med for å rettferdiggjøre sine handlinger.

Endret av statsviter
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Selvmord generelt er ikke tillat i islam:

 

Destroy not yourselves. Surely Allah is ever merciful to you. Qur'an 4:29

 

http://www.bbc.co.uk/religion/religions/islam/islamethics/euthanasia.shtml

Skal du sitere så siter hele teksten. I min oversettelse er dette vers 4:33 "Dere som tror, sett ikke over styr det dere eier til intet, med mindre det dreier seg om handel dere er blitt enige om. Drep ikke hverandre. Gud er nådig mot dere!". Teksten omhandler altså at muslimer ikke skal drepe hverandre og handler ikke om selvmord.

 

Selvmordsbombing er forøvrig en martyr som dør i kamp og ikke et enkelt selvmord.

 

Du har nok valgt feil person å bløffe om hva koranen sier.

 

Jeg siterte 4:29, mens du henviser til 4:33. Så jeg vet hvem av oss bløffer, og den ene er ikke meg.

 

Her er hele bare for å tilfredsstille dine behov:

 

[4:29] O you who believe, do not consume each others' properties illicitly - only mutually acceptable transactions are permitted. You shall not kill yourselves. GOD is Merciful towards you.

 

http://www.submission.org/suras/sura4.htm

 

En ting til, men den holdningen som du viser på slutten kommer du ikke langt. Så dette skal du kutte ut med en gang.

Endret av statsviter
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Koranen 4:76 "La slike kjempe guds sak, som er villige til å bytte det jordiske liv med det kommende. Den som kjemper for guds sak, om han faller eller vinner, ham vil Vi gi stor lønn."
Dette verset sier ingenting i forhold til selvmord. Det å dø i kampen fra fiendens våpen er ikke det samme som å ta livet sitt.
Det er ikke jeg som har kommet med påstanden om at dette omhandler et simpelt selvmord, det handler om krig. Om ikke "villige til å bytte det jordiske liv med det kommende" betyr villighet til å gi sitt liv i krig så aner jeg ikke hvordan det skulle skrives klarere.
I tillegg må dette verset settes i konteksten av både tiden og resten av boken.
Haha, du prøver deg på kontekstbløffen uten å ha lest koranen. Konteksten verset står i i koranen er religiøs krig. Versågod å prøve å forklare hvordan jeg da har tatt verset ut av sin sammenheng.
Gud oppfordret muslimer til forsvarskrig, noe som er helt i samsvar med både dagens internasjonale rett, konvensjoner og FNs erklæringen om folkeretten.
Ifølge selvmordsbomberen var det han drev en forsvarskrig. Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er ikke jeg som har kommet med påstanden om at dette omhandler et simpelt selvmord, det handler om krig. Om ikke "villige til å bytte det jordiske liv med det kommende" betyr villighet til å gi sitt liv i krig så aner jeg ikke hvordan det skulle skrives klarere.

 

”Villig å bytte der jordiske liv med det kommende” sier ingenting mer enn det som er akseptert i den vestlige verden. Du bytter bare Gud med staten, og betydningen blir det samme. Når våre soldater dør i krigen gjør de det bevist, for staten og for penger. Jeg vet ikke hva som er verre, å dø for penger eller for Gud. Spør du meg er begge like tåpelig.

 

Poenget her er at det var du som trakk frem påstand at det i følge islam er tillat å ta sitt eget liv. For å gjøre din påstand legitim trakk du frem dette verset, som sier ingen verdens ting om selvmord eller selvmordsbombing. Dermed skivebom.

 

 

Ifølge selvmordsbomberen var det han drev en forsvarskrig.

 

Driver vi med forsvarskrig i Afghanistan?? Så lenge vi okkuperer muslimske land, og dreper sivile muslimer (benekter du dette så har jeg og du ingenting mer å prate om), så kan det han gjorde de facto betegnes som forsvarskrig. Uansett hvor lite jeg har til overs for denne type krigsføring, er det på ingen måte verre enn at vi tar uskyldige liv i Afghanistan, og vi tar langt flere sivile liv enn det de gjør. Resultatet er det samme, uskuldige liv går tapt.

 

Selvmordsbombere handler i desperasjon siden de ikke besitter samme teknologiske midler slik som vi i Vesten, dermed benytter de seg av det de har med formål å ramme våre sivile på lik linje som vi rammer deres sivile. Vi kan krangle i evighet om metoder til disse fanatikere benytter seg av, men terror som middel er langt i fra et ukjent begrep og langt i fra forbehold muslimer. Vi er på ingen måte ukjent til slike metoder selv.

 

Det jeg reagerer på er hvordan du gjennom dine innlegg generaliserer alle muslimer så til de grader at det er vondt å lese dine innlegg. Samtidig fremstiller du oss, Den vestlige verden, som noen engler, samtidig som du neglisjerer det vi holder på med feks i Afghanistan og Irak, den utbredde kriminaliteten som vi selv er ansvarlig og hvordan vi dreper hverandre (USA ligger på toppen av drap og kriminalitets statistikken, og det er slett ikke muslimer som står bak dette), den behandlingen og diskrimineringen som muslimer gjennomgår hver dag, osv. På ingen måter er alle muslimer verdens beste barn, men vi er heller ingen engler. At det finnes råtne epler i en hver kurv er det ingen som benekter (vel, bortsett fra deg), men å bygge en fredelig verden basert på generalisering og spredning av hat i forhold til en hel religion, er ingen måte å løse dette problemet.

 

 

Konteksten verset står i i koranen er religiøs krig. Versågod å prøve å forklare hvordan jeg da har tatt verset ut av sin sammenheng.

 

Absolutt ikke. Det er dine øyer som leser det, men ikke mine. Alle vers som omhandler krig i Koranen er basert i konteksten av tiden Koranen var skrevet. Muslimer var utsatt som gruppe på denne tiden, på lik linje som de første kristelige var utsatt fra romere, og dermed skal de ha rett til å forsvare seg på lik linje med alle andre religioner, sivilisasjoner og nasjoner. Koranen presiserer dette gjennom utrolig mange vers. At du leser den med farget syn er ikke Koranens feil, men din egen.

 

Haha, du prøver deg på kontekstbløffen uten å ha lest koranen

 

Da sier jeg takk til deg. Jeg har ingen interesse å føre en diskurs på 12-års nivå. Slik retorikk kan du ta til noen andre, ikke til meg.

Endret av statsviter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

la meg bare påpeke en ting

 

det at alle automatisk utpeker muslimer som skyldige og at man skyller på for mye innvandring beviser at terroristen hadde rett!

 

i den lydfilen sa han(eller noen andre) noe slik som at .. den vestelige verden angriper islam og profeten..blablabla

 

hvis folk ikke hadde vært så optatt av å hate muslimer hele tiden er det ikke sikkert man hadde fått like mye hat tilbake, å sprenge seg selv er riktignok en forferdelig måte å reagere på, men hat avler hat, og vold avler vold, det er ikke tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...