Gå til innhold

Eksplosjon i Stockholm - Diskuter hendelsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke glem at slike som Gert Wilder og Sverige Demokratene egentlig ønsker at slikt som dette skal skje. Etter å ha spredd hatet sitt og gjort alt for å skape splid mellom etniske vs innvandrere i flere år, kan de liksom slå seg på brystet å si "hva var det vi sa"

 

Jeg kjøper det ikke.. ;)

 

Og jo, jeg husker innvandringsmostandere kastet dynamitt inn i 17. mai toget fordi det gikk en "utlending" (barn) der. De la opp til konfrontasjon allerede fra 1980 tallet når det knapt var særlig innvandring i hele tatt.

 

Egenlig rart "disse utlendingene" ikke har begynt å ta igjen før nå, hvis man ser på historikken..

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig er alt dette vår feil - og vi burde beklage så meget til alle.

Nei, er ikke vår kollektive feil, men alle drittsekkene som har brukt mesteparten av tiden sin på å spre hat. Selvsagt vet de at dette blir oppfanget av de de konstant omtaler nedsettende

 

 

Oi, reagerer de? Big suprise

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg finner det noe urovekkende at du Mr.M skylder på svenskene for at de har blitt bombet. De har tatt i mot innvanderer resten av Europa ikke vil ha.

 

Jeg finner to feil i svenskenes innvandringspolitikk: De har tatt inn for mange over for lang tid og de har ikke greid å spre disse over et stort nok areal.

 

Dette har resultert i at bydeler som Rosengård nå er rene innvandrer-bydeler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette har resultert i at bydeler som Rosengård nå er rene innvandrer-bydeler.

Så det er du bekymret for, men kan f.eks. ikke se at du har vært innom forumet her for å poste noen bekymring for drap og drapsforsøkene mot innvandrere som ble utført (av en etnisk svenske) i Malmø for en tid tilbake?

Endret av Mr.M
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er en grunn til at Sverigedemokraterna fikk såpass massiv støtte i valget. Svenskene er lei av omtrent åpent inntrede for kurdere, irakere, somalier osv.

Og etter dette vil de garantert ha fått enda flere støttespillere/velgere, og det vil kunne bli en frykt FRP (evnt enda verre partier) kan utnytte til det fulle.

Lenke til kommentar

Hva er det med muslimene som gjør at finner på slikt? Er nok ikke lenge før dette skjer i Oslo heller. Hva er det som gjør at muslimene oppfører seg slik? Skandinavia har vel aldri skadet noen muslimske land.

 

Håper virkelig man strammer inn innvandringspolitikken.

 

Det er meget skjelden kristne, buddhister og hinduer* står for slikt faenskap sett i forhold til muslimer. Hva er det med muslimenes kultur som gjør at de ikke kan leve sammen med andre kulturer?

 

*Vet at det finnes en del konflikter mellom hindiuer og muslimer nord i India, men har ikke hørt noe særlig mer på nyhetene i det siste.

Lenke til kommentar

Dette har resultert i at bydeler som Rosengård nå er rene innvandrer-bydeler.

Så det er du bekymret for, men kan f.eks. ikke se at du har vært innom forumet her for å poste noen bekymring for drap og drapsforsøkene mot innvandrere som ble utført (av en etnisk svenske) i Malmø for en tid tilbake?

 

Beklager på det dypeste at jeg ikke gjorde det. Beklager at jeg meldte min ankomst til denne delen av forumet såpass sent.

 

Jeg er ikke anti-innvanderer.

 

Derimot har jeg bodd en stor del av livet mitt i Sverige, og jeg vet hvordan tilstandene er der borte. Du kan se på belastede områder i Oslo som Grønland, Stovner, Furuset og Manglerud og doble det, så får du noe å nærheten av bydelene i de større byene i Sverige.

Lenke til kommentar

En invandrarfamilj får nu 40 000 kronor i månaden i bidrag.

Vad mer kan dessa svin önska sig?

Vi skall inte anpassa sig efter dem. De skall anpassa sig efter oss.

Invandringen har förstört alla städer i Sverige - alla.

Samma sak händer överallt i Skandinavin. Även på island.

 

Skyll inte på att de inte har jobb. Jag har inget jobb heller. Våldtar jag, stjäl jag, dödar jag? Nej.

Men det gör dessa invandrare.

 

Ut med hela högen!

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jävla utlänningar! Se på de där invandrarna! De är skyldiga!

 

Muslimer i Europa er så og si ALDRI innvandrere. De er kolonister og femtekolonister som kommer på asyl og som flyktninger.

 

Og hvordan velger de å utnytte den nye friheten og sikkerheten sin? Ved å drepe seg selv og andre... Ufattelig logisk...

 

Hele asylsystemet bør forkastes.

 

Var vel det Sverigedemokratene trengte nå som det har vært litt stille rundt de i det siste.

 

Lurer på hvor mange poeng de stiger i pollene nå...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skandinavia har vel aldri skadet noen muslimske land.

 

Dette er en vedlig drøy, og unøyaktig, påstand. Både Norge, Sverige og Danmark er involvert i krigen i Afghanistan, og det har de gjort i snart 10 år. Flere tusen sivile muslimer har mistet livet på bakgrunn av okkupasjon av muslimske land som skandinaviske land er sterkt delaktig i. Dette er fakta om du liker det eller ikke. Så lenge både Norge, Sverige og Danmark deltar som okkupasjons makter i Afghanistan, kommer de til å betraktes som fiende fra enkelte muslimer. Faktisk; skandinavisk involvering i muslimske land går helt tilbake til det 11. århundre når mange skandinaver deltok aktivt i korstogene. For oss her i Norden er dette av lite betydning, men for en del muslimer i Midtøsten, og den arabiske verden for øvrig, har disse korstogene aldri tatt slutt. Ved å presisere at krigen i Afghanistan og Irak er et korstog, har ikke Bush akkurat gjort det lettere for dem til å akseptere at tiden med korstog er for lengst over.

 

Vi må være realistisk og innse at vi er involvert i en krig. Så lenge dette er et faktum kommer vi til å være utsatt for angrep på vår egen jord. Vi kan ikke forvente at krigen skal kun foregå på våre premisser, dvs. kun på deres jord og dermed kun ramme deres sivile. Til tross for at jeg ikke liker tanken at dette skjer i vårt nabolag, så er det overraskende at dette ikke har skjedd før tatt i betraktning at vi direkte okkuperer deres land, i tillegg til at vi har opptrådt uten respekt for deres religion og deres verdier i mange sammenheng. Hiver du på toppen det faktum at en psykopat med våpen gikk og skjøt på muslimer i Malmø, så er situasjonen perfekt for at noen fra den andre siden klikker til slutt. Alle våre handlinger har konsekvenser, stort sett ingen handlinger er konsekvensfrie.

 

 

Håper virkelig man strammer inn innvandringspolitikken.

 

Dette har veldig lite med innvadringspolitikk å gjøre. Dette har mye mer med krigen vi er involvert i, samt vår egen måte å håndtere situasjon på. Slike hendelser kunne ha skjedd om så vi hadde en politikk som tilsier at ikke en eneste innvandrer bør slippe inn.

 

Jeg er glad for at dette ser ut som å være en enkeltmanns handling. Måten dette var gjort på, dvs. graden av amatørskapet, tyder på at det. Dermed er en generalisering av alle muslimer en irrasjonel tankegang. Det er like lite rasjonelt som om jeg skulle definere hele den kristelige verden som terrorister på bakgrunn av handlinger som skjedde i Malmø for ikke så lenge siden, eller på bakgrunn av handlinger begått av IRA og ETA. Tatt i betrakting hvor mange muslimer som bor i Skandinavia, er det egentlig rart at slike hendelser ikke skjer oftere. Dette tyder egentlig på at de aller fleste muslimer i Skandinavia er verken terrorister eller fundamentalister. Hadde de vært det så hadde vi hatt mye større problem, og mange flere av slike hendelser.

 

 

 

Det er meget skjelden kristne, buddhister og hinduer* står for slikt faenskap sett i forhold til muslimer.

 

Da ignorer du totalt historie, og det som skjer i Afghanistan og Irak. Vi dreper langt flere muslimske sivile i disse land enn de dreper vestlige sivile. Ved å ignorere hva vi gjør i deres land, er det ikke rart at du ikke finner forståelse for deres handlinger.

 

 

Hva er det med muslimenes kultur som gjør at de ikke kan leve sammen med andre kulturer?

 

De klarer fint å leve fredelig med andre kulturer så lenge de andre lar dem å være i fred. Det har de bevist utrolig mange ganger gjennom historien. Men når vi okkuperer deres land og områder, dreper deres sivile, ignorerer deres kulturelle koder, normer, verdier og religion, påtvinger dem vår kultur og våre verdier i deres land, i tillegg til at vi er veldig lite villige til å akseptere deres normer og verdier, samt at vi opptrer partisk når de roper om hjelp i områder der de er utsatt for genocid slik som i Tsjetsjenia og Bosnia, da kan vi heller stille oss spørsmål om vi gjør noe galt.

 

Deres kultur og verdier har vært i tilbakegang siden Det ottomanske imperiet kollapset i forkant av første verdenskrig. Etter det har de vært underlagt andre kulturelle og normative koder, og tapt mye av sin identitet. Først gjennom Det britiske imperiet, som var husets master i hele Midtøsten og store deler av den arabiske verden i mange tiår, gjennom nederlandsk tilstedeværelse i Indonesia der det bor flere hundre millioner muslimer, deretter gjennom amerikansk og sovjets dominans i deres områder, i tillegg til problemet i Israel og Palestina. De føler at både deres kultur, selvbestemmelse, religion, og verdier er truet, på akkurat den samme måten som vi er redd for vår kultur og våre verdier. De er totalt underleggen vår teknologi, noe som de ikke er vant med siden det var de som hadde overtaket både teknologisk og økonomisk i mange hundre år etter islams fremgang. Vi var akkurat likens når vi var underleggen dem, vi ble desperate og barbariske gjennom store deler av middelalderen nettopp fordi vår sivilisasjon ikke nådde opp til deres, og dermed tok i bruk de midler som var tilgjengelig slik som terror og martyrdom.

 

Vi har en fæl tendens til å se saken kun fra vår side, sjelden fra deres side. Det er fordi vi mener at vår sak er den normativ- universelle, og at våre handlinger er for alles beste. Men det er ikke slik de oppfatter det. Hvis vi ikke inkluderer slike variabler i vår konklusjon i forhold til muslimer, så blir vi aldri i stand til å forstå deres handlinger, dermed kommer vi til å skyve enda flere av muslimer i radikalisering gjennom vår ignoranse og manglende forståelse.

Endret av statsviter
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...