Gå til innhold

Tenker du likt som alle andre? Test det her! (Les førstepost, før du leser resultatene)


Ajaco

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjæresten tok testen med andre tall på meg i går, og jeg svarte "rød" og "hammer". Hva man svarer har ingenting å gjøre med hvilke tall man bruker. Tallene hjelper oss ikke med å assosisere med fargen rød og verktøyet hammer, de gjør nettopp det motsatte. De fjerner altså alle tanker og bilder vi har i hodet, og med et tomt sinn er det nettopp fargen rød og verktøyet hammer vi kommer på først. Det er rett og slett de to fingene folk flest tenker på. Ødelegger litt av moroa å se logisk på det da..

 

Lurer på hvordan det hadde fungert å tenke på sånne tall for å holde ut lenger i senga :hmm:

Lenke til kommentar

Hammer og rød :new_woot: en annen finurlig test går vel noe slikt:

 

Hvilken farge har snøen?

Hvilken farge har snøen?

Hvilken farge har snøen?

Hvilken farge har snøen?

Hvilken farge har snøen?

Hvilken farge har snøen?

Hvilken farge har snøen?

Hvilken farge har snøen?

Hvilken farge har snøen?

Hvilken farge har snøen?

 

Hva drikker kua?

 

 

Melk? Sikker?

 

 

Fungerer kanskje best muntlig.. :tease:

Lenke til kommentar

Første som slo meg var "hammer", så da tenkte jeg at jeg måtte ta noe annet, men da ville jeg jo ha ødelagt testen, så jeg holdt fast ved "hammer". Jeg valgte også "rød"...

 

Jeg tror grunnen til at folk flest svarer "hammer" og "rød" er fordi de første spørsmålene stresser en til å kalkulere det riktige svaret. Når det så kommer et spørsmål som "verktøy?" og "farge?", så vil man fortsette med tanken om at det finnes et riktig svar på disse også. Det mest kjente og populære verktøyet som finnes kan vel utvilsomt sies å være en hammer, dermed blir dette et "riktig" svar. "Rød" blir også et "riktig" svar da spesielt nordmenn har en forkjærlighet for fargen rød. (Mener å huske at det hadde blitt foretatt undersøkelser hvor man fant at f.eks. den mest populære fargen i Norge på sykler var rød, mens den i Sverige var blå)

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Det første som jeg så for meg var en rød verktøys kasse. Så gikk det opp for meg at det skulle være et verktøy så jeg sa Skruhjern og Rødt, men jeg tenkte egentlig på en skfitenøkkel.

 

Lol jeg er gal.

 

Edit: Sikkert blitt diskutert litt om tidligere men jeg tenker at den logiske forklaringen er at Rød er en veldig stressende farger så når man er stressa så roper man den ut fort. Av verktøy så er det gjerne hammer som er det første som kommer i tankene til folk som ikke har så mye greie på det, skulle jeg tro.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...