Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette spillet hadde jeg virkelig gledet meg til, men etter å ha lest EULAen begynner jeg å lure på andre folk virkelig har lest det som står der.

Jeg sender mitt i retur med en gang ihvertfall.

 

 

EULAen er hårreisende!!

Man må gi EA lov til å hente inn hva de vil om deg (navn, adresse, hw, sw +en HAUG med info+ - tilogmed periferiutstyr) og selge dette som de selv synes passer. Ikke for de trenger det for at tjenesten de leverer skal virke, men for å SELGE det!

 

Det burde stått "Pris: DEG" på forsiden av dette coveret.

 

Man blir helt målløs når man leser hva man normalt bare trykker ACCEPT på. Her sier man fra seg alle rettigheter og selger seg selv for

litt underholdning. Skremmende.

 

 

Man må godkjenne ikke mindre enn 3 EULAer, og alle er like uaktuelle for enhver som ikke ønsker å bli nedrent av reklame og tull i all fremtid.

Dette får man ikke vite før ETTER man har installert spillet, og fører til at jeg hever kjøpet uten å prøve produktet.

 

 

Er dette bare repeterende oppgulp så beklager jeg - for trett til å lese hele tråden nå.

 

 

--

Irriterende prinsippfast sinnaixa

Lenke til kommentar

Er faktisk hele EULAen som plager meg. Alt er laget til slik at man ikke skal orke å lese det, også aksepterer man noe man ikke har kjennskap til.

På den ene linjen skriver de at ingenting skal brukes uten at du tillater det, mens det en annen plass står svart på hvitt at dataene blir delt med 3dje part.

Lenke til kommentar

Er faktisk hele EULAen som plager meg. Alt er laget til slik at man ikke skal orke å lese det, også aksepterer man noe man ikke har kjennskap til.

På den ene linjen skriver de at ingenting skal brukes uten at du tillater det, mens det en annen plass står svart på hvitt at dataene blir delt med 3dje part.

 

 

Men skatt til Norge betaler du uten problem og sånne utspill?

Lenke til kommentar

EULAer er laget for at selskaper ikke skal kunne bli saksøkt "dersomatte, visomatte" og i de fleste står mye av det samme.

 

Mye holder til og med ikke ikke en (norsk) rettsak pga urimelighet. EA har ikke lov til å gi bort/selge data de samler.

 

§ 15. Databehandlerens rådighet over personopplysninger

En databehandler kan ikke behandle personopplysninger på annen måte enn det som er skriftlig avtalt med den behandlingsansvarlige. Opplysningene kan heller ikke uten slik avtale overlates til noen andre for lagring eller bearbeidelse.

 

Ergo kan ikke EA selge din informasjon videre til selskaper som skal sende deg reklame (med mindre du aksepterer dette)

Lenke til kommentar

...

Mye holder til og med ikke ikke en (norsk) rettsak pga urimelighet. EA har ikke lov til å gi bort/selge data de samler.

...

 

Det høres fint og flott ut, men les eulaen og se om du også finner den like klar som paragrafen du siktet til - å bruke opt-out istedetfor opt-in er ikke morsomt.

Jeg er bare sliten, og ble matt av dette da jeg hadde gledet meg stort til å spille.

 

Sta som jeg er, vet jeg at den gleden nå er ødelagt.

Lenke til kommentar

Er faktisk ganske likt "spor av nøtter" setningen som alltid står på godteri og boller, chips osv.

 

Er faktisk helt ulikt.

"spor av nøtter" kan ikke misforstås, mens en EULA nå om dagen er så uklar i sitt språk at du vet ikke hva du har akseptert før det biter deg i ræva.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...