Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?


Anbefalte innlegg

jøjemeg, se på dette folkens. Lagt ut på YT for kort tid siden

 

Det Santorium sier (klart og tydelig) er kontroversielt mok i seg selv, men det værste er det tåpelige forsøket på bortforklaring (løgn) han kommer opp med;

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=oSomc3Tptu8

 

 

Makan til karakterdrap på seg selv har jeg aldri sett før. Hvordan i huleste kan han i heletatt evt. gå videre i nominasjon etter dette??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, som nevnt må republikanere og demokrater dele skylden for gjelden og underskuddet. Det endrer ikke på det faktum at Obama har økt begge deler rekordmye siden sin inntreden som president. Hans forslag til kutt i fjor vår fremsto som pinlig og altfor moderat.

 

Jeg tror saken er at økonomien ville fått det samme problemet de har fått i Spania, Italia og Hellas hvis de Obama sin presidentperiode skulle kuttet voldsomt i underskuddene. Det ville gjort at de ikke hadde fått nok inntekter til å kunne betale renter på sin gjeld ved at rentene hadde begynt å galoppere ut av kontroll. Det å kutte dramatisk i underskuddene i den perioden som har vært kunne rett og slett ført til at USA hadde gått konkurs. Jeg tror ikke en må glemme hvor dårlig økonomien var når Obama tok over.

Problemet med Eurolandene er at de plutselig har kommet i gjeldsskvis, slik at renten for å låne penger plutselig ble mye høyere, dette problemet sliter ikke USA med. USA har problemer at de ikke kutter på utgifter, men samtidig som de gir skattelette.

Lenke til kommentar

Makan til karakterdrap på seg selv har jeg aldri sett før. Hvordan i huleste kan han i heletatt evt. gå videre i nominasjon etter dette??

Dette er storm i et vannglass. Ut fra konteksten er det åpenbart at Santorums forklaring ikke er en bortforklaring. Hvorfor i all verden skulle han plutselig begynne å snakke om svarte midt i resonnementet sitt? Det gir ingen mening. Dersom man hører på måten han uttaler det som kan høres ut som "black", hører man også at forklaringen hans er troverdig. Herregud for en heksejakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, som nevnt må republikanere og demokrater dele skylden for gjelden og underskuddet. Det endrer ikke på det faktum at Obama har økt begge deler rekordmye siden sin inntreden som president. Hans forslag til kutt i fjor vår fremsto som pinlig og altfor moderat.

 

Jeg tror saken er at økonomien ville fått det samme problemet de har fått i Spania, Italia og Hellas hvis de Obama sin presidentperiode skulle kuttet voldsomt i underskuddene. Det ville gjort at de ikke hadde fått nok inntekter til å kunne betale renter på sin gjeld ved at rentene hadde begynt å galoppere ut av kontroll. Det å kutte dramatisk i underskuddene i den perioden som har vært kunne rett og slett ført til at USA hadde gått konkurs. Jeg tror ikke en må glemme hvor dårlig økonomien var når Obama tok over.

Problemet med Eurolandene er at de plutselig har kommet i gjeldsskvis, slik at renten for å låne penger plutselig ble mye høyere, dette problemet sliter ikke USA med. USA har problemer at de ikke kutter på utgifter, men samtidig som de gir skattelette.

 

Hvis USA skulle hatt slik politikk mange langt til høyre hadde ønsket ville det skapt en situasjon som landene sør europa har slitt med. Altfor sterk valuta og problemer med å generere vekst, det med stramme budsjetter ville bare være salt i såret. Derfor kunne fint USA vært i en mye verre situasjon nå om det ikke hadde vært for store underskudd og pengetrykking. Det fungerte til en viss grad i Latvia, men det er fordi de ikke hadde så mye gjeld enda og var relativt sett i en mye bedre situasjon enn landene i Sør Europa.

Lenke til kommentar

Men det er jo nettopp det som gjør at han scorer så høyt for tiden! Hans "religiøse overbevisning" og "progressive meninger angående Iran"

 

Du vet kanskje ikke at det som er populær i iowas konservaive borgere kan være forkastelig i andre delstater. Vi er ikke karikaturer med homogene meninger. Vinner han i iowa så blir mye han sier idag problematiske senere

Lenke til kommentar

Makan til karakterdrap på seg selv har jeg aldri sett før. Hvordan i huleste kan han i heletatt evt. gå videre i nominasjon etter dette??

Dette er storm i et vannglass. Ut fra konteksten er det åpenbart at Santorums forklaring ikke er en bortforklaring. Hvorfor i all verden skulle han plutselig begynne å snakke om svarte midt i resonnementet sitt? Det gir ingen mening. Dersom man hører på måten han uttaler det som kan høres ut som "black", hører man også at forklaringen hans er troverdig. Herregud for en heksejakt.

Det "høres ut som black"? Er dette seriøst ment? Mener du i ramme alvor at han egentlig sa "blah" og ikke "black"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis USA skulle hatt slik politikk mange langt til høyre hadde ønsket ville det skapt en situasjon som landene sør europa har slitt med. Altfor sterk valuta og problemer med å generere vekst, det med stramme budsjetter ville bare være salt i såret. Derfor kunne fint USA vært i en mye verre situasjon nå om det ikke hadde vært for store underskudd og pengetrykking. Det fungerte til en viss grad i Latvia, men det er fordi de ikke hadde så mye gjeld enda og var relativt sett i en mye bedre situasjon enn landene i Sør Europa.

Hvor er det jeg nevner at USA burde følge det Europa gjør?

Men om du lurer på hva jeg mener; USA burde ikke redusere skattene, og heller konsentrere seg om å redusere utgiftene, da i sær militæret og TSA (United States Department of Homeland Security).

 

Men over til noe annet:

 

http://www.youtube.com/watch?v=PMLlNySviZI

Lenke til kommentar

Hvis USA skulle hatt slik politikk mange langt til høyre hadde ønsket ville det skapt en situasjon som landene sør europa har slitt med.

Den påstanden burde du vel begrunne bedre?

 

De søreuropeiske landene har vel stort sett fulgt det som kan kalles Liberal (US) politikk?

 

Det jeg mener er at USA var litt som et fly med lav høyde og lav fart i 2009. Hadde de ikke gitt gass kunne de skrapet ned i bakken og sett rentene stige slik PIGS landene har opplevd. Grunnen til at PIGS har problemer er at de ikke har kontroll over valutaen og nå tydeligvis heller ikke budsjettene sine. Hadde USA fulgt en slags asketisk politikk hvor de ikke skulle benytte verktøyene som var tilgjengelig (mens markedet ordnet opp) ville de trolig gått i bakken.

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at USA var litt som et fly med lav høyde og lav fart i 2009. Hadde de ikke gitt gass kunne de skrapet ned i bakken og sett rentene stige slik PIGS landene har opplevd. Grunnen til at PIGS har problemer er at de ikke har kontroll over valutaen og nå tydeligvis heller ikke budsjettene sine. Hadde USA fulgt en slags asketisk politikk hvor de ikke skulle benytte verktøyene som var tilgjengelig (mens markedet ordnet opp) ville de trolig gått i bakken.

 

1. Jeg vil våge meg frempå med påstanden om at grunnen til at Club Med har problemer er fordi de har lånt for mye penger, og ikke er istand/villige til å betale tilbake sine lån.

 

2. Å trykke mer penger (som USA gjør, og Club Med ikke kan lengre) er igrunnen kun en annen type "default". Du betaler nominalt tilbake det du har lånt, men i penger som er mindre verdt.

 

3. Om USA hadde fulgt en "slik" politikk, så hadde sannsynligvis aldri problemene oppstått til å begynne med. (Klart det kommer ann på hva du legger i "slik", men antar at du tenker på Ron Paul?)

Lenke til kommentar

3. Om USA hadde fulgt en "slik" politikk, så hadde sannsynligvis aldri problemene oppstått til å begynne med. (Klart det kommer ann på hva du legger i "slik", men antar at du tenker på Ron Paul?)

 

Det er endel på høyresiden som mener en hard høyrepolitikk "alltid" er det beste og helst ønsker å fornekte hvordan terrenget ser ut. Jeg tenker det er i perioder det private har gått helt til det ekstreme og da har en valget mellom kollaps og system krasj eller at det offentlige kan gå inn og sørge for at økonomien holdes gående. Det er det som skiller den siste resesjonen fra de andre tilbakeslagene etter Reagen tok over. Mye av motivasjonen bak den type oppførsel FED og andre sentralbanker gjør er erfaringene med det som skjedde i Tyskland når Hitler kom til makten etter at systemet totalt kollapset i Tyskland.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Men det er jo nettopp det som gjør at han scorer så høyt for tiden! Hans "religiøse overbevisning" og "progressive meninger angående Iran"

 

Du vet kanskje ikke at det som er populær i iowas konservaive borgere kan være forkastelig i andre delstater. Vi er ikke karikaturer med homogene meninger. Vinner han i iowa så blir mye han sier idag problematiske senere

 

Det er klart. Dere har jo 300 millioner forskjellige meninger.

Jeg regner med du følger litt med i Norske medier, men her har du et eksempel på en fyr som har nesten samme mening som Santorum, og den mediestormen som fulgte:

 

http://www.ba.no/nyheter/article5870923.ece

http://www.dagbladet.no/2012/01/06/nyheter/politikk/innenriks/krf/abort/19690711/

http://www.dagbladet.no/2012/01/06/nyheter/innenriks/voldtekt/abort/19691843/

 

Twitter er også involvert ;)

Lenke til kommentar

Mye av motivasjonen bak den type oppførsel FED og andre sentralbanker gjør er erfaringene med det som skjedde i Tyskland når Hitler kom til makten etter at systemet totalt kollapset i Tyskland.

Merkelig ide ettersom Tyskland selv ser ut til å ha trukket den motsatte konklusjon nettopp grunnet i samme episode.

 

The Fed ser ut til å følge oppskriften til Keynes som ikke ser ut til å ha stor sammenheng med Weimar eller Hitler, selv om han nok hadde litt sans for sistnevnte (før krigen brøt ut).

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Det er klart. Dere har jo 300 millioner forskjellige meninger.

Jeg regner med du følger litt med i Norske medier, men her har du et eksempel på en fyr som har nesten samme mening som Santorum, og den mediestormen som fulgte:

 

 

Media eliten har større innflytelse i Norge enn i USA og politiske midtpunktene er forskjellige men hva er ditt poeng? Som regel er amerikanere mer vant til bredere debatt og respektere individets retten til sin egen mening, særlig når det gjelder religion og abort. LIkevel blir Santorums meninger om religion og abort utenfor mainstream america, hvis det eksistere i det hele tatt.

 

Jeg anbefale Pew Center for å undersøke amerikanske syn om nesten alt som kan måles. Når det gjelder såkalte social issues, så spår disse forskere at USA forandrer politikken ganske stort når den yngre generasjon får makten. Deres syn ligner mer europeiske synspunkter om dette.

 

http://pewresearch.org/pubs/1913/poll-trust-washington-anger-government-gay-marriage-support-abortion

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke noe poeng, det er bare et interessant eksempel på politiske forskjeller mellom Norge og USA. Og dette dreier seg ikke om "rett til egen mening", det dreier seg om en folkevalgt politiker som har meninger som oppfattes som ekstreme. Du vet, akkurat som Ron Paul...

 

Mer individualistiske land har mer toleranse og respekt for folk som er "annerledes" enn land som er mer kollektivistiske tror folk er avhengig og lett påvirket av hverandre. Religion truer disse mer kollektiviste samfunn mer enn individualistiske samfunn fordi synet om selvansvar er forskjellige. Det ene samfunn bryr seg mer om individets friheten til å velge og praktisere sin egen religion selv, det andre bryr seg mer om mulige negative påvirkninger og hjernevasking fra et individ til et annet. Mer amerikaner mener alt ikke skyldes andre, selvansvar spiller en større rolle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen måte å si det på er at høyre-ekstreme drittsekker får langt flere stemmer i USA enn her hvor folk har råd til å sjekke ting på nettet selv i stedet for å få sine fakta levert av firmasponsa propagandakanaler.

 

Jeg begynner å kjøpe den sockpuppet-ideen, faktisk... Ikke bare har du UTELUKKENDE positive ting å si om USA, men du er har en merkelig inndeling mellom ting du sier mye om og ting du ikke sier noe som helst om...

Lenke til kommentar

Makan til karakterdrap på seg selv har jeg aldri sett før. Hvordan i huleste kan han i heletatt evt. gå videre i nominasjon etter dette??

Dette er storm i et vannglass. Ut fra konteksten er det åpenbart at Santorums forklaring ikke er en bortforklaring. Hvorfor i all verden skulle han plutselig begynne å snakke om svarte midt i resonnementet sitt? Det gir ingen mening. Dersom man hører på måten han uttaler det som kan høres ut som "black", hører man også at forklaringen hans er troverdig. Herregud for en heksejakt.

Mener du virkelig dette seriøst? Alle kan jo høre hva han sier, og bortforklaringen hans er bare pinlig å høre på. Først er det fordi han har sett en film, så er det fordi han blander sammen noen ubestemte ord som på merkelig vis blir en perfekt uttale av ordet "black". Det er nesten skremmende at det går an å kjøpe enn så latterlig bortforklaring. Det er rimelig åpenbart hvorfor han plutselig snakker om svarte i resonnementet. Det er jo de, og andre minoriteter, som i hans øyne får disse stønadene.

Lenke til kommentar

En annen måte å si det på er at høyre-ekstreme drittsekker får langt flere stemmer i USA enn her hvor folk har råd til å sjekke ting på nettet selv i stedet for å få sine fakta levert av firmasponsa propagandakanaler.

Meget usaklig, Internett bruk i USA ligner de fleste land i Europa og utvalg av media med forskjellige politiske synspunkter er bredere.

 

Jeg prøver å få deg til å forstå årsakene til våre forskjeller som ligger i kulturen og historie og som for det meste ligger utenfor klassekampe briller du pleier å bruke. Jeg bor i en meget konservative området og kjenner mange folk som Santorum som jeg er helt uenig med men istedenfor frykt og fordømmelse, respekterer jeg dem for det meste

 

Jeg liker ikke Santorums ideologi men jeg har ikke en svart hvitt syn på ham, jeg respektere flere ting han har gjort, det samme gjelder Paul. Det jeg ikke respektere er karikaturer og kunnskapløs fordømmelser blant de som tror de virkelig kjenner vårt land og spesielt hyklerne som støtter Paul uten å bli libertarianer selv pga utenrikspolitikk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...