Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?


Anbefalte innlegg

Én ting er i hvert fall sikkert: "De" liker ikke Ron Paul, og "de" gjør alt de kan for å stanse denne ærlige hedersmannen. Den store "Dr. Paul" står i veien for "deres" onde planer om verdensherredømme gjennom NWO og jødene.

 

Var Paul ærlig ville han innrømme at han tillot de som skrev hans Ron Paul Newsletter tiltrekke rasister og konspirasjon teorister for å tjene penger, stemmer og oppmerksomhet. Istedenfor tar han ingen ansvar og sier han husker ikke det som skjedde, selv om han har blitt spurt flere ganger om denne spørsmål og han hadde direkte ansvar for newsletters innhold.

 

På den måten ser han ut som resten av kandidatene istedevfor en ærlig outsider og hans radikale ideologi blir selvmord. Dette skal styrke hans støtte for konspirasjon teorister som du ser ut til å støtte og frykter de som ikke tror på de mange konspirasjon teorier.

 

Når samme målestokk brukes mot RP som resten så skriker hans tilhengere urettferdighet. Nothing can be further from the truth.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Én ting er i hvert fall sikkert: "De" liker ikke Ron Paul, og "de" gjør alt de kan for å stanse denne ærlige hedersmannen. Den store "Dr. Paul" står i veien for "deres" onde planer om verdensherredømme gjennom NWO og jødene.

 

Var Paul ærlig ville han innrømme at han tillot de som skrev hans Ron Paul Newsletter tiltrekke rasister og konspirasjon teorister for å tjene penger, stemmer og oppmerksomhet. Istedenfor tar han ingen ansvar og sier han husker ikke det som skjedde, selv om han har blitt spurt flere ganger om denne spørsmål og han hadde direkte ansvar for newsletters innhold.

 

På den måten ser han ut som resten av kandidatene istedevfor en ærlig outsider og hans radikale ideologi blir selvmord. Dette skal styrke hans støtte for konspirasjon teorister som du ser ut til å støtte og frykter de som ikke tror på de mange konspirasjon teorier.

 

Når samme målestokk brukes mot RP som resten så skriker hans tilhengere urettferdighet. Nothing can be further from the truth.

 

Jeg forstår ikke at du klarer å tolke innleggene mine dithen at jeg støtter konspirasjonsteoretikere eller Ron Paul. Det jeg skrev om jødestyrte medier og military industrial complex var harselas med konspirasjonsteoretikere.

 

La meg gjøre det litt klarere:

 

Ron Paul er ikke ærlig; han er en løgner. Hans patetiske unnskyldninger i forbindelse med det rasistiske nyhetsbrevet er på linje med "the dog ate my homework". Merkelig nok ser ikke dette ut til å bry hans lojale tilhengerskare. For dem er nok dette bare en konspirasjon mot deres store leder.

 

Bortsett fra GOPs egen TV-kanal, Fox News Channel, blir ikke Ron Paul ignorert av mediene. Han har tidligere fått lite oppmerksomhet fordi han har hatt liten oppslutning, men med den beytdelige oppslutningen han har nå, får han akkurat den samme oppmerksomheten som de andre kandidatene. Og det ser han ikke ut til å tåle.

Lenke til kommentar

Hvirker nesten som om jjkoggan begynner å bli bekymret over Paul også nå. :roll:

 

Kanskje at Virginia er nå ett race mellom Paul og Romney har satt skrekken i noen og enhver?

 

Nei, its just a matter time. Paul will self destruct, sanity will be restored.

Du har rett i at Paul kommer til å utslette seg selv, men "sanity will be restored"?

 

På grunn av den økte innflytelsen til Tea Party, Fox News og talk radio, er republikanernes 2012-kandidater de mest ekstreme noensinne. Det er et freak show med sjarlataner, konspirasjonsteoretikere og idioter. Den harde kjernen i GOP har mer innflytelse enn noen gang, og nettopp derfor har Ron Paul nå reelle muligheter til å vinne i Iowa. Ron Paul is just what the doctor ordered.

Endret av Spenol
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvirker nesten som om jjkoggan begynner å bli bekymret over Paul også nå. :roll:

 

Kanskje at Virginia er nå ett race mellom Paul og Romney har satt skrekken i noen og enhver?

 

Nei, its just a matter time. Paul will self destruct, sanity will be restored.

Du har rett i at Paul kommer til å utslette seg selv, men "sanity will be restored"?

 

På grunn av den økte innflytelsen til Tea Party, Fox News og talk radio, er republikanernes 2012-kandidater de mest ekstreme noensinne. Det er et freak show med sjarlataner, konspirasjonsteoretikere og idioter. Den harde kjernen i GOP har mer innflytelse enn noen gang, og nettopp derfor har Ron Paul nå reelle muligheter til å vinne i Iowa. Ron Paul is just what the doctor ordered.

 

Romney,Santorum, Huntsman og Gingrich er ingen freakshow, de bare spiller til den populist delen av GOP.

Lenke til kommentar

Ron Paul er ikke ærlig; han er en løgner. Hans patetiske unnskyldninger i forbindelse med det rasistiske nyhetsbrevet er på linje med "the dog ate my homework". Merkelig nok ser ikke dette ut til å bry hans lojale tilhengerskare. For dem er nok dette bare en konspirasjon mot deres store leder.

Om du påstår at noen lyver, er det vanlig å legge frem bevis på dette.

 

Bortsett fra GOPs egen TV-kanal, Fox News Channel, blir ikke Ron Paul ignorert av mediene. Han har tidligere fått lite oppmerksomhet fordi han har hatt liten oppslutning,

Ser ikke ut til å stemme med virkeligheten ifølge wikipedia

 

The Project for Excellence in Journalism released another study in October 2011 confirming further that Ron Paul has been receiving disproportionately low coverage in the media. Ron Paul polled 6.0-9.8% during the study period, but only received 2% of media coverage, the lowest of all candidates. It also noted that Paul's coverage among blogs was the most favorable of all candidates.

 

Men du har kanskje andre, mer troverdige kilder for dine påstander?

 

 

men med den beytdelige oppslutningen han har nå, får han akkurat den samme oppmerksomheten som de andre kandidatene. Og det ser han ikke ut til å tåle.

Usikkert om han vil få økt eksponering, og hvilke følger dette vil få om han får det. Dog, om han vinner Iowa, blir vanskeligere å ignorere ham.

 

PS. Romney ligger fortsatt på 75% sjanse for å vinne GOP-nominasjonen ifølge Intrade

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Om du påstår at noen lyver, er det vanlig å legge frem bevis på dette.

 

Enten han lyver eller han er en uansvarlig idiot som ikke tar ansvar for sitt eget nyhetsbrev.

 

Men du har kanskje andre, mer troverdige kilder for dine påstander?

 

Ikke rart at media ignorer en som sitt eget partiledere ikke liker og har ideer som er stikk motsatt til mainstream partiets "platform". Kan du nevne en som ble president som representerte bare en liten del (10%) av publikums ideologi? Hvis det har aldri hendt i de siste 100 år at en fra det ytterste fløyen vinner og Paul ble kastet bort i 2008, det er logisk at det hender om igjen. Det er som en olympisk deltager som har aldri vunnet noe, sjansen at han vinner er så lavt, media dekker den ikke. Ingen konspirasjon bare ren logikk.

 

 

Media dekning ville også ødelegge han, hans beste sjanse er å bli sett som en outsider som aldri får rettferdige oppmerksomhet. Klarer han å vinne nominasjon blir det ganske morsomt å se hvordan han handler vanskelige spørsmål når han får større oppmersksomhet fra alle sider. Hans sønn, senatør Rand Paul, som jeg hilste på en gang i Kentucky ville ha en mye bedre sjanse.

 

Egentlig er Pauls jobb å starte debatten om en hel rekke ting som bør rettes og det gjør han en god jobb på en måte. Problemet er at hans løsninger er for radikale for de fleste amerikaner og etter de blir kjent med ham så ignorer de han.

Lenke til kommentar

Litt oppdatering:

 

Rick Santorum fosser frem i primærvalget i USA

 

Mitt Romney har en fått ny utfordrer i kampen om å bli Barack Obamas motstander i 2012.

 

Tidligere senator Rick Santorum ligger som nummer tre på meningsmålingene. Nå øker også pengestrømmen.

 

Mesteparten av den støtten Newt Gingrich nå ser ut til å miste i Iowa går til Rick Santorum, en tidligere senator fra Pennsylvania, som mange analytikere har fremhevet som den kanskje klareste konservative profilen i dette feltet.

 

Hans politiske profil passer de konservativt kristne. Og Iowa er en delstat som har kommet bedre ut av den økonomiske krisen enn mange andre delstater. Derfor er det slik at akkurat her i Iowa kan andre spørsmål enn økonomi bli viktigere.

 

Ifølge gjennomsnitt av målingene i Iowa, sammenstilt av RealClearPolitics, ligger Santorum nå på tredjeplass, likt med Gingrich, begge med 14 prosent. Ron Paul og Mitt Romney har henholdsvis 21,1 og 21,4 prosent.

 

Men ifølge The New York Times håper de på at et godt resultat skal sørge for at Santorum holder ut lenger. Mange antar at han vil være et mulig visepresidentemne om partiet for eksempel skulle ende opp med å nominere Mitt Romney. En kandidat som mange konservative ikke helt stoler på.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Rick-Santorum-fosser-frem-i-primrvalget-i-USA-6731457.html

 

Romney tar sikte på dobbeltseier

 

Mens Mitt Romney tråler Iowa etter velgere, sender han fire sønner på valgkamp i New Hampshire i håp om full pott i de to statene som er først i ilden i republikanernes nominasjonsprosess.

 

Romney klarte ikke helt å legge skjul på sin optimisme da han før helgen møtte velgere i Ames og andre byer i den konservative præriestaten i Midtvesten, der de første nominasjonsmøtene holdes tirsdag.

 

- Det blåser en god vind i Iowa, det føles veldig bra, sa Romney til pressen mens han tidlig på morgenen var på vei til bussen sin foran en ny dag med å trykke hender og løfte babyer rundt om i Iowas småbyer.

 

To nye målinger gjort for henholdsvis NBC fredag og avisen Des Moines Registrer lørdag bekrefter at Romney har tatt igjen Newt Gingrich, som har mistet framdriften og falt helt ned på femteplass, etter Ron Paul, Rick Santorum og Rick Perry.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Romney-tar-sikte-p-dobbeltseier-6731588.html

 

Negative kampanjer preller av på Gingrich

 

Ingen har fått mer juling av sine politiske konkurrenter i innspurten her i Iowa enn Newt Gingrich. Men dette går ikke inn på ham, hevder datteren overfor Aftenposten.no.

 

Han er blitt kalt sprø av sin motstander Mitt Romney. Ordstriden hardner til bare timer før republikanerne i Iowa skal avgjøre hvem de vil skal bli partiets utfordrer til Barack Obama til høsten.

 

- Jeg kommer til å fortsette med en positiv kampanje, sier Newt Gingrich til de rundt 100 som er på plass i sportsbaren her ute på prærien.

 

Men ikke helt. Han langet ut etter Romney og hans kampanje mot ham.

 

- Lyver du for å bli president, vil du også lyve som president, sa Gingrich med adresse til Romney.

 

At han nå tar igjen, i allefall litt, møter entusiasme hos hans tilhengere.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Negative-kampanjer-preller-av-p-Gingrich-6731952.html

Lenke til kommentar

Det er bare enhver nålevende og fremtidig amerikaners fordømte plikt å betale for at vi skal føle oss trygge her på andre siden av kloden, ikke sant, Glimti? :)

 

Nei, ikke slik jeg er det. Hvorfor mener du det egentlig?

 

USA har sine forplitelser innen medlemsskap i FN såvel som medlemsskap i NATO og i allianser med andre land, men det er ikke deres plikt å holde enhver nasjon trygg. Imidlertid er USA den nasjonen i verden som engasjerer seg mest i verdenssamfunnet og en nasjon som har vært og fortsatt er i forferdelig mye konflikter og kriger. Rent bortsett fra det er ikke verden så sterkt samlet heller og personelig tror jeg vi er på stø kurs mot en ny kald krig!

 

Tror du verden vil være særlig trygg og behagelig med komunister og totalitære stater som Kina og Russland som verdens sterkeste nasjoner? Tror du verden vil være fullt så god å leve i om Vesten ikke er den sterkeste part?

 

Det er en grunn til at det var USA som ledet Vestblokken gjennom Den kalde krigen og at USAs president på den tiden ble kalt "Den frie verdens leder". Og vi skal bare prise oss lykkelige for at det var USA og Vestblokken som vant Den kalde krigen og ikke Sovjetunionen og Østblokken!

Lenke til kommentar

Vel, tyngdekraften har holdt oss samlet på denne planeten adskillig lengre enn FN.

 

1) Igjen bare dummer du deg ut med slike tåpelige innlegg på barnehagenivå!

 

2) Tyngdekraften har en helt annen virkning og har aldri bidratt til å holde en eneste nasjon sammen hverken før eller etter at FN ble stiftet!

 

Hva er egentlig poenget ditt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt oppdatering:

 

Rick Santorum fosser frem i primærvalget i USA

 

Mitt Romney har en fått ny utfordrer i kampen om å bli Barack Obamas motstander i 2012.

 

Tidligere senator Rick Santorum ligger som nummer tre på meningsmålingene. Nå øker også pengestrømmen.

 

Mesteparten av den støtten Newt Gingrich nå ser ut til å miste i Iowa går til Rick Santorum, en tidligere senator fra Pennsylvania, som mange analytikere har fremhevet som den kanskje klareste konservative profilen i dette feltet.

 

Hans politiske profil passer de konservativt kristne. Og Iowa er en delstat som har kommet bedre ut av den økonomiske krisen enn mange andre delstater. Derfor er det slik at akkurat her i Iowa kan andre spørsmål enn økonomi bli viktigere.

 

Ifølge gjennomsnitt av målingene i Iowa, sammenstilt av RealClearPolitics, ligger Santorum nå på tredjeplass, likt med Gingrich, begge med 14 prosent. Ron Paul og Mitt Romney har henholdsvis 21,1 og 21,4 prosent.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Rick-Santorum-fosser-frem-i-primrvalget-i-USA-6731457.html

Santorum: "I will bomb Iran nuclear sites"

 

http://www.presstv.ir/detail/218865.html

 

Disse kandidatene/valgkamp ligner mer og mer et galehus spør dere meg..

Lenke til kommentar

Mitt Romney frir til "blue collar" ved å ikle seg en olabukse og stripete skjorte. Han er jo egentlig vokst opp i dress. En komisk type som stadig skifter kampanjestil.

 

Er det noe galt med å skifte klesdrakt fordi man snakker til forskjellige folk? Hva med alt klesoppstyret som var rundt Palin mens hun var visepresidentkandidat? Var ikke det vesentlig værre og mer komisk!?

 

Om det skaffer Romney mer stemmer ser jeg heller ikke noe galt i at han kler seg anderledes. Han konkurerer tross alt om å bli øverste leder i verdens mektigste land.

Lenke til kommentar

Santorum: "I will bomb Iran nuclear sites"

 

http://www.presstv.ir/detail/218865.html

 

Disse kandidatene/valgkamp ligner mer og mer et galehus spør dere meg..

 

Som nevnt tideligere er USA et land som har vært i konstant konflikt og en del kriger i årevis. Er det så underlig at han har et slikt syn på et fiendelig land som Iran? USA er tross alt sterkt engasjert i Midtøsten.

Lenke til kommentar
Omtrene 10% av amerikaner er libertarianer, demokrater eller republikaner 24-40%. Han er aerlig og konsistent men faa stoetter hans ideologi(libertarian)og andre egenskaper kreves enn aerlighet og konsistent.

Jeg synes det blir kunstig å dele inn det amerikanske folket på den måten. Det å være republikaner eller demokrat i amerikansk politikk er ikke det samme som å være tilhenger av en bestemt ideologi. Hvis du hadde spurt hvor mange som er tilhengere av den "korrupsjonsideologien" som styrer nesten alt i amerikansk politikk i dag, så tror jeg ikke det ville scoret spesielt høyt. Det reflekteres av at bare 9% av det amerikanske folket har tillit til deres folkevalgte representanter. De begynner å få øynene opp for korrupsjonen.

 

Ideologer kan bli farlige fordi de vill ikke hoere paa andre synspunkter og naa kompromisser, noe som er noedvendig i et demokrati. Jeg frykter ideologer mer enn de som forandrer deres synspunkter eller ha gjort noe som ikke er helt aerlig.

Dette er jeg i prinsippet enig i. Det kan være veldig farlig å følge en ideologi blindt. Problemet er bare at alternativene, på republikansk side, er enda verre. Alle de andre kandidatene står for en pervers omfordelingspolitikk der de vil tyne de fattige og middelklassen så hardt som mulig for å gi enda mer penger til de rike.

 

Han ignores ikke helt av media og naar han blir behandlet som en alvorlig kandidat sier han noe tull. Han har blitt mer populaer FORDI han ikke har hatt stort media oppmerksomhet.

 

Naar en kandidat har synspunkter som er helt motsatt til sin egen partiets ideologi (utenrikspolitikk) saa er det fornuftig aa tro at en ikke er en alvorlig kandidat.

Han ignoreres mye. Men når han først får dekning er den nesten alltid negativ. Å påstå at dette er en gunstig kombinasjon for en presidentkandidat blir for meg absurd.

 

Ble folk mer kjent med Pauls ideologi pga stoerre oppmerksomhet ville de 90% som ikke stoetter hans ideologi har det vanskelig aa stoette han, saerlig naar han oensker aa slakte 3 meget populaere ting, - militaeren, social security, medicare. Dette alene ville oedelegge han. De fleste kandidater vet det er selvmord aa angripe disse programmer direkte.

Det kan være. Men samtidig er ikke de republikanske kandidatene spesielt lystne på angripe han for at han vil kutte social security og medicare. For dette er noe de også gjerne vil kutte - hvis de slipper unna med det. Kuttingen i militæret har Paul med hell argumentert godt for før. Jeg vet ikke om kommer til å tape spesielt mye på det.

Lenke til kommentar

Mitt Romney frir til "blue collar" ved å ikle seg en olabukse og stripete skjorte. Han er jo egentlig vokst opp i dress. En komisk type som stadig skifter kampanjestil.

 

Er det noe galt med å skifte klesdrakt fordi man snakker til forskjellige folk? Hva med alt klesoppstyret som var rundt Palin mens hun var visepresidentkandidat? Var ikke det vesentlig værre og mer komisk!?

 

Om det skaffer Romney mer stemmer ser jeg heller ikke noe galt i at han kler seg anderledes. Han konkurerer tross alt om å bli øverste leder i verdens mektigste land.

 

Jo, det er faktisk ganske latterlig. Når det blir så åpenbart.

Lenke til kommentar

Santorum: "I will bomb Iran nuclear sites"

 

http://www.presstv.ir/detail/218865.html

 

Disse kandidatene/valgkamp ligner mer og mer et galehus spør dere meg..

 

Som nevnt tideligere er USA et land som har vært i konstant konflikt og en del kriger i årevis. Er det så underlig at han har et slikt syn på et fiendelig land som Iran? USA er tross alt sterkt engasjert i Midtøsten.

 

Ja, la oss bombe alle som vi tror kanskje gjør noe galt. Vi har jo sett hvor bra det har fungert tidligere!

 

Voks opp

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...