Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?


Anbefalte innlegg

 

Du definerer tydeligvis stabile styresmakter svært annerledes enn jeg gjør.

 

Iran og Irak har ønsket å skape et hegemoni i midtøsten i flere hundre år. Hadde de makten ville de bli meget farlig og ustabile som DU definere det til deres naboer. Tenk på Et teokratiske meget konservative muslime supermakt som ønsker å eliminere israel og tåler ingen dissent.

 

Jada, mye verre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enn en konservativ kristen supermakt som ikke bare ønsker å eliminere land, men allerede har eliminert to og er på vei til å eliminere det tredje?

 

Du har en ENORM bjelke i øyet ditt, du burde gå til en øyelege.

Jeg vet ikke hvor langt du går tilbake, men de har bare eliminert 1 på 2000-tallet. Europa har også eliminert 1. Libyakrigen var ikke en humanitær aksjon.

 

Det er liten risiko for at USA angriper Iran, så de er ikke på vei til å eliminere den andre.

 

Men uansett hva du mener om USA, så kan du ikke si at Iran er mer stabilt enn USA, ihvertfall ikke når alle argumentene dine er så svake.

Lenke til kommentar

Mitt poeng er ikke at Iran er bedre, mitt poeng er at USA er ustabilt som faen, og bør holde soldatene sine innenfor sine egne grenser. Du vet, sånn som Iran gjør.

 

Og ja, Iran er mer stabilt. Occupy Wall Street hadde flere demonstranter enn 1979-revolusjonen.

Nei, du har ikke klart å påvise at Iran er mer stabilt. At det er flere demonstranter i USA er vel ikke rart. USA er mye større, og du risikerer ikke livet om demonstrerer.

 

Jeg har ingen problemer med at du klager over USAs utenrikspolitikk, eller deres innenrikspolitikk, men slutt med de tåpelige sammenligningene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enn en konservativ kristen supermakt som ikke bare ønsker å eliminere land, men allerede har eliminert to og er på vei til å eliminere det tredje?

Du har en ENORM bjelke i øyet ditt, du burde gå til en øyelege.

 

Har du ikke evnen til å diskriminere mellom et liberalt demokrati som skiller mellom kirke og stat(mer enn Norge) og en teokrati som styrer landet?

 

Kan du nevne et land som ikke ønsker at noe andre land endrer de som styrer landet_?

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Det betyr veldig lite hvem som er President. Gingrich vil bli morsom å følge og en forandring fra Obummah, men politikken forblir lik.

Og når var det sist det ble et fundamental endring i norsk politikk? De stabile demokratiene i verden endrer seg langsomt og det er godt

 

Once you're dead, everything is stable. Not something to strive for!

 

Life is dynamic, not stable (Static)

Lenke til kommentar

Life is dynamic and so are democracies. Our forefathers would barely recognize our world today, but public opinion does not shift wildly without crisis and turmoil. Nations which do shift wildly are genrally not safe places to live and are not democracies. You may wish for revolutions but ver few revolutions do not involve bloodshed.

Lenke til kommentar

Enn en konservativ kristen supermakt som ikke bare ønsker å eliminere land, men allerede har eliminert to og er på vei til å eliminere det tredje?

Du har en ENORM bjelke i øyet ditt, du burde gå til en øyelege.

 

Har du ikke evnen til å diskriminere mellom et liberalt demokrati som skiller mellom kirke og stat(mer enn Norge) og en teokrati som styrer landet?

 

Kan du nevne et land som ikke ønsker at noe andre land endrer de som styrer landet_?

 

Dette er bull. USA er et teokratisk regime MINST like mye som Iran, dere er bare flinkere til å ljuge om det.

Lenke til kommentar

Life is dynamic and so are democracies. Our forefathers would barely recognize our world today, but public opinion does not shift wildly without crisis and turmoil. Nations which do shift wildly are genrally not safe places to live and are not democracies. You may wish for revolutions but ver few revolutions do not involve bloodshed.

 

Public opinion shifts pretty slowly in all places, including those you refer to as "unstable".

 

I must say I have a dislike for the label, as it is often just used as a insult or display of dislike, without there being any question of it's instability in question.

 

Revolutions can be a good thing, as yours as well as the latest Arab ones have shown. Most blodshed is perpetrated by those in government at the time (French Revolution excepted).

 

Thing is NO rule can survive a loss of support (or resigned acceptance) amongst the populace, as even the US could experience if Tea Party/Occupy Wall Street got to flourish (without party takeovers), or if someone like Ron Paul was voted in.

 

Is the US unstable because an increasing proportion of the populace is rejecting the current form of Government with the Duopoly of Democrats & Republicans?

 

Probably yes.

Lenke til kommentar

Vel, hvor mange av presidentkandidater, senatskandidater, kongresskandidater, guvernørkandidater osv. er det som enten hevder at de "prater med gud" om politikken, lar seg inspirere av The Good Book, eller presenterer religiøse tekster som politikk?

 

Det stemmer kanskje ikke inn i definisjonen på teokrati, der har dere rett, men en stat som forbyr folk å ta abort på grunn av religion, har dødsstraff av mindreårige med grunnlag i bibelen (og DEN syntes jeg er litt søkt med tanke på Jesus herlige tale om steinkasting), og som går til angrepskriger mot en konkurrerende religion... Den må kalles NOE stygt. Teokrati var det nærmeste jeg kom, men kanskje "drittland" passer bedre? ;)

 

Jeg prøver ikke å kaste skit på USA, altså. Landet har en entrepenørkultur som dere VIRKELIG bør være stolt av, dere har FULLT av kjempesmarte folk på grunn av et glimrende universitetssystem osv, men det går faktisk ann å se litt objektivt på de mindre heldige delene av systemet og kanskje få til noen tiltak.

 

Personlig håper jeg dog Obama blir kasta ut, han har vist seg å være en veik liten drittunge som ikke tør sette skapet på plass. Huntsman eller tilogmed Paul hadde gjort en bedre jobb. Og jeg håper litt at Ron Paul vinner, gjør om litt på ting, og så får vi en skikkelig venstremann inn i 2016 :)

Lenke til kommentar

men en stat som forbyr folk å ta abort på grunn av religion,

Jeg har nesten aldri sett folk argumentere mot abort på grunnlag av relgion.

 

For det andre er det ikke forbudt med abort i USA.

 

har dødsstraff av mindreårige med grunnlag i bibelen

Jeg har aldri sett noen argumentere for dødstraff med grunnlag i bibelen, og jeg tror enhver som ville ha gjort det ville blitt gjort narr av,

 

og som går til angrepskriger mot en konkurrerende religion

Det gjorde Norge også, i Libya.

 

Jeg foreslår at du ikke uttaler deg om ting, du kan ingenting om. Sammenligningene dine med Iran er nesten like latterlig som da du sa at sult og fattigdom ikke eksisterte før fordi vi var færre mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig håper jeg dog Obama blir kasta ut, han har vist seg å være en veik liten drittunge som ikke tør sette skapet på plass. Huntsman eller tilogmed Paul hadde gjort en bedre jobb. Og jeg håper litt at Ron Paul vinner, gjør om litt på ting, og så får vi en skikkelig venstremann inn i 2016 :)

Det høres ikke veldig lurt ut, så store svingninger vil skade økonomien. Jeg håper Obama blir gjenvalgt, du får ikke noen mer venstrevridd kandidat som samtidig klarer å gjennomføre mer av politikken enn Obama, det tviler jeg på.

 

Helt tragisk med dødsstraff forresten ja, det er groteskt og absolutt ikke verdig for et ellers så velutviklet land som USA.

Lenke til kommentar

Ja, dødstraff er barbarisk, og hører middelalderen til. Ikke noe man gjør i et moderne sammfunn.

 

 

Ellers håper jeg Obama bli gjenvalgt. Han virker kanskje litt pinglete, men det er fordi han prøver å være grei med både republikanere og demokrater. Han er en president for folket.

 

Bush var bare president for republikaner, og kunne ikke gitt mer faen i hva demokratene synes om han.

Lenke til kommentar

Ja, dødstraff er barbarisk, og hører middelalderen til. Ikke noe man gjør i et moderne sammfunn.

Nå får dere gi dere.

 

Det der er usedvanlig frekt mot de som støtter dødstraff. Jeg trodde nordmenn skulle være et tolerant folk.

 

Og dødstraff er noe som brukes av flere moderne land i dag, (USA, Sør Korea, Japan, Taiwan, Singapore og USA) har dødstraff.

 

Det som er mer korrekt å si er at dødstraff er et ikke-europeriske fenomen. F.eks. Sverige fjernet dødstraffen i 1910, mens du ville havnet i fengsel for homofili. Ikke alle er som nordmenn, noen andre mennesker har forskjellige verdier. Kanskje på tide å akseptere det.

Lenke til kommentar

Det høres ikke veldig lurt ut, så store svingninger vil skade økonomien.

 

Det er ikke svingningen per se som skader økonomien, men hvilken rettning det svinges mot.

 

Om man svinger mot en mer statlig styre skades økonimien, og om man svinger til ett mindre statlig styre bedres økonomien.

 

Store svingninger i skadelig rettning er ille, men store svingninger i positiv rettning er bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...