Gå til innhold

Kjøp av PC fra utlandet


Anbefalte innlegg

Vurdere å kjøpe pc frå USA med tanke på at prisene er relativt lave der imot setting til her. Det er ein Alienware M15X som er litt fixet på blir rundt 2,000$ noe som er ca 10-10,000kr men Viss eg kjøper nett den samme pcen standar i Norge uten noe ekstra så koster den 11,600kr... Så dere ser poenget mitt der.

 

Det eg lurte på er om det vil komme til å oppstå problemer med Regionale soner? Og om det er mulig å få lader som funker i Norge til å funke på den?

 

 

Kom gjerne med tilbud som kan slå den til røffe 11k. Lykke til der ^ ^

 

Har fikset eventuelt mottaker og videresender slik at det blir ikkje noe problem der.

 

 

NB!!

Er dette ein for for svindel eller ulovelig på noko måte?

Endret av zaiko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

ikke glem 25% moms av salgs og fraktprisen + fortollingsgebyr da! så koster pcen 10k nok får 2,5k i tillegg med moms+++ kjøp i norge du, så får du også med norsk garanti og reklamsjonsrett som er litt sterkere enn i statene! (med mindre du bor på svalbard og får det avgiftsfritt inn i landet)

Lenke til kommentar

... det er irrelevant å nemne her...

 

Eg kjøper ikkje enda så er jo dømt til å gå opp og ned i doser her. Men kunne det eg spessielt lurer på er : Det eg lurte på er om det vil komme til å oppstå problemer med Regionale soner? Og om det er mulig å få lader som funker i Norge til å funke på den?

Lenke til kommentar

... det er irrelevant å nemne her...

 

Eg kjøper ikkje enda så er jo dømt til å gå opp og ned i doser her. Men kunne det eg spessielt lurer på er : Det eg lurte på er om det vil komme til å oppstå problemer med Regionale soner? Og om det er mulig å få lader som funker i Norge til å funke på den?

 

Neppe noe problem. PCer er generellt sett laget ganske sonefrie i seg selv. Det er evt. laderen du må tenke på. Ellers er det bare settings i OSet. Tastaturet er selvfølelig et unntak i forhold til ÆØÅ.

 

Det jeg ville tenk litt over er at du får så og si ingen garanti på denne måten. i værste tilfelle kan de kreve at du sender den til US igjen om det ikke er garanti som gir deg reparasjonmuligheter et sted i EU også.

 

I tillegg mister du reklamasjonsretten på 5 år som norge gir - så når du kjøper fra utlandet på denne måten så er det litt en gamble på at ikke det skjer noe galt med maskinen. Vanligvis går det jo greit - men du kan også gå på en smell dersom maskinen feiler etter et par måneder f.eks. og garantimulighetene viser seg å være veldig upraktiske.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Du kan få en MSI GX660 til rundt 10k i Norge. Da har du i tilegg norske garantirettigheter i tilfelle noe skulle gå galt.

 

Hvis du skal følge spillereglene så må du nok betale avgifter til staten siden gavens verdi overstiger 1000kr. Så å undra det er nok ikke lovelig nei.

Endret av Kaare_Jay
Lenke til kommentar

For min del synes jeg 10 000,- er mange penger, og synes det da er tryggere å bruke en norsk butikk som mange har nevnt før. Skjer sikkert ingenting, men tilfelle det skulle gjøre det...

 

Med en kurs på ca 5.8 som den er nå, er det ikke mange hundrelappene å spare. Bruk det heller på tryggheten, så støtter du statskassa med noen kroner også!

Lenke til kommentar

Yepp, vil si meg enig at det er bedre og støtte Norske kjeder, frakten kommer til og koste veldig mye og. momsen ender du mest sannsynelig med og betale også, såpass stor og tung pakke, og jeg tviler de på tollen tror noen sender en "defekt" pc, for under 1000 ,- fra USA, frakten koster jo nesten det samme sikkert hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessuten får du ikke norsk tastatur. Ken vel være kjekt med æ, ø og å av og til..

 

 

Så lenge layouten er den samme vet man jo hvor man har æøå.  

Yepp, vil si meg enig at det er bedre og støtte Norske kjeder, frakten kommer til og koste veldig mye og. momsen ender du mest sannsynelig med og betale også, såpass stor og tung pakke, og jeg tviler de på tollen tror noen sender en "defekt" pc, for under 1000 ,- fra USA, frakten koster jo nesten det samme sikkert hehe.

 

 

Tollere har ikke fått jobben for å være religiøse, så de skal ikke TRO noenting, de skal VITE.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Vurdere å kjøpe pc frå USA med tanke på at prisene er relativt lave der imot setting til her. Det er ein Alienware M15X som er litt fixet på blir rundt 2,000$ noe som er ca 10-10,000kr men Viss eg kjøper nett den samme pcen standar i Norge uten noe ekstra så koster den 11,600kr... Så dere ser poenget mitt der.

 

Det eg lurte på er om det vil komme til å oppstå problemer med Regionale soner? Og om det er mulig å få lader som funker i Norge til å funke på den?

 

 

Kom gjerne med tilbud som kan slå den til røffe 11k. Lykke til der ^ ^

 

Har fikset eventuelt mottaker og videresender slik at det blir ikkje noe problem der.

 

 

NB!!

Er dette ein for for svindel eller ulovelig på noko måte?

 

2000$ x 5,9 (kurs NOK) = 11.800 NOK

 

Bør være en del bedre specs for å være verdt bryet. Frakten utgjør vel sikkert også i allefall 500 kr. Og mest sannsynlig blir du stoppet i tollen og ender opp med å måtte betale 15.400 totalt + fortollingsgebyr.

 

:)

Endret av siNch
Lenke til kommentar

Vurdere å kjøpe pc frå USA med tanke på at prisene er relativt lave der imot setting til her. Det er ein Alienware M15X som er litt fixet på blir rundt 2,000$ noe som er ca 10-10,000kr men Viss eg kjøper nett den samme pcen standar i Norge uten noe ekstra så koster den 11,600kr... Så dere ser poenget mitt der.

 

Det eg lurte på er om det vil komme til å oppstå problemer med Regionale soner? Og om det er mulig å få lader som funker i Norge til å funke på den?

 

 

Kom gjerne med tilbud som kan slå den til røffe 11k. Lykke til der ^ ^

 

Har fikset eventuelt mottaker og videresender slik at det blir ikkje noe problem der.

 

 

NB!!

Er dette ein for for svindel eller ulovelig på noko måte?

 

2000$ x 5,9 (kurs NOK) = 11.800 NOK

 

Bør være en del bedre specs for å være verdt bryet. Frakten utgjør vel sikkert også i allefall 500 kr. Og mest sannsynlig blir du stoppet i tollen og ender opp med å måtte betale 15.400 totalt + fortollingsgebyr.

 

:)

 

Vell viss det ikkje går over 22,000kr så ligger eg enda i pluss vs prisene i Norge.

Etter å ha snakked med Dell norge, så skal eg ikkje betale noe ekstra, eg skal berre seie at eg er den nye eigeren via eit lite skjema. Da får eg 1-3års forsikkring, dei skrifter også tastaturet mitt over til norsk om ønsket. Men må kjøpe Win7 Ultimate for å få norsk. Men dette er ikkje noe eg ser på som problemantisk. Det er fullt lov og frakt er det einaste eg må betale selv.

 

Vurdere også Asus G73JH men vet ikkje enda. Det kun crap skjermkort som selgest til rundt 10-12.000kr men viss eg skal kunne få lignede alienwaren så må eg betale 15-16.000 + frakt og forsikring. Inkludert i 2250$ altså 13.304kr i følge finn valuta kalkulator, dette er Alienware m15x, med sekk, headsett og frakt. Selvsagt med modifiseringer til eigne behov også.

 

Er i litt mindre i tvil nå, etter som eg har sett på svarene her.

Endret av zaiko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...