Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har skrudd mitt av, siden jeg liker å ligge på sofaen/i senga uten at den skal rotere.

 

Med automatisk rotering påslått, roterer den jo bare når jeg roterer telefonen...hva skjer hos deg?

 

Edit: Du kan jo prøve: Meny - Innstillinger - Skjerm - G-sensorkalibrator

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Jeg har skrudd mitt av, siden jeg liker å ligge på sofaen/i senga uten at den skal rotere.

 

Med automatisk rotering påslått, roterer den jo bare når jeg roterer telefonen...hva skjer hos deg?

 

Edit: Du kan jo prøve: Meny - Innstillinger - Skjerm - G-sensorkalibrator

 

Som sagt skrudde også jeg mitt av en stund, men syntes det ble så lite tastatur => Som gjør at jeg skriver så jævla seint.

 

Men får bare skru det av igjen. Kan også eventuelt sjekke opp det i menyen

 

 

EDIT: Det som skjer er at den roterer seg når den selv vil. Altså når jeg er inne på programmer, innstillninger osv..

Endret av Steffenv
Lenke til kommentar

Hei, godtfolk!

Har nettopp fått meg HTC-HD. På tlf er det kun enkelske menyer og tastatur. Ser at det på Android Marked finnes norsk tastatur (MultiLing). Er det noen som har prøvd dette? Eller finnes det noe som er bedre? Kunne tenkt meg norske menyer og tastatur.......

 

Edit: Android 2.2

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar

Du finner offisiell HTC software her. Disse inneholder norsk.

Bruk en av de "shipped". Ikke bruk noen som er merket "test"

 

"Ace" er kodenavnte for "Desire HD", så det er ett programvare.

 

PS! Alt på telefonen din (ikke SD-kort) blir slettet.

PPS! Jeg tar ikke noe ansvar om noe går galt.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Noen som vet om en WIFI hotspot app der man kan velge å IKKE bruke mobilnettet, evt. bare en LAN-app?

Brukte den innebygde hotspot-appen til å spille via LAN i dag, fungerte utmerket, men skulle hatt LAN-muligheten uten å måtte bruke penger på internettrafikk.

 

Anyone? :)

Lenke til kommentar

Noen som vet om en WIFI hotspot app der man kan velge å IKKE bruke mobilnettet, evt. bare en LAN-app?

Brukte den innebygde hotspot-appen til å spille via LAN i dag, fungerte utmerket, men skulle hatt LAN-muligheten uten å måtte bruke penger på internettrafikk.

 

Anyone? :)

 

Henger meg på denne :)

Lenke til kommentar

Gratis spill som er verdt å laste ned:

- Angry Birds-serien. Men de har du nok kjenskap til.

- Air Control Lite. Greit spill om du kjeder deg.

- AirAttack HD. Har liten kjenskap til spillet.

- Raging Thunder 2

- Sniper. Litt kjedelig spill egentlig,

- Space Buster 3d. Litt vanskelig å styre.

- X Construction. Hvis du har masse tid til overs.

 

Stupid Zombies er gøy. Veldig avhengighetsskapende!

Slice It er også ganske gøy.

 

Anbefaler også Arcade by Kongregate. En haug av spill samlet på et sted hvor du kan samle badges på tvers av spillene ved å oppnå diverse ting (litt ala trophies/Gamer points på PS3/Xbox). Krever dog internett for å hente ned spillene.

Lenke til kommentar

*snip*

Fikk hjelp av "Jotun" i en annen tråd, men tenkte kanskje dere her inne også kunne fått bruk for dette, så kaster svaret på spørsmålet mitt inn her.

 

Om du vil bruke mobilen som en trådløs router til f.eks å spille low-bandwith LAN-spill uten å måtte bruke mobilnettet, laster du ned APN droid og disabler 3G/EDGE/GPRS. Nå kan du starte WIFI-hotspot appen din uten å måtte bekymre deg over mobildata-bruk.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd at kalenderen henger seg og lagger mye til tider i forbindelse med synking mot Google og Facebook. Det er mulig samme problem vil gå negativt utover batteriforbruket.

 

Det som hjalp for meg var følger: Gå inn på innstillinger->applikasjoner, let opp "Kalenderlagring" (tror jeg det var), gå inn på den og klikk "Fjern data". Da vil alle lokale data fjernes fra kalenderen, og du vil måtte gi den litt tid på å "bygge seg opp" igjen. Etter jeg gjorde det henger kalenderen seg ikke lenger.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...