Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har problemer med å få opp trådløse nettverk som benytter 802.11n. Jeg får rett og slett ikke opp nettverkene ved søk, men det står at tlf vitterlig skal støtte n-standarden. Har flere dette problemet? Eller enda bedre - har noen en løsning til meg?

Kan være at du kjører utstyr som ikke støtter samme n-standard, prøv å tving den til g, eller kanskje b. Hadde samme problem da g kom, måtte tvinge utstyr til b for å få kontakt. Likevel var g en mye mer "ferdig" standard da den kom på markedet enn n var (mye "draft"-utstyr). Dersom det ikke hjelper å sette den til b/g, er det trolig HW-feil. Gjelder dette en bestemt trådløs router, kan du sjekke om det finnes nyere FW til denne.

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å få opp trådløse nettverk som benytter 802.11n. Jeg får rett og slett ikke opp nettverkene ved søk, men det står at tlf vitterlig skal støtte n-standarden. Har flere dette problemet? Eller enda bedre - har noen en løsning til meg?

 

Det kan også være at telefonen ikke støtter enkelte kanaler. Prøv å tvinge ruteren til å bruke en kanal mellom 1-10...

 

/Espen

Lenke til kommentar

Gå inn på Menu - Settings - Wireless & Networks - Wi-Fi Settings - Huk av "faster wireless" (eller noe likenende, har ikke det valget så husker ikke akkurat hva som sto der).

 

Dette heter på norsk Beste Wi-Fi-ytelse, og med denne aktivert kan jeg fortsatt ikke se mine n-routere. Kanskje den ikke skal vise disse routerne? Bruker også wifi-analyzer som heller ikke finner n-routere.

 

Bakgrunnen var at jeg ønsket å prøve Twonky som kan streame musikk fra telefonen til Apple-TV via Airplay funksjonen i Twonky. Det funker faktisk, men kvaliteten er hakkete noe som trolig skyldes både løsning og wi-fi, men potensialet er der.

 

Takk til dere andre for tips.

Lenke til kommentar

Gå inn på Menu - Settings - Wireless & Networks - Wi-Fi Settings - Huk av "faster wireless" (eller noe likenende, har ikke det valget så husker ikke akkurat hva som sto der).

 

Dette heter på norsk Beste Wi-Fi-ytelse, og med denne aktivert kan jeg fortsatt ikke se mine n-routere. Kanskje den ikke skal vise disse routerne? Bruker også wifi-analyzer som heller ikke finner n-routere.

 

Bakgrunnen var at jeg ønsket å prøve Twonky som kan streame musikk fra telefonen til Apple-TV via Airplay funksjonen i Twonky. Det funker faktisk, men kvaliteten er hakkete noe som trolig skyldes både løsning og wi-fi, men potensialet er der.

 

Takk til dere andre for tips.

 

Har du prøvd å sette ruteren til å bruke en kanal mellom 1-10 istedefor at den velger automatisk kanal (som de fleste rutere gjør). Veldig mange Androidtelefoner nekter å se nettverk på kanaler som ikke er godkjent for bruk i bl.a. USA (11, 12 og 13), erfarte dette selv når jeg gikk fra HTC Desire til Samsung Nexus S...

 

/Espen

Lenke til kommentar

Når jeg får sms-er, kommer det ikke opp et meldingsvarsel at jeg har fått melding og ikke grønt 1-tall over Meldinger nede på linjen.

 

Går jeg direkte inn på alle meldingene ser jeg at melding har kommet.

 

Har valgt i meldingsinnstillinger at mobilen skal vise meldingsvarsler.

 

Veldig irriterende, er jo greit å vite at en får meldinger!

 

Hva kan jeg gjøre? Må jeg legge inn android på nytt?

Lenke til kommentar

Om du har versjon 1.72.xxx så er det en kjent feil. Ryktene sier at HTC kommer med en oppdatering i løpet av april (tidligere rykter har tydet på sommeren...).

 

Alternativet er å nedgradere til 1.32.xxx eller legge inn custom ROM. Info om begge deler finner du i linken i signaturen min :)

 

Er det Android 2.3 oppdateringen du snakker om skal komme i april?

Lenke til kommentar

"Prosessen com.android.phone har sluttet å virke", er en melding som kommer opp i tide og utide, noe som vil si at jeg mister dekninga og må taste pinkode på nytt. Kommer ofte hvis jeg skal ringe noen, eller helt av seg selv mens jeg har den i lomma. Ofte fører det til at jeg ikke er tilgjengelig på telefonene eller ikke får telefonsamtaler og meldinger før jeg merker at telefonen er kobla ut.

 

Noen som veit hva dette skyldes? Har den nyeste versjonen av android som kom rundt nyttår en gang, men har ikke hatt noen problemer med den utover dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...