Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahah, fant akkurat ut at spotify trekker insane med strøm! Brukte 75% på 3 timer spotify,

Merket det selv ja ... Bruker spotify omtrent hele tiden på jobb så har en lader der som jeg er kobla til når jeg er på kontoret.

 

Streaming? Jeg bruker offline playlist ca 1 time hver dag, og det trekker ikke rare greiene...

Lenke til kommentar

Du finner offisiell HTC software her. Disse inneholder norsk.

Bruk en av de "shipped". Ikke bruk noen som er merket "test"

 

"Ace" er kodenavnte for "Desire HD", så det er ett programvare.

 

PS! Alt på telefonen din (ikke SD-kort) blir slettet.

PPS! Jeg tar ikke noe ansvar om noe går galt.

Tror det skulle være lettere å laste ned app'en -Custom Locale- Den fikser alt. Har nettopp gjort det selv... :thumbup:

Lenke til kommentar

Takker for svar :) hvis jeg laster ned en av de jeg finner her http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=824357 blir ALT på telefonen slettet? som recovery og sånt? må jo få alt tilbake før jeg skal sende den inn.

 

Har aldri gjort det selv så er litt usikker. Men linken du poster er til orginal-ROMen ja. Hvordan du får S-ON og slikt etter det vet jeg ikke. Tipper det er en tråd om det på XDA.

Lenke til kommentar

Takker for svar :) hvis jeg laster ned en av de jeg finner her http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=824357 blir ALT på telefonen slettet? som recovery og sånt? må jo få alt tilbake før jeg skal sende den inn.

 

Har aldri gjort det selv så er litt usikker. Men linken du poster er til orginal-ROMen ja. Hvordan du får S-ON og slikt etter det vet jeg ikke. Tipper det er en tråd om det på XDA.

 

Bruker samme programmet som du får S-OFF med. Bare huker av S-ON i stedenfor S-OFF.

Lenke til kommentar

Hahah, fant akkurat ut at spotify trekker insane med strøm! Brukte 75% på 3 timer spotify,

Merket det selv ja ... Bruker spotify omtrent hele tiden på jobb så har en lader der som jeg er kobla til når jeg er på kontoret.

 

Streaming? Jeg bruker offline playlist ca 1 time hver dag, og det trekker ikke rare greiene...

Nope, offline :/

Lenke til kommentar

HJELP!

 

Jeg kjøpte min DesireHD i midten av februar. I forbindelse med at jeg kjøpte den (hadde Desire fra før) så leste jeg det meste som var skrevet på forumene her om den.

Jeg registrerte at bl.a. BATTERITID var et yndet tema, og jeg registrerte at det var en del trix for å bedre denne.

Derfor - når jeg fikk min DHD, så slo jeg på debugging, slo av roaming, slo av bakgrunnsdata/autosync, reduserte lys i skjermen og har den ikke på nett annet enn når jeg har behov for det (sync'er alle mailkonto++ manuelt ved behov).

 

Jeg har dermed IKKE hatt noe problem med batteri i det hele tatt. tvert imot - batteritiden har vært svært bra ifht forventningene. ofte 2-3 dager mellom hver lading (har vel relativt ordinært bruk av mobilen ifht mengde).

 

helt inntil for en uke siden...

da begynte den å "spise" batteri (jeg har ikke gjort noe med innstillinger eller installert noen nye apps). og den har fortsatt å spise batteri - nå går det 7-8 timer fra jeg har den full-ladet, til jeg får beskjed om å lade pga lavt batterinivå...

Siden jeg mente jeg hadde tatt alle forhåndsregler, så er jeg nå kjempefrustrert og smådesperat ifht HVA SKAL JEG GJØRE???

 

jeg vet at det er skrevet mye om temaet i forumet her, men siden jeg allerede har lest det meste, og forsøkt å gjøre det jeg skulle - så vet jeg ikke annet enn å skrive dette og håper på god hjelp

 

HJELP

HJELP

HJELP

....

 

Jeg sliter fremdeles!!! har gått inn i en tilstand av apati og mister gleden ved hele telefonen... jeg har ikke på autosync, jeg har påslått debugging, jeg har svært lite lys på telefonen - og jeg bruker den minimalt. Har brukt Watchdog for å sjekke om det er noen prosesser som tar underlig mye kapasitet av cpu, men det er det ikke...

forstår ikke hvorfor den spiser batteri (var jo så bra i begynnelsen).

Den holder ikke 1 dag med minimalt bruk lengre (100% fra morgenen, lite bruk i løpet av dagen = tom for strøm kl. 1800... eller 100% når jeg legger meg, ingen aktivitet på telefonen på natta (ref Watchdog), og 57% når jeg våkner kl. 0700...)

 

Noen som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre (før jeg gir opp hele DHD)?

 

Tusen takk... og god påske :/

Lenke til kommentar

 

Du finner offisiell HTC software her. Disse inneholder norsk.

Bruk en av de "shipped". Ikke bruk noen som er merket "test"

 

"Ace" er kodenavnte for "Desire HD", så det er ett programvare.

 

PS! Alt på telefonen din (ikke SD-kort) blir slettet.

PPS! Jeg tar ikke noe ansvar om noe går galt.

 

Tror det skulle være lettere å laste ned app'en -Custom Locale- Den fikser alt. Har nettopp gjort det selv... :thumbup:

Tusen hjertelig takk. Det var akkurat denne jeg hadde behov for :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sliter fremdeles!!! har gått inn i en tilstand av apati og mister gleden ved hele telefonen... jeg har ikke på autosync, jeg har påslått debugging, jeg har svært lite lys på telefonen - og jeg bruker den minimalt. Har brukt Watchdog for å sjekke om det er noen prosesser som tar underlig mye kapasitet av cpu, men det er det ikke...

forstår ikke hvorfor den spiser batteri (var jo så bra i begynnelsen).

Den holder ikke 1 dag med minimalt bruk lengre (100% fra morgenen, lite bruk i løpet av dagen = tom for strøm kl. 1800... eller 100% når jeg legger meg, ingen aktivitet på telefonen på natta (ref Watchdog), og 57% når jeg våkner kl. 0700...)

 

Noen som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre (før jeg gir opp hele DHD)?

 

Tusen takk... og god påske :/

Det eneste jeg kan komme på som du ikke går nevnt er htc sense-synk og kalendersynk buggene. Er kanskje verdt et forsøk å slette sensekontoen fra innstillinger-> kontoer og synkronisering - hvis du har laget en, vel å merke. Husker ikke hva som kunne hjelpe på kalenderbuggen.

Håper forøvrig 2.3 til dhd kommer i løpet av de neste ukene slik ryktene vil ha det til, og at de buggene blir rettet med det samme.

Lenke til kommentar

HJELP!

 

Jeg kjøpte min DesireHD i midten av februar. I forbindelse med at jeg kjøpte den (hadde Desire fra før) så leste jeg det meste som var skrevet på forumene her om den.

Jeg registrerte at bl.a. BATTERITID var et yndet tema, og jeg registrerte at det var en del trix for å bedre denne.

Derfor - når jeg fikk min DHD, så slo jeg på debugging, slo av roaming, slo av bakgrunnsdata/autosync, reduserte lys i skjermen og har den ikke på nett annet enn når jeg har behov for det (sync'er alle mailkonto++ manuelt ved behov).

 

Jeg har dermed IKKE hatt noe problem med batteri i det hele tatt. tvert imot - batteritiden har vært svært bra ifht forventningene. ofte 2-3 dager mellom hver lading (har vel relativt ordinært bruk av mobilen ifht mengde).

 

helt inntil for en uke siden...

da begynte den å "spise" batteri (jeg har ikke gjort noe med innstillinger eller installert noen nye apps). og den har fortsatt å spise batteri - nå går det 7-8 timer fra jeg har den full-ladet, til jeg får beskjed om å lade pga lavt batterinivå...

Siden jeg mente jeg hadde tatt alle forhåndsregler, så er jeg nå kjempefrustrert og smådesperat ifht HVA SKAL JEG GJØRE???

 

jeg vet at det er skrevet mye om temaet i forumet her, men siden jeg allerede har lest det meste, og forsøkt å gjøre det jeg skulle - så vet jeg ikke annet enn å skrive dette og håper på god hjelp

 

HJELP

HJELP

HJELP

....

 

Jeg sliter fremdeles!!! har gått inn i en tilstand av apati og mister gleden ved hele telefonen... jeg har ikke på autosync, jeg har påslått debugging, jeg har svært lite lys på telefonen - og jeg bruker den minimalt. Har brukt Watchdog for å sjekke om det er noen prosesser som tar underlig mye kapasitet av cpu, men det er det ikke...

forstår ikke hvorfor den spiser batteri (var jo så bra i begynnelsen).

Den holder ikke 1 dag med minimalt bruk lengre (100% fra morgenen, lite bruk i løpet av dagen = tom for strøm kl. 1800... eller 100% når jeg legger meg, ingen aktivitet på telefonen på natta (ref Watchdog), og 57% når jeg våkner kl. 0700...)

 

Noen som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre (før jeg gir opp hele DHD)?

 

Tusen takk... og god påske :/

 

bruk denne ROM'en

Lenke til kommentar

Det eneste jeg kan komme på som du ikke går nevnt er htc sense-synk og kalendersynk buggene. Er kanskje verdt et forsøk å slette sensekontoen fra innstillinger-> kontoer og synkronisering - hvis du har laget en, vel å merke. Husker ikke hva som kunne hjelpe på kalenderbuggen.

Håper forøvrig 2.3 til dhd kommer i løpet av de neste ukene slik ryktene vil ha det til, og at de buggene blir rettet med det samme.

 

sensekontoen slettet jeg for lenge siden, og kalender har jeg ikke satt til sync...

takk læll :/

Lenke til kommentar

Det eneste jeg kan komme på som du ikke går nevnt er htc sense-synk og kalendersynk buggene. Er kanskje verdt et forsøk å slette sensekontoen fra innstillinger-> kontoer og synkronisering - hvis du har laget en, vel å merke. Husker ikke hva som kunne hjelpe på kalenderbuggen.

Håper forøvrig 2.3 til dhd kommer i løpet av de neste ukene slik ryktene vil ha det til, og at de buggene blir rettet med det samme.

 

sensekontoen slettet jeg for lenge siden, og kalender har jeg ikke satt til sync...

takk læll :/

 

Har du skrudd på USB-debugging under Innstillinger - Applikasjoner - Utvikling? Hvis ikke, gjør det! Kalendersync mot Facebook kan forårsake at kalender bruker masse batteri.

 

Ellers har jeg selv hatt problemer den siste uken med elendig batteritid. Jeg fjernet en del apps/widget som jeg i ikke trenger, samt satt twitter, facebook og vær til å ikke synke så ofte.

 

Ser også at telefonen bruker mye batteri pga tidvis dårlig 3G-dekning (det hjelper og sette den til "Kun GSM" om man vil spare batteri og ikke trenger 3G).

Lenke til kommentar

EMAIL bugs/problemer

 

Hei, har akkurat anskaffet desire HD, og har noen spørsmål ang email klienten.

Har 2 stk gmail konto, og bruker HTC mail programmet (vil ikke bruke gmail progammet, det liker jeg ikke).

 

Følgende problemer/bug's Finnes er det noen løsning?

 

1.Ingen mail vises som replied hvis jeg har svart på PC'n. Har prøvd å sette opp gmail både som IMAP og som exchange (activesync). Vises kun som replied hvis jeg har svar på telefonen.

 

2. IMAP har ikke starred/flagged support? Det har exchange, men det ser ikke ut til å virke. Hvis jeg merker en mail på telefonen blir den ved neste sync "ulest" igjen (samt merket). Mailer som er blir "unstarred" på PC ser heller ikke ut til å bli unstarred i htc mail programmet. HTC email programmet virker også generelt ganske buggy vedr synce mailer som lest/ulest.

 

Har prøvd K9 email klienten også. Den ser ut til å virke litt bedre bortsett fra en dum bug: Hvis jeg fjerner en starred/marked fra en mail så blir ikke dette synket tilbake til PC /online gmail.

 

kjører stock 1.84.921.2

 

takk for tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...