Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Det eneste jeg kan komme på som du ikke går nevnt er htc sense-synk og kalendersynk buggene. Er kanskje verdt et forsøk å slette sensekontoen fra innstillinger-> kontoer og synkronisering - hvis du har laget en, vel å merke. Husker ikke hva som kunne hjelpe på kalenderbuggen.

Håper forøvrig 2.3 til dhd kommer i løpet av de neste ukene slik ryktene vil ha det til, og at de buggene blir rettet med det samme.

 

sensekontoen slettet jeg for lenge siden, og kalender har jeg ikke satt til sync...

takk læll :/

 

Har du skrudd på USB-debugging under Innstillinger - Applikasjoner - Utvikling? Hvis ikke, gjør det! Kalendersync mot Facebook kan forårsake at kalender bruker masse batteri.

 

Ellers har jeg selv hatt problemer den siste uken med elendig batteritid. Jeg fjernet en del apps/widget som jeg i ikke trenger, samt satt twitter, facebook og vær til å ikke synke så ofte.

 

Ser også at telefonen bruker mye batteri pga tidvis dårlig 3G-dekning (det hjelper og sette den til "Kun GSM" om man vil spare batteri og ikke trenger 3G).

 

Takk for innspill, men tror jeg har gjort det aller meste som er foreslått (se hovedinnlegget mitt på side 131...) inkl. debugging, slett av applikasjoner, stengt nettverk (mobil og wifi), kun sync manuelt ved behov, minimalt med apps, svakt lys i skjerm +++

Batteriproblemet startet ca. 2 mnd etter jeg kjøpte den (Den holdt 2-3 dager i starten, nå holder den 8-10 timer med samme bruksmønster.) Jeg gjorde heller ikke noe spesielt i den perioden batteriet ble elendig.

 

Faktisk så føler jeg at jeg har gjort såpass mye, og redusert såpass mye - at jeg like gjerne kunne hatt en hvilken som helst "ordinær" telefon... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd at kalenderen henger seg og lagger mye til tider i forbindelse med synking mot Google og Facebook. Det er mulig samme problem vil gå negativt utover batteriforbruket.

 

Det som hjalp for meg var følger: Gå inn på innstillinger->applikasjoner, let opp "Kalenderlagring" (tror jeg det var), gå inn på den og klikk "Fjern data". Da vil alle lokale data fjernes fra kalenderen, og du vil måtte gi den litt tid på å "bygge seg opp" igjen. Etter jeg gjorde det henger kalenderen seg ikke lenger.

 

Takk for tipset, anbefaler å gjøre dette til alle som sliter med samme problemet. Tror ikke jeg lyger om jeg sier batteriet mitt økte med rundt 5 timer.

 

EDIT: Tok mobilen ut av laderen kl 07.05 igår morgen. La meg kl 24.10 - 24.20, hadde da 55% batteri igjen. Dette synest jeg er syk forbedring med tanke på hva jeg hadde tidligere. Som oftest måtte jeg sette telefonen på lading i 21 - 22 tiden på kvelden. 17 timer med ganske mye bruk, både 3g, bluetooth, wifi og fortsatt ha 55% igjen.

Endret av Tri66er
Lenke til kommentar

Jeg hadde både en mms og lagret bildet på mobilen. Begge er slettet. Noen måte å restore det på?

Har du slettet det vet er uhell, eller har noe annet gjort at de er borte? Bildene lagres vel på mimnekortet, og burde kunne restores vha. egnet programvare på pc, f.eks recuva. Mulig mimnekortet da må i kortleser, og det er viktig at du ikke lagrer annet på det i mellomtiden. Mms er jeg mer usikker på.

Lenke til kommentar

Har hatt DHD i et par ukers tid nå, og var meget fornøyd. Men her om dagen så ble dekningen helt borte, restartet telefonen, fremdeles dødt.

Prøvde så å bruke mitt simkort i min gamle HD2, og da blomstret dekningen til værs. Prøvde deretter å sette kjæresten min sitt simkort i DHD`en, og fungerte uten problem.

Kan det være simkortet mitt som rett og slett er for gammelt? Mitt simkort er vel 2-3 år gammelt, damas simkort var nytt like over nyttår.

Lenke til kommentar

sjekk dekselet som sitter over sim/minnekort. Der skal det være en antenne. Hvis den ikke får kpontakt med de to kontaktpunktene vil du oppleve null dekning. Er det feil på dekselet, så tar du bilde av det og kontakter htc. Da vil de sende deg et nytt deksel. Lykke til.

 

 

Snakk om sola, etter litt klemming, svak bøyning på kontaktene på telefonen, så var den oppe går. Herlig, tusen takk skal du ha! :D

For en latterlig patent av HTC..jaja, den fungerer nå iallefall.

 

Edit: Og der var vi back to basics, HD2en får holde til jeg får antennedekslet mitt. Kom på en hundrings med frakt fra Ebay :-)

Endret av Hansy
Lenke til kommentar

Har et spørsmål til dere med peiling på dette.

Min far har en HTC Desire HD, også har jeg sett og ut fra erfaringer at det lønner seg ofte å legge over til custom roms og hat CM7 er det beste man får tak i.

Men jeg går på CM7, sine sider og finner en mobil med navn HTC Desire HD(Inspire).

Spørsmålet mitt er da enkelt om det er romen jeg skal laste ned for å få den til å fungere til HTCen hans.

 

Ønsker ikke å gjøre noe hvis det ikke går, men virker litt uklart for meg.

 

http://www.cyanogenmod.com/devices - link

Lenke til kommentar

Har et spørsmål til dere med peiling på dette.

Min far har en HTC Desire HD, også har jeg sett og ut fra erfaringer at det lønner seg ofte å legge over til custom roms og hat CM7 er det beste man får tak i.

Men jeg går på CM7, sine sider og finner en mobil med navn HTC Desire HD(Inspire).

Spørsmålet mitt er da enkelt om det er romen jeg skal laste ned for å få den til å fungere til HTCen hans.

 

Ønsker ikke å gjøre noe hvis det ikke går, men virker litt uklart for meg.

 

http://www.cyanogenmod.com/devices - link

 

Tror Inspire er samme telefonen, bare med 4G. Tror denne bare blir solgt i Amerika, mens Desire HD blir solgt i Europa :) Dette har jeg ikke sjekket opp, så ikke klikk hvis jeg tar feil. Men ja, det er den du skal bruke. :)

Endret av Ewie
Lenke til kommentar

Har et spørsmål til dere med peiling på dette.

Min far har en HTC Desire HD, også har jeg sett og ut fra erfaringer at det lønner seg ofte å legge over til custom roms og hat CM7 er det beste man får tak i.

Men jeg går på CM7, sine sider og finner en mobil med navn HTC Desire HD(Inspire).

Spørsmålet mitt er da enkelt om det er romen jeg skal laste ned for å få den til å fungere til HTCen hans.

 

Ønsker ikke å gjøre noe hvis det ikke går, men virker litt uklart for meg.

 

http://www.cyanogenmod.com/devices - link

 

Desire HD blir ofte kalt "Ace"

Her finner du riktige CM7 roms.

Endret av Athey
Lenke til kommentar

EMAIL bugs/problemer

 

Hei, har akkurat anskaffet desire HD, og har noen spørsmål ang email klienten.

Har 2 stk gmail konto, og bruker HTC mail programmet (vil ikke bruke gmail progammet, det liker jeg ikke).

 

Følgende problemer/bug's Finnes er det noen løsning?

 

1.Ingen mail vises som replied hvis jeg har svart på PC'n. Har prøvd å sette opp gmail både som IMAP og som exchange (activesync). Vises kun som replied hvis jeg har svar på telefonen.

 

2. IMAP har ikke starred/flagged support? Det har exchange, men det ser ikke ut til å virke. Hvis jeg merker en mail på telefonen blir den ved neste sync "ulest" igjen (samt merket). Mailer som er blir "unstarred" på PC ser heller ikke ut til å bli unstarred i htc mail programmet. HTC email programmet virker også generelt ganske buggy vedr synce mailer som lest/ulest.

 

Har prøvd K9 email klienten også. Den ser ut til å virke litt bedre bortsett fra en dum bug: Hvis jeg fjerner en starred/marked fra en mail så blir ikke dette synket tilbake til PC /online gmail.

 

kjører stock 1.84.921.2

 

takk for tips!

 

Funker email for dere? Kan noen bekrefte/avkrefte om de har disse problemene?

 

Største problemet er ingen indikering av replied status i hverken IMAP eller exchange hvis jeg har svart på PC. hvis jeg svarer på telefonen indikerer den at jeg har svart.

Har også prøvd å lage en ny gmail konto, og det samme skjer med den. Så jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er et problem med HTC mail programmet.

 

exchange takler heller ikke vedlegg hos meg (med gmail konto)

Endret av nick122147
Lenke til kommentar

EMAIL bugs/problemer

 

Hei, har akkurat anskaffet desire HD, og har noen spørsmål ang email klienten.

Har 2 stk gmail konto, og bruker HTC mail programmet (vil ikke bruke gmail progammet, det liker jeg ikke).

 

Følgende problemer/bug's Finnes er det noen løsning?

 

1.Ingen mail vises som replied hvis jeg har svart på PC'n. Har prøvd å sette opp gmail både som IMAP og som exchange (activesync). Vises kun som replied hvis jeg har svar på telefonen.

 

2. IMAP har ikke starred/flagged support? Det har exchange, men det ser ikke ut til å virke. Hvis jeg merker en mail på telefonen blir den ved neste sync "ulest" igjen (samt merket). Mailer som er blir "unstarred" på PC ser heller ikke ut til å bli unstarred i htc mail programmet. HTC email programmet virker også generelt ganske buggy vedr synce mailer som lest/ulest.

 

Har prøvd K9 email klienten også. Den ser ut til å virke litt bedre bortsett fra en dum bug: Hvis jeg fjerner en starred/marked fra en mail så blir ikke dette synket tilbake til PC /online gmail.

 

kjører stock 1.84.921.2

 

takk for tips!

 

Funker email for dere? Kan noen bekrefte/avkrefte om de har disse problemene?

 

Største problemet er ingen indikering av replied status i hverken IMAP eller exchange hvis jeg har svart på PC. hvis jeg svarer på telefonen indikerer den at jeg har svart.

Har også prøvd å lage en ny gmail konto, og det samme skjer med den. Så jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er et problem med HTC mail programmet.

 

exchange takler heller ikke vedlegg hos meg (med gmail konto)

 

La meg si det slik: Jeg har ingen av disse problemene med min GMail klient. Når du desperat skal ha IMAP og Exchange til å håndtere proprietære GMail funkjsjoner blir dette å sparke en død hest.

Det er kult å gå mot strømmen i blant, andre ganger er det bare veldig tungt.

Lenke til kommentar

EMAIL bugs/problemer

 

Hei, har akkurat anskaffet desire HD, og har noen spørsmål ang email klienten.

Har 2 stk gmail konto, og bruker HTC mail programmet (vil ikke bruke gmail progammet, det liker jeg ikke).

 

Følgende problemer/bug's Finnes er det noen løsning?

 

1.Ingen mail vises som replied hvis jeg har svart på PC'n. Har prøvd å sette opp gmail både som IMAP og som exchange (activesync). Vises kun som replied hvis jeg har svar på telefonen.

 

2. IMAP har ikke starred/flagged support? Det har exchange, men det ser ikke ut til å virke. Hvis jeg merker en mail på telefonen blir den ved neste sync "ulest" igjen (samt merket). Mailer som er blir "unstarred" på PC ser heller ikke ut til å bli unstarred i htc mail programmet. HTC email programmet virker også generelt ganske buggy vedr synce mailer som lest/ulest.

 

Har prøvd K9 email klienten også. Den ser ut til å virke litt bedre bortsett fra en dum bug: Hvis jeg fjerner en starred/marked fra en mail så blir ikke dette synket tilbake til PC /online gmail.

 

kjører stock 1.84.921.2

 

takk for tips!

 

Funker email for dere? Kan noen bekrefte/avkrefte om de har disse problemene?

 

Største problemet er ingen indikering av replied status i hverken IMAP eller exchange hvis jeg har svart på PC. hvis jeg svarer på telefonen indikerer den at jeg har svart.

Har også prøvd å lage en ny gmail konto, og det samme skjer med den. Så jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er et problem med HTC mail programmet.

 

exchange takler heller ikke vedlegg hos meg (med gmail konto)

 

La meg si det slik: Jeg har ingen av disse problemene med min GMail klient. Når du desperat skal ha IMAP og Exchange til å håndtere proprietære GMail funkjsjoner blir dette å sparke en død hest.

Det er kult å gå mot strømmen i blant, andre ganger er det bare veldig tungt.

 

IMAP håndtering er jo ikke proprietære gmail funksjoner. Det er jo snakk om ganske basic funksjoner (markert som replied). Ok, kan kanskje leve uten Labels/starred. Men jeg kan ikke leve med at ikke meldinger blir markert som replied på PC når jeg har svart på telefon. Er jo litt sært hvis Gmail programmet er det eneste som funker til mailhåndtering på htc's android. iphone mailprogrammet har ingen av disse problemene..

 

Noen som bruker IMAP med annet enn gmail addresser? Hvordan fungerer det der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...