Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anmelde forumbruker for publisering av virus/trojansk hest


Thor.

Anbefalte innlegg

Tidligere idag publiserte en bruker på et forum jeg eier et virus/trojaner. Trenger ikke gå i detalj men dette skjer flere ganger i året og jeg vil derfor anmelde forholdet Jeg har detaljer fra registrering og alt jeg kan få tak i via de administrative menyene mine men jeg vet ikke hvordan jeg skal starte. Finnes det passende skjema jeg kan bruke på nett og skrive ut eller må jeg til politikontoret (som betyr å måtte ta fri fra jobb)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva hjelper det når filene bare blir lenket til fra en annen side? Og jeg tror at servere hostet på one.com er delvis/helt beskyttet mot suspekte filer.

 

Agvg: Jeg bryr meg ikke om det blir en sak eller ikke, jeg gjør det for å skremme andre til å ikke gjøre det samme. Ville du besøkt vg om du viste at siden spredte virus? Jeg gjør det for å vise at dette ikke skal skje på mitt domene.

Lenke til kommentar

Dette er et medlem som lagde en konto igår på mitt forum og publiserte et "program" som gjorde noe helt annet enn enn det brukeren beskrev. Forumet mitt er ment for alt mulig, inkludert å la folk få vise sine programmeringskunnskaper og lignende. Programmet ble testkjørt på en virtuell maskin og det gjorde alt annet enn det det egentlig skulle. Slike brukere er jeg lei og vil bruke anmeldelse som et virkemiddel for å forebygge slike hendelser.

 

Beklager den tynne beskrivelsen i førstepost men det ble mye surr på grunn av hendelsen.

Lenke til kommentar

Så jeg skal bare poste virus på diskusjon.no? Er det ok? Personen kunne i teorien stjele MSN, Steam, Paypal osv..

 

Identiteten tror jeg jeg har.

IP-en hans er Norsk

Eposten hans er [email protected] om det er hans ekte navn vet jeg ikke.

Nicket han registrerte seg med er brukt på andre norske forum og har sammenheng med domene med samme nick (domenet er suspandert).

 

Finner sikkert mer om jeg graver men eksakt identitet vet jeg ikke :(

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare banne brukeren? Å anmelde noen som å legge ut virus virker tullete, enda det ikke er snilt. Legger noen ut noe her, vil jeg tippe det blir fort fjernet, og brukeren får advarsel, eller blir fjernet. Kan også være brukeren er bak proxy så du anmelder eier av proxyen og ikke den slemme?

 

Det er overhode ikke tull å anmelde personer som sprer programvare som kan benyttes til identitetstyveri!

Lenke til kommentar

Greit, men er vel allikevel vanskelig å finne ut hvem personen er?

 

Ja, h*n har registert seg, og TS kan sikkert se IP, men det kan være dynamisk IP, så noen andre bruker nå, og det kan være en eller flere proxyer..

 

Og ISP må vel til slutt ut med info, noe som kanskje ikke skjer, iallefall telenor er snille når det kommer til piratkopiering. Kanskje noe annet med onde programmer.

Lenke til kommentar

Men da vil vel uansett vedkommende få et brev om at han er blitt anmeldt?

 

Tviler jeg på, skal de sende ut dette så må de jo bruke tid på saken og det gjør de neppe, slike saker krever jo endel jobb

skal de finne ut hva som har skjedd og hvem som har gjort det, og skal de bruke sine meget små ressurser inne IT-kriminalitet på slikt så vil langt større ting måtte droppes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...