Gå til innhold

Åndenes makt - bare tull?


Anbefalte innlegg

Legg merke til at hverken jeg eller noen andre i denne tråden har kalt noen som har overnaturlige evner for svindlere.

 

Kun de som feilaktig påstår eller gir inntrykk av at de har slike evner blir kalt svindlere.

Jo det er faktisk de som har gjort det. Men de fleste av dere har helt riktig ikke gjort det - DIREKTE. Men dere har gjort det INDIREKTE. Og veldig lett gjennomskuelig vil jeg si. Eller hvordan vil du ellers tolk Vice sine meninger i sitt siste innlegg om dette?

Folk med overnaturlig evner er jo selvfølgelig ikke svindlere, det er bare det at vi ikke vet om noen sånne...

 

Men de som påstår de har overnaturlig evner er svindlere!

 

:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ingen i denne tråden har engang indirekte kalt noen med overnaturlige evner svindlere, kun de som påstår de har slike evner.

Hø hø.. Her ror du godt ja.. Fra ditt syn så er jo alle som påstår at de har paranormale evner svindlere, så det går jo ut på det samme argumentet..

Lenke til kommentar

Må bare kommentere en påstand Froztraven kom med, nemlig at antallet som innbilt helbreder seg selv i forhold til folketall samsvarer med antallet som har blitt hjulpet av Snåsamannen (ca. 50 000). Ergo så mener froztraven at ALLE som er disponert for denne "innbilte selvhelbredelsen" "tilfeldigvis" også har vært på besøk hos Snåsamannen. Et mer ulogisk "argument" skal man vel lete lenge etter..

Lenke til kommentar

Nei, ingen i denne tråden har engang indirekte kalt noen med overnaturlige evner svindlere, kun de som påstår de har slike evner.

Hø hø.. Her ror du godt ja.. Fra ditt syn så er jo alle som påstår at de har paranormale evner svindlere, så det går jo ut på det samme argumentet..

Alle som påstår de har overnaturlige evner og ikke klarer eller vil vise det vil jeg kalle svindlere ja. Ville ikke du?

Enhver oppegående person ville selvsagt også kalle slike personer svindlere så lenge de ikke viser at de faktisk besitter slike evner.

 

Og nei, jeg ror ikke

Lenke til kommentar

Må bare kommentere en påstand Froztraven kom med, nemlig at antallet som innbilt helbreder seg selv i forhold til folketall samsvarer med antallet som har blitt hjulpet av Snåsamannen (ca. 50 000). Ergo så mener froztraven at ALLE som er disponert for denne "innbilte selvhelbredelsen" "tilfeldigvis" også har vært på besøk hos Snåsamannen. Et mer ulogisk "argument" skal man vel lete lenge etter..

Siden du er inne på snåsamannen Fesker så har du vel sikkert sett hans "uforklarlige" varme hender "selv om hendene hans ikke er varme".

 

Du kan jo gjøre et lite eksperiment på deg selv:

- Lukk øynene

- Lag en skålform med hendene (sørg gjerne også for at hendene dine heller ikke er spesiellt varme)

- Plasser hendene dine i denne skålformen ca 1 cm unna annsiktet uten at hendene er borti huden på annsiktet.

- Kjenner du varmen? Og selv uten at hendene dine er varme...

 

Jeg kjenner det også. Er jeg også en healer på linje med snåsamannen da eller? Eller kan det kansje være den infrarøde strålingen fra annsiket som blir reflektert tilbake til annsiktet fra hendene og at det er denne som kjennes varm?

 

Når snåsamannen bruker slike billige triks og ingen av de som er overbevist om hans evner en gang gidder å gjøre en så enkel test for å se om "evnene hans" virkelig er så spesielle, hva sider det da om disse troende? Og når han bruker slike billige triks hva gjør det med din troverdighet til hans evner?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Nei, ingen i denne tråden har engang indirekte kalt noen med overnaturlige evner svindlere, kun de som påstår de har slike evner.

Hø hø.. Her ror du godt ja.. Fra ditt syn så er jo alle som påstår at de har paranormale evner svindlere, så det går jo ut på det samme argumentet..

Alle som påstår de har overnaturlige evner og ikke klarer eller vil vise det vil jeg kalle svindlere ja. Ville ikke du?

Enhver oppegående person ville selvsagt også kalle slike personer svindlere så lenge de ikke viser at de faktisk besitter slike evner.

 

Og nei, jeg ror ikke

Du ror så det fosser.

 

Jeg tror på folk som kan vise det f.eks. ved å finne savnede personer ved gjentatte anledninger. For da vil jeg først og fremst støtte meg til utsagn fra de som har blitt hjulpet, altså utsagn fra pårørende, eventuelt også fra politiet hvis det dreier seg om en kriminalsak.

 

Men jeg registrerer at du vil kalle alle disse svindlere selv om de altså klarer å vise til klare resultater ved gjentatte anledninger. Og jeg vil våge å påstå at de fleste oppegående personer IKKE er enig i ditt syn.

Lenke til kommentar
Dere overser at det er folk som har slike evner.
Jeg selv tror jo det er folk som har slike evner, men det er uansett mitt helt personlige standpunkt.

Tror du eller vet du?

Jeg selv har ikke opplevd å bli hjulpet av synske, og jeg har aldri prøvd å få slik hjelp. Heller ikke fra healere eller andre. Men jeg velger å tro på den overveldene mengde av informasjon fra folk som har opplevd dette på kroppen. Så derfor velger jeg å tro på at det er folk som har slike evner. Jeg ville selvsagt ikke trodd på dette kun utfra de synskes egne utsagn..

 

Å konsekvent nekte å ta hensyn til alle vitneutsagn i slike saker kan man ikke akkurat si er noe logisk..

Lenke til kommentar

Jeg tror på folk som kan vise det f.eks. ved å finne savnede personer ved gjentatte anledninger. For da vil jeg først og fremst støtte meg til utsagn fra de som har blitt hjulpet, altså utsagn fra pårørende, eventuelt også fra politiet hvis det dreier seg om en kriminalsak.

Så hvor er den synske som har funnet Madeleine McCann?

En verdenskjennt sak, og ikke en eneste synsk har funnet ut hvor hun er? Hele verdens synske altså og ingen som finner henne... :whistle:

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Fesker, hvis gjerne til disse menneskene med overnaturlige evner som har solide resultater bak seg.

 

Overnaturlige evner bør være relativt enkle å bevise for hele verden, ikke bare for de lettpåvirkelige og lettroende. Dvs. i vitenskapelige ekseprimenter, gjort av ulike grupper forskere til ulike steder. Merkelig at ingen har stått fram for å virkelig bevise sine evner ennå.

 

Kan de gjøre det på den måten vil de mangedoble inntektene sine. Motivasjonen bør være der.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Må bare kommentere en påstand Froztraven kom med, nemlig at antallet som innbilt helbreder seg selv i forhold til folketall samsvarer med antallet som har blitt hjulpet av Snåsamannen (ca. 50 000). Ergo så mener froztraven at ALLE som er disponert for denne "innbilte selvhelbredelsen" "tilfeldigvis" også har vært på besøk hos Snåsamannen. Et mer ulogisk "argument" skal man vel lete lenge etter..

Siden du er inne på snåsamannen Fesker så har du vel sikkert sett hans "uforklarlige" varme hender "selv om hendene hans ikke er varme".

 

Du kan jo gjøre et lite eksperiment på deg selv:

- Lukk øynene

- Lag en skålform med hendene (sørg gjerne også for at hendene dine heller ikke er spesiellt varme)

- Plasser hendene dine i denne skålformen ca 1 cm unna annsiktet uten at hendene er borti huden på annsiktet.

- Kjenner du varmen? Og selv uten at hendene dine er varme...

 

Jeg kjenner det også. Er jeg også en healer på linje med snåsamannen da eller? Eller kan det kansje være den infrarøde strålingen fra annsiket som blir reflektert tilbake til annsiktet fra hendene og at det er denne som kjennes varm?

 

Når snåsamannen bruker slike billige triks og ingen av de som er overbevist om hans evner en gang gidder å gjøre en så enkel test for å se om "evnene hans" virkelig er så spesielle, hva sider det da om disse troende? Og når han bruker slike billige triks hva gjør det med din troverdighet til hans evner?

Hva er det du babler om egentlig?

 

En skålform kan ikke fortelle om du hjalp den med dine varme hender. Men de som har blitt hjulpet av Snåsamannen kan det!

 

Her snakker vi selvsagt ikke om hva Snåsamannen selv kan føle, men hva de han har hjulpet kan føle!

 

Forøvrig har jeg ikke prøvd trikset ditt, for det er helt irrelevant i forhold til hva vi prater om. Hvis Snåsamannen hadde brukt noe slags triks som ikke virker på fysikken, hvorfor er det da så mange som sier det er blitt helbredet av han? Og hvorfor er det da ikke sånn at alle kan lære å gjøre det som Snåsamannen gjør?

 

Svaret er enkelt: Det er langt ifra alle som har slike medfødte evner.

Endret av Fesker
Lenke til kommentar

Men det er ikke bare mitt syn, det deles av de fleste som klarer å tenke logisk ;)

 

Du står helt fritt til å la deg lure, det er et fritt land, men straks du påstår at det finnes overnaturlige ting, er bevisbyrden hos deg, ingen andre.

Det må du gjerne tro, men slik er det ikke. Og jeg har listet opp en rekke beviser, men som mange her bare overser.

Lenke til kommentar

Jeg tror på folk som kan vise det f.eks. ved å finne savnede personer ved gjentatte anledninger. For da vil jeg først og fremst støtte meg til utsagn fra de som har blitt hjulpet, altså utsagn fra pårørende, eventuelt også fra politiet hvis det dreier seg om en kriminalsak.

Så hvor er den synske som har funnet Madeleine McCann?

En verdenskjennt sak, og ikke en eneste synsk har funnet ut hvor hun er? Hele verdens synske altså og ingen som finner henne... :whistle:

Skal dette liksom være "bevis" for at alle synske farer med juks? At de ikke greier å finne ett spesielt barn? Det blir omtrent like dumt som å si at fordi synske ikke greier å finne alle forsvundne i hele verden, så er det heller ingen synske.

 

Synskhetens hemmeligheter, er i likhet med mange andre paranomale fenomener, litt mer komplekse enn hva du har evne til å forstå..

Lenke til kommentar

Her er fakta:

 

1. Kroppen har en naturlig evne til å helbrede seg selv over tid. Det heter immunforsvar.

2. Det finnes ingen bevis på overnaturlige helbredelses evner. Det har blitt gjennomført utallige studier med kontrollgrupper hvor folk med helbredende krefter har prøvd å vise sine resultater. Ingen har noensinne greid å komme i nærheten av å bevise noe.

3. Placebo effekten er større enn man kan forestille seg. Hvis du går inn for å tro på noe er det veldig lett å bli overbevist.

 

Anbefaler dere alle å se denne dokumentaren. Kan være det du trenger for å ta til fornuften. Jeg syntes det er farlig å gi falskt håp til mennesker på sitt svakeste punkt i verden.

http://www.nrk.no/nett-tv/prosjekt/950/

Lenke til kommentar

Men det er ikke bare mitt syn, det deles av de fleste som klarer å tenke logisk ;)

 

Du står helt fritt til å la deg lure, det er et fritt land, men straks du påstår at det finnes overnaturlige ting, er bevisbyrden hos deg, ingen andre.

Det må du gjerne tro, men slik er det ikke. Og jeg har listet opp en rekke beviser, men som mange her bare overser.

 

Feil, du tror det ikke er slik.

Du har ikke listet opp noe som kan brukes som bevis hittil.

Lenke til kommentar

Fesker, hvis gjerne til disse menneskene med overnaturlige evner som har solide resultater bak seg.

 

Overnaturlige evner bør være relativt enkle å bevise for hele verden, ikke bare for de lettpåvirkelige og lettroende. Dvs. i vitenskapelige ekseprimenter, gjort av ulike grupper forskere til ulike steder. Merkelig at ingen har stått fram for å virkelig bevise sine evner ennå.

Hvorfor bør det være så "relativt enkelt" å bevise? Enhver logikk tilsier at det vil være svært mye vanskeligere å bevise fenomener som først og fremst er relatert til den åndelige dimensjon og ikke den fysiske.

 

Men som sagt: mange har stått frem for å la seg teste av vitenskapsfolk, med gode resultater.

Lenke til kommentar

Jeg tror på folk som kan vise det f.eks. ved å finne savnede personer ved gjentatte anledninger. For da vil jeg først og fremst støtte meg til utsagn fra de som har blitt hjulpet, altså utsagn fra pårørende, eventuelt også fra politiet hvis det dreier seg om en kriminalsak.

 

Men jeg registrerer at du vil kalle alle disse svindlere selv om de altså klarer å vise til klare resultater ved gjentatte anledninger. Og jeg vil våge å påstå at de fleste oppegående personer IKKE er enig i ditt syn.

Så er spørsmålet om hvor mye personen bidrar. Det ligger en forskjell i å ha en 'synsk' på laget, som bare sitter der, og personen blir funnet og han får da æren, enn å gå ut før de får satt seg ned og bare henter opp personen.

Hvorfor har vi røde kors og ikke to-tre synske til å finne folk i fjellet?

Lenke til kommentar

Men det er ikke bare mitt syn, det deles av de fleste som klarer å tenke logisk ;)

 

Du står helt fritt til å la deg lure, det er et fritt land, men straks du påstår at det finnes overnaturlige ting, er bevisbyrden hos deg, ingen andre.

Det må du gjerne tro, men slik er det ikke. Og jeg har listet opp en rekke beviser, men som mange her bare overser.

 

Feil, du tror det ikke er slik.

Du har ikke listet opp noe som kan brukes som bevis hittil.

Hva er det du babbler om egentlig?

Lenke til kommentar

Jeg tror på folk som kan vise det f.eks. ved å finne savnede personer ved gjentatte anledninger. For da vil jeg først og fremst støtte meg til utsagn fra de som har blitt hjulpet, altså utsagn fra pårørende, eventuelt også fra politiet hvis det dreier seg om en kriminalsak.

 

Men jeg registrerer at du vil kalle alle disse svindlere selv om de altså klarer å vise til klare resultater ved gjentatte anledninger. Og jeg vil våge å påstå at de fleste oppegående personer IKKE er enig i ditt syn.

Så er spørsmålet om hvor mye personen bidrar. Det ligger en forskjell i å ha en 'synsk' på laget, som bare sitter der, og personen blir funnet og han får da æren, enn å gå ut før de får satt seg ned og bare henter opp personen.

Hvorfor har vi røde kors og ikke to-tre synske til å finne folk i fjellet?

At folk som er døde selv bidrar kan hende, men da må det være ved kopmmunikasjon fra åndeverdenen. Om noen som går seg vill kan de kanskje ubevisst hjelpe en synsk ved teleapti. Om noen bevisst hjelper den synske ved å avtale en forsvinning på forhånd, så snakker vi om noe helt annet, nemlig svindel. Når det gjelder helbredelser har man eksempler på at noen har (spesielt i sekteriske miljøer) har "helbredet" seg selv ved placebo. Men sånn som f.eks. med Snåsamannen, så er det såpass mange som har blitt hjulpet av han at det umulig kan dreie seg om placebo eller billige triks. Selv de mest keptiske har latt seg overbevise etter å ha avlagt han besøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...