Gå til innhold

feite folk er dummere enn andre?


Sarah78

Anbefalte innlegg

 

Jeg er under omskolering eller såkalt "statlig finansiert kompetanseheving" og godter meg med at du blir provosert av oss som benytter oss av NAVs tjenester.

 

Med det samme vil jeg opplyse om at jeg har betalt skatt i snart 15 år og har absolutt ingen problemer med å benytte meg av skattebetalernes penger.

 

Du vil få samme holdning den dagen du ikke kan fortsette i den jobben du eventuelt har nå...

 

Jeg selv er under omskolering via NAV. Og nei, jeg blir ikke provosert over "oss".

 

Men når noen sier : "nå har jeg ikke behov for skole for jeg er uførtrygdet".

 

Å si en ikke har behov, forteller meg om noen som ikke gidder å forsøke en gang. DET provoserer. Nettopp fordi jeg selv sliter med lærevansker ++, men jeg NEKTER å la det stoppe meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg skjønner ikke hvordan folk som "faker" orker det. Bare værra hjemme hele tida, med relativt dårlig betalt. I tillegg får man minstepensjon når man blir gammel.

 

Det hadde klikket for meg hvis jeg hadde blitt uføretrygdet, men det skal mye til for at jeg blir det. Mister jeg begge armer og bein så skal jeg klare å fungere i en jobb :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan folk som "faker" orker det. Bare værra hjemme hele tida, med relativt dårlig betalt. I tillegg får man minstepensjon når man blir gammel.

 

Det hadde klikket for meg hvis jeg hadde blitt uføretrygdet, men det skal mye til for at jeg blir det. Mister jeg begge armer og bein så skal jeg klare å fungere i en jobb :)

Nettopp derfor regner jeg med det ikke er så mange som "faker".

Men det irriterer meg jo en smule at denne tråden skulle ta denne vendinga. Er det virkelig så mange mennesker i Norge som ikke skjønner at dette ikke er frivillig(for de fleste av oss iallefall).

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan folk som "faker" orker det. Bare værra hjemme hele tida, med relativt dårlig betalt. I tillegg får man minstepensjon når man blir gammel.

 

Det hadde klikket for meg hvis jeg hadde blitt uføretrygdet, men det skal mye til for at jeg blir det. Mister jeg begge armer og bein så skal jeg klare å fungere i en jobb :)

Nettopp derfor regner jeg med det ikke er så mange som "faker".

Men det irriterer meg jo en smule at denne tråden skulle ta denne vendinga. Er det virkelig så mange mennesker i Norge som ikke skjønner at dette ikke er frivillig(for de fleste av oss iallefall).

 

Det er nok en del mørketall, jeg tror mange utnytter de godene staten gir, det ser man også på flere steder enn bare de trygdede.

 

Hadde en på jobben som var borte året rundt, mannen led av kulleallergi... Han var opprinnelig fra "varmere strøk", men han kunne ikke jobbe inne på jobben vår.Det rare var at han klarte helt fint å bo i Norge året rundt...

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan folk som "faker" orker det. Bare værra hjemme hele tida, med relativt dårlig betalt. I tillegg får man minstepensjon når man blir gammel.

 

Det hadde klikket for meg hvis jeg hadde blitt uføretrygdet, men det skal mye til for at jeg blir det. Mister jeg begge armer og bein så skal jeg klare å fungere i en jobb :)

Nettopp derfor regner jeg med det ikke er så mange som "faker".

Men det irriterer meg jo en smule at denne tråden skulle ta denne vendinga. Er det virkelig så mange mennesker i Norge som ikke skjønner at dette ikke er frivillig(for de fleste av oss iallefall).

 

Det er nok en del mørketall, jeg tror mange utnytter de godene staten gir, det ser man også på flere steder enn bare de trygdede.

 

Hadde en på jobben som var borte året rundt, mannen led av kulleallergi... Han var opprinnelig fra "varmere strøk", men han kunne ikke jobbe inne på jobben vår.Det rare var at han klarte helt fint å bo i Norge året rundt...

Det kan nok dessverre stemme dette. Men hadde jo håpet di fleste hadde fått inn med teskje en høy arbeidsmoral....

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan folk som "faker" orker det. Bare værra hjemme hele tida, med relativt dårlig betalt. I tillegg får man minstepensjon når man blir gammel.

 

Det hadde klikket for meg hvis jeg hadde blitt uføretrygdet, men det skal mye til for at jeg blir det. Mister jeg begge armer og bein så skal jeg klare å fungere i en jobb :)

 

det er da ikke så rart, hvem er det som har de flotteste trebåtene, fineste garasje verkstedet eller den flotte veteranbilen som krever utallige timer med mekking?

 

jo folk som er på trygd, ser naboen driver og fikser opp volvoer, han jobber fra 7 om morran til 11 på kvelden vær dag hele uka, mottar penger fra nav.....

Lenke til kommentar

Jeg er overvektig. Veldig overvektig. Blir jeg provosert når leser sånt? Ja. Dette er typisk funn funnet av typiske A4-folk. Jeg kan garantere dere at disse folkene har mobbet noen med overvekt, og nå vil de forsvare handlingene sine.

 

Jeg vet hvorfor jeg er overvektig. Jeg er overvektig for A4-folk ikke taklet at jeg var den eneste som hadde rødt hår i klassen på barneskolen. Jeg fant fort ut at følelsen jeg fikk av mat hjalp mot følelsen jeg fikk av å bli behandlet annerledes. Jeg ble mobbet, jeg spiste, mobbet, spiste. Sånn fortsatte det, og det gikk ikke lange stunden før jeg ble mobbet fordi jeg var feit, som idioter liker å kalle overvektige. Jeg fortsatte å spise, fordi det var det eneste som hjalp. Snart måtte sinnet ut, og det ikke lange stunden før jeg ble mobbet fordi jeg "klikket." Så jeg fortsatte å spise.

 

I en alder av 8, ble jeg sendt til en psykolog. Min mor fikk beskjed om at jeg hadde ADHD, og at det var min skyld at jeg ble mobbet. Jeg tok også en IQ-test som ble målt til 104.

Følelsen av at jeg fikk av å vite at det min feil at jeg ble mobbet, gjorde at jeg krøp lenger inn i kjøleskapet.

 

I en alder av 17, eller 9 år hos psykolog, tok jeg enda en IQ-test. Denne var for voksne, og ble målt til 115. Så jeg er over normalen til å bearbeide informasjon.

I dag er jeg 26, og har fått påvist sosial angst, agorafobi, bipolarhet, generell depresjon, spiseforstyrrelse, dysleksi (med både lese og skrivevansker) grunnet angst. Jeg kan ikke lenger gå inn i en skole eller offentlig garderobe uten å få panikkangst. Alt dette har rot i mobbingen jeg fikk som barn, i følge min psykolog. Jeg har fått vite at hvis jeg ikke hadde disse problemene, så kunne jeg i dag hatt en ganske god og høy utdannelse.

Alt dette kunne vært unngått, hadde det ikke vært for folk som følger normen samfunnet har satt.

 

Er deg jeg som har mindre intellekt? Nei, jeg tror det heller er de som tror at de negative bemerkningene de gir andre ikke setter spor. Mao, så sitter den lave intelligensen hos A4-folk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det av trådstarter så er dette en uttalselse av typen rikssynser-svada? Har dette bakgrunn i faktiske vitenskapelige undersøkelser eller bare et par timers skumming i SSB sine databaser?

 

Hvordan lav intelligens kan være en avgjørende faktor for fedme stiller jeg meg spørrende til. En skulle tro det var helt andre faktorer som spilte inn (latskap, psykisk helse, stillesittende arbeid/fritid, osv).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg hørte på radioen i dag morges at en større andel av befolkningen på landsbygda var feite sammenlignet med den i byene.Dette mente di som hadde utført undersøkelsen kunne ha sammenheng med at byfolk hadde høyere utdanning enn landsbygdinger.

Synes slike utalelser er unødvendige.Og jeg blir nok en smule provosert.

 

Det finnes flere tenkelige sammenhenger mellom kroppsvekt og intelligens.

 

De to viktigste indikatorene på overvekt er depresjon og sosial omgangskrets, altså miljø.

 

Ingen av disse to blir særlig mye bedre så lenge resten av samfunnet tror det er ok å mobbe dem fordi de er skyld i egen situasjon. Det gjør faktisk bare vondt være.

 

Overvektige trenger ikke verken sympati eller tupp i ræva: De trenger respekt og verdighet, noe resten av oss hittil har nektet dem.

Lenke til kommentar

Hva i all verden blir du irritert for mtp. at tråden tok denne vendinga? Du var jo ikke ute med noe særlig å diskutere bortsett fra å meddele at du selv ble irritert over noe. Tror du folk går å tenker at feite folk er dumme nå? Det faller jo enhver person inn som sunn fornuft å ta noe slikt med en klype salt. Det er jo så individuelt at det ikke er vits å diskutere engang. Og hva mener du med a4-folk Dragen? Folk som ikke sliter med overvekt eller psykiske diagnoser? Jeg tror vi alle er enige i at menneskeheten er deprimerende dum, men å kategorisere alle andre som a4-mennesker for så å si hvor dumme de er blir jo en uheldig ironi, og en ond sirkel om jeg får påpeke det.

 

"Jeg kan garantere dere at disse folkene har mobbet noen med overvekt, og nå vil de forsvare handlingene sine."

 

Nei, det kan du ikke garantere, og ikke for å være slem, men dette blir en uintelligent påstand. Det sagt, så sympatiserer jeg både med det TS og du sier.

 

Og til det som ble sagt om "snyltere" på uføre, så er jeg forbanna stolt over å bo i en velferdsstat som tar vare på sine mindre heldige beboere, og jeg er stolt over å betale skatt til disse menneskene. Det jeg IKKE er stolt over, er folk som blir for komfortable og late i disse situasjonene og ikke gjør det som kan gjøres med det. Selvutdanning og jobb er en lett sak i 2010, og jeg syns det skal MYE til for at personen ikke gjør disse tingene selv. Det er veldig tungt for mennesker som lever på uføretrygd å vite at de er "byrder", men samtidig så er det mange av disse menneskene som er for komfortable.

Endret av Narsissisten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er ikke greit å være uvitende nei....

 

La oss se på fakta. Man sier at de med høyere utdanning er mer opplyst.

 

Viten vs uvitenhet.

 

La oss se på fakta.

 

Høy utdanning gjør ikke all verden for din intelligens kvotiens.

 

La oss se på mer fakta.

 

Forskning viser at de som bor i Afrika har lavere IQ enn de som bor i Europa/USA mens øst Asia har høyere IQ enn hele bunten. Kan enkelt argumenteres for. Bare se på IQ utvikling i vesten i forhold til samfunnsutvikling i vestlige land de siste 100år. Gitt en korrelasjon så gir det mening at å vokste opp i Afrika = lavere IQ(tilsvarende IQ nordmann for 100-150 år siden).

 

Er de som bor i Afrika feite? Nope.

 

Er feite folk dumme? Avhengig av definisjon, så velger jeg å si ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...