Gå til innhold

feite folk er dummere enn andre?


Sarah78

Anbefalte innlegg

Jeg hørte på radioen i dag morges at en større andel av befolkningen på landsbygda var feite sammenlignet med den i byene.Dette mente di som hadde utført undersøkelsen kunne ha sammenheng med at byfolk hadde høyere utdanning enn landsbygdinger.

Synes slike utalelser er unødvendige.Og jeg blir nok en smule provosert.

Er det slik at jeg er mindre opplyst om ernering fordi jeg bor på landsbygda-jeg har ja helt sant ingen utdanning i det hele tatt-men ikke tro jeg er en idiot forde. Jeg har ensykdom som ødela hele ungdomstiden min-nå har jeg ikke behov for skole for jeg er uførtrygdet -men er missunelig på di som har muligheten til å studere.Og om jeg ikke var vitebegjerlig så har det fremdeles ingen ting med min intelligens å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har jeg ikke behov for skole for jeg er uførtrygdet -men er missunelig på di som har muligheten til å studere.Og om jeg ikke var vitebegjerlig så har det fremdeles ingen ting med min intelligens å gjøre.

 

Her ble jeg provosert.....idag fins det mangen måter å få utdanning. Selvstudie, internett, kurs, sertifiseringer osv osv....

 

Heldig du som "ikke har behov", siden du bare "får" penger..

 

Ditt argument over intelligens har du selv klart å sprike hull i....

Endret av AvidGamer
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke deg personlig, så ikke ta det personlig, men hva er det som du mener gjør deg mer smart enn gjennomsnittet?

 

Du har ikke tatt utdanning (din feil, eller andres, ikke så viktig). Du er ikke i jobb og lærer ikke nye ting der (din feil, eller andres, ikke så viktig). Du er tydeligvis ikke en kløpper i norsk rettskrivning og formulering av setninger.

 

Og, hva vet du faktisk om ernæring? (Bruker du den kunnskapen også, eventuelt?)

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar

nå har jeg ikke behov for skole for jeg er uførtrygdet -men er missunelig på di som har muligheten til å studere.Og om jeg ikke var vitebegjerlig så har det fremdeles ingen ting med min intelligens å gjøre.

 

Her ble jeg provosert.....idag fins det mangen måter å få utdanning. Selvstudie, internett, kurs, sertifiseringer osv osv....

 

Heldig du som "ikke har behov", siden du bare "får" penger..

 

Ditt argument over intelligens har du selv klart å sprike hull i....

 

Jeg hadde ikke muligheten i ungdoms tiden og siden jeg nå bare får penger-synes jeg det er sløsing med statens penger å utdanne meg når jeg ikke har mulighet å bruke denne utdanningen for å skaffe meg en jobb så jeg kan betale skattepenger jeg har fått rikelig av tilbake-jeg er ikke en som ønsker å snylte på samfunnet-men du har helt rett-siden jeg bor i norge og er kronisk syk bare får jeg penger....

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke deg personlig, så ikke ta det personlig, men hva er det som du mener gjør deg mer smart enn gjennomsnittet?

 

Du har ikke tatt utdanning (din feil, eller andres, ikke så viktig).  Du er ikke i jobb og lærer ikke nye ting der (din feil, eller andres, ikke så viktig).  Du er tydeligvis ikke en kløpper i norsk rettskrivning og formulering av setninger.  

 

Og, hva vet du faktisk om ernæring? (Bruker du den kunnskapen også, eventuelt?) 

 

Hm dette ble litt av noen antagelser her-jeg lever faktisk så lenge jeg lever og kan en hel del om ernering-det er ingen sin feil at jeg ikke har utdanning jeg sier bare at det ikke gjør meg dummere-jeg kan selv på helt egen hånd lære meg nyttige ting og trekke logiske slutninger.

Men uff ja-en ting har du heeeeeeelt rett i og det er at jeg er helt elendig i rettskriving-hehehe:D

Der legger jeg meg flat.og du jeg er ikke så forferdelig feit,men blir provosert av at staten vil bestemme mer å mere over meg!og bruker slike argumenter for å få det til virker ikke!!!

Lenke til kommentar

 

Jeg hadde ikke muligheten i ungdoms tiden og siden jeg nå bare får penger-synes jeg det er sløsing med statens penger å utdanne meg når jeg ikke har mulighet å bruke denne utdanningen for å skaffe meg en jobb så jeg kan betale skattepenger jeg har fått rikelig av tilbake-jeg er ikke en som ønsker å snylte på samfunnet-men du har helt rett-siden jeg bor i norge og er kronisk syk bare får jeg penger....

 

Du er MER "sløs" for staten når du ikke jobber. Du driver å ta penger UT av landet. Når du jobber, så GIR du.

 

Hva slaks kronisk sykdom snakker vi om her?

 

Jeg kjenner folk uten armer, syn, døv. Alle klarer å få seg jobb eller gjøre seg nyttig. Du blir bare mer syk av å ikke jobbe. Hjernen trenger aktivitet.

 

Når Sean Stephenson klarer seg fint i livet, klarer å smile og være blid selv med hans store handikap, og klarer å lage en kariere så klarer du også å gjøre noe!

 

 

Se på denne og bli litt innsparert (se helt ut). Han er min nye helt.

http://www.youtube.com/watch?v=TAibh3SqRUo&feature=player_embedded#!

Endret av AvidGamer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg hadde ikke muligheten i ungdoms tiden og siden jeg nå bare får penger-synes jeg det er sløsing med statens penger å utdanne meg når jeg ikke har mulighet å bruke denne utdanningen for å skaffe meg en jobb så jeg kan betale skattepenger jeg har fått rikelig av tilbake-jeg er ikke en som ønsker å snylte på samfunnet-men du har helt rett-siden jeg bor i norge og er kronisk syk bare får jeg penger....

 

Du er MER "sløs" for staten når du ikke jobber.

 

Hva slaks kronisk sykdom snakker vi om her?

 

Jeg kjenner folk uten armer, syn, døv. Alle klarer å få seg jobb eller gjøre seg nyttig. Du blir bare mer syk av å ikke jobbe. Hjernen trenger aktivitet.

 

Når Sean Stephenson klarer seg fint i livet, klarer å smile og være blid selv med hans store handikap, og klarer å lage en kariere så klarer du også å gjøre noe!

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=TAibh3SqRUo&feature=player_embedded#!

 

 

Jeg vet ikke om jeg tørr si va slags lidelse jeg har her siden det er mange med lidelsen som fungerer godt og mange som ikke gjør det er jeg redd du kansje dømmer meg uten å ha innsikt i hvordan sykdommen min fungerer noe jeg heller ikke forventer av utenforstående...-men en ting kan jeg si deg jeg sliter ikke med "dårlig " rygg.

 

"Du er MER "sløs" for staten når du ikke jobber."

 

Ja dette vet jeg du-men når jeg likevel ikke kan ta meg en jobb etter utdanningen ser jeg ikke poenget kjære deg.

Lenke til kommentar

Greit det, og det skal jeg respektere. Men du klarer jo å bruke data? Rett foran deg sitter jo et av verdens beste verktøy. Med den kan du få utdanning og jobb! Du kan fint jobbe hjemmefra.

 

 

Det er sant at jeg kan jobbe til tider,det siste året har vert utrolig bra,men problemet er vel at det har vert vanskelig for meg å finne en arbeidsgiver som var villig til å ha meg i arbeid,pga at jeg ikke hvet når jeg blir syk eller hvor lenge dette varer.Men begynte på nye medisiner i januar dette året og ting går utrolig bra.Jeg har ei veninne som er styrer i barnehage og hun sier jeg kan gå i arbeidstrening hos henne viss hun får ha meg på topp og nav betaler.det er så langt jeg orker tenke foreløbig-men nå var vel kansje ikke jeg som person det jeg mente var temaet her-det var at noen antar folk som er overvektige er dummere enn andre.

Lenke til kommentar

Det er jo statistikk som viser at folk med høyere utdannelse er mindre feite enn de med lavere utdannelse.

 

Et argument er at usunn mat er billigere, men kom ikke å si at det er billigere å ta med seg familien på McDonalds enn å lage sunn mat hjemme. Merker at jeg blir provosert når jeg ser to feite foreldre ha med seg ungene sine på McDonalds på middag midt i uka...! 

 

(Så kan du argumentere med at man ikke er dum selv om man ikke har utdanning, men statistisk sett så tar du feil.)

 

 

Lenke til kommentar

Jeg holder på med høyere utdanning, men er ikke direkte slank, dog skal det sies at om jeg skal prøve å holde meg nede på stipend, uten å bruke lån, så er det ikke mye til overs der for ferdigmat, da blir det fort euroshopper råvarer og 5 minutter ekstra på kjøkkenet.

 

Noe som ikke akkuratt er fetende. ER man heldig legger jo det seg som gode vaner fremover i livet. For min del er jeg litt for glad i svensk pizza som koster alt for lite og ligger alt for lett tilgjengelig for mitt eget beste.

 

EDIT: I know better, i just don't care.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Det er jo statistikk som viser at folk med høyere utdannelse er mindre feite enn de med lavere utdannelse.

 

Et argument er at usunn mat er billigere, men kom ikke å si at det er billigere å ta med seg familien på McDonalds enn å lage sunn mat hjemme. Merker at jeg blir provosert når jeg ser to feite foreldre ha med seg ungene sine på McDonalds på middag midt i uka...! 

 

(Så kan du argumentere med at man ikke er dum selv om man ikke har utdanning, men statistisk sett så tar du feil.)

 

hehe-ja en statesikk kan jo brukes til så mangt da og betilles av hvem som helst hos statistisk sentralbyrå med vilke som helst kriterier om hvorden den skal lages-så jeg er ganske sikker på at jeg kunne fått laget en statestikk som viste det motsatte.det er jo bare og bruke andre fylker i statestikken.

Lenke til kommentar

nå har jeg ikke behov for skole for jeg er uførtrygdet -men er missunelig på di som har muligheten til å studere.Og om jeg ikke var vitebegjerlig så har det fremdeles ingen ting med min intelligens å gjøre.

 

Her ble jeg provosert.....idag fins det mangen måter å få utdanning. Selvstudie, internett, kurs, sertifiseringer osv osv....

 

Heldig du som "ikke har behov", siden du bare "får" penger..

 

Ditt argument over intelligens har du selv klart å sprike hull i....

Jeg er under omskolering eller såkalt "statlig finansiert kompetanseheving" og godter meg med at du blir provosert av oss som benytter oss av NAVs tjenester.

 

Med det samme vil jeg opplyse om at jeg har betalt skatt i snart 15 år og har absolutt ingen problemer med å benytte meg av skattebetalernes penger.

 

Du vil få samme holdning den dagen du ikke kan fortsette i den jobben du eventuelt har nå...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo statistikk som viser at folk med høyere utdannelse er mindre feite enn de med lavere utdannelse.

 

Et argument er at usunn mat er billigere, men kom ikke å si at det er billigere å ta med seg familien på McDonalds enn å lage sunn mat hjemme. Merker at jeg blir provosert når jeg ser to feite foreldre ha med seg ungene sine på McDonalds på middag midt i uka...! 

 

(Så kan du argumentere med at man ikke er dum selv om man ikke har utdanning, men statistisk sett så tar du feil.)

 

hehe-ja en statesikk kan jo brukes til så mangt da og betilles av hvem som helst hos statistisk sentralbyrå med vilke som helst kriterier om hvorden den skal lages-så jeg er ganske sikker på at jeg kunne fått laget en statestikk som viste det motsatte.det er jo bare og bruke andre fylker i statestikken.

 

Hehe, jaja, du kan jo bare avfeie det som om de bare tuller, men jeg ser ingen argumenter fra din side. Statistikk kan brukes til mye, og vris til mye også, men hvorfor tror du det er gjort her?   

 

 

Jeg tror du ikke liker at du kommer under generaliseringen, og at slike "fakta" bør de holde for seg selv.

 

Min erfaring viser at det er noe i det resultatet. Jeg tror at generlet sett så er feite folk dumme. (Og ja, det finnes maaaange smarte feite folk,og maaaange slanke dumminger)

 

Ingen vil innrømme at de er mindre intelligent enn andre, så da er det ikke rart at noen misliker det som "kanskje" er The ugly truth.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg reagerer på at folk antar slike ting-jeg føler meg ikke truffet.

Jeg blir bare irritert.

Vi kan vere enige i at vi er uenige i den saken,men inteligensen min vet du ikke noe om,men jeg har forstått det sånn at du tipper jeg er dum. Det gjør ikke noe:D

 

Vil du vite hvorfor jeg er uføretrygdet ?

Dette er en link til en som deler samme diagnose som meg,men som fungerer noe vanvittig godt og som jeg får masse inspirasjon av:D http://www.virrvarr.net/blog/2008/06/10/om-a-fa-en-psykiatrisk-diagnose/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...