Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Joda, jeg ser det godt nå, vet ikke helt hvor jeg var da jeg lurte på hvordan du fikk til det. :p Er veldig glad i å finne verb-betydningen av særskrivingsfeil når jeg ser dem til vanlig selv.

 

Nå innbiller jeg meg forsatt at det er mer sannsynlig at det er en logo/skrift.feil enn en ordelingsfeil, men det er jo egentlig fantastisk uvesentlig, resultatet er uprofesjonelt uansett.

 

Grunnen til at jeg innbiller meg det, er rett og slett at NRK har for vane å bruke logoen sin som overskrift/merkevare uten å koble den sammen med ordet etter. Litt som "Findus(logoskrift) fiskepinner" i stedet for Findus-fiskepinner.

Endret av NgZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min første fiskestang var en fiskepinne. Det vil si; en kjepp med påbundet sytråd, og en bøyd knappenål i andre enden.

Og da dro jeg ut for å fiske pinner, og pinner fikk jeg mange av. Stundom fikk jeg også en og annen ørekyte, eneste fisken som var dum nok til å bli sittenede fast i en knappenål.

Men noen kronekyte fikk jeg aldri.

 

Mygg dreper for 19,90 fikk jeg greie på i fjor sommer, jeg som trodde at det på verdensbasis var mye mer. Guri Malla Ria !

Endret av steinkul
Lenke til kommentar

Jeg så forresten en litt morsom oversettelse.

 

Min mor kjøpte en pakke laks i Sverige. På norsk sto det "norsk laksefilet av ypperste kvalitet - med skinn". På svensk stod det "norsk laksefilet med skinn av ypperste kvalitet". Da ble plutselig betydningen en ganske annen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hei! Er jeg homoseksuell? Jeg tror ikke selv det da..Men det er slik at jeg ofte merker hvem personer som er kjekke og hvem som ikke er så kjekke. Det er ikke slik at jeg vil gjøre noe seksuelt med dem, TVERT IMOT, det er jeg HELT sikker på. Men jeg klarer å forstå hvem som er kjekk og hvem som ikke er kjekk. Altså hvem damer/kvinner er mest tiltrukket til. Selv blir jeg ikke tiltrukket til dem, IGJEN jeg ville ikke gjort noe seksuelt med dem VIS JEG HADDE HATT MULIGHETEN. DET SYNES JEG BARE ER EKKELT, MANN OG MANN ..Easj.

<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); "><br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); ">

Men liksom det er slik at sånne kjekke menn blir jeg ofte litt tilknyttet til, jeg har liksom lyst til å bli venn med dem, og snakke med dem. F.eks, Billie Joe(bilde:http://goo.gl/Pgm9q) fra Greenday liker jeg svært. Pleier å se på musikk videoene hans om og om igjen..prøver til og me å finne flere, også prøver jeg å se på intervju om han. Vi har også Paul Walker, han er en skuespiller(Bilde:http://goo.gl/AvOc6)..Når jeg så på Fast Five ble jeg helt gal etter han..Jeg søkte derfor etter flere filmer han var med i...Også la jeg han som prfilbilde på face engang. Bytta etternavnet mitt på facebook til Parker(nestn det samme) Har nå sett alle..venter på flere. Er ikke lenger like gal etter han som før.

<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); "><br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); ">

Jeg har også lyst til å nevne Manchester United spilleren Michael Owen(Bilde:http://goo.gl/a1Eje), han synes jeg også er kjekk...Har alltid likt han godt, hadde han også som face bilde engang. Også håper jeg alltid på at han scorer, vil heller ikke at han skal bort fra manu..derfor håper jeg på at han alltid spiller godt..Er litt redd for at han forsvinner fra Manu.

<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); "><br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); ">

Det er egentlig kke bare sånne kjente person jeg har merket at er kjekke, men "vanlige" personer. F.eks en lærer jeg bare hadde i 5dager, han var allerede utdannet til siv.ing, jeg likte veldig godt å snakke med han..en dag sa jeg ironisk. Du er kjekk, lurer på hvor mange damer som er tiltrukket til deg. Han svarte Takk. Også etterpå sa jeg til han at jeg ikke mente det seksuelt. Men Jeg liker å snakke med "kjekke" folk.

<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); "><br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); ">

Det er også noe med hvordan de snakker, Paul Walker..liker måten han snakker på, det samme med Billie Joe. Men, jeg vet ikke hvordan Michael Owen snakker da. Forsatt liker jeg han

:D

.

<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); "><br style="color: rgb(28, 40, 55); font-family: Verdana, Arial, sans-serif; line-height: 18px; text-align: left; background-color: rgb(250, 251, 252); ">

Og ja, jeg liker jenter

:p

 

Gud, hvor er du?

Lenke til kommentar

 

Hei! Er jeg homoseksuell? Jeg tror ikke selv det da..Men det er slik at jeg ofte merker hvem personer som er kjekke og hvem som ikke er så kjekke. Det er ikke slik at jeg vil gjøre noe seksuelt med dem, TVERT IMOT, det er jeg HELT sikker på. Men jeg klarer å forstå hvem som er kjekk og hvem som ikke er kjekk. Altså hvem damer/kvinner er mest tiltrukket til. Selv blir jeg ikke tiltrukket til dem, IGJEN jeg ville ikke gjort noe seksuelt med dem VIS JEG HADDE HATT MULIGHETEN. DET SYNES JEG BARE ER EKKELT, MANN OG MANN ..Easj.Men liksom det er slik at sånne kjekke menn blir jeg ofte litt tilknyttet til, jeg har liksom lyst til å bli venn med dem, og snakke med dem. F.eks, Billie Joe(bilde:http://goo.gl/Pgm9q) fra Greenday liker jeg svært. Pleier å se på musikk videoene hans om og om igjen..prøver til og me å finne flere, også prøver jeg å se på intervju om han. Vi har også Paul Walker, han er en skuespiller(Bilde:http://goo.gl/AvOc6)..Når jeg så på Fast Five ble jeg helt gal etter han..Jeg søkte derfor etter flere filmer han var med i...Også la jeg han som prfilbilde på face engang. Bytta etternavnet mitt på facebook til Parker(nestn det samme) Har nå sett alle..venter på flere. Er ikke lenger like gal etter han som før.Jeg har også lyst til å nevne Manchester United spilleren Michael Owen(Bilde:http://goo.gl/a1Eje), han synes jeg også er kjekk...Har alltid likt han godt, hadde han også som face bilde engang. Også håper jeg alltid på at han scorer, vil heller ikke at han skal bort fra manu..derfor håper jeg på at han alltid spiller godt..Er litt redd for at han forsvinner fra Manu.Det er egentlig kke bare sånne kjente person jeg har merket at er kjekke, men "vanlige" personer. F.eks en lærer jeg bare hadde i 5dager, han var allerede utdannet til siv.ing, jeg likte veldig godt å snakke med han..en dag sa jeg ironisk. Du er kjekk, lurer på hvor mange damer som er tiltrukket til deg. Han svarte Takk. Også etterpå sa jeg til han at jeg ikke mente det seksuelt. Men Jeg liker å snakke med "kjekke" folk.Det er også noe med hvordan de snakker, Paul Walker..liker måten han snakker på, det samme med Billie Joe. Men, jeg vet ikke hvordan Michael Owen snakker da. Forsatt liker jeg han :D . Og ja, jeg liker jenter :p

 

Gud, hvor er du?

:dremel:

 

Nå er det lesbart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ser den - jeg tenkte mere på "forståeligheten" i selve teksten ...

 

cool.gif

 

Edit: Snublet over en annen lekkerbisken ...

 

blev for ca 3 uker siden mistenkt for falsk førerkort fordi eg tok førerkortet i sverige, Men har ikke hørt noe fra politiet siden eg blev mistenkt. Møtte 2 av de politiene som mistenkte meg og tok kortet og dem sier att det er falskt, og att dem har sjekket med Sverige. Men er sikker på att eg var i sverige og tok førerkortet der for ca 1 år siden, siden det er billigere i sverige med førerkort og norske penger er mere verdt i sverige så sparte noen tusen på det. Tok Trafikkalt grunnkurs i norge men Teoriprøve og oppkjøring i sverige. Så visst eg er mistenkt og dem har sjekket med sverige hvorfor blir eg da ikke inkalt til avhør som er normalt når man gør noe straffbart? og hvor lenge kan dem holde på førerkortet før eg får det tilbake? har bodd mere en halve livet mitt i sverige og har gått grunnskolen i sverige. Evt vilke dokument skulle eg trengt for og motbevise att eg har klart førerprøven i sverige?

 

 

 

Edit2: Og en til

 

jeg lurer på hvordan dette funker. hvordan kommer stemmer i hodet, hvorfor dra de, og hvordan kan de komme tilbake?

 

Edit4:

 

Jeg var inne og kommenterte litt i tråden - det skulle jeg visst ikke gjort, fordi da følte ts seg kallet til å presisere følgende:

 

mener spykotiske stemmer.

 

Edit3: Denne tar jeg bare vare på ... Ikke fordi den er så halvgærn, men mest fordi den gir meg gode vibber.

 

Liker boken om Job jeg der den altivtene og gode Gud skal motbevise Satan at han er allmektig ved å drepe hele fammilien til en stakkars fyr som heter Job.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Dagbladet-journalisten Harald S. Klungtveit har lansert et nytt ord:

 

Mannen regner seg som våpensamler, men politiet mener det er bekymringsverdig at personer i et rusmiljø skal ha kjent til hvor de kraftige våpnene lå lagret.

Denne nyskapningen er åpenbart en sammenblanding av bekymringsfullt og bemerkelsesverdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det der ble vel lansert av journalister for mange år siden...

Godt mulig. Jeg hadde uansett ikke sett det før, så åpenbart har det ikke slått så veldig godt an.

 

hm, det har faktisk slått så bra an at det har fått plass i Kunnskapsforlagets engelskordbok :omg:

 

http://ordnett.no/search?search=bekymringsverdig&lang=en

anxious adj. /ˈæŋ(k)ʃəs/

1 engstelig

2 ivrig, spent

3 bekymringsverdig

Lenke til kommentar

Irriterer meg at øverst på forumet nå står det:

 

Nye servere Forumet er nå flyttet på nye servere. Vi beklager den ekstra lange nedetiden vi fikk idag. Les mer...

 

En relativt "formell" side som diskusjon.no burde ha kontroll på rettskrivingen.

 

Du mener i likhet med den store blå knappen 1 cm under hvor det står «Abonnér på emnet»?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Irriterer meg at øverst på forumet nå står det:

 

Nye servere Forumet er nå flyttet på nye servere. Vi beklager den ekstra lange nedetiden vi fikk idag. Les mer...

 

En relativt "formell" side som diskusjon.no burde ha kontroll på rettskrivingen.

 

Du mener i likhet med den store blå knappen 1 cm under hvor det står «Abonnér på emnet»?

 

I dag står i ett ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...