Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Er bergenser, bodde sammen med en stril og en fra sandnes utenfor stavanger. Begge irriterte seg over det samme, mente deres "ei og ein" av bedre enn min "en"-potet. Og jeg er enig, det er egentlig ganske mye mer informasjon man får ut av en setning dersom man kan angi kjønnet på personen i artikkelen. Men ikkje f... om jeg kommer til å begynne med hunkjønnsendelser og artikler av den grunn:-)

Men kanskje du iallfall kan begynne å skrive stedsnavn med stor bokstav?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er bergenser, bodde sammen med en stril og en fra sandnes utenfor stavanger.

Men kanskje du iallfall kan begynne å skrive stedsnavn med stor bokstav?

 

;-) Tvilsomt... Er ikke så flink til å rette den typen feil til vanlig, mest stygge skrevfeil eller grammatiske feil jeg retter, men dette er vel gjerne den delen av forumet hvor man skal passe litt på:-)

 

Men siden det tydeligvis er slik man gjør det her, så får jeg slenge meg på. Stusset litt på denne setningen:

 

Konklusjon: Bergensere skaper misforståelser siden de ikke prater skikkelig Norsk.

 

 

"Norsk" med stor "N"?

Lenke til kommentar

Tatt fra VG.no:

 

 

"Katten Edgar måtte sy på ansiktet "

 

Hele setningen virker veldig rar i mine øyne. Er det riktig å si "på ansiktet" ?

 

EDIT:

OK, jeg var "smart", og lot være å lese artikkelen. Katten mistet deler av ansiktet, og måtte sy det på igjen. Baklager.

Endret av BungieMan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Hei!

 

hvilket vifter bør jeg ta i bruk for og få en mer stille pc? hører ut som jeg sitter på vaskerommet med tørketrommelen som cpu :p

 

det er sankk om 120 vifter ville jeg tro :) det er litt store ja

Lenke til kommentar
Når jeg bodde hjemme, sitter oppe i stua å ser på tv og mamma roper at jeg må komme ned.

Jeg går ned å der sitter hun sint å sier at nå har internetten (altså da Pcen) endra seg igjen siden forige gang hun var på den. Musa funker ikke sier hun, å da sitter hun med musa sin trådløse sender i handa å veiver.

.....

Endret av PartyLøven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...