Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den som skal skyldes her e selgeren. Selgeren som solgte meg ucan2 sa eg fikk både ny mobil og 100 rabatt. Tror isje han sa noenting om binding og han spurte isje kas farge eg ville ha på mobilen... heldigvis fikk eg den fargen eg ville ha.

 

Jeg kjenner stoltheten over å være rogalending sprenge på...

Lenke til kommentar
(...) men de spiller jo Tetris låten som originalt er fra Alexey Pajitnov's Tetris som grangivelig er Russisk.

:hmm:

 

Fra kulturo.no:

Det er sikkert nok av dem som er noe facsinert av Wallace og Gromits sprø oppfinnelser. (...)

– Jeg elsker til å lage filmer for kino, men produksjonen av "Chicken Run" og "Curse of the Were-Rabbit" tok lang tid, hver film tok 5 år. "Trouble At’ Mill" vil være mye raskere å lage og jeg kan ikke vente til å komme i gang med den, sa Park til nettstedet. (...)

I dette eventyret har Wallace og Gromit forvandlet hjemmet deres til et bakeri med en vindmølle på taket.

Endret av Gønn
Lenke til kommentar
da nevner dere de sjangene og sier en grunn til hvorfor, også navner noen grupper til disse evene det må jo vere en liten unik ting siden du hører akurat på det, skal endre dette med flere altså. får musikken deg liksom til og grøsse osv, eg fant ut av at jeg likte Rammstein pga de fikk meg til og grøsse når jeg så de på dvd forde de var så bra liksom

 

Herre... Noe er alvorlig galt med norske skoler. Frister nesten å bli norsklærer når jeg ser slikt.

Lenke til kommentar

Det er jo orddelingsfeil? Ikke stikkord?

 

Å skrive titler i stikkordsform er vell bare gunstig:

 

Nokia N95, knust skjerm, hente data

 

Mye bedre enn de fleste som skriver:

 

N95 - HJEEEEEEEEEEEEEELP!!

 

Men ja, det er fryktelig mange orddelingsfeil på forumet her. Jeg har alltid hatt problemer med orddelingsfeil selv, da jeg har både engelsk og norsk som morsmål, og lærte språkene paralellt. Så når jeg begynner å irritere meg over orddelingsfeil, må det nødvendigvis være fryktelig mange og grove feil.

Lenke til kommentar

Denne gav meg litt bakoversveis:

Det som virkelig er ille er om du kjører på et menneske med trimmet moped, og dette mennesket blir hardt skadet for resten av livet. Da vil du som kjørte på dette mennesket måtte dekke det forsikringsselskapet ellers måtte ha dekket, som rehablitering, sykehusopphold osv., for ikke å snakke om erstatning til mennesket.

Her blir det sagt akkurat stikk motsatt av hva som menes. Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...