Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er vi vel ferdige med "bakhjuls morra".

Men helt seriøst, jeg forsto ikke hva han mente, men når noen nevnte "nappe sykkel opp på bakhjul" forsto jeg.

Jeg trodde han mente justering av tenning eller justering av "morra" som jeg da på det tidspunktet trodde var et slanguttrykk for drevhjul, men også det virket ulogisk.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg bl.a over overdreven bruk av bokstaven Z og folk som skriver giddr i stedet for gidder f.eks... Hvor mye bry er det egentlig å ta med den stakkars Een? Det kan selvsagt være lett å glemme en bokstav om man taster fort, men tenker først og fremst på de som utelater den hele tiden, fordi det skal gå raskere eller rett og slett bare fordi de synes det ser kulere ut...

 

Ellers irriterer jeg meg også over de som klager på hver minste lille skrivefeil... Greit nok at det finnes hjelpemidler, men har man f.eks dysleksi er sansynligheten stor for at noe går skeis alikevel... Dessuten er det vel få som gidder å slå opp hvert eneste lille ord de skriver, spesielt når en skriver på et forum som dette. Et forum legger da først og fremst opp til at folk skal få diskutere ulike saker med hverandre, samt dele sine erfaringer angående forskjellige temaer med andre brukere...

Endret av DeadEmotion
Lenke til kommentar

Ja BeFs, jeg tror vel vi er ferdige med det, og selv om det var deg jeg siterte var det ikke rettet mot deg, eller noen spesiell enkeltperson. Eksempelt var nok også litt dårlig, siden jeg innser at en viss forkunnskap rundt mopedkjøring kanskje var nødvendig. Jeg syns som nevnt bare at jeg ser en tendens til litt dårlig fantasi, eller kanskje til og med snev av uvilje til å tolke dårlige setninger blandt de som er mest glad i å pirke på rettskrivning.

 

Men Cyclo har jo gitt et langt og godt svar, og selv om jeg ikke er helt ening i alt så trenger vi ikke gå noe lenger på den her.

He he, hadde ikke regnet med stor støtte her i tråden altså, syns bare det var et litt artig tankekors.

 

PS, kanskje det var signaturen din som fikk meg til å skrive innlegget akkurat etter ditt. Er jo noen som er mer opptatt av grammatikk enn innhold, og dermed muligens går glipp av innholdet... :tease:

Lenke til kommentar

Starter opp igjen med litt on topic, jeg. :)

 

Jeg irriterer meg bl.a over overdreven bruk av bokstaven Z og folk som skriver giddr i stedet for gidder f.eks... Hvor mye bry er det egentlig å ta med den stakkars Een? Det kan selvsagt være lett å glemme en bokstav om man taster fort, men tenker først og fremst på de som utelater den hele tiden, fordi det skal gå raskere eller rett og slett bare fordi de synes det ser kulere ut...

 

Ellers irriterer jeg meg også over de som klager på hver minste lille skrivefeil... Greit nok at det finnes hjelpemidler, men har man f.eks dysleksi er sansynligheten stor for at noe går skeis alikevel... Dessuten er det vel få som gidder å slå opp hvert eneste lille ord de skriver, spesielt når en skriver på et forum som dette. Et forum legger da først og fremst opp til at folk skal få diskutere ulike saker med hverandre, samt dele sine erfaringer angående forskjellige temaer med andre brukere...

Endret av nerf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...