Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette http://www.msn.com/nb-no/underholdning/nyheter/skulle-leve-som-fattig-i-%c3%a9n-uke-det-klarte-hun-ikke/ar-AAbiLbr?ocid=mailsignoutmd

 

Får ei tåpelig dame når hun ikke klarer å leve på 225 i uka, det er langt i fra lite og man er ikke fattig da, det irriterer meg også at dem sier det er fattig lønn. Man får kjøpt mye mat for 225 kroner...

At dette innlegget har to plusser.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

En av de som gav pluss er nok meg. Hvis jeg oppfattet det rett, gikk det ut på at man skulle klare spise for  kr 225 i uka(ikke andre ting) og

da er jeg helt enig at det ikke burde være problem. Hvis man ikke er så vekkskjemt at man ha pizza, hamburgere, brus, sokkelade, etc. for å ikke knekke på en uke :)

Ja hva får du for 225kr om man ser litt etter? Ja et par-tre rimlige brød, en pose poter & gulerøtter kanskje, en pakke fiskepudding en pakke kjøttboller. Hvor mye er man oppi da? Ikke 225 tror jeg. Du får vel litt til. Drikker selvsagt bare vann, en bra drikk :). Skulle hatt null problem klare meg med såpass en uke. 
 

Endret av Delvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Dette http://www.msn.com/nb-no/underholdning/nyheter/skulle-leve-som-fattig-i-%c3%a9n-uke-det-klarte-hun-ikke/ar-AAbiLbr?ocid=mailsignoutmd

 

Får ei tåpelig dame når hun ikke klarer å leve på 225 i uka, det er langt i fra lite og man er ikke fattig da, det irriterer meg også at dem sier det er fattig lønn. Man får kjøpt mye mat for 225 kroner...

At dette innlegget har to plusser.

 

De er vell fortjente :)

Lenke til kommentar

2-3000kr i uken er iallefall helt normalt for meg og dama. Da teller jeg med mat på jobb, kaffe, og snus (hun snuser, ikke jeg) også. Hadde jeg spist for 225kr uken kunne jeg ikke trent og jobbet som jeg gjør nå. Lever man på et brød og noen påleggespakker i uken så er det jo mulig, men det er ikke et liv for meg.

Endret av Kjetil_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve. :)

 

Forresten var det ikke å spise, men å leve på det. Man trenger mer enn bare mat for å fungere i samfunnet.

 

Ja da blir det noe annet. Var litt uklart om det var ment for bare hva man skulle spise, syns det så sånn ut.

 

Edit: Går vel tydelig fram i artikkelen som ble vist til, at det kun dreide seg om mat:

 

"Kjendiskokken Mario Matali ved Food Bank For New York City har utfordret amerikanere til å prøve å spise for 29 dollar (225 NOK) i uka, som er summen mange må leve for. En av dem som fikk  utfordringen, var skuespiller Gwyneth Paltrow.

Men det gikk ikke så bra. Allerede fjerde dag - før første uke var slutt - måtte hun gi opp."

Endret av Delvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det mener jeg også, men si det til venner og familie, som nå har bestemt seg for at jeg SKAL være med på reiser og turer rundt om i gokk. Vil ikke virke som en for stor grinebiter ved å plent nekte heller, men faen, jeg hadde store planer om ikke å gjøre noe annet enn å sende i vei jobbsøknader i hytt og gevær det neste halvåret. Ikke dra til naturskjønne omgivelser rundt om i Norig, til York og Edinburgh, til Berlin, eller Barcelona. Jeg har ikke noe i mot de stedene, men jeg ville helst ha dratt dit på eget initiativ, om noen år. Når jeg er voksen og ansvarsbevisst og slike ting som voksne sannsynligvis er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det mener jeg også, men si det til venner og familie, som nå har bestemt seg for at jeg SKAL være med på reiser og turer rundt om i gokk. Vil ikke virke som en for stor grinebiter ved å plent nekte heller, men faen, jeg hadde store planer om ikke å gjøre noe annet enn å sende i vei jobbsøknader i hytt og gevær det neste halvåret. Ikke dra til naturskjønne omgivelser rundt om i Norig, til York og Edinburgh, til Berlin, eller Barcelona. Jeg har ikke noe i mot de stedene, men jeg ville helst ha dratt dit på eget initiativ, om noen år. Når jeg er voksen og ansvarsbevisst og slike ting som voksne sannsynligvis er.

Er ikke du godt over voksen allerede?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...