Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper standpunktet til Lysbakken og hans meningsfeller er basert på uvitenhet. Hvis dette skal være en slags forvridd form for toleranse har de misforstått begrepet ganske så grasalt.

 

Har man kunnskap om emnet så vil man se alternativene. Å ikke gå i dialog er i de fleste tilfellene å opprettholde status quo. Med mindre man ønsker å fjerne personene det gjelder fra jordens overflate (hvor man da historisk sett kommer i en situasjon hvor nye fort overtar for de som er fjernet).

 

Jeg aner ikke hvor mye kunnskap du har om emnet, men tar det for gitt at du har endel ettersom du hevder SV er uvitende på området. Men det er nå slik at uten dialog har man historisk sett ikke kommet noen vei, med mindre man skal bedrive etnisk rensing. Historiske eksempler kan man finne i både Afrika og Sør-Amerika. Eller man kan gå til Irland og se på konflikten med IRA. Det var dialog som førte frem til slutt, ikke endeløse tilfeller hvor man stanget hodet i hverandre.

Jeg tenkte i hovedsak på den latterlige bruken av begrepet "frihetskjemper" som Lysbakken etter sigende skal ha brukt. Jeg er forøvrig enig i at krig alene ikke nødvendigvis er den mest konstruktive løsningen i det lange løp.

Lenke til kommentar

Drittsekkene i Microsoft kjøper flere "undersøkelser" for å hindre åpne standarder i å tas i bruk:

 

- Dyrt å velge bort Microsoft

 

Microsoft har bedt analyseselskapet Econ om å gå gjennom avgjørelsen. De konkluderer med innføringen av ODF som eneste standard vil koste regjeringen 778 millioner kroner i forvaltningskostnader.

 

Hvis regjeringen derimot velger å innføre både ODF og den allerede Microsoft-støttede OXML-standarden, vil kostnadene reduseres til 135 millioner kroner, fordi regjeringen da vil spare penger på opplæring av ansatte og innføring av ny programvare.

Bombe at løgnerne i Microsoft vil tvinge det ubrukelige formatet sitt på verden...

 

Høyre er som vanlige nyttige idioter for megakorporasjonene:

 

Partiet Høyre stiller seg kritisk til regjeringens beslutning.
Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Pricks: Alle påstandene om frp som er ytret i videoen kommer fra partiets eget parti- og prinsipprogram.

Quote-mining ja. Typisk religiøs metode. Særlig brukt av kreasjonister som mener at evolusjon bare er tull.

Å quote andre er da svært så vanlig.

Påstandene er heller ikke tatt ut av kontekst, i motsetning kreasjonistenes metoder. Hele avsnittet er med faktisk.

Lenke til kommentar
Drittsekkene i Microsoft kjøper flere "undersøkelser" for å hindre åpne standarder i å tas i bruk:

 

- Dyrt å velge bort Microsoft

 

Microsoft har bedt analyseselskapet Econ om å gå gjennom avgjørelsen. De konkluderer med innføringen av ODF som eneste standard vil koste regjeringen 778 millioner kroner i forvaltningskostnader.

 

Hvis regjeringen derimot velger å innføre både ODF og den allerede Microsoft-støttede OXML-standarden, vil kostnadene reduseres til 135 millioner kroner, fordi regjeringen da vil spare penger på opplæring av ansatte og innføring av ny programvare.

Bombe at løgnerne i Microsoft vil tvinge det ubrukelige formatet sitt på verden...

 

Høyre er som vanlige nyttige idioter for megakorporasjonene:

 

Partiet Høyre stiller seg kritisk til regjeringens beslutning.

Men, det er ikke vedtatt å innføre ODF som eneste standard. Dessuten, det finnes ODF-plugins til MS Office (Og Microsoft kan bruke ei uke på å implementere ODF i MS Office, men den gang ei), så det er ikke nødvendig å gå over til Star Office eller OpenOffice. Dette er bevisst villedning fra Microsofts side, de gjorde akkurat det samme i Danmark.

Lenke til kommentar
De er opptatt av å tjene penger. De og alle andre som er opptatt av å tjene penger burde skamme seg. Eller hva? :)
Måten det gjøres på har nå en del å si mener jeg. Om noen tjener på å lever et ønsket produkt, med god kvalitet og til rett pris er det helt greit. Å ha som forretningsmodell å få kundene til å tro at de trenger produktet, at kvaliteten er god når så ikke er tilfelle så skal man absolutt skamme seg.
Lenke til kommentar
Å ha som forretningsmodell å få kundene til å tro at de trenger produktet, at kvaliteten er god når så ikke er tilfelle så skal man absolutt skamme seg.

 

Vi driver jo å utdanner folk for å skape denne illusjonen (markedsføring), så det er jo endel av hverdagen. Snart vil vi vel bli lovet at Libress Ultra Maxi Superdupus med vinger faktisk vil kunne få kvinenne til å fly. Det er jo ikke noe nytt i så måte. De er ikke værre enn den jevne bilselgeren. Men jeg dog mer obs på bilselgeren da et bilkjøp er en langt større investering enn hva et operativsystem er. Men jeg har inntrykk av at enkelte er mer irritert på å betale overpris for et Microsoft-produkt enn å betale overpris for en bil eller leilighet.

 

Jeg forbanner Microsoft for å stjele oppmerksomheten fra de mer kostbare selgerne der ute mad0233.gif

Lenke til kommentar

 

Ser ut til at vi har opplevd et tilfelle av røyk, men ingen ild (høres sprøtt ut, men det er et kjent fenomen i media...). Ikke noe kriminelt ser ut til å finne sted, "bare" rot med bilaget.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2291188.ece

 

Edit: Satte bare i ", ettersom det ikke er bare bare når politikere roter med økonomien. De kan tross alt ende opp med å forvalte felleskassen vår....

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Å ha som forretningsmodell å få kundene til å tro at de trenger produktet, at kvaliteten er god når så ikke er tilfelle så skal man absolutt skamme seg.

 

Vi driver jo å utdanner folk for å skape denne illusjonen (markedsføring), så det er jo endel av hverdagen. Snart vil vi vel bli lovet at Libress Ultra Maxi Superdupus med vinger faktisk vil kunne få kvinenne til å fly. Det er jo ikke noe nytt i så måte. De er ikke værre enn den jevne bilselgeren. Men jeg dog mer obs på bilselgeren da et bilkjøp er en langt større investering enn hva et operativsystem er. Men jeg har inntrykk av at enkelte er mer irritert på å betale overpris for et Microsoft-produkt enn å betale overpris for en bil eller leilighet.

 

Jeg forbanner Microsoft for å stjele oppmerksomheten fra de mer kostbare selgerne der ute

Nah, jeg tror ikke Windows selger så mye på beliggenhet, og i hvert fall ikke på image, hastighet og komfort. :p

Lenke til kommentar
Å ha som forretningsmodell å få kundene til å tro at de trenger produktet, at kvaliteten er god når så ikke er tilfelle så skal man absolutt skamme seg.
Vi driver jo å utdanner folk for å skape denne illusjonen (markedsføring), så det er jo endel av hverdagen.

Poenget gjelder markedsføring også. Faktisk dreier ikke markedsføring seg i første rekke om å skape illusjoner, men å forstå kunders behov og få frem at man faktisk tilbyr dette. Her er det selvsagt forskjell i praksis, og også ting som kan virke mindre generøst. Man kan gjøre valg på dette området, og jeg har mine preferanser her óg.
Lenke til kommentar
Ja vi ser jo hvilken konsekvenser det kan få når politikere eksempelvis feilinvesterer (i strid med loven?).

 

Det som for fremtiden vil bli omtalt som å "ta en Terra".

 

Lurer på om det egentlig er noen revisorer som er stemt inn på Stortinget.

 

Nå sitter vel ærlig talt fagfolkene i diverse departementer og sektorer. Og rådgir politikerne og andre innenfor samme sektor/departement.

Lenke til kommentar
Ja vi ser jo hvilken konsekvenser det kan få når politikere eksempelvis feilinvesterer (i strid med loven?).

 

Det som for fremtiden vil bli omtalt som å "ta en Terra".

Det var nå ikke Terra som feilinvesterte, det var kommunestyrene (hovedsakelig AP-politikere) ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...