Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Sharan 2011, kjøpsråd?


Per69

Anbefalte innlegg

Jeg har lett etter slike DAB enheter som kan kobles på usb eller aux, uten å finne noe kjempesmart. Problemet er at de blir stående som separate enheter med egen strømkabel og antennekabel.

Sitter og planlegger Londontur, og fant denne: http://www.maplin.co.uk/Module.aspx?ModuleNo=503191 . En dings som snakker FM med din (bil)radio, og som har DAB-tuner, og inngang for MP3-spiller via jack, slik at man får både MP3/AUX og DAB via FM. Lurer litt på følgende: "Please note that this product does not receive DAB broadcasts on the DAB L-Band as used in some countries." Har ikke satt meg inn i DAB, men kanskje noen vet om dette gjelder Norge?

 

En annen dings: http://www.microanvika.com/product.asp?PNO=GRI59425B&MPNO=GA22039 &PNAME=Griffin-itrip-nano-5G-Silver---All-iPods&ref=&cam=GRI59425B&key=142066 som settes i iPod og sender lyd via FM til bilstereo.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til at Norge sender i bånd 3 og L, så du bør nok ha en L kompatibel mottaker.

http://no.wikipedia.org/wiki/Digital_Audio_Broadcasting under "frekvens".

 

Det som hadde vært smart ville vært om IPOD kom med DAB...

 

Noe slikt kanskje:

http://www.amazon.co.uk/Intempo-iDab-DAB-Adaptor-iPod/dp/B00170MCZ8

 

Dersom den der fungerer når IPODen ligger mellom setene tilkoblet via MediaIN og kan kontrolleres via fjernkontrollen på rattet er alt ok...

Synd de som har testet den hevder den er dårlig.

Endret av Per69
Lenke til kommentar

Et annet spørsmål: Jeg ser det hevdes at panoramataket kommer til å bli en vinner. Noen som har erfaring med lekkasjer, eller kan man stole på slike tak nå?

Panorama tak er vel en forvokst takluke bare, og tror ikke du skal være redd for at denne begynner å lekke.Vertfall ikke før rusten har spist opp bilen :)

 

Panoramatak er en sikker vinner tror jeg :)

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel heller hvorvidt man har bruk for det. Jeg har panoramatak i min bil og det brukes så og si aldri.

Det er så klart vesentlig ja...

 

Er vel mye man ikke har bruk for i den forstand og da kan man jo kanskje luke bort langt mer enn panorama soltaket...

 

Det er vel en slags "luksus" man betaler for som alt annet og er dette noe man har lyst på, så tror jeg ikke man skal være redd for lekkasjer vertfall.

 

Om panoramataket er verdt den summen det koster kommer jo helt ann på hva man vil prioritere...

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke komme til å åpne panoramataket ofte, da jeg liker å ha pollenfilteret i gang... For meg ville poenget være å få lys inn fra taket, og litt mer utsikt for baksetepassasjerene. Mulig den også kan hjelpe mot kvalme unger?

Endret av Per69
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke komme til å åpne panoramataket ofte, da jeg liker å ha pollenfilteret i gang... For meg ville poenget være å få lys inn fra taket, og litt mer utsikt for baksetepassasjerene. Mulig den også kan hjelpe mot kvalme unger?

Den eneste ulempen med takluke er at jeg har erfart at trekket i taket blir fort skittent hvis du kjører med luken ofte oppe.

 

Men skulle jeg hatt panorama soltak så hadde jeg vel kanskje tenkt mest på selve utsikten og ikke det at den bør være oppe.

 

Personlig kommer jeg nok ikke til å velge takluke igjen. Den har så og si null effekt på varme sommerdager (i forhold til klimaanlegget) og det eneste må være den bittelille frihetsfølesen man får ved å kjøre med luken oppe. Men hvis dette var viktigst så hadde jeg vel kanskje heller satset på en Cabriolet.

 

Men sistnevnte her jo ingeting med Sharan å gjøre så klart...

Lenke til kommentar

Et annet spørsmål: Jeg ser det hevdes at panoramataket kommer til å bli en vinner. Noen som har erfaring med lekkasjer, eller kan man stole på slike tak nå?

Panorama tak er vel en forvokst takluke bare, og tror ikke du skal være redd for at denne begynner å lekke.Vertfall ikke før rusten har spist opp bilen :)

 

Panoramatak er en sikker vinner tror jeg :)

Mulig det ikke er slik i VW, men går det ikke med endel plass inne i bilen for å få panoramatak? Dessuten koster det penger, jeg mener iallfall at det er penger ut vinduet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Som per69 vurderer jeg også å skaffe meg ny Sharan 2011, 2,0tdi m dsg i highline utgave

Ser vi har omtrent samme oppsett på utstyr.

Jeg går ikke for helskinn, men delskinn / alcantara. Noen erfaringer med dette og småbarn?

Er også litt usikker på fargevalg da det ennå er få bilder på nett som viser de forskjellige fargealternativer. Har sett på Night Blue, Toffe Brown, Silver. ...Tips motas :-)

-Met.lakk

-Panoramasoltak.

-Oppgraderer til 510 spiller med mulighet for bruk av SD kort og MP3 filer + 8 høyt.

-Alarm

-Parkeringsassistent

-BI-xenon

-Sportspakke ( El-seter m/minne og understell, innfellbare speil, mørke ruter)

-Gardiner i skyvedører

-Nettingvegg

-Telefon forb premium

-Sidekoll. bak

-Oppv.frontrute m støy isol.

-Hengerfeste

Lenke til kommentar

Prøvekjør med sportspakke før du kjøper. Jeg har det selv, men synes den er for hard for gjennomsnittlige norske veier. Sikkert greit nok for en Scirocco, men kanskje ikke for en MPV.

 

Jeg har MB selv, og valgte sportspakke med "komfortprofil" (MB tilbyr 3 typer fjæring: normal, sport og "sport med komfortprofil" (som ligger mellom normal og sport)) og 45-profil dekk. Topp på slett asfalt, men ubehagelig hard på dårlig vei og ved bykjøring (brostein, trikkeskinner etc).

 

Svigers byttet bil for noen år siden, og prøvekjørte standardfjæring. Han bestilte sportspakken for å få bedre seter, men oppdaget veldig fort at det ikke var bare setene som var forskjellige, bilen var veldig mye hardere.

Lenke til kommentar

Bil er bestilt.

 

140 DSG

Parkass m kamera

Nettingvegg

Premium bluetooth telefon

RCD 510 Dynaudio

Media In USB

Climatronic tre soners

Parkeringsvarmer

2 int barneseter

Sidekollisjonsputer bak

Helskinn

Solgardin

El innfellbare side-speil

Adaptive Bi Xenon

El skyvedør

Hengerfeste

Tonede vinduer

 

Er helt sikker på at jeg bestilte Jarama felger også, men nå ser jeg at de ikke er der. Får ringe mannen på mandag.

 

Tilbakemeldingen vi fikk ang helskinn vs delskinn er at det er lettere å holde bilen pen innvendig med helskinn.

 

Denne bilen handler for meg om komfort og skal være praktisk. Sportspakken senker bilen, gjør den dermed mindre komfortabel og mindre praktisk. Hadde jeg kunnet, hadde jeg fått hevet bilen i stedet...

Endret av Per69
Lenke til kommentar

Bil er bestilt.

 

 

Vi har bestillt Sharan også.

Har ikke fått leveringsdato da vi betalte for 3 dager siden. Den har følgende utstyr:

 

2,0TDI DSG Highline

Toffeebraun met

Sort alcantara/delskinn

El.skyvedører

El.bakluke

Nøkkelfri adkomst

Panoramatak

2 barneseter integrert

Solgardiner bak

P-sensorer

P-assist

RNS315 m/DAB

Media-In iPod

Premium Bluetooth

230 volt uttak

Hengerfeste

Bagsajeroms festesystem

Sportspakke(El avblendbar,innklappbar og oppv speil,el.seter m/memory,15 mm senket,tonede ruter)

17" Jarama

xenon med kurvelys

Sideairbag bak(std)

 

 

 

Vi gleder oss til å hente bilen i Danmark forhåpentligvis i slutten av mars.

 

Kjøpte den i Danmark pga stor prisdifferanse. Rabatten to forskjellige Møller-butikker gav meg innledningsvis var så lav at jeg ikke var interesserti videre forhandlinger.

Det er riktignok bare 2 års garanti i Danmark,men 1.000 kr ekstra hos IF gir meg garanti dersom havari på motor/drivverk+el.feil som fører til driftstans. Da føler jeg at handelen var helt kurant.

Endret av Captaincaos
Lenke til kommentar

Vær oppmerksom på at du ikke bare mister 1 år av garantien, men også mister 5 års reklamasjonsrett (gjennom forbrukerkjøpsloven) når du importerer selv.

 

Ja,jeg vet det. Derfor har jeg sjekket opp hvilken garanti jeg kunne kjøpe meg for å være tryggere. Uansett kan besparelsen dekke ganske store reperasjoner...

Lenke til kommentar

Artig Captaincaos.

 

Ser vi har valgt litt ulikt utstyr, men begge blir flotte biler.

 

Har selv liten erfaring med nøkkelløs adkomst. Er dette veldig nyttig på biler med el skyvedører?

 

Den elektriske bakluken frister, særlig siden grunnen til at man kjøper en slik bil er unormalt mange unger, noe som gjør at jeg bærer unormalt mye varer ut av butikken som så skal rett inn baki, helst uten å røre bakken....

 

Men jeg ser for meg at el skyvedører og el bakluke blir operert med nøkkelen...

 

Vi betaler nok endel ekstra for 3 års garanti og 5 års reklamasjonsrett i Norge, men jeg ser på det som en grei ekstra sikkerhet. Jeg burde nok selv ha sjekket litt mer hvilke tilbud jeg kunne få i utlandet, men men...

 

Jeg har heller ikke fått leveringsdato. Hyggelig om vi kan oppdatere hverandre på hva vi ender opp med av leveringsdatoer.

Endret av Per69
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...