Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Sharan 2011, kjøpsråd?


Per69

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er Sharan 2011 140hk m/DSG bestillt.

 

-Highline

-Met.lakk: Night Blue

-Panoramasoltak.

-510 spiller.

-Alarm

-Parkeringsassistent

-BI-xenon

-Sportspakke ( El-seter m/minne og sportsunderstell, innfellbare speil, mørke ruter)

-Gardiner i skyvedører

-Nettingvegg

-Telefon forb premium

-Sidekoll. bak

-Parkeringsvarmer.

-Hengerfeste

-16" Vinterhjul

Leveres i løpet av Februar 2011 (håper jeg)

Lenke til kommentar

Men jeg ser for meg at el skyvedører og el bakluke blir operert med nøkkelen...

 

Jeg har heller ikke fått leveringsdato. Hyggelig om vi kan oppdatere hverandre på hva vi ender opp med av leveringsdatoer.

 

 

De opereres(åpnes og lukkes) med nøkkelen og knapp/håndtak på hhv bakluke og dører. Vi ville i utgangspunktet ha el.dører,men i en såkalt luksuspakke fikk vi el.dører,el.bakluke og nøkkelfri for knappe 10.000 NOK. Pakken inneholder for øvrig el.klappbare++++ speil,men det har jeg også i sportspakken.

 

Frykter at det er april før den kommer. Bare den kommer før påske :S

Lenke til kommentar

Det er nok ikke en tilfeldighet at de som skriver på et bilforum velger godt utstyrte modeller. Det er nok mange som kjøper billigste Sharan også, men jeg tviler på at de henger her noe særlig.

 

 

Jeg tror mange blir ganske godt utstyrt. Når man betaler minst 450.000 kr for en bil står man nok som regel i 50.000 ekstra for å løfte bilen opp på et anstendig luksuriøst nivå.

Highline blir etter mitt tips desidert mest solgte utgave. Noen og 20-tusen ekstra i forhold til Trendline gir god valuta for pengene.

Lenke til kommentar

Er egentlig enig med Captaincaos.

 

Jeg tror forumbruk blir mer og mer vanlig når man skal kjøpe ting, og at det ikke nødvendigvis betyr at man er helt hektet på bil. Se bare på akam...

 

Jeg har prøvd å bestille noen tillegg på bilen min, men får ikke skriftlig bekreftelse fra Møller. Irriterende.

Endret av Per69
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å bestille noen tillegg på bilen min, men får ikke skriftlig bekreftelse fra Møller. Irriterende.

 

Hva er det du føler du mangler?

Jeg kunne tenkt meg tofarget skinn. Den brunfargen på interiøret er veldig frekk sammen med brunt eksteriør.

Det var bare ca 5.000 ekstra,men vi måtte bare bremse med antall kryss på listen..

 

For øvrig lurer vi på å selge denne bilen og erstatte den med en identisk bil med 4Motion når dette blir tilgjengelig..

Endret av Captaincaos
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å bestille noen tillegg på bilen min, men får ikke skriftlig bekreftelse fra Møller. Irriterende.

 

Hva er det du føler du mangler?

Jeg kunne tenkt meg tofarget skinn. Den brunfargen på interiøret er veldig frekk sammen med brunt eksteriør.

Det var bare ca 5.000 ekstra,men vi måtte bare bremse med antall kryss på listen..

 

For øvrig lurer vi på å selge denne bilen og erstatte den med en identisk bil med 4Motion når dette blir tilgjengelig..

Nå vet ikke jeg når 4Motion kommer, men hvis det kommer i nærmeste fremtid, så høres dette litt dumt ut økonomisk sett. I det øyeblikket du kjører bilen ut av forhandleren vil den jo miste 30-50.000,- av sin verdi. Blir vel litt som å kaste penger ut vinduet eller? :dontgetit:

Lenke til kommentar

 

Nå vet ikke jeg når 4Motion kommer, men hvis det kommer i nærmeste fremtid, så høres dette litt dumt ut økonomisk sett. I det øyeblikket du kjører bilen ut av forhandleren vil den jo miste 30-50.000,- av sin verdi. Blir vel litt som å kaste penger ut vinduet eller? :dontgetit:

 

4Motion kommer mest sannsynlig når det som blir kalt 2012-modell kommer i butikken. VW starter vanligvis produksjonen av neste års modell om sommeren. Dvs at man kan forvente å få en slik bil i september.

 

Ja,det kommer selvsagt an på merpris og hva vi kan få for den jeg omtaler i denne tråden,men 4-5 måneders leveringstid+at vi har kjøpt bilen med meget høy rabatt gjør at dette ikke trenger bli en helt håpløs affære.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt sportspakken med DCC og elektriske seter, samt el. speil, mørke ruter etc. Og Jarama felger.

Muntlig bekreftet.

 

Jeg ville også vært interessert i 4motion, men vi føler at DSG er viktigere. Evt utskiftning blir ikke aktuellt før kombinasjonen med både DSG og 4motion kan fåes.

 

Forøvrig synes jeg at bilen blir mer enn kostbar nok, og hvilket tillegg som ville kommet med 4motion og DSG er jeg usikker på. Antakelig vil det kun komme på en 170 variant, slik at vi må legge til 36' for 170hk, og så 30? for 4motion.

 

Uansett er det meg bekjent kun signalisert at Sharan vil komme med 4motion.

 

Ellers er NCAP testen offentliggjort:

 

http://www.euroncap.com/results/vw/sharan/2010/407.aspx

Endret av Per69
Lenke til kommentar

Spennende. Fant akkurat noe slikt på et tysk forum, men er usikker på om det bare er løse rykter.

 

Men jeg synes det virker noe merkelig at Sharan skal få 140 DSG 4motion, når Passat ikke får det. På Passat må du opp i 170 både på gamle og nye modellen for å få DSG 4motion...

 

Uansett dette vil tiden vise. Jeg gleder meg til ny bil! :thumbup:

Endret av Per69
Lenke til kommentar

Spennende. Fant akkurat noe slikt på et tysk forum, men er usikker på om det bare er løse rykter.

 

Men jeg synes det virker noe merkelig at Sharan skal få 140 DSG 4motion, når Passat ikke får det. På Passat må du opp i 170 både på gamle og nye modellen for å få DSG 4motion...

 

Uansett dette vil tiden vise. Jeg gleder meg til ny bil! :thumbup:

 

 

Dette forklares utifra at 140 hk er den desidert mest solgte motoren.

 

På en tysk side la man ut liste over hvilke motorer/drivlinjer man hadde laget modellnummer for. Blant disse var 2,0TDI 4M 140 hk med og uten DSG. Foruten disse var det en 136 hk 2,0 TDI, Om det er en Belgia-versjon eller en BlueMotion-variant med mer ekstreme sparetiltak vites ikke.

 

...Superb kommer for øvrig med 140 hk DSG 4x4...

Lenke til kommentar

140 er vel mest solgt i Passat også. Kjøper ikke helt det argumentet. Dessuten veier jo Sharan mer enn passat...

 

Jeg har forstått det slik at automat og 4hjulsdrift er en kombinasjon som tradisjonellt henger sammen med dyre biler, og trenger litt ekstra kraftreserver. Derfor har det hittil kun vært tilgjengelig på de største motorene.

Men for all del, fint om det kommer!

 

136 hk også ja... Fint at vi kan forvente litt nytt etterhvert, da, men litt surt om 140 4M DSG lanseres nå.

Endret av Per69
Lenke til kommentar

Jeg har forstått det slik at automat og 4hjulsdrift er en kombinasjon som tradisjonellt henger sammen med dyre biler, og trenger litt ekstra kraftreserver. Derfor har det hittil kun vært tilgjengelig på de største motorene.

 

På forrige Sharan var det vel ikke slik. Der kom 4Motion på 115 TDI og ikke på 140. Riktignok fikk man 2,8 V6 med 4Motion og Tiptronic,men det var en nisjemodell.

Det er vel også slik at dersom man bare tilpasser 4WD til toppmodellene,vil ikke det bli regningssvarende. Utviklingskostnadene er nok såpass høye at det trengs litt volum. VW med 4Motion er i så måte ikke noen suksess. Søker man etter brukte Golf VI med 4Motion på f.eks mobile.de får man forbausende få treff.

For øvrig får jeg veldig lyst på 4Motion når jeg kikker ut vinduet. Kombiansjonen av fullastet MPV og FWD er ikke bra. Det blir lite vekt over drivhjulene. En kollega av meg har en Galaxy som brukes som taxi. Den er det dårlig framkommelighet på dersom man har folk i rad nummer 3.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var årets priser på VW Sharan klare.

En økning i engangsavgiften på ca 2000 kr og en økning på 3-4000 kr til forhandler/importør. Det positive er at man nå tilbyr 2 teknikkpakker med ganske stor besparelse i forhold til løst kjøpt utstyr. Hva teknikkpakke 1 inneholder fremkommer ikke av prislisten,men pakke 2 inneholder p-assist,el.bakluke og keyless. Pris 12.500. Kjøpt løst kr 16.900. Mitt kjøp i Danmark er dermed ikke fullt så gunstig som tidligere,men fortsatt mer enn bra. For øvrig nærmer leveringstiden seg ett halvt år...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...