Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Sharan 2011, kjøpsråd?


Per69

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg har fulgt denne tråden som anonym i måneder, og har satt stor pris på all den informasjonen som har kommet gjennom tråden. Jeg har faktisk kommet så langt som nesten å bestille en Sharan highline 4m 7s 2012 dyp sort perlmet.

Jeg har fått et tilbud på litt over 600, nærmere bestemt 612. Men er litt usikker på om jeg har fått en god pris eller ikke.

Jeg har fått følgende utstyrspakke til bilen:

 

2 barneseter integr. bak utv. 1.rad

Tonede vinduer bak

Parkeringsvarmer med fjernbetjening

telefonforb. premium

Media-in m/usb - adapterkabel

rcd 510 mp3 8 høytalere

elektriske skyvedører

solgardin skyvedører

skinn vienna

el.pakke for sports/komfortseter

adaptive bixenlys m/led

innfellbart hengerfeste

teknikkpakke 2

klimapanel 2.seterad

Panoramasoltak

16" vinterdekk på alufelger

takboks i svart inkl. stenger

 

Det er mye penger for en bil, men etter å ha prøvekjørt en enklere utgave, så tror jeg absolutt at det er verdt pengene. Er nesten 90% klar til å bestille den i løpet av en uke eller to, så det hadde vært greit med tilbakemeld om det er en grei pris og om det er noe jeg har glemt. Jeg skal bestille skvettlapper både fremme og bak :-) Men utover dette..Jeg forventer å få den levert i november/desember om jeg bestiller den!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg kikket raskt gjennom listen din.

 

Jeg synes bilen blir adskillig "bedre" med Highline og litt "åpenbart" utstyr. Så jeg er enig, men det skjønte du da du så hva jeg bestilte. Det er verdt det, selv om prisen blir latterlig høy.

 

Parkeringssensor så jeg ikke. Jeg liker den. Jeg liker rygge-kameraet også. Genialt hvis du skal feste henger... eller rygge der det finnes barn etc.

 

Innklappbare sidespeil er i el setepakken?

 

Få bagasjeromsmatte for 5 og syvseter med. Begge passer. I tillegg gummimatter for bakerste seterad. Tror jeg skrev nummerne tidligere i et innlegg.

 

Nettingvegg for å hindre last i å komme inn i kupeen? Jeg har det. Kjekt for å unngå følgeskader på passasjerer dersom det smeller... Det var en brannmann som fortalte meg om en kollisjon der de hadde hermetikkbokser baki. De hadde overlevd dersom de hadde sikret lasten var budskapet... Det samme gjelder jo for alt vi putter inni; dagligvarer, spade, øks, sag, drill, anker, karabinkroker, tomflasker... you name it.

 

Panoramatak savner jeg ikke, ref takboksen du bestiller.

 

Jeg er litt usikker på RCD 510 vs 315 med navi for omtrent lik pris. Men jeg liker skjermstørrelsen på 510.

 

Pris - Vet ikke helt. Det virket ikke som de følte de trengte å gi noe rabatt for å selge bilen da jeg kom... Men jeg fikk jo litt.

Prøv å høre med en annen norsk forhandler og se hvilket tilbud de kommer med.

Endret av Per69
Lenke til kommentar

Hei Per,

 

Du skal ha takk for tipsene. Er helt enig mtp sikkerheten i kupeen. Har fått lagt på skvettlapper, nettingvegg og bagasjeromsmatter.

 

Jeg har valgt begge teknikkpakker. De inneholder:

 

12-veis el.justering av forseter, førersete med memory, el.korsryggstøtte, utv.innklappbare sidespeil og belysning i fotrom foran og bak. Kun i kombinasjon med skinninteriør. Skuffer under forsetene og nedfellbart pass.sete foran bortfaller med 12-veis elektriske seter.

 

teknikkpakke 2 som innholder elektrtisk bakluke, parkassist og keyless acces.

 

Tror dette blir en grombil.

 

Etter hva jeg kan forstå, så skal jeg ha fått litt rabatt på utstyret og litt på bilen.

 

Skal prøve å innhente tilbud fra andre Norske forhandlere. Jeg ser at de tar 16000 i transportkostnader for bilen. syntes at det er ganske mye.

Lenke til kommentar

Hei Per,

 

Du skal ha takk for tipsene. Er helt enig mtp sikkerheten i kupeen. Har fått lagt på skvettlapper, nettingvegg og bagasjeromsmatter.

 

Jeg har valgt begge teknikkpakker. De inneholder:

 

12-veis el.justering av forseter, førersete med memory, el.korsryggstøtte, utv.innklappbare sidespeil og belysning i fotrom foran og bak. Kun i kombinasjon med skinninteriør. Skuffer under forsetene og nedfellbart pass.sete foran bortfaller med 12-veis elektriske seter.

 

teknikkpakke 2 som innholder elektrtisk bakluke, parkassist og keyless acces.

 

Tror dette blir en grombil.

 

Etter hva jeg kan forstå, så skal jeg ha fått litt rabatt på utstyret og litt på bilen.

 

Skal prøve å innhente tilbud fra andre Norske forhandlere. Jeg ser at de tar 16000 i transportkostnader for bilen. syntes at det er ganske mye.

 

Jeg vet ikke helt med prisen. Det er vel kanskje ikke slik at de hiver bilen etter deg når de har så store leveringsproblemer? Uansett er det en kongebil. Jeg har ikke "Vienna",men syns alcantara/skinn også ser veldig pent og eksklusivt ut.

Jeg har også sportspakke for highline. Det gjør bilen mye mer retningsstabil,men selvsagt hardere. Når det er sagt så er Sharan så ekstremt komfortabel i utgangspunktet at dette neppe vil oppleves negativt.

 

Synd at 4M ikke kommer med DSG. Det ville vært en absolutt innertier. Gjerne med BiTDi på 200 hk ;)

Lenke til kommentar

 

Få bagasjeromsmatte for 5 og syvseter med. Begge passer. I tillegg gummimatter for bakerste seterad. Tror jeg skrev nummerne tidligere i et innlegg.

 

 

 

Hmm.

Jeg bestilte matte til bagasjerommet som måtte passe i 5-seters konfigurasjon. Da endte de opp med det lille trauet for 7 seter. De gjør et nytt forsøk nå... (Møller Drotningsvik)

 

Ellers har jeg ikke nettskillevegg,men et nett i selve bagasjerommet som jeg spenner over ting,eller bruker det som en slags "hengekøye" for ting og tang..

Lenke til kommentar

Jeg får svar fra selger at bilen allerde kommer med Komplette gummimatter i kupeen som standard fra selger :-)

Ekstra skvettlapper skal de ha 1200 pr. stk for, men det vil nok være verdt det.

 

Er forøvrig helt enig med Captaincaos mtp dsg-gir. Hadde virkelige lyst på det, men 4m kommer kun med manuelt gir.

 

De tar NOK Kr. 2150 for nettingvegg til bilen, så det er ikke noe ublu pris. Vi er ofte syv i bilen, har touran i dag, og lurer på om det er lett å montere på nettingveggen. Et nett kan være greit å ha også, for å sikre lasten.

Lenke til kommentar

Flott, du har spurt, de sier bilen kommer med gummimatter for bakerste setrad som standard, så dersom de mangler burde det være en smal sak for dem å hoste opp noen til deg gratis.

 

Nettingveggen er etter min mening enkel å slå opp og ned. Det tar egentlig kun noen sekunder til et halvminutt hvis jeg kløner litt. Den har en bjelke oppe og en nede som har ledd på midten med en rød låseknapp. I tillegg barduneres den i festekrokene. Nokså idiotsikkert, og den pakkes sammen og blir nokså kompakt pga leddene. Den finmaskede nettingen sees i bakspeilet når man kjører.

 

Nettet på gulvet er sikkert bra og gjør vel omtrent samme jobben det også, uten at jeg har sett det.

 

Jeg fikk skvettlappene i hånden, med beskjed om hvor enkelt det var å feste dem, men når jeg så på monteringsanvisningen og lappene så jeg at man måtte bore skruehull i bilen selv. Underfra. Da betalte jeg de 850 ekstra som Møller skulle ha for å feste dem.

 

Ja, DSG+4Motion hadde jeg kjøpt om det var mulig, jeg og. Synd at VW ikke vurderer dette markedet som interessant.

 

Du får en flott bil her!

Endret av Per69
Lenke til kommentar

hehe Per. Skvettlapper i hånden er ikke noe for meg. Jeg har ti tommeltotter når det kommer til slike ting, så jeg satser på ferdigmontert.

Jeg går for nettingsvegg og ferdigmonterte skvettlapper.

 

Dersom jeg ikke leser det helt feil, så er den ene pakken, sportspakken. Men jeg må innrømme at når jeg prøvekjørte den, var den veldig konfortabel og stille. Eneste jeg syntes bråkte litt, var klimaanlegget. Men det kan skyldes at jeg prøvekjørte den i vinter og var syv i bilen.

 

Jeg så liltt på oppbevaringspakkene...1 og 2. med oppbevaringsrom og skuffer, kaffeholdere osv. til bilen. Har dere bestilt dette? Er dette noe jeg bør ta med?

Lenke til kommentar

Jeg så liltt på oppbevaringspakkene...1 og 2. med oppbevaringsrom og skuffer, kaffeholdere osv. til bilen. Har dere bestilt dette? Er dette noe jeg bør ta med?

 

Begge pakkene er standard på Highline. Oppbevaringsrom under forseter faller bort dersom du velger sportspakke som inkluderer el.seter.

Lenke til kommentar

Hei Captaincaos. Det stemmer. jeg så ikke godt nok etter på den tekniske listen over bilen. noen fordeler må jo det være med en highline :-)

 

sportseter/understell ligger i den ene pakken jeg har bestilt, noe som jeg ikke var helt klar over. hehe.. kjekt med litt positive overraskelser også :-)

 

Ellers fikk jeg svar fra selger at han hadde aldri hørt makan til service mtp Per sine skvettlapper. Han ville aldri ha gitt ut en ny bil på den måten. Men det sier de vel alle :-) de prøver vel å tyne oss kjøpere for mest mulig penger.

 

Nå sitter jeg igjen med den mest komplette bil jeg kan få. Alt av tenkelig og utenkelig utstyr er i bilen. Men jeg ble overrasket over at den ikke kom med tyverialarm. Men er nå bestit.

 

Med skvettlapperx4, nettinggitter og tyverialarm fikk jeg en pris på 7.500. Dette gir meg 800,- i rabatter. Det er da litt å ta med seg :-) penger her og penger der, blir litt i lengden.

 

tilsammen med rabatter og alt tenkeig og utenkelig utstyr har jeg nå fått et tilbud på 620 ferdig levert.

 

Spørsmålet blir dermed. kjøpe eller ikke. Er bilen verdt pengene?

 

Hva sier dere som allerede har bilen? Er dere fornøyd?

Lenke til kommentar

 

Spørsmålet blir dermed. kjøpe eller ikke. Er bilen verdt pengene?

 

Hva sier dere som allerede har bilen? Er dere fornøyd?

 

 

Nå betalte jeg mye mindre for bilen enn det du gjør,men jeg har ikke 4M. Uansett er det en kanonbil. Er strålende fornøyd på alle måter. Eneste jeg kanskje ville valgt annerledes er at jeg burde valgt oppvarmet frontrute og det hadde vært ok med ryggekamera. Det er fryktelig langt bak til hekken :S Jeg har også Parkassist,men det oppfatter jeg foreløpig mer som en gadget. Media In for iPod kunne vi nok spart oss. 230 voltuttak i baksetet er greit å ha.

Kunne selvfølgelig også tenkt meg 170 hk,men så lenge vi lever i Norge koster det mer enn det smaker...

Lenke til kommentar

hvor mye mindre betalte du for bilen din?! argh..kjenner jeg blir litt usikker her.. hehe.. det er ca. 45000 i forskjell mellom en bil med og uten 4m. 4m begynner med listepris på 518 for 7s.

 

Vil ha den beste prisen jeg kan få `:-)

Lenke til kommentar

hvor mye mindre betalte du for bilen din?! argh..kjenner jeg blir litt usikker her.. hehe.. det er ca. 45000 i forskjell mellom en bil med og uten 4m. 4m begynner med listepris på 518 for 7s.

 

Vil ha den beste prisen jeg kan få `:-)

 

Jeg kjøpte min bil hos VW-forhandler i Danmark. Betalte vel ca 505.000+reise. Da har jeg bare 2 års garanti.

Du har vel kanskje lest specsene på min bil,men det er uansett en 140 TDI DSG HL med ca 90-100.000 i ekstrautstyr.

I Danmark får man av forståelige grunner ikke Sharan med 4M :))

Standardutrustningen i Danmark er nesten identisk med norsk utrustning. Danskene har ikke DAB som standard,men de har sideairbags bak. Det er vel det hele.

 

Dinbilpartner.no vil snart tilby Sharan fra England. Den kommer nok til å bli billig,men foreløpig finnes det ingen 4M der heller..

Endret av Captaincaos
Lenke til kommentar

Ja, du har lagt på like mye ekstrautstyr som meg på bilen :-) En må nesten det, når en skal ha en komplett bil. Så prisen blir ikke så ille da, sett under norske øyne.

 

Jeg har bestemt meg. Jeg bestiller bilen i neste uke!! Så får jeg levert den i November en gang!!

 

Skal gi dere et vink når jeg har fått den!!

 

Dette blir bra!!

Lenke til kommentar

Jeg betalte (etter rabatt) noe over 600 med skvettlappene :roll:.

Jeg synes dermed prisen du får ikke virker urimelig.

 

Jeg er svært fornøyd med bilen. Du får en topp bil. Jeg hadde ikke nølt med å kjøpe samme bil om igjen, dog muligens med etpar småendringer som skissert under:

 

Jeg kan jo oppsummere min bil med ekstrautstyr for 100':

 

2.0 TDI DSG Highline 7seter


  •  
  • Indiumgrå
  • Parkeringsassistent med ryggekamera (Kameraet er genialt og brukes daglig!)
  • Nettingvegg
  • Premium Bluetooth (Dette må man ha!)
  • RCD 510 DYNAUDIO 300watt(var grundig lei standard stereoen i forrige bil og hadde lovet meg selv dette)
  • Media-In IPOD (dette bruker vi en del)
  • Climatronic 3 soner (rart det ikke er standard på highline)
  • Parkeringsvarmer med fjernbetjening
  • 2 barneseter integrert
  • Skinn Vienna (Igjen noe man MÅ ha med mange barn etter min mening)
  • Solgardin skyvedører
  • Elektriske skyvedører (igjen rart dette ikke er standard på Highline)
  • Innfellbart hengerfeste
  • Elektriske sports/komfortseter
  • El. Innklappbare speil
  • Tonede vinduer bak
  • Dynamisk understell (egentlig neppe verdt det)
  • Sidekollisjonsputer bak (Burde jo også vært standard)
  • Bi-Xenon
  • bagasjeromsmatte 5 seter (hard)
  • bagasjeromsmatte 7 seter
  • Vinterdekk continental pigg
  • Xion 17" felger for vinterhjul
  • Jarama 17" felger for sommer

 

Ting som skulle vært med:


  •  
  • El bakluke

 

Ting jeg ville kjøpt om det var tilgjengelig:


  •  
  • Integrert garasjeport åpner (men jeg fikk en grei 3-kanls fra Marantec i sigarettenneren likevel...)
  • 4Motion i kombinasjon med DSG...
  • Adaptiv cruise control

 

Jeg ville kjøpt bilen i Norge om igjen fordi jeg absolutt vil ha (minst) 5års garanti.

 

Om bilen er verdt det? Ja, den er det for meg :thumbup: .

Endret av Per69
Lenke til kommentar

Hei Per,

 

takker for innspillet. Ser at jeg har det samme utstyret som deg, bare med panoramtak og skiboks - et paradoks :-) Men dog. Jeg skal bestille meg bil på tirsdag :-) er blitt ganske overbevist, selv om det er litt penger.

 

Nå gjenstår det bare å se om de klarer å levere den i år. Selgeren sier at det ikke skal ta mer en fire måneder, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves :-)

 

Jeg er litt usikker på hvor godt stereoanlegg jeg har fått til bilen. Men det virker ganske greit..

Lenke til kommentar

Jeg må bare si det. Er rimelig skuffet over utviklingen.

Var hos bilforhandleren i går og tenkte at jeg skulle bestille bilen. Så går vi gjennom alt sammen en siste gang, og hvor jeg tilfeldig tar opp dette med ryggekamera og dette med forlenget leveringstid av bilen. Han svarer med å si at det ikke var noe problem, da bilen jeg har bestilt, ikke har det.

 

Her har jeg forhandlet meg frem til en pris på en bil med alt tenkelig og utenkelig utstyr, noe som jeg har nevnt til ham mang en gang, og så har han ikke tatt opp dette før vi holder på å bestille bilen. Møller har satt en sperre på å bestille bil med ryggekamera frem til uke 45. Dvs at jeg ikke får bilen før i februar/mars.

 

Takk og pris for at dere har snakket om dette. Jeg trodde de bare kunne ettermontere kamera når de fikk produsert det, men neida. Det gjelder kun biler som allerede er bestilt før problemene med kamera.

 

jaja, slik går dagene :-)

Lenke til kommentar

Kjipt. Det finnes flere tredjepartsleverandører og løsninger, men det kan jo hende tredjepartsløsningene også kommer fra samme produsent egentlig. Og etter det jeg hører er det jordskjelvet i Japan som satte dem ut av spill, så man må jo ha sympati for deres situasjon.

 

Uansett synes jeg fabrikkmontert og integrert blir penere og ryddigere enn tredjeparts.

 

Det er jo ikke umulig at det kan ettermonteres for en uforskammet sum lapper. Kanskje man kan få det ettermontert i Tyskland en gang for en litt mindre neve euro?

 

Pussig at de ikke er villige til å strekke kabler engang, men Møller fremstår jo generelt som veldig firkantet. Men det kan hende de egentlig har sine gode grunner.

 

Men nå er nok sikkert bilen strålende uten kamera også. Sensorene gir jo mye info, og sikten bak er langt bedre enn fryktet.

 

Husk også at kameraet fjerner DAB-radioen.

Endret av Per69
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...