Gå til innhold

Må jeg betale for nytt SIM-kort?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg klarer ike å sende SMS med mobilen min. Det funket i månedsvis, men så plutselig får jeg ikke sendt lengre. De bare legger seg i ut-boksen.

 

Mobilt bredbånd, mottak av SMS og samtaler virker.

 

NetCom kundeservice anbefalte nytt SIM-kort, som de lovet å sende.

En uke senere har jeg ennå ikke mottatt noe.

Jeg tror de har fått litt rot i systemet i forbindelse med at jeg også har bestillt et SIM-kort for mobilt bredbånd.

 

Uansett. I dag sa supporten at jeg burde gå til en forhandler, så lager de nytt SIM-kort umiddelbart.

Dette krever de betalt for.

 

Jeg protesterte. SIM-kortet som jeg allerede har er kun 1,5 år gammelt.

Er det rett at jeg skal betale for et nytt? Det er ikke min feil at det gamle var av dårlig kvalitet.

Dessuten har jeg ingen beviser for at nytt SIM-kort løser problemet mitt.

Å sende ut nytt SIM-kort ser ut til å være teleselskapenes universsalløsning, men det har aldri hjulpet meg ved tidligere henvendelser. Jeg tenker tilbake til da mobilt bredbånd streiket og jeg brukte TalkMore...

 

Jeg har altså begrenset tro på at nytt SIM-kort hjelper, og ønsker av prinsipp ikke å betale for dette.

All annen elektronikk skal vare i 5 år. Men support-mannen sa at dette ikke gjalt SIM-kort.

 

Kan jeg kreve gratis SIM-kort?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen butikker tar 100-200kr for å konfigurere nytt sim-kort. Nå kjenner eg ikke til om kortene går under forbruksvare eller om den har begrenset levetid (2 år). Men eg kan aldri tenke meg at det er 5 år på et slikt kort, eg har aldri vært borti slike reklamasjonskrav.

 

Det som slår meg i denne saken er at det kan mest sansynligvis være rot i datasystemene til operatøren din, i såfall er det bare den som kan rette opp i feilen. Ring operatøren og få dei til å lage sak til teknikerene på tlfnr ditt.

Lenke til kommentar

Jeg tror heller jeg ringer om igjen og satser på å få en annen operatør.

Han virka lite samarbeidsvillig. De skulle sendt driten for en uke siden, men han beklaget ikke engang. Og jeg har ikke sendt en tekstmelding på lenge.

Ble frista til å bytte tilbake til TalkMore.

 

Men jeg ønsker å vite hvor lenge et SIM-kort er ment å vare.

Jeg er uenig i at et SIM-kort ikke skal vare i 5 år. Jeg bytter kun SIM-kort når jeg bytter operatør. Jeg bytter telefon oftere enn SIM, og telefoner skal vare i 5 år.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg tror heller jeg ringer om igjen og satser på å få en annen operatør.

Han virka lite samarbeidsvillig. De skulle sendt driten for en uke siden, men han beklaget ikke engang. Og jeg har ikke sendt en tekstmelding på lenge.

Ble frista til å bytte tilbake til TalkMore.

 

Men jeg ønsker å vite hvor lenge et SIM-kort er ment å vare.

Jeg er uenig i at et SIM-kort ikke skal vare i 5 år. Jeg bytter kun SIM-kort når jeg bytter operatør. Jeg bytter telefon oftere enn SIM, og telefoner skal vare i 5 år.

 

Stinger169: Det er ikke noe som heter forbruksvare i fkjl.

 

Men tilbake til det jeg quoter - du kan ikke basere logikken på at et simkort som er et plastkort med en chip skal vare like lenge som en mobil, utelukkende fordi det finnes en dom som tilsier at telefonen har reklamasjonstid på 4 år (minnes jeg dommen rett). Jeg er ikke helt uenig med deg, kortet er ikke så påvirket i mine øyne at det skal dø helt uten videre kjappere enn andre. Mine simkort er minst 2 år gamle uten at det har påvirket, men jeg bytter operatør oftere enn deg kanskje, da jeg er en god anelse gjerrig av meg :)

 

Men jeg tror uansett ikke løsningen på problemet for deg er å reklamere, mer finne en med en viss kundeserviceinnstilling. Kortene er ikke så dyre for operatøren skulle jeg tro?

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke betale for at det forrige kortet de sendte var dårlig.

Særlig siden jeg har så dårlig erfaring med nye SIM-kort. Min erfaring er at nytt SIM-kort betyr "jeg gidder ikke snakke mer med denne kunden".

 

Det verste er hvis jeg betaler for ny SIM, og problemet lå i en server hele tiden, som hos TalkMore.

 

Bare det at de har holdt meg for narr i en uke og sagt at kortet er sendt (uten å nevne at det koster noe, og uten å faktisk sende det) rettferdiggjør gratis kort og noen gratis ringeminutter.

 

Sur på NetCom nå. Hvis Telenor mener alvor med å oppgradere alle sine sendere til 4G, er jeg i hvert fall ikke i tvil lengre.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke betale for at det forrige kortet de sendte var dårlig.

Særlig siden jeg har så dårlig erfaring med nye SIM-kort. Min erfaring er at nytt SIM-kort betyr "jeg gidder ikke snakke mer med denne kunden".

 

Det verste er hvis jeg betaler for ny SIM, og problemet lå i en server hele tiden, som hos TalkMore.

 

Bare det at de har holdt meg for narr i en uke og sagt at kortet er sendt (uten å nevne at det koster noe, og uten å faktisk sende det) rettferdiggjør gratis kort og noen gratis ringeminutter.

 

Sur på NetCom nå. Hvis Telenor mener alvor med å oppgradere alle sine sendere til 4G, er jeg i hvert fall ikke i tvil lengre.

Jeg ville ha sendt dem en mail om problemstillingen og supporten deres, og gitt dem en sjanse til å bestemme seg om hva policyen deres egentlig er på dette. Mener de virkelig at det er kundens ansvar, så hadde jeg gått til en konkurrent på dagen av prinsipp.

Lenke til kommentar

Eg mener det er rimelig å forvente at et SIM-kort skal fungere i vesentlig lengre tid enn 2 år, mao 5 års reklamasjonstid. SIM-kortet ligger beskyttet inni telefonen, har ingen bevegelige deler og blir ikke utsatt for mye slitasje. Basert på dette så mener eg at et SIM-kort skal fungere lenge.

 

Men, det er forskjell på SIM-kort. Både funksjonsmessig og spesifikasjonsmessig. Derfor er det tilfeller hvor man for eks får flere tjenester hos operatøren sin at disse ikke fungerer med eldre SIM-kort, og man må derfor bytte. Dette kan også være tilfelle dersom operatøren oppgraderer nettet sitt eller du bytter til en telefon som krever spesifike SIM-kort.

 

I disse tilfellene så er eg litt usikker på hvem som skal betale for nytt kort, bortsett fra når kortet slutter å fungere av seg selv(defekt kort) eller operatøren endrer noe uoppfordret slik at kortet får færre funksjoner. Da er det operatøren som skal stå for den kostnaden.

Lenke til kommentar

Har snakket med hjelpsomme NetCom-kundebehandlere 3 ganger i dag.

Det gikk stort sett ut på at de har oppdaget at en tjeneste er slått av, muligens i forbindelse med at en operatør har slurvet litt da jeg bestillte tvilling-SIM for laptopen min.

SMS-tjenesten var visst slått av, hva nå det betyr.

 

Dette skjedde to ganger, men operatør nummer to mente å ha oppdaget noe som #1 hadde oversett.

Like fullt, etter 10 minutter og en reboot, kunne jeg fortsatt ikke sende SMS.

 

Med tredje operatør avtalte jeg at det blir sendt nytt SIM-kort. Gratis, fordi jeg har en forsikring som jeg ikke husket at jeg hadde :-)

 

Får se om det virker, da.

Lenke til kommentar

Har snakket med hjelpsomme NetCom-kundebehandlere 3 ganger i dag.

Det gikk stort sett ut på at de har oppdaget at en tjeneste er slått av, muligens i forbindelse med at en operatør har slurvet litt da jeg bestillte tvilling-SIM for laptopen min.

SMS-tjenesten var visst slått av, hva nå det betyr.

 

Dette skjedde to ganger, men operatør nummer to mente å ha oppdaget noe som #1 hadde oversett.

Like fullt, etter 10 minutter og en reboot, kunne jeg fortsatt ikke sende SMS.

 

Med tredje operatør avtalte jeg at det blir sendt nytt SIM-kort. Gratis, fordi jeg har en forsikring som jeg ikke husket at jeg hadde :-)

 

Får se om det virker, da.

 

Tror du har møtt feil person. Har vært i kontakt med netcom flere ganger og har alltid fått tilsendt gratis simkort uavhengig av type abb eller tillegg tjenester.

Flere kjente som kjøpte seg iphone4 som da trengte fikk beskjed om å stikke innom forhandler og kjøpe nyttsim og de skulle bare sende kopi av kvittering og få kreditt pengene tilbake for summen de betalte i butikken,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...