Gå til innhold

GSV Garnisonen i Sør-Varanger (Grensejeger)


SuuntoCore

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å bli skarpskytter må man i en av disse avdelingene:

 

- Panserbataljonen --> KavEsk --> Patruljetroppen (PT)

Her er man satt opp med NM149 og HK417

 

- 2. Bataljon --> KavEsk

Her er man satt opp med NM149 og HK417

 

- Ingeniørbataljonen --> Pansret Ingeniør (PING)

Her er man satt opp med 12.7 MØR

 

 

Sikker? Du mener at det er bare speidere i GSV vel ?

 

http://www.youtube.com/watch?v=8o7_V9rtriA

 

Avdelinger med mange skarpskyttere/speidere:

 

Kampeskadronen

Panserbataljonen

HMKG

GSV

Jegerkompaniet

Endret av Major Pettersen
Lenke til kommentar

GSV er nå i istar miljøet, flere som har tatt turen derfra og over til Ebn. Så du kan på ingen måte påstå at GSV er en blindvei Jeger-en.

 

Edit: Men at pbn \ 2.bn stiller bidrag til intops en gang i blant er sant, og for å komme med der, så må man være i rette avdeling.

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ba om å komme til GSV på sesjon, og ble satt opp til Juli 2011-innrykket. Fikk beskjed om at endelig innkallelse skulle komme senest to måneder før innrykket. Er det noen som vet hvilken dato dette er på i år?

 

Når det gjelder fysisk form har jeg hørt at man ikke trenger være supermann, men ha et godt grunnlag og masse motivasjon. Satser likevel på å trene godt før oppmøte, jeg vil ikke risikere å havne i en administrasjon- eller transportstilling. Styrketrening med kroppsvekt, variert utholdenhetstrening og undervannsrugby (noe alle bør prøve forresten) holder meg i form.

 

Gleder meg som en liten unge, og håper på et sykt spennende år!

Lenke til kommentar

Ba om å komme til GSV på sesjon, og ble satt opp til Juli 2011-innrykket. Fikk beskjed om at endelig innkallelse skulle komme senest to måneder før innrykket. Er det noen som vet hvilken dato dette er på i år?

 

Når det gjelder fysisk form har jeg hørt at man ikke trenger være supermann, men ha et godt grunnlag og masse motivasjon. Satser likevel på å trene godt før oppmøte, jeg vil ikke risikere å havne i en administrasjon- eller transportstilling. Styrketrening med kroppsvekt, variert utholdenhetstrening og undervannsrugby (noe alle bør prøve forresten) holder meg i form.

Gleder meg som en liten unge, og håper på et sykt spennende år!

 

Må si meg enig i alt du sier, gleder meg sykt jeg også!

 

Forresten, når var du på sesjon?

Endret av Major Pettersen
Lenke til kommentar

 

Må si meg enig i alt du sier, gleder meg sykt jeg også!

 

Forresten, når var du på sesjon?

 

Oohh... Vanskelig å si. Det er en stund siden, men jeg syns å huske at det var tidlig i oktober på Madlaleiren. Hadde bestemt meg på forhånd at jeg ville til grensen, og med 8/9 på Psykisk(var det det de kalte det?) test og ingen problemer med kroppen, gikk det glatt :)

 

Likevel, fikk jeg en liten støkk da offiseren skrev under på papiret og sa: "Ja, nå er det ingen vei tilbake, lykke til". Det var først da det gikk opp for at: "Wow, jeg skal faktisk i militæret..."

Lenke til kommentar

 

Må si meg enig i alt du sier, gleder meg sykt jeg også!

 

Forresten, når var du på sesjon?

 

Oohh... Vanskelig å si. Det er en stund siden, men jeg syns å huske at det var tidlig i oktober på Madlaleiren. Hadde bestemt meg på forhånd at jeg ville til grensen, og med 8/9 på Psykisk(var det det de kalte det?) test og ingen problemer med kroppen, gikk det glatt :)

 

Likevel, fikk jeg en liten støkk da offiseren skrev under på papiret og sa: "Ja, nå er det ingen vei tilbake, lykke til". Det var først da det gikk opp for at: "Wow, jeg skal faktisk i militæret..."

 

Åja såpass, trodde du hadd vert nå nylig. Har nemlig mange kompiser som ønsket seg der, men som fikk beskjed om at det var fullt. Fikk 7/8 på psykisk og har heller ingen fysiske eller psykiske problemer. Man må vel nesten det for å gå igjennom. Hvor er du fra da theholes?

Endret av Major Pettersen
Lenke til kommentar

 

Åja såpass, trodde du hadd vert nå nylig. Har nemlig mange kompiser som ønsket seg der, men som fikk beskjed om at det var fullt. Fikk 7/8 på psykisk og har heller ingen fysiske eller psykiske problemer. Man må vel nesten det for å gå igjennom. Hvor er du fra da theholes?

 

Er fra Egersund, Rogaland. Hvor er andre folk fra?

Lenke til kommentar

 

Åja såpass, trodde du hadd vert nå nylig. Har nemlig mange kompiser som ønsket seg der, men som fikk beskjed om at det var fullt. Fikk 7/8 på psykisk og har heller ingen fysiske eller psykiske problemer. Man må vel nesten det for å gå igjennom. Hvor er du fra da theholes?

 

Er fra Egersund, Rogaland. Hvor er andre folk fra?

Bor i den vestligste kommunen i landet. Hvor er andre fra? Flere som skal nord?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...