Gå til innhold

GSV Garnisonen i Sør-Varanger (Grensejeger)


SuuntoCore

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har hørt at om man blir grensejeger er det ikke lenger slik at man blir satt til å gjøre alle oppgaver ved grensa, men at ting nå er mer spesialisert det vil si at en patrulje bare går patrulje, mens en annen patrulje bare står i tårn eller OP osv. Stemmer dette?

Lenke til kommentar

Jeg er på GSV nå(utdanning m innrykk nå i vinter). Kan godt svare.

 

Jeg har hørt at om man blir grensejeger er det ikke lenger slik at man blir satt til å gjøre alle oppgaver ved grensa, men at ting nå er mer spesialisert det vil si at en patrulje bare går patrulje, mens en annen patrulje bare står i tårn eller OP osv. Stemmer dette?

Lenke til kommentar

Jeg er på GSV nå(utdanning m innrykk nå i vinter). Kan godt svare.

Hei. Jeg lurer også på om det er noen Spesialutdanninger man kan ta enten etter eller under GSV. Er veldig ute etter en spesialutdanning som krever MYE, og som er krevende å kommer inn som. Men tydeligvis så må jeg møte som GSV under førstegangstjenesten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har hørt at om man blir grensejeger er det ikke lenger slik at man blir satt til å gjøre alle oppgaver ved grensa, men at ting nå er mer spesialisert det vil si at en patrulje bare går patrulje, mens en annen patrulje bare står i tårn eller OP osv. Stemmer dette?

Jeg er på grensa nå (1307 kont). Yes, det er mer spesialisering mot en type tjeneste, men fortvil ikke, man går gått patrulje selvom man er i OP-tårnet.. og man står der ikke i åtte timer. Det finnes fortsatt rimelighetens grenser her oppe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har hørt at om man blir grensejeger er det ikke lenger slik at man blir satt til å gjøre alle oppgaver ved grensa, men at ting nå er mer spesialisert det vil si at en patrulje bare går patrulje, mens en annen patrulje bare står i tårn eller OP osv. Stemmer dette?

Jeg er på grensa nå (1307 kont). Yes, det er mer spesialisering mot en type tjeneste, men fortvil ikke, man går gått patrulje selvom man er i OP-tårnet.. og man står der ikke i åtte timer. Det finnes fortsatt rimelighetens grenser her oppe.

 

Kan du anbefale en retning? Patrulje eller OP? :)

Lenke til kommentar

Kan du anbefale en retning? Patrulje eller OP? :)

 

Det kan man umulig si nå, det varier fra person til person. Personlig liker jeg OP-tjenesten godt, men det er også gøy med patruljering.

Dere velger retning mot slutten av GRKP/u, her får man mer inngående informasjon med hvordan konseptet fungerer i sin helhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Noen her som vet om det kommer en facebook-gruppe for innrykket til gsv sommer 2014? Jeg vet at garden har satt opp det.

Mange av de andre avdelingene har det også har jeg sett. Om det kommer vet jeg ikke, men det er vel uten tvil en god måte å samle info for dem som skal inn. I tillegg er det jo gøy å "stalke" fremtidige medsoldater :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kan du anbefale en retning? Patrulje eller OP? :)

 

Jeg var på grensen i 2012/2013, og da var det i alle fall ikke slik at man spesialiserte seg mot enten OP eller patrulje.

 

Nå er det nye stasjoner, så jeg vet ikke om det jeg kommer med nå er 100% riktig lenger.

 

Når jeg var inne i 2012/2013 så kunne man bli satt til enten sanitet, speider, patruljefører, samband, OPS, hundefører eller vongfører. (patruljefører, samband, speider og sanitet) er de man må ta dersom man vil være i en patrulje på grensen.

 

når det gjelder patruljen, så var det i alle fall slik at vi byttet på oppgaver mellom patruljene mens jeg var inne. Vi var på OP i 3 uker den ene perioden, mens vi var på rent patruljeoppdrag de neste 4 ukene. Det skal sies at vi også gikk patruljer mens vi var på OP.

 

Men som sagt, når jeg var inne var det seks grensestasjoner i motsetning til dagens 2(?) store, og derfor kan det hende de har et annet opplegg med spesialisering i dag enn hva som var saken for ett år siden.

Endret av dyyyreet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...