Gå til innhold

Høyre er det beste partiet!


Anbefalte innlegg

Spørs på øyet som ser. Om det blir et Høyre/FRP sammarbeid håper jeg iderlig at Høyre klarer å forhande seg frem til finansministeren pga FRP's pengepolitikk. Innen skole/utdanning har FRP mer eller mindre copy/pasta Høyres skolepolitikk, dog er ikke FRP like villig på forskningsfronten som Høyre.

 

Men selv mener jeg at et AP/Høyre sammarbeid kan være langt mer verdifult for Norge på lengre sikt om man kan få til mere friere tøyler, en annen finans, skole/utdanning- og helsespolitikk. Det som gjør FRP litt skummel med deres finanspolitikk er at de vil bare bruke mer uten å tenke på handlingsregelen..

 

- I alternativt statsbudsjett for 2010 ville FRP redusere statens utgifter med 17,9 milliarder og bruken av oljepenger med 1.5 milliarder. FRP vil også bruke oljepengene på langsiktige investeringer som utdanning, FOU, infrastruktur, innovasjon og vekstskapende skatteletter, imotsetning til de rødgrønne som helst vil forbruke de på flere offentlig ansatte og diverse regnskogsprosjekter. Er dette økonomisk uansvarlighet ifølge Høyre?

 

- En AP/Høyre regjering ville bare ha betydd status qoue og at ingenting ville ha forandret seg fra idag. Høyre ville ha latt seg villig presse mot venstre som under Bondevik 2 som ville betydd fortsatt forfall av veiene, fortsatt høye skatter og avgifter og et enormt byråkrati. Høyre trenger noe til høyre for seg som drar de i retning av en politikk for mer personlig frihet, lavere skatter og avgifter og investering ikke forbruk av oljepengene.

Er faktisk enig. Å samarbeide med sosialistene er noe jeg ser på noe som aldri vil skje, og vi er for uenige om alt for mye i tilleg. Heller FrP enn AP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyre? Blæh! Hva er det de egentlig VIL for noe her i landet annet enn å privatisere alt samt skape større klasseskiller ved å importere flere innvandrere og lette skatten på de rike?

Vi vil jo ikke ta inn flere innvandrere, vi vil faktisk skjerpe innvandringspolitikken her i landet, for det er jo alt for dårlig den dag idag.

 

Ellers vil vi endre på enhetsskolen, slik at norske elever kan bli bedre.

 

Det er mye annet også, men vi vil faktisk ikke privatisere alt i hele Norge heller, men vi vil at det skal være lov at det private skal konkurere med det offentlige. Så vær så snill og ikke sammenligne oss med DLF.

Lenke til kommentar

Høyre? Blæh! Hva er det de egentlig VIL for noe her i landet annet enn å privatisere alt samt skape større klasseskiller ved å importere flere innvandrere og lette skatten på de rike?

 

For å gi pasientene raskere helsehjelp og flere valgmuligheter vil Høyre:

 

  • gi flere pasienter mulighet til åbenytte private helsetilbud for det offentliges regning, slik at den som trenger nødvendig helsehjelp, kan få et tilbud så rasktsom mulig.
  • gi private aktører mulighet til å utføre flere oppgaver på vegne av den offentlige helsetjenesten, f.eks. drifting av sykehus, dersom dette bidrar til raskere og bedre helsehjelp for pasientene

pluss at det å benytte private tilbud koster mindre for det offentlige. Dette vil igjen si at man kan bruke mer penger der det trengs som for eksempel skole, eldre barnehager ect..

Og btw.. Uten private barnehager ville vi ikke ha vært i nærheten å ha full barnehage plass, samt at private barnehager scorer svært høyt på kvalitet. I 2009 presenterte TNS Gallup en spørreundersøkelse som ble gjennomført av barnehageforeldre. I 29 av 30 spørsmål om kvalitet stakk de private barnehagene av med seieren..

 

Den stigmatiseringen man har mot private er bare ren dårskap i bunn og grunn :)

 

Edit: Endring i ordlyd

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Konservatismen til Høyre mener jeg er negativ. Tidligere har de f.eks. vært mot både stemmerett for kvinner og stemmerett uavhengig av inntekt. Det som drar samfunnet framover er liberalisme, og ikke konservatisme. Høyre er både konservative og liberale, og da blir de mest opptatt av å beholde eksisterende liberale verdier framfor å dra samfunnet framover. Derimot kan jeg si meg enig i at Høyre har god politikk på mange måter. :)

Lenke til kommentar

Konservatismen til Høyre mener jeg er negativ. Tidligere har de f.eks. vært mot både stemmerett for kvinner og stemmerett uavhengig av inntekt. Det som drar samfunnet framover er liberalisme, og ikke konservatisme. Høyre er både konservative og liberale, og da blir de mest opptatt av å beholde eksisterende liberale verdier framfor å dra samfunnet framover. Derimot kan jeg si meg enig i at Høyre har god politikk på mange måter. :)

Synes ikke du skal dømme høyre etter hva de mente på starten av 1900-tallet. De har gjort ganske mye godt de siste 30 årene. Var det dumt at vi gikk vekk fra den ekstreme venstredreiningen på 70-taller og at de fikk igjennom reformer sånn at butikkene kunne være åpne lengre enn til 5.

 

Høyre har gått fra å være et rikmanspati, til et høyreparti som er for mer individuell frihet og mer personlig ansvar. Hva er galt med det?

 

Og aldri forstått hvordan privatsering har blitt et stygt ord i Norge. Privatisering i de fleste tilfeller betyr at staten finansierer private aktører for å tilby offentlige tjenester, fordi private aktører vil konkurere med hverandre og dermed tilbyr bedre tjenester enn staten ville ha gjort. Hva er galt med det?

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konservatismen til Høyre mener jeg er negativ. Tidligere har de f.eks. vært mot både stemmerett for kvinner og stemmerett uavhengig av inntekt. Det som drar samfunnet framover er liberalisme, og ikke konservatisme. Høyre er både konservative og liberale, og da blir de mest opptatt av å beholde eksisterende liberale verdier framfor å dra samfunnet framover. Derimot kan jeg si meg enig i at Høyre har god politikk på mange måter. :)

Synes ikke du skal dømme høyre etter hva de mente på starten av 1900-tallet. De har gjort ganske mye godt de siste 30 årene. Var det dumt at vi gikk vekk fra den ekstreme venstredreiningen på 70-taller og at de fikk igjennom reformer sånn at butikkene kunne være åpne lengre enn til 5.

 

Høyre har gått fra å være et rikmanspati, til et høyreparti som er for mer individuell frihet og mer personlig ansvar. Hva er galt med det?

Enig, det blir som å si at AP er kommunistisk (ettersom de var det en gang i tiden)

Lenke til kommentar

Skal hvertfall lese partiprogrammet og se om det endrer min oppfatning. De eneste gangene jeg har hørt noe ifra Høyre her i Oslo har det vært for å privatisere et eller annet, eller flytte noe ifra Oslo Øst til Oslo Vest, eller at Kristin Klemet har vært ute i media for å si at de sosiale godene i samfunnet må bort og at vi må synes synd på de rikeste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal hvertfall lese partiprogrammet og se om det endrer min oppfatning. De eneste gangene jeg har hørt noe ifra Høyre her i Oslo har det vært for å privatisere et eller annet, eller flytte noe ifra Oslo Øst til Oslo Vest, eller at Kristin Klemet har vært ute i media for å si at de sosiale godene i samfunnet må bort og at vi må synes synd på de rikeste.

Oslo er jo et flott eksempel når det gjelder skole! Det er de vi ser opp til i Buskerud Unge Høyre, ettersom de har fått til det vi vil i Buskerud.

 

At vi vil fjerne de sosiale godene er feil, vi var faktisk det partiet som innførte et trygdesystem i Norge, og vi syntes ikke synd på de rike, vi vil at de skal klare seg selv :) Så det er vel snarere tvert imot.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er vel det meste av kraftproduksjonen fortsatt eiet av det offentlige, at staten er en av de råeste kapitalistene er vel ikke noe nytt, kombiner dette med ett politisk ønske om høy pris på strøm som sørger for at man ikke engang moderniserer gamle kraftverk pga at man ønsker og skape strømmangel så ser man fort hvor dette bærer...... Man inndrar folks kjøpekraft via store utbytter til stat og kommuner.

 

Jeg tror vi finner ut med tiden at de drar en "Enron", at den norske vannmangelen tilsvarer Enron sin strategi om og stenge ned kraftverk med fiktive feil som unnskyldning for og skap kriser med skyhøye priser som resultat.

Lenke til kommentar

Men jeg er ikke fornøyd med Høyre, skulle ønske man fokuserte mer på og redusere staten sin innblanding i folks liv, rett og slett stole på at folk flest er fornuftige, vi trenger ikke og bli passet på som små barn fra vogge til grav, vi behøver ikke regulere alt til minste komma, kaste av oss den grå og triste sosialdemokratiske maodressen som kun kommer i størrelse medium......

 

Alt for mange i forvaltningen tror folket er til for statens ve og vel og at det som gavner staten automatisk gavner folket......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...