Gå til innhold

Høyre er det beste partiet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke at folk gidder stemme Høyre og lignende partier. Det er jo dørgende kjedelig! Konservatisme liksom? Hvordan klarer folk engasjere seg for konservatisme? "La oss engasjere oss i å ikke endre noe!". Herregud så meningsløst. Sånn sett har jeg tross alt mer respekt for ekstrem-liberalistene, som ihvertfall har noen visjoner og mener noe!

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk gidder stemme Høyre og lignende partier. Det er jo dørgende kjedelig! Konservatisme liksom? Hvordan klarer folk engasjere seg for konservatisme? "La oss engasjere oss i å ikke endre noe!". Herregud så meningsløst. Sånn sett har jeg tross alt mer respekt for ekstrem-liberalistene, som ihvertfall har noen visjoner og mener noe!

Ikke endre noe?! Er du stokk dum eller?! Det er da mye Unge Høyre vil endre på her i landet!

 

Jeg meldte meg inn med stor innflytelse av den gode skolepolitikken vår, samt at det en god taler på skolevalg ifjor!

 

Les programmet før du uttaler deg!

Lenke til kommentar

Ikke endre noe?! Er du stokk dum eller?! Det er da mye Unge Høyre vil endre på her i landet!

 

Jeg meldte meg inn med stor innflytelse av den gode skolepolitikken vår, samt at det en god taler på skolevalg ifjor!

 

Les programmet før du uttaler deg!

 

Javisst, Høyre vil pusse litt her og der. Men de vil ikke endre samfunnet i noen større grad. De vil ikke legge om utenrikspolitikken, de har ingen visjoner for byggingen av Norge for fremtiden osv. Det er bare snakk om å omrokkere litt på statsbudsjettet. Konservatismen som ideologi har alltid handlet om det, små justeringer. Kjedelig!

Lenke til kommentar

Ikke endre noe?! Er du stokk dum eller?! Det er da mye Unge Høyre vil endre på her i landet!

 

Jeg meldte meg inn med stor innflytelse av den gode skolepolitikken vår, samt at det en god taler på skolevalg ifjor!

 

Les programmet før du uttaler deg!

 

Javisst, Høyre vil pusse litt her og der. Men de vil ikke endre samfunnet i noen større grad. De vil ikke legge om utenrikspolitikken, de har ingen visjoner for byggingen av Norge for fremtiden osv. Det er bare snakk om å omrokkere litt på statsbudsjettet. Konservatismen som ideologi har alltid handlet om det, små justeringer. Kjedelig!

Du sier altså at det vi vil med skolen er småtterier? Skolen som Høyre vil ha er jo helt forskjellig fra dagens skole, hvor enkeltindividet er i fokus. Vi vil jo fjerne enhetsskolen, og lære opp elever i de forskjellige trinnene etter ferdighet. Dermed får man mer engasjerte elever, lærere og bedre utgangspunkt og læring!

 

Jeg har et helt leserinnlegg som jeg skrev på idag angående dette, så er nok vi vil gjøre med norsk skole, det er ihvertfall sikkert.

Lenke til kommentar

Kan ikke se at flere reformer ala nav virkelig vil gjøre hverdagen bedre for oss. Endringer er bra men bare når det har en grunn. At en politiker får en fiks ide om å gjøre noe for å vise handlekraft er jo bare sløseri av skattepenger. Samme ser jo vi i offentlige bygg, politikere vil vise handlekraft ved å bygge masse unødvendige bygg og åpne masse bruer ved småsteder, men vi ser ingen vilje til å vedlikeholde vei/bygg.

Lenke til kommentar

Jeg har diskutert skolepolitikk med en del lærere. Det som fremfor alt virker som et ønske fra deres side er å slippe flere reformer. De snakker om å endelig beherske nye reformer, for så å få nye reformer over hodet. Den tradisjonelle modellen ble byttet ut med reform 94, så kom høyreskolen, så kom SV-skolen.

 

Om det er noe jeg tror virkelig ødelegger skolegangen for barn og unge i Norge så er det antallet reformer. Uavhengig av hvilken reform som er best (det kan man diskutere i det uendelige) tror jeg stort sett at lærernes evne til å effektivt og godt lære fra seg begrenses kraftig av stadige tilpasninger til nye reformer.

 

Skole har blitt en politisk kasteball i Norge, der stadig nye regjeringer legger de siste fire årene til siden og begynner på nytt. Den eneste årsaken til at vi ikke fikk en skikkelig reform i 2009 var at de rødgrønne beholdt makten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Javisst, Høyre vil pusse litt her og der. Men de vil ikke endre samfunnet i noen større grad. De vil ikke legge om utenrikspolitikken, de har ingen visjoner for byggingen av Norge for fremtiden osv. Det er bare snakk om å omrokkere litt på statsbudsjettet. Konservatismen som ideologi har alltid handlet om det, små justeringer. Kjedelig!

Personlig synes jeg dette er langt å foretrekke fremfor radikale og moraliserende partier, som er villige til å ofre enkeltpersonens rettigheter for "en høyere sak". Egentlig tror jeg ikke en Høyre/FrP regjering vil gi fantastiske resultater, men blant to onder vil jeg velge jeg det minste.

Lenke til kommentar

Jeg har diskutert skolepolitikk med en del lærere. Det som fremfor alt virker som et ønske fra deres side er å slippe flere reformer. De snakker om å endelig beherske nye reformer, for så å få nye reformer over hodet. Den tradisjonelle modellen ble byttet ut med reform 94, så kom høyreskolen, så kom SV-skolen.

 

Om det er noe jeg tror virkelig ødelegger skolegangen for barn og unge i Norge så er det antallet reformer. Uavhengig av hvilken reform som er best (det kan man diskutere i det uendelige) tror jeg stort sett at lærernes evne til å effektivt og godt lære fra seg begrenses kraftig av stadige tilpasninger til nye reformer.

 

Skole har blitt en politisk kasteball i Norge, der stadig nye regjeringer legger de siste fire årene til siden og begynner på nytt. Den eneste årsaken til at vi ikke fikk en skikkelig reform i 2009 var at de rødgrønne beholdt makten.

Heldigvis er de inneforstått med flere aspekter i skolesystemet som kommer fra Høyre som SV tidligere har vært sterkt imot, bl.a karakterer på grunnskolen, tester for å se hvordan elevene ligger ann dele opp klasser etter nivå osv.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ville bare få sakt det!! Høyre FTW!

 

 

 

 

Hadde de ikke hatt den voldsomme elsken for EU og turt å ta et valg om hvem de vil samarbeide med så hadde de nok vært et bra parti ja. Dessverre får de ikke bestemt seg om de vil samarbeide med FRP eller mikropartiene KRF og Venstre.

 

 

 

Lenke til kommentar

Et tips.. Høyre har sagt i flere år nå at de er villige til å sammarbeide med alle som føre an en god borgelig politikk. Alt fra AP til FRP.

 

Så de er nok heller de som venter på respons fra andre partier om de vil sammarbeide med Høyre... wink.gif

 

 

 

 

FRP har i årevis sagt at vi vil samarbeide med Høyre, men Erna har vært så livredde for FRP at ho ikke engang ville stille opp på bilde med Siv Jensen i 2008. Da tviholdt Høyre på vedtaket om "bredt samarbeid", noe de gjør enda, men nå tør i det minste Erna å stille opp på bilde med Siv :) Kansje en dag tør Høyre å ta skrittet helt ut å dumpe de kvasisosialistiske partiene KRF og Venstre og satse på en mørkeblå regjering, men inntil den dagen vil de rødgrønne kunne sitte å peke på "borgerlig kaos"

 

 

 

http://www.aftenpost...icle2497286.ece

Endret av Schepo
Lenke til kommentar

Ser at artikkelen er fra 2008, derimot i 2009 sa Erna at hun vil sammarbeide med alle. Så du sitter på med litt foreldret nyhet.. smile.gif

Som er en oppskrift på det jeg sa: "borgerlig kaos". Venstre vil ikke samarbeide eller sitte i regjering med FRP. KRF er delt, det samme gjelder Høyre. Høyre må tørre å ta et valg og si at de vil gå til valg med FRP, da kan man få satt sammen en felles platform så velgerne vet hva de får.

 

 

Lenke til kommentar

Spørs på øyet som ser. Om det blir et Høyre/FRP sammarbeid håper jeg iderlig at Høyre klarer å forhande seg frem til finansministeren pga FRP's pengepolitikk. Innen skole/utdanning har FRP mer eller mindre copy/pasta Høyres skolepolitikk, dog er ikke FRP like villig på forskningsfronten som Høyre.

 

Men selv mener jeg at et AP/Høyre sammarbeid kan være langt mer verdifult for Norge på lengre sikt om man kan få til mere friere tøyler, en annen finans, skole/utdanning- og helsespolitikk. Det som gjør FRP litt skummel med deres finanspolitikk er at de vil bare bruke mer uten å tenke på handlingsregelen..

 

 

Lenke til kommentar

Spørs på øyet som ser. Om det blir et Høyre/FRP sammarbeid håper jeg iderlig at Høyre klarer å forhande seg frem til finansministeren pga FRP's pengepolitikk. Innen skole/utdanning har FRP mer eller mindre copy/pasta Høyres skolepolitikk, dog er ikke FRP like villig på forskningsfronten som Høyre.

 

Men selv mener jeg at et AP/Høyre sammarbeid kan være langt mer verdifult for Norge på lengre sikt om man kan få til mere friere tøyler, en annen finans, skole/utdanning- og helsespolitikk. Det som gjør FRP litt skummel med deres finanspolitikk er at de vil bare bruke mer uten å tenke på handlingsregelen..

 

- I alternativt statsbudsjett for 2010 ville FRP redusere statens utgifter med 17,9 milliarder og bruken av oljepenger med 1.5 milliarder. FRP vil også bruke oljepengene på langsiktige investeringer som utdanning, FOU, infrastruktur, innovasjon og vekstskapende skatteletter, imotsetning til de rødgrønne som helst vil forbruke de på flere offentlig ansatte og diverse regnskogsprosjekter. Er dette økonomisk uansvarlighet ifølge Høyre?

 

- En AP/Høyre regjering ville bare ha betydd status qoue og at ingenting ville ha forandret seg fra idag. Høyre ville ha latt seg villig presse mot venstre som under Bondevik 2 som ville betydd fortsatt forfall av veiene, fortsatt høye skatter og avgifter og et enormt byråkrati. Høyre trenger noe til høyre for seg som drar de i retning av en politikk for mer personlig frihet, lavere skatter og avgifter og investering ikke forbruk av oljepengene.

Endret av Schepo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...