Gå til innhold

Krever 10 000 kr for Samsungs nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom jeg kjøper denne, noe jeg fremdeles tviler på, da jeg heller vil vente til det kommer en med Android 3.0, bedre kamera, og i det hele en del småting som kan gjøres bedre, helst SAMOLED skjerm, helst en bedre oppløsning og i det store og hele, en som er hakket bedre på flere punkter, så kommer jeg til å kjøpe den for å erstatte min mobil. Joda, klumsete å ringe med, men det er bare å bruke mitt Jawbone Prime til, så er det ikke noe problem :-)

SMS er jo ypperlig med så stor skjerm. Installere SWYPE, og noen flotte programmer, og dette er en fullbyrdes dings å ta med seg :-)

Lenke til kommentar

Enkelte har tydeligvis en trang til å se det negative i alt, spesielt Telenor for Simen1's tilfelle.

 

Å stå å gjenta "Feil, prisen er 9996" er bare idiotisk. Totaltprisen over 1 år visst du beholder alle tjenestene blir 9996, men selve tab'en koster ikke 9996. Men taben med alle tjenestene koster det over 1 år. tipper at totalprisen blir lavere visst man bryter bindingen. Men man vil jo likevell bruke tab'en, og da er det greit å ha bruken inkludert.

 

Greit å se litt utenfor sin egen lille trangsynte verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det virkelig noen som vurdere å bruke denne som primærtelefon da??

 

Er det ikke mest naturlig å anta at folk vil bruke denne i tillegg til en annen telefon og da med et tvilling kort?

 

Tipper nok også det. Dvs at kunder som alleredet har ett abonnement uten binding kan kjøpe denne tab'en, binde opp sitt eget abb. og da har fri data på både hovedkortet og tvillingen.

 

Fordelen med Galaxy Tab er at den kan motta samtaler. dvs at den blokkerer da ikke samtaler ved bruk av tvillingkort, slik som IPad gjør.

Lenke til kommentar
Enkelte har tydeligvis en trang til å se det negative i alt, spesielt Telenor for Simen1's tilfelle.

 

Å stå å gjenta "Feil, prisen er 9996" er bare idiotisk. Totaltprisen over 1 år visst du beholder alle tjenestene blir 9996, men selve tab'en koster ikke 9996. Men taben med alle tjenestene koster det over 1 år. tipper at totalprisen blir lavere visst man bryter bindingen. Men man vil jo likevell bruke tab'en, og da er det greit å ha bruken inkludert.

 

Greit å se litt utenfor sin egen lille trangsynte verden.

Du kan jo være litt mer diplomatisk enn å kalle folk trangsynte og trang til å se det negative i alt.

 

Det jeg skriver det skriver jeg fordi folk trenger å bli minnet på det faktumet jeg snakker om. Jeg kritiserer utrolig mange ting her på forumet som jeg mener behøver kritikk. Det er aldri kritikk for å være selskap X eller Y, men kritikk for hva de gjør. Kritikkverdige ting. Men legg også merke til at jeg gir ros når det fortjenes. Uansett navnet på selskapet. Jeg er ganske sikker på at også Telenor har fått ros fra meg ved passende anledninger, uten at jeg kan huske nøyaktig hvor i farta.

 

Når jeg kritiserer Telenor her er det ikke fordi de heter Telenor, men fordi de påstår de tilbyr Galaxy tab "fra 3990 kr" som det står på hjemmesidene deres. Prisen er ikke reell. Både fordi de ikke selger Galaxy tab alene og fordi prisen på det de egentlig tilbyr ikke er 3990 kr. Jeg trenger ikke gjenta flere ganger hva de egentlig tilbyr og prisen på det. Det tror jeg de fleste som har lest tråden har fått med seg nå. Kritikken går altså på markedsføringen, ikke på selskapet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Er enig i den Simen1, dersom Telenor kun selger Galaxy tab i ei pakkeløysning så kan dei ikkje reklamere for prisen på Galaxy tab åleine sidan du ikkje får kjøpt berre Galaxy'en.

 

Når dei selg ei slik komplett pakke kunne dei likegjere sakt at du får Galaxy tab fra 1 krone, eller 9995 kroner. Ingen av desse prisane er uansett relevante då du må punge ut med 9996 kroner uansett.

Lenke til kommentar

Når jeg kritiserer Telenor her er det ikke fordi de heter Telenor, men fordi de påstår de tilbyr Galaxy tab "fra 3990 kr" som det står på hjemmesidene deres. Prisen er ikke reell. Både fordi de ikke selger Galaxy tab alene og fordi prisen på det de egentlig tilbyr ikke er 3990 kr. Jeg trenger ikke gjenta flere ganger hva de egentlig tilbyr og prisen på det. Det tror jeg de fleste som har lest tråden har fått med seg nå. Kritikken går altså på markedsføringen, ikke på selskapet.

 

Nå er vel ikke telenor et hyggelig selskap å handle med på moralsk grunnlag generelt, så kritikk mot policy er ikke helt uberettiget. Kundebasen deres består utelukkende av ansatte, folk som ikke har fullført ungdomsskolens matteopplæring samt gamle mennesker som fortsatt tror de har med televerket å gjøre. Den saken med barnearbeiderene som døde på jobb for telenor i Bangladesh var jo direkte tillitsvekkende.

Lenke til kommentar

Da kjøper jeg heller en iPad til 4-5000 og ordner et mobilt bredbånd tvillingkort til abonnementet jeg allerede har (30 kr i måneden hos NetCom). Jeg vil jo ikke kunne ringe med en iPad, men som de fleste andre mennesker har jeg allerede en telefon som faktisk får plass i lomma...

Nå heter det vel trillingsim hos Netcom, og kr 30,- pr måned er en sannhet med modifikasjoner. Man *MÅ* i tillegg ha personsvar til kr 20,- pr måned ved trillingsim. Ergo er prisen i praksis kr 50,- pr måned.

Jeg har Netcom, men de begynner å bli like store og arrogante som Telenor. Men av to onder velger man det minste :)

Lenke til kommentar

Lilac1: Ja, Telenor har en rekke stygge saker på samvittigheten. Det er likevel ikke noe i veien for å tenke sak fremfor bedriftsnavn. Dersom alle kritikkverdige saker opphører i mårra så fordufter min kritikk av disse sakene like raskt. Det samme gjelder Apple, Microsoft, Sony, Coop, Rema og mange andre selskaper som jeg har blitt beskyldt for å hate her i forumet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Kritikken går altså på markedsføringen, ikke på selskapet.

Det er du i din fulle rett til å synes, men er på ingen måte noe sensasjonelt med denne markedsføringen. Det annonseres jo med mobiltelefoner til kr 1,- overalt i dag. Dette er selvsagt ikke totalprisen, og det tror jeg minst 90 % av alle potensielle kjøpere forstår. Ser ikke at det er så mye annerledes i dette tilfelle, selv om totalprisen kan virke avskrekkende. Men det er jo fordi Galaxy Tab også er mye dyrere. Likevel er ikke dette noe sensasjonelt, ettersom det i lang tid har blitt annonsert Apple produkter til en langt høyere totalpris en dette. Så lenge Telenor faktisk opplyser om totalprisen, gjør de ikke noe galt. Men du skal selvfølgelig få lov til å være imot denne type markedsføring.

Lenke til kommentar

Du misforstår. Jeg har ikke påstått at det er noe sensasjonelt med denne markedsføringen. Jeg har heller ikke sagt at mange tror prisen på 3990 er reell. At prisen er høy har jeg sagt, men ikke sensasjonelt høy. Det er likevel en stor uting å drive slik markedsføring. Du sier Telenor ikke gjør noe galt her, men jeg er ikke 100% sikker på det. Litt avhengig av hvordan man tolker markedsføringsloven så kan det muligens være et lovbrudd her. Det er uansett i en juridisk gråsone. De gjør korrekt der de opplyser om minste totalpris på pakken, men det virker også som de markedsfører Galaxy tab alene "fra 3990,-". Vær obs på at markedsføringsloven skal tolkes med forbrukernes øyne, inntrykket de som ser reklamen får. Minsteprisen på 3990 for Galaxy tab (fra 3990 ,-) mener jeg som sagt er villedende og dermed ulovlig, uavhengig av om et stort flertall skjønner at prisen ikke er reell.

Lenke til kommentar

Når jeg kritiserer Telenor her er det ikke fordi de heter Telenor, men fordi de påstår de tilbyr Galaxy tab "fra 3990 kr" som det står på hjemmesidene deres. Prisen er ikke reell. Både fordi de ikke selger Galaxy tab alene og fordi prisen på det de egentlig tilbyr ikke er 3990 kr. Jeg trenger ikke gjenta flere ganger hva de egentlig tilbyr og prisen på det. Det tror jeg de fleste som har lest tråden har fått med seg nå. Kritikken går altså på markedsføringen, ikke på selskapet.

 

Nå er vel ikke telenor et hyggelig selskap å handle med på moralsk grunnlag generelt, så kritikk mot policy er ikke helt uberettiget. Kundebasen deres består utelukkende av ansatte, folk som ikke har fullført ungdomsskolens matteopplæring samt gamle mennesker som fortsatt tror de har med televerket å gjøre. Den saken med barnearbeiderene som døde på jobb for telenor i Bangladesh var jo direkte tillitsvekkende.

 

Her viser du egentlig bare din inkompetanse, og mangel på sosiale antenner. Men det er vell plass til slike som deg også i vellferds-Norge.

 

Simen1: Det er jeg enig i, men i markedsføringen legger jo ikke Telenor skjul på at det forutsetter den pakken, og informere jo også om at totalprisen da blir deretter? :-) Altså de som da har det behovet, kan jo kjøpe den pakken. De andre kan sikkert skaffe Tab'en alene hos en annen nettbutikk. Telenor er jo først og fremst en Telecom operatør, og leverer jo av salg av sine tjenester hovedsaklig, og ikke utstyret. JEG blir nok ikke å kjøpe dennne pakken, men kan se at endel vil jo kunne dra nytte av den.

 

Til dere andre som tenker IPad med Tvilling, ikke noe smart valg. siden IPad blokkerer samtaler, som igjen skaper problemer for å motta samtaler på ditt hovedkort. Kompis måtte ordne eget datasim for å få det iorden hos Netcom. Gjelder samme hos Telenor. Det er en fordel med Galaxy Tap over IPad.

Lenke til kommentar

Du misforstår. Jeg har ikke påstått at det er noe sensasjonelt med denne markedsføringen. Jeg har heller ikke sagt at mange tror prisen på 3990 er reell. At prisen er høy har jeg sagt, men ikke sensasjonelt høy. Det er likevel en stor uting å drive slik markedsføring. Du sier Telenor ikke gjør noe galt her, men jeg er ikke 100% sikker på det. Litt avhengig av hvordan man tolker markedsføringsloven så kan det muligens være et lovbrudd her. Det er uansett i en juridisk gråsone. De gjør korrekt der de opplyser om minste totalpris på pakken, men det virker også som de markedsfører Galaxy tab alene "fra 3990,-". Vær obs på at markedsføringsloven skal tolkes med forbrukernes øyne, inntrykket de som ser reklamen får. Minsteprisen på 3990 for Galaxy tab (fra 3990 ,-) mener jeg som sagt er villedende og dermed ulovlig, uavhengig av om et stort flertall skjønner at prisen ikke er reell.

Det at dette ikke er noen sensasjonell markedsføring, var egentlig mer en kommentar til selve artikkelen som fremhever dette som en sensasjon.

 

Jeg har jobbet i mobilbransjen (ikke Telenor) siden 2002, og husker godt da vi for 3-4(?) år siden ble pålagt å opplyse både prisen kunde må betale ved kjøp, samt totalpris. Dette har ikke gjort det mer oversiktlig for kundene. Vi har fortsatt mange kunder som lurer på hva alle disse tallene betyr. Slik var det ikke tidligere. Utrolig mange kunder, ja kanskje de aller fleste, "blåser i" hva totalprisen er på telefonen, så lenge de får den for kr 1,- akkurat nå. De er selvsagt klar over at de må binde seg til et abonnement i en viss periode og betale månedlige avgifter.

 

Det du egentlig sier er at du mener at de som selger mobiltelefoner kun skal opplyse om totalpris. Gjerne for meg, jo færre tall vi kan vise till, dess bedre. Markedsføringsloven skal tolkes med forbrukernes øyne ja, men forbrukerne har mange forskjellige øyne. Jeg kan garantere at en slik løsning du skisserer her vil føre til misnøye for alle de som ikke bryr seg om totalpris. Og det er mange. Veldig mange!

 

Edit: Det med å opplyse om totalpris er for øvrig også veldig misvisende. En lav totalpris er ikke ensbetydende med at dette er det beste kjøpet. Forbruket ditt er ikke inkludert fordi det blir jo helt individuelt. Så spørs det hva minuttsprisen, oppstartsprisen, smsprisen osv er. Andre abonnement har høyere totalpris, men har da inkludert ringetid, sms'er eller datatrafikk. Så det er ikke så lett å gjøre alle til lags... Det eneste riktige er å se på sitt eget bruksmønster, og finne et abonnement som passer best til det.

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar
Det du egentlig sier er at du mener at de som selger mobiltelefoner kun skal opplyse om totalpris.

Du misforstår atter en gang. Jeg mener ikke at kun totalprisen skal oppgis. Jeg mener at Telenor må slutte å kalle 3990 for produktprisen. De må gjerne kalle det første avdrag eller noe sånt. Men totalprisen bør være det som står øverst og med størst skrift. F.eks

 

Galaxy Tab med X, Y og Z tjenester

9966 kr

Første avdrag: 3990 kr

Deretter: 12 måneder a 498 kr

 

Her er det viktig å ta med "med X, Y og Z tjenester" i overskriften for det er misvisende at det bare er Galaxy tab som koster 9966 kr. Det er en pakke med telefon og tjenester man kjøper, ikke telefonen alene. Derfor bør det komme klart frem i overskriften at det er en pakke og ikke et enkelprodukt.

 

Redigert: For rundt 10 år siden kom det en lovendring som forbød mer enn 12 måneders bindingstid. (Før det kunne man oppleve f.eks 24 måneder binding). En løsning kunne vært å forby bindingstid helt. Før du sier at 1-kroneskundene vil bli forbannet så vil jeg svare forbrukslån.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

... "blåser i" hva totalprisen er på telefonen, så lenge de får den for kr 1,- akkurat nå. ...

Dette er også villedning på sitt beste.

Jeg har *ALDRI* hittil fått noen mobil (eller kabelmodem eller satellittuner eller noe som helst egentlig) for kr 1,-

Det har *ALLTID* kommet "etablereingsgebyr" eller "videreføringsgebyr" eller "simkortavgift" eller noen annen avgift/tilknytning i tillegg.

Det absolutt billigste énkronersproduktet jeg har fått er kr 400,- (Den 1. måneden, så kommer bindingen og de avgiftene etterhvert).

Regnestykket er slik:

Mobil, kr 1,-

Etabløering/sim kr 200,-

Første månedsavgift kr 199,-

Total sum kr 400,-

Første år:

kr 400,- + kr 199,- * 11 = kr 2.589,- for en telefon til "kr 1,-"

Lenke til kommentar

Nå heter det vel trillingsim hos Netcom, og kr 30,- pr måned er en sannhet med modifikasjoner. Man *MÅ* i tillegg ha personsvar til kr 20,- pr måned ved trillingsim. Ergo er prisen i praksis kr 50,- pr måned.

Jeg har Netcom, men de begynner å bli like store og arrogante som Telenor. Men av to onder velger man det minste :)

 

Nei, jeg snakker om tjenesten Mobilt Bredbånd Tvilling, som gjør at du kan dele bare databiten av ditt abonnement (er jo ikke nødvendig med trillingSIM til iPad, da man verken kan ringe eller sende meldinger med den). Da trenger du heller ikke personsvar (det har jeg forresten uansett inkludert i abonnementet mitt).

Lenke til kommentar
Her er det viktig å ta med "med X, Y og Z tjenester" i overskriften for det er misvisende at det bare er Galaxy tab som koster 9966 kr. Det er en pakke med telefon og tjenester man kjøper, ikke telefonen alene. Derfor bør det komme klart frem i overskriften at det er en pakke og ikke et enkelprodukt.

 

nei folkens.. så lenge det ikke er teoretisk mulig å kjøpe telefonen for den prisen som oppgis er jo egentlig prisen illrelevant og villedende.

 

Joda.. man må jo kanskje ha et slags abonnement i tillegg, og for dem som likevel skal ha det abonnementet så er det sikkert greit.

 

men synes det lukter litt surt av hele greia selv..

Lenke til kommentar

Da har NetCom også åpnet for forhåndsbestilling av Galaxy Tab. Billigste totalpris hos dem er 7475,- med iConnect, som gir fri bruk av mobildata opp til 5 GB pr måned. Du betaler da 3299,- up front og 348,- i fast månedsavgift.

 

Ganske grei totalpris, i og med at Galaxy Tab koster fra 6500,- uten abonnement (ifølge prisguiden på Amobil). Man må jo ha et abonnement uansett hvis man skal bruke den som telefon/surfe via mobilnettet, og løsninger med tilleggskort koster 30/50 kr (hos NetCom iallfall), som nevnt tidligere.

Endret av micktravis
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...