Gå til innhold

Neste Ipad kan komme i juni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja fy faen Apple har driti hardt på draget her, iPad har jo verken CD-rom, kensington lås eller serial port. Tipper iPad sine salgstall ble regelrett gruset i forhold til dette vidunderet her?

Du vet at de tingene du beskriver der er på docking-stasjonen? Og du spurte ikke om noe som har solgt bedre enn iPad, du spurte etter en bedre tablet. X40t kostet rett under 40 000,- når den var ny, så det er ikke rart den ikke solgte i bøtter og spann. Hadde du spurt etter en bedre slate hadde jeg ikke hatt så mye å komme med dog. Men det er primært siden veldig få har laget slates til annet enn spesialbruk.

 

Ja, hvis du har lyst til å dra på en 3kg's klump som har 1/3 av batteritiden til iPad.

Min X40 (ikke tablet) veier under 1100 gram og bytter jeg til det 150 gram større batteriet har får jeg mellom syv og ni timer bruk. Jeg kan love deg at en X40t vil virker lett i forhold til en iPad på 730 gram, og til begge må du ha en bag å dra den med i.

 

Jeg mener ikke å disse iPad for mye, men dersom du mener en slate erstatter en tablet har du ikke hatt behov for tableten til å begynne med. Å mene at iPad er den beste tableten som finnes fordi den har en rask nettleser og Paper Toss er litt trist med tanke på at vi har hatt tablet med oss i over et tiår.

Lenke til kommentar

En ny ipad? Steve Jobs sa jo at den første var perfekt, så hva skal man med en ny? Løy han? Innså han at den ikke var perfekt likevel? Tilber apple-meningheten Jobs, samme hva han måtte si og mene om første utgave?

 

Huffda. Synes normalt sett du pleier å holde et ganske bra og saklig nivå på innleggene dine men dette blir bare tåpelig. Hvilke tablet var bedre enn iPad når den ble lansert? Er det ikke ganske naturlig å skryte av det nylanserte produktet sitt, spesiellt når det uten tvil er det beste på markedet? Du er sikkert ikke spesiellt glad i iPhone heller. Men du kan jo ikke nekte for at den forandret og satte fart i hele smarttelefonmarkedet? Akkurat samme ser man nå med iPad og tabletmarkedet.

 

Hvordan det kan være negativt at Apple kommer med en oppdatert versjon av produktet sitt klarer jeg ikke å se. Men så populært som det er blitt å hate Apple så får dere det vel til det og.

 

Det er bra den blir oppdatert, og spesielt om det får de nevnte tingene, usb, en lettere enhet og en mindre enhet er et savn. Det som er litt av poenget er at enkelte fans argumenterer hvorfor ipad er akkurat passe stor, at vekten ikke er noe problem i det hele tatt, og at usb bare skaper trøbbel. Og du kan banne på at om en oppdatert Ipda har fikset disse ulempene, så er det en kjempefordel. Det er litt slitsomt at endel ikke klarer å innrømme at apples produkter har en eneste ulempe. alle produkter har ulemper.

 

AtW

Lenke til kommentar

Så vist Apple ikke hadde lansert iphone ville aldri touch teknologien blitt brukt og android ville aldri eksistert?

 

Touch teknologien ble brukt før iPhone, men utførelsen var mildt sagt dårlig. Android ville sikkert eksistert men jeg er heller tvilsom på om det ville hatt samme elegante brukergrensesnitt og brukervennlighet uten Apple som inspirasjon.

 

Hvor mange "iPhone killers" hadde man hatt uten iPhone? Apple ga rett og slett hele mobilbransjen noe å strekke seg etter.

Endret av phax
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Analysebyrået Goldman Sachs har nå sagt at neste generasjon Ipad sannsynligvis vil ha kamera og USB-kontakt. Annen generasjon Ipad vil også bli lettere enn dagens, hevdes det.pff.. USB-kontakt har jeg allerede på min "gammle" ipad, kamera ser jeg INGEN nytte til og den er ikke akurat stor og tung. Typisk apple å blåse opp når en av deres gadgets får noe andre har hatt i flere år. F.eks 3g eller usb..

Har Goldman Sachs plutselig blitt en pålitelig kilde?

Did not get the memo.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er egentlig litt morsomt å tenke på det, men det viser seg jo å være virkelighet. Suksess skaper ofte 2 grupper. De som liker det, og de som hater det.

 

Er ofte sånn på skolen også. De som er flinke på skolen får ofte mange negative kommentarer slengt mot seg :p merkelige greier, men sånn er vi bare :!:

Lenke til kommentar

Husk at Apple-motstanden ikke er motstand mot suksess, men motstand mot f.eks dårlige brukervilkår som at de motsetter seg å følge norske lover (forbrukerkjøpsloven) og andre tvilsomme forretningsmetoder som å ha proprietære kabler til alt, kabler som koster langt mer enn de bør, produkter som mangler vesentlig funksjonalitet (usb-port på ipad, minnekort på macbook air osv).

 

Misunnelse og jantelov er en ting, konkret og saklig kritikk er en annen. Ikke forveksle dette.

Lenke til kommentar

Jeg går fremdeles og lurer på når ipad kommer til Norge, er det over hodet ingen som vet? Før jul?

 

Jeg har i grunn aldri vært, og er egentlig fortsatt ikke noe særlig fan av apple. Men det er det jeg personlig tenker. Jeg gamer f.eks., så pc framfor mac er ganske opplagt.

 

Jeg kunne brukt argumentet med dyrt tilleggsutstyr til apple, men alvorlig talt, det gjelder i like stor grad andre produkter også. Bare se på ekstrautstyr til nokia/sony ericsson, a/v utstyr, en hdmi-kabel koster jo like mye som en rimelig dvd-spiller, så der er apple langt fra enestående.

 

Men i motsetning til mange andre må jo apple gjøre noe riktig. Jeg tror virkelig ikke alle som kjøpte apple gjør det fordi de er fans. Jeg tror de fleste gjør det fordi de liker produktet og finner det nyttig.

 

Jeg har inntrykk av at apple i større grad enn andre tenker helt i detalj når det kommer til deres produkter, og setter seg inn i hvordan brukeren vil oppleve produktet. Det må jeg si mange andre umulig kan ha tenkt igjennom, tenker da først og fremst på programvare og brukergrensesnitt.

 

Jeg kommer neppe til å kjøpe noe fra apple med det første. Jeg henger allerede foran pc'n hele tida, og da har jeg ikke behovet.

 

Men for f.eks. muttern, og andre i tilsvarende situasjon, kan ipad være midt i blinken. Den ligger i stua, man kan enkelt bare ta den opp og sjekke epost og nyheter, kanskje betale en regning, og bare sette den fra seg igjen etterpå. For slike som henne vil en ipad være midt i blinken, det tror jeg få kan nekte på.

 

Og jeg tror andre leverandører gjør feil i å gjøre tableten mindre. 7", hva er det liksom? Like stort som skjermen på dvd spilleren i bilen? Det er jo ingen ting! Jeg tipper den neste ipad får større skjerm og større oppløsning, eventuelt blir tilgjengelig i flere størrelser. Blir ikke overrasket om den vil komme i 15" eller 17" utgave. Da vil den virkelig kunne ta opp kampen med stue-laptopen, og de er det mange av.

Endret av Finholt
Lenke til kommentar

Misunnelse og jantelov er en ting, konkret og saklig kritikk er en annen. Ikke forveksle dette.

 

En ny ipad? Steve Jobs sa jo at den første var perfekt, så hva skal man med en ny? Løy han? Innså han at den ikke var perfekt likevel? Tilber apple-meningheten Jobs, samme hva han måtte si og mene om første utgave?

Endret av phax
Lenke til kommentar

Det var en humoristisk kommentar om Steve Jobs måte å omtale nye produkter på. Alt er ultimat og perfekt helt til det kommer noe nytt, som egentlig er ultimat og perfekt. Sånn fortsetter det, selv om det er åpenbart at det har foregått forbedringer. Det perfekte og ultimate kan som kjent ikke forbedres.

Lenke til kommentar
iPad er ikke perfekt, den er "Magic".

Nei, den er ikke magisk. Dette har ikke mer med magi å gjøre enn Steve Jobs evne til å hypnotisere publikum. Den mannen kan selge sand i Sahara.

 

Huffda. Synes normalt sett du pleier å holde et ganske bra og saklig nivå på innleggene dine men dette blir bare tåpelig. Hvilke tablet var bedre enn iPad når den ble lansert?

Det er allerede nevnt et eksempel, men det er ikke poenget. Poenget er at den, som alt annet, ikke er perfekt. "bedre" var det du som dro inn i diskusjonen.

 

Er det ikke ganske naturlig å skryte av det nylanserte produktet sitt, spesiellt når det uten tvil er det beste på markedet?

Uten tvil? Det er det definitivt tvil om. Du har sikkert sett det i en haug av tråder om dette og lignende produkter. Folk viser jo på ingen måte enighet om hvilken fjøl som er best hverken nå eller når eplepadda ble lansert.

 

Det er som du sier naturlig å skryte av produktet sitt, men det er også sjeldent man ser null ydmykhet for konkurrentenes produkter og kundene til de grader har skylapper at det minner om religiøse tilstander.

 

Du er sikkert ikke spesiellt glad i iPhone heller. Men du kan jo ikke nekte for at den forandret og satte fart i hele smarttelefonmarkedet? Akkurat samme ser man nå med iPad og tabletmarkedet.

Stråmann! Det har jeg ikke nektet for og kommer heller ikke til å nekte for.

 

Hvordan det kan være negativt at Apple kommer med en oppdatert versjon av produktet sitt klarer jeg ikke å se.

Ikke jeg heller, så vennligst slutt å insinuer at jeg gjør det. Det er skitten hersketeknikk å insinuere at andre mener idiotiske ting og latterliggjøre dem for å mene disse tingene.

 

At noe er perfekt betyr at bare den tingen kan være perfekt?

Nettopp. Det er det ordet perfekt betyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stråmann! Det har jeg ikke nektet for og kommer heller ikke til å nekte for.

Stråmann eller naturlig sammenligning? Jeg synes Apples innflytelse på bransjens utvikling er ganske så innlysende både på iPhone og iPad.

 

Ikke jeg heller, så vennligst slutt å insinuer at jeg gjør det. Det er skitten hersketeknikk å insinuere at andre mener idiotiske ting og latterliggjøre dem for å mene disse tingene.

 

Den var ikke rettet mot deg personlig men Apple-motstandere generellt. Ser at det ikke kommer så tydelig frem så beklager det.

 

Selv synes jeg apple-motstandere er vel så patetiske som apple-tilhengere, om ikke mer. De bruker enormt med energi på å regel rett legge produkter for hat og føler en enorm trang til å dele dette med verden, og da spesiellt de personene som faktisk liker og eier disse produktene. Hvor fantastisk tåpelig er ikke det?

 

Det er for dumt at man skal bli kategorisert som religiøs fordi man eier et par produkter fra en viss produsent.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...