Gå til innhold

Har lett etter et tekstbasert spill kjempelenge, kjøper et steamspill til den som hjelper meg.


Anbefalte innlegg

Hei! Har lett etter et tekstbasert spill i nesten 2 år nå.

Spillet er så enkelt som at du er en videospillutvikler og hele spillet er tekstbasert. Du kan velge hvor mange du vil ansette, hvor mange du vil ha innenfor de forskjellige avdelingene (koding, grafikk) og lignende, velge tittelen på spillene, skape oppfølgere og under utviklingen, som vises som en bar som vokser etterhvert, utgi demoer og gi intervjuer til spillmagasiner.

 

Dette var utrolig morsomt spill husker jeg og jeg kastet bort masse tid på det. Mener å huske at det hadde et søsterspill som hadde med biler å gjøre, men er ikke sikker.

 

Uansett, den som hjelper meg å finne navnet på dette spillet får et valgfritt spill fra steam verdt opptil 20 euro!

 

Så dette er en win win situasjon for alle!

Endret av iSimen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt alla Mafia Wars og slik, i vinduet har du oversikt over ansatte, hvor langt du er i utviklingen av spillet du eventuelt driver og utvikler, du kan velge hvilken konsoll du vil gi det ut på, og du kan etterhvert oppgradere til bedre lokaler som gir bedre spill. Etter at du har gitt ut et spill får du en tilbakemelding på det (anmeldelser og lignende).

Lenke til kommentar

Det er et pcspill, usikker på hvor gammelt det er, men tror det er fra rundt 2005, siden du kan velge konsoller som xbox, ps2 og så videre etter å ha kommet til et visst år i spillet. Tror du starter på rundt 80-tallet og går en måned frem i tid når du selv velger det.

 

Tror det er et independent spill, altså ikke fra noen stooore utgivere.

 

 

Det er ikke som Larry, det er komplett tekstbasert.

 

 

Mener å huske at tittelen hadde noe ala video game/game developer ellernoe.

Endret av iSimen
Lenke til kommentar

Hmm... ser ut som du beskrev det ihvertfall ? Det er to spill, "Game Tycoon" og "Video Game Tycoon". Jeg mener altså førstnevnte.

 

w*w*w*.renslt.org/showthread.php?2632084-Game-Tycoon

 

Men det er ikke tekstbasert nei, og dette heter version 1,5. Så jeg gjetter på at du leter etter 1.0 ?

Endret av Sacro
Lenke til kommentar

Det var absolutt ingen 3D grafikk i spillet jeg snakker om.

 

Og som jeg sa, utvikleren av spillet jeg snakket om har laget minst ett søsterspill, som handlet om så vidt jeg husker et bilfirma. Men er ikke 100% sikker på om det var det det handlet om.

 

Kan være 1.0, men finner ingen downloadlink for å sjekke om det er riktig.

Endret av iSimen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...