Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på å få meg et headsett, noen anbefalinger?

Har ikke helt bestemt meg for prisklasse enda ,men har titta på Beats by dr.dre til 2500kr.

Jeg hører for det meste på hip hop men også noe Hard rock.

De skal brukes både med forsterkeren og med bærbar musikkspiller, syntes også det var veldig fint med avtagbar ledning.

Har noen noe annet å anbefale? er også viktig at de ser litt bra ut og såklart ha bra lyd! :thumbup:

Lenke til kommentar

Eg skulle koble opp hjemmekino anlegget mitt til PS3 min en dag for å få betre lyd når eg gamet:)

Eg kobla det saman med RCA kabel, gul til TV og hvit og rød til hjemmekino anlegget..

Bassen fungerer fint, men eg hadde også kobla 3 mindre høgtalere, men det var bare av og til det var lyd i dei :( Av og til var det høg lyd, og av og til var det lyd på den eine og ikkje dei andre... hvorfor det? eg trur ikkje det er dårleg kontakt eller noke sant...

 

Har dere en idè om hva det kan vere?

Lenke til kommentar

Max 150 watt hjelper omtrent like mye som å si at du trenger en bil med fire hjul.

Størrelse på elementene, omtrent pris på høytaleren, og impedanse er vel det som er lettest å finne.

 

Budsjett er også en fin ting, ellers kan jeg anbefale en technics se-a1, de koster riktignok bortimot 100 000 OM du klarer å finne en. Men de funker nok på samtlige høytalere der ute...

Lenke til kommentar

Impedance er på 60HM.

Freq- Resp. : 22-32000Hz.

 

Mer vet jeg ikke om høyttalerene mine. Elementstørrelsen vet jeg heller ikke. er 3 elementer, ser ut som en diskant og 2 mellomtoner (om det er det det heter..)

 

Budskjett har jeg ikke nå, da jeg uansett ikke har råd nå, bare vet at jeg må få tak i en forsterker nå, de står jo bare her disse høyttalerene..

Lenke til kommentar

Har akkurat koblet opp systemet som dere her på forumet har valgt ut til meg, det var for en god stund siden. Og takk for det! Fikk ikke koblet det opp før nå, siden jeg måtte pusse opp leiligheten. Jeg er strålende fornøyd, heftig kinolyd. :)

 

Har bare et spørsmål. På de små høyttalerne (center og bak) har jeg bare et +- lydinngang på, mens på de store tårna er det 2 +- poler. Jeg bruker bare en. Hva er egentlig poenget med den andre? Vil jeg få bedre lyd av å koble kabler til begge(altså at det går 2 like kabler til en høyttaler)?

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Okei, takk for det.

 

Her er et bilde av det nye systemet. Jeg malte hele leiligheten eggehvit inkludert gulv, så brukte jeg kunn svarte møbler, slik at det er en 100% svart/hvit kontrast. Det ble ganske stilig tror jeg. Eneste jeg ikke er ferdig med er skjuling av kabler. Drittjobb..

 

Specs: Yamaha 767, Jamo 626 surround, Samsung 46" 3d led, Skeidar led-tv bord.

 

 

EDIT: Iphone kamera :(

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...