Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Erm. Anlegg..? :p

 

Jeg har ikke mye til anlegg, bare sinnsykt masse dingser :). Og et kabelsurr fra indre helvete, som det rett og slett er temmelig vrient å gjøre noe med. Lyst på nytt tv-møbel!

 

post-21263-0-28236800-1294166092_thumb.jpg

Her kan man da se:

- Samsung 55" LED-TV UE55C6905XXE - Samme som toppmodellen, men uten 3D-støtte. Brukes også som mediesenter, innebygde mediespilleren er genial for musikk, film og radio :). Koble med optisk til lydanlegget, så sender den DTS og Dolby Digital som bitstrøm.

- Pioneer LX03 Surroundanlegg - Faktisk ganske trivelig lyd vs høyttalerstørrelse. Brukes til alt jeg har av utstyr, selv vanlig TV-lyd.

- PS3, brukes som Blu-rayspiller og spillemaskin

- Xbox 360, brukes ikke så mye lengre.

- Wii, ferdig moddet så brukes til mye homebrew og slikt

- PS2 for nostalgiske kvelder

- Viasat HD-PVR

- Canal Digital CAM satt i tven.

 

post-21263-0-77574900-1294166471_thumb.jpg

Sofakroken, her kan man se parabolen min i vinduet og også surroundhøyttalerene som er bittebittesmå :p

 

post-21263-0-69555400-1294166849_thumb.jpg

Nerdekroken, min stasjonære til venstre, og samboers stasjonære til høyre. I venstre billedkant kan man se dvd-samlinga :).

 

(PS: Si ifra om dette er off-topic, så fjerner jeg..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mhm, blir vel mer slik, ja. Jeg fikk bare lyst å nevne det.

 

Anyway, jeg har testet Jamo 608'ene en del. Jeg kjørte igjennom favrittalbumet i går, Jeff Wayne's Musical Version of the War of the Worlds. PÅ det første sporet oppdaget jeg to nye instrumenter jeg ikke trodde var med, og det massive lydtrykket(som holdt seg like klart og detaljert uansett volum) ga meg gåsehud, sånn helt seriøst.

 

Kan mildt sagt sies at jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar

På gulvet mitt ligger en haug av istykkerrevne banankartonger, gladpack og maxbo-teip. På toppen av racket mitt står den største (og billigste) forsterkeren jeg noen gang har hatt. Den går under navnet Technics SU-vx700 og er produsert i 1991. Den er 43 x 43 x 15 cm og veier mer enn nattbordet mitt. Man kan si mye om lyden, men den gruser alt jeg har hørt opp mot 20k. Den er kort fortalt DET RÅESTE JEG EIER!

 

At Flimzes konstant skryter Technics opp i universitetet kan være litt suspekt, men kan melde om at vi er to personer med samme erfaring nå. Technics anbefales! Kraftigere enn Supermann, mer detaljert enn broderiene til grandtante, jeg kan fortsette i evigheter, men nå vil jeg bare kose meg med Technicsen min.

Lenke til kommentar

De gamle technics produktene holdt utrolig bra kvalitet! Faren min hadde et anlegg fra dem som han fikk til sin konfirmasjon, det spilte stygg-bra selv i en alder av over 30 år. Samme gjorde et nyere anlegg han hadde også, men de nye høyttaleren som ble kjøpt fra Technics var skuffene, manglet en god del i dybden.

Lenke til kommentar

Er vi enig om at anlegg passer vel godt inn i tråden, men TV, filmer og spill blir vel litt på siden. Slikt passer vel bedre i Nerdebula eller en dedikert hjemmekino/underholdnings-bildetråd?

 

Takhøyden er litt større i disse trådene. TV, filmer og spill osv er såvidt innenfor topic, så vi tillater det - innenfor rimelighetens grenser. Greit å diskutere løst og fast rundt det, så lenge man holder det på et plan som samsvarer med Stereo/surround.

 

Bilder av filmsamling osv har vi egne tråder for dog, så det skal postes der. At man linker til innleggene i en slik tråd her er greit, da det også er relevant for denne tråden, og kan være av interesse for de som henger her.

Lenke til kommentar

Juhuu nå kom cdene jeg bestilte forige uke i postkassa.

 

Slade - Greatest Hits

Slade - Rouges Gallery

 

 

Skuffa! Når jeg åpna pakka var de begge godt pakka inn med bobleplat rundt, og Rouges gallery hadde plast rundt seg, men ikke Greatest hits, jeg lurte på hvorfor.

 

Testa så cdene, greatest hits hadde forfærdelig lydkvalitet og regner nå med den har blitt returnert tilbake til platekompaniet av den grunn? jeg har ikke blitt opplyst om noe slik, så den kan ikke ha blitt det? Lyst til å returnere den, hva gjør jeg?

Lenke til kommentar

Noen som vet om et ok tvbord som faktisk har plass til en forsterker til en ok pris ?

 

Mange her, jeg har denne i svart.

 

Hiver meg på denne. skal selv kjøpe meg TV bord da det jeg har ikke har plass til den nye forsterkeren.

 

har dette nå:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40105340

 

likte den siste du linket men kan være den blir for liten for tv'n min, ønsker ca 150-200 i lengde.

 

http://www.fagmobler.no/index.php?kat_id=72&id=1811

 

likte denne men prisen var alt for høy. :\

Lenke til kommentar

Du kan jo se på løsningen min her og se om det er noe for deg:

 

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Alinoe

 

Det er tre slike satt sammen:

 

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20134051

 

Det var ikke dumt i det hele tatt ;) likte det. Står at de har justerbare ben, men ser ingen hverken på bildet ditt eller ikea's. tillegsutstyr? hadd vært fint å fått hevet det noen cm siden jeg ikke kan henge TV'n på veggen.

 

Edit: du har enten en veldig liten TV eller en veldig stor centerhøyttaler ;)

Endret av kyllingjazz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...