Gå til innhold

phpGolf - skriv den korteste koden


Anbefalte innlegg

Vi har perlGolf og cGolf, nå er det på tide med phpGolf

phpGolf er enkelt forklart å løse en oppgave med minst kode (bytes)

 

Det kan være noe enkelt som å printe ut "99 Bottles of Beer" sangen, eller noe så avansert som å regne ut og printe ut "Pascals Triangle"

 

Det er 10 oppgaver på siden nå, men det skal komme flere!

 

Prøv da vell, er ikke så vanskelig

 

Adressen er

http://phpgolf.org/

 

Tips & triks

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1298342134

Ah selvfølgelig, leste reglene tidligere og huska noe med siste linjeskift, var bare i filen som blir lasta opp det ikke output;D da får jeg trikse litt med skriptet og se om vi får det ned på <100 igjen

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på om jeg forstår hvilke krav som stilles... mitt bidrag blir bare avvist med feilmeldingen "This is not a php file". Noen som har forslag til hvordan jeg kan finne ut hva som er problemet? Jeg kunne selvsagt postet filens innhold her, men har ikke lyst til å gi bort løsningen min. :)

 

Edit: nevermind, jeg fant det ut selv. Teite Notepad insisterte på å gi filen endelsen .txt, og det er visst ikke tillatt. :p

Endret av alfred97
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok, kan noen forklare meg hvordan i allverden man kommer inn på 181 bytes på 99 bottles of beer?

 

Det beste jeg får til er

 

<?php $e=' bottle';$a=$e.'s';$b=' of beer';$c=' on the wall';$d=".\nTake one down and pass it around, ";for($z=99;$z>1;$z--)echo"$z$a$b$c, $z$a$b$d",$z-1,($z-1==1)?$e:$a,"$b$c.\n\n";echo"1$e$b$c, 1$e$b\nGo to the store and buy some more, 99$a$b$c.";?>

 

Det er 252 tegn og jeg kan ikke se at det kan bli veldig mye mindre uten gzinflate, men det er vel ikke DET som er hensikten med konkurransen er det?

 

...så en hver pekepinn på hvordan dette skal bli mindre blir satt pris på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...