Gå til innhold

– Internett bør være gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elgen: OS X er "basert" på Unix.

Og jeg har aldri sagt at windows ikke har en kjerne. Jeg påsto faktisk ingenting, jeg bare forklarte siden det så ut som at du ikke skjønte noe som helst, men du kan visst alt :)

 

500 kan være smertefullt ja, men ikke umulig eller ubrukelig. Filter er faktisk en god ide, men av diverse grunner blir nok ikke det å skje.

 

når man er mye eldre så kan man også mere.

det betyr likevel ikke at jeg kan alt

 

Nåer jeg fra før vant med at det gikk veldig sakte over Internett da jeg kun brukte et telefonmodem.

Da virker heller ikke 0.5 MBs så veldig fort.

det som da irriterer er at noen av de helt vanlige nettsiden er blir mere resurskrevende for et modem.

 

da kan man risikerende å vente flere minutter før en nettside er lastet .

 

hvis man går inn på sidene til

Altin, Nav staten eller noen av avisene ville det ikke da ta ca 1 minutt før hele siden er lastet med 500 KB hastighet ?

Lenke til kommentar

Kan dere vær så snill skrive Kb når dere mener Kilobit og KB når dere mener KiloByte? Det er småirriterende.

 

500KB/s vil være relativt kjapt å laste sider med. Jeg har selv satt med 500kb/s linjer da, så jeg skjønner hva Elgen prøver å si. Personlig synes jeg gratis nett burde være på minst 1.5-3Mb/s.

 

Med 500kbit/s vil det ta ca 8 sekunder å laste hele forsiden til vg om du ikke har installert/bruker flash block.

 

Tror nok det tar lengre tid enn det med 62kB/s.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Uansett forutsetter Java en viss minimumshastighet.

Hvis vi legger til grunn at nettbanken skal fungere i dette gratisnettet, må man ha en viss minstehastighet.

 

Hvis man erklærer at gratis internett er en menneskerettighet, men samtidig gir gratisfolket en latterlig lav hastighet, vil denne forbindelsen kun være egnet til å frembringe banneord og flyvende ølflasker gjennom skjermen.

 

Hvis hensikten med gratis internett ikke er å erte brukerne med et håpløst drittprodukt, MÅ det klare en viss hastighet.

Lenke til kommentar

Hvis man først går til det skritt å erklære at gratis internett er en menneskerett, må det være såpass raskt at Windows Update, eller tilsvarende for Linux og Mac, kan realistisk utføres.

Ellers har man en sikkerhetsrisiko.

 

nettopp. derfor mener jeg at 500 kbs (ca 50 Kbs eller 51 tusen tegn) blir blir lit knapt

 

nå kan jeg likegodt også ta med antivirus og andre sikkerhetsprogrammer i gratisversjon.

de krever også oppgradering fra tid til annen

 

det er ingen som ville bruke alt man har av internatresurser til oppgradering.

man risikerer også at det tar hele kvelden og det er det få som har tid til.

 

Telenord lar deg ikke laste ned mere en DVD plate pr måned uten at hastigheten reduserende.

et lite tenkekors med tanke på hvor mye som trenger oppdateringer og nedlastinger fra tid til annen

Lenke til kommentar

Kan dere vær så snill skrive Kb når dere mener Kilobit og KB når dere mener KiloByte? Det er småirriterende.

 

500KB/s vil være relativt kjapt å laste sider med. Jeg har selv satt med 500kb/s linjer da, så jeg skjønner hva Elgen prøver å si. Personlig synes jeg gratis nett burde være på minst 1.5-3Mb/s.

 

Med 500kbit/s vil det ta ca 8 sekunder å laste hele forsiden til vg om du ikke har installert/bruker flash block.

 

Tror nok det tar lengre tid enn det med 62kB/s.

Vær heller snill og skriv kb siden vi ikke snakker Kelvin-bits ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Elgen: OS X er "basert" på Unix.

Og jeg har aldri sagt at windows ikke har en kjerne. Jeg påsto faktisk ingenting, jeg bare forklarte siden det så ut som at du ikke skjønte noe som helst, men du kan visst alt :)

 

500 kan være smertefullt ja, men ikke umulig eller ubrukelig. Filter er faktisk en god ide, men av diverse grunner blir nok ikke det å skje.

 

når man er mye eldre så kan man også mere.

det betyr likevel ikke at jeg kan alt

Nåer jeg fra før vant med at det gikk veldig sakte over Internett da jeg kun brukte et telefonmodem.

Da virker heller ikke 0.5 MBs så veldig fort.

det som da irriterer er at noen av de helt vanlige nettsiden er blir mere resurskrevende for et modem.

 

da kan man risikerende å vente flere minutter før en nettside er lastet .

 

hvis man går inn på sidene til

Altin, Nav staten eller noen av avisene ville det ikke da ta ca 1 minutt før hele siden er lastet med 500 KB hastighet ?

Are you for real?

 

Hvis man først går til det skritt å erklære at gratis internett er en menneskerett, må det være såpass raskt at Windows Update, eller tilsvarende for Linux og Mac, kan realistisk utføres.

Ellers har man en sikkerhetsrisiko.

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor menneskerettigheter skal blandes inn i gratis basis internett i de land som velger det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kan dere vær så snill skrive Kb når dere mener Kilobit og KB når dere mener KiloByte? Det er småirriterende.

 

500KB/s vil være relativt kjapt å laste sider med. Jeg har selv satt med 500kb/s linjer da, så jeg skjønner hva Elgen prøver å si. Personlig synes jeg gratis nett burde være på minst 1.5-3Mb/s.

 

Med 500kbit/s vil det ta ca 8 sekunder å laste hele forsiden til vg om du ikke har installert/bruker flash block.

 

Tror nok det tar lengre tid enn det med 62kB/s.

Vær heller snill og skriv kb siden vi ikke snakker Kelvin-bits ;)

kb er riktig for kilobit

kB er riktig for kilobyte

 

Tegnet for kilo er liten "k"

Tegnet for kelvin er stor "K"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...